Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

    Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
    Замислял ли си се за всесезонни гуми? Аз вече 2 години (и две зими) карам с такива (Pirelli Scorpion STR) и нямам никакви проблеми, хем живея в планината и тук снега е поне два пъти повече от София. Правихме тестове на дълбок сняг с Волвото ХС90 на баща ми (със зимни Pirelli Scorpion) и с една немощна дизелова Гейка (с некви АТR гуми) и Гранд Черокито драпаше най-уверено.

    Да не говорим, че в София почти цяла зима пътищата са предимно сухи или мокри - а на такава настилка всесезонното Пирели спира 10 пъти по-добре от зимна гума.

    Във всеки случай аз вече никога няма да се занимавам с безумната смяна на летни и зимни гуми - все пак карам 4х4.


    П.П. Има и един много показателен тест на Аутобилд 4х4 - ето го http://mail.dir.bg/~tkm_digital/AllSeason.pdf

    Присъствал съм на него и наистина бях изненадан от резултатите на модерните всесезонни гуми. Разликата в теглителната сила на сняг между всесезонното Пирели и чисто зимна гума бе по-малка от 5% - което на практика е незабележимо. Всъщност веднага след като се върнах от този тест в Швеция в края на 2008 г. още на следващия ден преобух Гранда с Pirelli Scorpion STR.

    В общи линии STR е много по-добра на сняг и лед от евтина зимна гума и много по-добра от евтина лятна гума на сух асфалт. На мен това ми е напълно достатъчно - аз офроуд нямам намерение да карам, затова и не искам да се мъча с разни ATR-гуми. А и да ме прощават колегите с ATR-гуми - няма какво да се лъжем, тези гуми на асфалт са си направо опасни, а на сняг и мокро изостават дори от зимните гуми. Единственото им предимство е в кал. А и с всесезонната си спестявам досадната смяна на летни и зимни гуми два пъти в годината.
    Благодаря на колегата още веднъж за този пост! Pirelli Scorpion STR се държат фантастично и на сняг. По-добри са от повечето средни зимни гуми, с които съм карал. А от лятото и есента досега минах повече от 5000 км. Невероятна и наистина ВСЕСЕЗОННА ГУМА!
    P.S. Бих помолил модераторите да отделят мненията на Carburettor и другите от тази тема в темата за ВСЕСЕЗОННИТЕ ГУМИ - която ще направя, защото повярвайте ми, надминаха очакванията ми.

    Тук бихме могли да продължим темата, която възникна в друга:
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=101253
    с ориентация към ВСЕСЕЗОННИТЕ ГУМИ.
    Последно редактирано от ivied; 15-12-10, 13:36.
    По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
    Само наш човек, настъпвайки втори път мотиката, се радва, че никой не я е откраднал.

  • #2
    От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

    Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
    Чети внимателно. Според мен All Terrain гумите са опасни за всекидневно шофиране, на сняг са много зле (по-добри са само от летните гуми, но не и от всесезонните и зимните), на суха и мокра настилка имат катастрофално лошо сцепление и т.н.(виж данните от теста на Grabber-а AT2). Този тип гуми са добри само и единствено на кал - ама аз за две години изобщо не съм карал по кал.
    Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
    Не бих препоръчал никакъв Мишлен от последните 5-6 години дори на враг, като ли на приятел. Гумите им са мноооого зле, особено покрай тея залитания по Еко, "зелени" технологии , ниско съпротивление при търкаляне и т.н. Миналата година на тестове в Алпите Мишлен докараха Латитюд Тур и като видяха резултатите, ги изтеглиха от тестовете - почнаха да се оправдават, че били "предсерийни" образци, още не били готови и прочее увъртания. (Гудиър също изтеглиха една EfficientGrip гума, която направо се "осра"). И в последно време вече не искат да участват в тестовете, защото са все на последните места и гумите им се класират като "непрепоръчителни" и "опасни". Не знам кво става с тая фирма, едно време бяха перфектни. Тия заигравки с екологията ще фалират добрата фирма...

    В момента Пирели и Континентал са лидерите, вервай ми, такива са фактите. Дънлоп също имат много добри модели, Ханкок напоследък бележат страшен напредък. Но Бриджстон и особено Мишлен в последно време са много, ама много зле.
    Май се справих и по този начин с преместването на мненията от другата тема...
    По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
    Само наш човек, настъпвайки втори път мотиката, се радва, че никой не я е откраднал.

    Коментар


    • #3
      От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

      Спортиджа ми целогодишно е с БФГ АТ. Вече станаха на 25000км, а мустаците им още седят. Асфалт - гора 50/50.
      Имам и Пасат2. На него съм с Гудиър Вектор. И зиме и лете се чувства комфортно. Спира си добре и на сняг и на горещ алфалт. АБС няма, но до сега не се е пързалял. Карал съм и с Мишлен Алпин и осезаема раслика не намирам, освен по-меката возия, ама то може и да си внушавам.
      Иначе това на аватара много се зарадва като изхвърлих Димитровките и до обух с Вида спорт!!!!!
      Та извода ми е, че за нормално, не джигитско екстремно каране, всесезонката е повече от добра. Лошото е че избора доста намаля и то е ясно, че така се отварят повече работни места.
      Нещо много започна модата да ни влияе. Верту тутурутка няма да си купя и милиони да имам. Още съм си с ч/б Нокия, не че нямам пари.
      Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
      Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

      Коментар


      • #4
        От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

        Каква е разликата между зимни и летни гуми.
        Откакто карам коли, гумите ги деля на нови и износени.

        И да припомня, че всеки форум има и образователен характер
        и знаещите да не се правят на велики.
        Който реши да обясни човешки, му благодаря предварително.

        Коментар


        • #5
          От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

          Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
          Чети внимателно. Според мен All Terrain гумите са опасни за всекидневно шофиране, на сняг са много зле (по-добри са само от летните гуми, но не и от всесезонните и зимните), на суха и мокра настилка имат катастрофално лошо сцепление и т.н.(виж данните от теста на Grabber-а AT2). Този тип гуми са добри само и единствено на кал - ама аз за две години изобщо не съм карал по кал.
          Мнението е от предишна тема, където се разискваха и АТ-та. Иначе съм напълно съгласен за Верту тутурутките.
          Пак ще си позволя да цитирам Carburettor - все пак благодарение на него съм с такива гуми на единия джип, и темата общо взето е пак благодарение на това:
          Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
          Заради гъзарията. Защо хората си купуват Мазда 6, след като за доста по-малко пари могат да си купят абсолютно идентичния (с изключение на ламарините) Форд Мондео? Или пък Мазда 3 вместо Форд Фикус? Или пък Ягуар, който пак си е Мондео? Или Волво S60, който е същото вездесъщо Мондео? Същата е релацията Ауди/Холцваген или Сааб/Орел и още много, много премиум-продукти, които реално са само премиум-опаковка...
          И с това мнение съм съгласен на 100%
          Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
          Когато човек няма база за сравнение, обикновено не се оплаква. Когато след гуми за мъгла си монтираш BF Goodrich A/T, сигурно ще ти се сторят феноменално добри.
          Но когато на един полигон в Швеция при дебел сняг и минус пет градуса минеш по трасето, измерят ти спирачния път и се вържеш за кантара (дето мери теглителната сила) с един и същ Туарег, обут последователно с летни, зимни, евтини зимни, няколко модела всесезонни и AllTerrain гуми и после всичко това се повтори и на суха и мокра настилка на Contidrom до Хановер, веднага ще направиш разликата. Аз поне редовно участвам в тези тестове и ЛИЧНО съм усетил ОГРОМНИТЕ недостатъци на А/Т гумите при всички други настилки освен кал.
          Последно редактирано от ivied; 15-12-10, 14:14. Причина: all terrain, test, A/T
          По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
          Само наш човек, настъпвайки втори път мотиката, се радва, че никой не я е откраднал.

          Коментар


          • #6
            От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

            Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
            Каква е разликата между зимни и летни гуми.
            Откакто карам коли, гумите ги деля на нови и износени.

            И да припомня, че всеки форум има и образователен характер
            и знаещите да не се правят на велики.
            Който реши да обясни човешки, му благодаря предварително.
            Качествата на каучуковата смес основно. Както и ламелите в шарката на протектора. Има много писано. Много тестове. И много реклама.
            Но точно в този форум е малко безсмислен спора.
            Иначе за зимно често каране извън града, зимната гума е добро нещо.
            Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
            Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

            Коментар


            • #7
              От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

              Никой не отрича, че "зимната гума" си е зимна гума. Но... новите всесезонни гуми, показват резултати по-добри от средните зимни гуми през зимата, близки до най-добрите (Dunlop, Continental, и пак Pirelli, ок, за мен Dunlop sp winter sport 3d е най-добрата зимна гума от тези, с които съм карал).
              http://mail.dir.bg/~tkm_digital/AllSeason.pdf
              All season-те показват и много добри резултати през лятото, съпоставими с тези на летните гуми. Не, че и летните не са "летни"...
              Но колко дни, седмици и месеци караме със зимни гуми в чисто зимни условия, и колко дни, седмици, месеци с летни, в чисто летни условия? За това споделих темата с Вас, и това, което е продиктувало избора ми на Pirelli Scorpion STR.
              Последно редактирано от ivied; 15-12-10, 14:35. Причина: Pirelli, Dunlop, Continental
              По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
              Само наш човек, настъпвайки втори път мотиката, се радва, че никой не я е откраднал.

              Коментар


              • #8
                От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                Качествата на каучуковата смес основно. Както и ламелите в шарката на протектора. Има много писано. Много тестове. И много реклама.
                Но точно в този форум е малко безсмислен спора.
                Иначе за зимно често каране извън града, зимната гума е добро нещо.
                Питам, защото ми казаха, че гумите на колата ми са и зимни и летни.

                Коментар


                • #9
                  От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                  Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
                  Питам, защото ми казаха, че гумите на колата ми са и зимни и летни.
                  Нищо чудно. Ако и имат символите за слънце и за сняг - сигурно.
                  Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                  Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                  Коментар


                  • #10
                    От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                    Здравейте,за мен няма такова животно всесезонна гума.По принцип до сега зимата карам със зимни гуми,лятато с АТ.Ноооо решавам тази зима да правя тест на АТ в зимни условия.Пада сняг (10см),замръзва и аз решавам че е време за теста.Отивам на мястото за тест, едно "малко" баирче,и почвам да го катеря.Да ама не.При опита ми да спра и помогна на закъсал колега с едно субаро,джипката тръгва устремено назад,почва едно ми ти въртене и хоп странично в колегата със субарото.Егати помоща!Същия баир със зимни гуми при 50см сняг го минавам без да се замислям, а той е доста голям(които е идвал на картинг в Кюстендил го знае).Та моя тест с нови АТ в леки зимни условия завърши с 150лв в мой минус.Така че моито мнение е зимата само със зимни гуми,лятото с АТ.

                    Коментар


                    • #11
                      От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                      Първоначално публикуван от kole6anski Преглед на мнение
                      Здравейте,за мен няма такова животно всесезонна гума.По принцип до сега зимата карам със зимни гуми,лятато с АТ.Ноооо решавам тази зима да правя тест на АТ в зимни условия.Пада сняг (10см),замръзва и аз решавам че е време за теста.Отивам на мястото за тест, едно "малко" баирче,и почвам да го катеря.Да ама не.При опита ми да спра и помогна на закъсал колега с едно субаро,джипката тръгва устремено назад,почва едно ми ти въртене и хоп странично в колегата със субарото.Егати помоща!Същия баир със зимни гуми при 50см сняг го минавам без да се замислям, а той е доста голям(които е идвал на картинг в Кюстендил го знае).Та моя тест с нови АТ в леки зимни условия завърши с 150лв в мой минус.Така че моито мнение е зимата само със зимни гуми,лятото с АТ.
                      Колега, на заледен баир, помагат единствено вериги.
                      Пухкавия сняг е друга бира.
                      Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                      Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                      Коментар


                      • #12
                        От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        Колега, на заледен баир, помагат единствено вериги.
                        Пухкавия сняг е друга бира.
                        И заледен съм го минавал със зимните там ми е вилата и ходя всеки ден до сега на всякакъв терен съм се справял с подходящите гуми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                          Първоначално публикуван от kole6anski Преглед на мнение
                          И заледен съм го минавал със зимните там ми е вилата и ходя всеки ден до сега на всякакъв терен съм се справял с подходящите гуми.
                          Едно е да го минеш, друго е да дърпаш някой друг. В първия случай инерцията помага много.
                          Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                          Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                          Коментар


                          • #14
                            От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            Едно е да го минеш, друго е да дърпаш някой друг. В първия случай инерцията помага много.
                            Не съм го дърпал.Движейки се нагоре спирам да го издърпам и колата тръгва на зад.Няма никакво сцепление каучука със сега и леда.

                            Коментар


                            • #15
                              От: ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ - ИЗНЕНАДАТА

                              Първоначално публикуван от kole6anski Преглед на мнение
                              Не съм го дърпал.Движейки се нагоре спирам да го издърпам и колата тръгва на зад.Няма никакво сцепление каучука със сега и леда.
                              Ами прочети статията от линка в пост 7. Особено в частта за сцепление на сняг.
                              Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                              Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

                              Зареждам...
                              X