Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ламбда коефициент λ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ламбда коефициент λ

    При ламбда 1 има стехиометрична идеална смес.
    При λ < 1 , например 0.950 има богата смес - с по-малко кислород
    При λ>1 , например 1.040 има бедна смес с излишък на кислород в изгорелите газове.

    ЗАЩО тогава според Българския закон, автомобил с λ>1.03 , който няма СО нито СО2 не бива считан за минал теста за изгорели газове?
    Автомобила , не замърсява, но ... ???
    Единственото разумно обяснение е - 'да го духат бедните'

  • #2
    При ламбда 1V няма стехиометрична смес. Това е при ламбда - 0,5V. Когато всичко е наред по инджИкциона - ламбдата се клати между 0,1-0,2 V до 0,8-0,9 V. Реално до държи около 0,5V.
    -Чем занимаетесь по жизни?
    -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
      При ламбда 1V няма стехиометрична смес. Това е при ламбда - 0,5V. Когато всичко е наред по инджИкциона - ламбдата се клати между 0,1-0,2 V до 0,8-0,9 V. Реално до държи около 0,5V.
      Ламбда коефициент, а не напрежение на сондата.

      Коментар


      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Аз съм свикнал да го меря в напрежение....

    • #4
      KingOfRoad, Ламбда кефициентът НЕ Е напрежение. Напрежението го дава датъчикът и зависи от конструкцията му.

      Колкото до другото - при ламбда извън нормите:
      1. Ефективността на катализаторът намалява.
      2. При бедна смес имаш по-висока температура на горене, от там и повече NOx. (това не се мери току така)
      3. При богата смес имаш по-ниска температура на горене, но поради недостатъчно кислород имаш CO и други продукти на недоизгоряла смес, които катализаторът в дългосрочен план не може да преработи, ако изобщо.

      Не ги пyскат (и правилно), защото при бедна смес много лесно се докарва измерения CO да го няма, обаче ВИНАГИ има повишени NOx. При неработещ EGR се случва същото - температурата на горене се увеличава, с нея и NOx.

      Заради горното, например катализаторите за дизел са различни - дизелите работят с дивашки бедна смес, тоест излишък на кислород. Там катализаторът трябва да бори предимно NOx-а, и работещия EGR е от изключително значение, доколкото сваля NOx емисиите в пъти (5 до 10).

      Та тъй. "Колата не замърсява" не е нещо, което могат да измерят пряко на пункта за преглед. Липсата на CO сама по себе си не значи нищо. Но липсата на CO и Ламбда = 1, вече значи, защото е ясно какво се случва с останалите замърсители при тия 2 условия.
      Последно редактирано от sparkybg; 12-08-24, 07:49.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • Shider
        Shider коментира
        Редактиране на коментар
        Браво, Спарки - просто написано и ясно разбираемо!
        За разлика от опростеното мислене на много шофЕри, че бедна смес означава означава икономично и незамърсяващо...

        На мен ми е интересно как са нещата при прегледите на модерните двигатели с директно впръскване и работа с обеднени смеси при определени режими (въпреки, че подозирам - без проблеми за нормално експлоатирани такива).

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X