Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

    Здравейте.
    Преди време карах Ситроен ХМ за кратко и доста ми харесваше като кола, най вече окачването.
    Сега се оглеждам пак за подобна кола но мисля за ксантия, понеже е по съвременен вариант от ръбатия ХМ.

    Ако може хората които са имали по дълъг досег с такива машини (ксантии) да си кажат мнението.

    По конктретно за надеждноста на системата, добър избор ли е за каране по разбити пътища и по здраво ли е хидравличното от традиционното с амортисиор и пружина.

    Интересува ме и кой двигател и по дуракоустойчив и непретенциозен.

    Не искам да питам в ситроен форума понеже са силно пристрастени и няма да бъдат обективни

    Ще се радвам да чуя повече мнения.
    Ак
    Ники

  • #2
    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

    Карах Ксантия 1.6 бензин за 6 месеца, преди доста време. Много неудобна ми беше, 182 съм и ми беше тясна. Вози добре, не можах да свикна със спирачките. Пластмасата миришеше кофти. Нямах някакви проблеми с хидравликата. Перманентни течове като на всяка френска кола, Изгорели пластмаси. Не е кола за всеки. Трябва да я пробваш за да разбереш дали е твоята кола. Френска работа...
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #3
      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
      ... Френска работа...
      Свикнал съм с пренебрежението на болшинството от българските "разбирачи" към френските коли и особено Ситроен.
      Шокиран съм обаче да го чуя от теб, когото имам за светило по много въпроси свързани с колите и джипките!
      Карам втора Ксантия. Преди карах 1.6 бензин от по-стария модел, сега 1.9 ТД от по-новия ('99). Общо от около седем години карам Ксантии, и мога да заявя, че особено втората е най-безпроблемната и дуракоустойчива кола от всички, които съм карал (имал).
      Освен смяна на консумативи, нищо не съм пипал по тях, дори се е случвало по месец да не отварям капака.
      Пак бих си купил такава. Жалко, че се произвеждат до 2001, мисля.
      Да не говорим, че за 11-годишна кола няма нито едно петънце ръжда абсолютно никъде.
      Поздрави и не го приемай като заяждане!
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

        А по колко караш? Не се заяждам, и аз се заглеждам по Ксантийте от време на време, но след горчивия опит от разни издънки на Пежо, нещо не мога да се прежаля. Нали уж са една фирма...

        Иначе евала на ситроенския форум - едни от малкото, които имат специално тема за недостатъците на автомобилите си.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

          Ами, на настоящата ми и навъртях почти 80К за малко по-малко от 4 години. В Италия карах повече. Случвало се е да горя по резервоар (66 литра нафта) за седмица, само ходене на работа. Сега не работя редовно, но пътувам всеки ден от Дупница до София когато работя. Тоест по130-40 км на ден поне по 5 дни. Карам през Поповяне, Ковачевци, Ярема, а знаеш какъв е пътя оттам...
          За стабилност на пътя и особено в завой, няма да говоря. Гледал съм баварци и аудита да вземат странично завоите в опит да ме догонят.
          Като двигател препоръчвам 1.9 ТД (90 КС)- наи дълговечния и безпроблемен мотор с напълно човешки разходи и много по-добра динамика от 2.0 HDI (110 КС). Комън рейла гори с около литър по- малко но е умрял кон на ускорение. Мой много добър приятел има такава, та съм я карал.
          Бензиновите можеш спокойно да ги забравиш. Предишната ми (1.6i), въпреки перфектното състояние на двигателя, под 12/100 градско не падаше, а стигаше и до 14. Затова и я продадох. Слаб и беше моторецът. На Ксантията купето е сравнително тежко, около тон и двеста е , та... По-големите бензинки са още по-големи лами. Газ, аз лично не съм карал, но да си крада от пространството в багажника, няма как да стане . Багажният обем е почти като на комби и ми е много удобен.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

            Значи насочил съм се към ксантия 1 - гледам около 96 -97 год.
            Гледах една нов внос с 1.6 мотор на газ с газова сложена в холандия - 1650 лв и изглежда супер запазена
            Тази http://www.cars.bg/u154395 2.0 16v за 1800.
            гледах и една 1.9 ТД за 1900.
            При горе долу еднакво състояние коя ще ми дойде най добре от към разход на гориво?

            Нещо ме е хванала крастата от тия хидравлични ситроени и въпреки че с предния ситроен си обещах да не си взимам кола която кляка, нещо пак ме сърби за такава машина.
            Ники

            Коментар


            • #7
              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

              Най-малко в абсолютно всички случаи ще ти гори 1.9ТД. Е, аз малко мразя бензиновите коли, та на теб избора...
              Бензинка, дето ще ми квичи на поне 4000 оборота, за да развие същата мощност и половината от въртящият момент, който ми дава дизела на около 2500, и ще ми гори двойно...не, не , мерси!
              Моята и при най-злия тормоз, едва ли ми е горяла повече от 9-9,5. Нормално си гори около 7 средно.
              Последно редактирано от TigerHunter; 04-08-10, 23:44.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                На Ксантията явно нещо и има, щом не я оставиха дълго в производство.
                Имал съм някви отношения с Паласи. Май беше най-тежката история в цялата хидравлична гама. Идеята е разбираема и красива. Навремето бях учуден че това наистина работи. След години се учудих двойно, от това че продължава да работи, и поддръжката му всъщност не е разорителна. Единственото ограничение - не давай да го пипат идиоти - самозвани майстори. Най-добре се научи сам. В тоя свят това е нещо като УАЗа. Ти и Той, няма нужда от публика.

                Коментар


                • #9
                  От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                  Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                  Свикнал съм с пренебрежението на болшинството от българските "разбирачи" към френските коли и особено Ситроен.
                  Шокиран съм обаче да го чуя от теб, .....
                  Чакай сега. Не съм казал, че е боклук. Имал съм няколко френски коли. Там проблемът за мен са дребни неща който дразнят. Течове, шумове, и т.н. Дори и на сегашните френски ги има. Като са толкова хубави защо си продаде първата? Защото горяла 12-14. Е това не е ли "френска работа"?
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                    Баща ми от дълги години има Ксантия 1998 г. 2.0 бензин. Сега я ползва за втори резервен автомобил. Сравнително здрава е щом вече толкова години не е каталясала. Правил е ремонт на заден мост, сменял е няколко пъти сфери, сега нещо задницата забравя да се вдигне, трябва с лоста м/у седалките да я вдигнеш принудително на по-високо и после да я спуснеш. Двигателя няма добра динамика, но има голям разход на бензин. Около 9-9,5 л/100км извън града. Иначе работи без проблемно, по двг, ск. кутия и полуоски не е пипано. Климатроника работи безпроблемно.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                      Здравейте.
                      Преди време карах Ситроен ХМ за кратко и доста ми харесваше като кола, най вече окачването.
                      Сега се оглеждам пак за подобна кола но мисля за ксантия, понеже е по съвременен вариант от ръбатия ХМ.

                      Ако може хората които са имали по дълъг досег с такива машини (ксантии) да си кажат мнението.

                      По конктретно за надеждноста на системата, добър избор ли е за каране по разбити пътища и по здраво ли е хидравличното от традиционното с амортисиор и пружина.

                      Интересува ме и кой двигател и по дуракоустойчив и непретенциозен.

                      Не искам да питам в ситроен форума понеже са силно пристрастени и няма да бъдат обективни

                      Ще се радвам да чуя повече мнения.
                      Ак
                      Колега,от ХМ да се качеш на Ксантия-меко казано ще ти е търсене.Просто двете коли са съвсем различни и като обем и като возия,дори и хидравликата им е различна-казвам го от личен опит.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                        ...Като двигател препоръчвам 1.9 ТД (90 КС)- наи дълговечния и безпроблемен мотор с напълно човешки разходи и много по-добра динамика от 2.0 HDI (110 КС). Комън рейла гори с около литър по- малко но е умрял кон на ускорение. Мой много добър приятел има такава, та съм я карал.
                        Бензиновите можеш спокойно да ги забравиш. Предишната ми (1.6i), въпреки перфектното състояние на двигателя, под 12/100 градско не падаше, а стигаше и до 14. Затова и я продадох. Слаб и беше моторецът. На Ксантията купето е сравнително тежко, около тон и двеста е , та... По-големите бензинки са още по-големи лами. Газ, аз лично не съм карал, но да си крада от пространството в багажника, няма как да стане . Багажният обем е почти като на комби и ми е много удобен.
                        Аз пък съм нещо скаран с нафтата, особено пък за шосеен автомобил. Въпрос на вкус, разбира се, но май съвсем ме отказа. Карал съм съвсем замалко бензинов, 1.8 ако не бъркам, но не ми хареса като динамика. На едно приятелче е, купи я преди около 2 години, знам, че смени само сферите и то за учудващо скромна сума, по спомен с някакви български, не е имал проблеми, а колата се кара редовно.
                        Просто ми хареса как сладко минава през неравностите по пътя, плюс сравнително ниската цена на самия автомобил. Ако обаче 12/100 бензин градско е минимума... не, благодаря.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                          Въпреки че не съм много на Ти с хидравличните Ситроени, ще си си позволя да дам моето мнение:

                          - 1,9 ТД на PSA е наистина много здрав, идиотоустойчив двигател, който се слага в една камара автомобили, ванове, бусове и т.н. Поддръжката му не е скъпа, части има всякакви и навсякъде. Въпреки само 90-те си коня, високя въртящ момент дава много добра динамика на тежичкият автомобил. Имам опит със служебен Фиат Скудо с този мотор - не си знае километрите, кара се душмански,но не дава никакви проблеми
                          - Въпреки горното не, съм съгласен TigerHunter да слага под общ знаменател всички бензинови двигатели. Специално 1,6 е слаб за това тежко купе, товари се много и за това разходът му е висок. Обаче една 2,0 16V няма да харчи повече от 1,6, а с един газов инжекцион разходът в левове няма да е по-лош от на дизела. 2,0 ще ти осигури отлична динамика на дълъг път, почти няма да усещаш климатика или още 3ма души в колата. При всички положения 2,0 16V върви повече от 1,9 ТД

                          Та ако си фен на дизела - 1,9 ТД. Ако ли не - 2,0 на газ

                          - Ксантията в никакъв случай не е ХМ. Аз в момента карам Рено Лагуна и смея да твърдя, че вози по-добре от Ксантията. От друга страна Ксантията е наистина много стабилна в завой. Мисля че окачването Хидроактив 2 беше с бутон за твърдост, отделен от регулирането на височината. Голям плюс е и променливата височина. Една сфера в никакъв случай не е по-скъпа от един качествен амортисьор. Но пък окачването, освен хидравлика има и газ и системата е по-сложна. Та за поддръжката му трябва наистина запознат техник (или пък ти да четеш много).

                          За ХМ - возил съм се няколко пъти в един 3,0 24V. Влюбен съм в тази кола. Въврви зверски, вози супер комфортно, салона е качествено изработен.
                          Последно редактирано от bullet_pk; 05-08-10, 12:40.
                          Nissan Terrano 2,7 TDI

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                            Чакай сега. Не съм казал, че е боклук. Имал съм няколко френски коли. Там проблемът за мен са дребни неща който дразнят. Течове, шумове, и т.н. Дори и на сегашните френски ги има. Като са толкова хубави защо си продаде първата? Защото горяла 12-14. Е това не е ли "френска работа"?
                            В случая си абсолютно прав. 1.6 със скромните си 88 коня е категорично слаб за това купе. По книжка (пазя я някъде) му дават 10,7 градско, а той логично гори повече особено с моя десен крак. Не съм любител на икономичното каране и никога не пускам по инерция. За да караш в голям град, ти трябва и поне малко динамика. 1.6 е мъртвец! Максималната скорост е 157км/ч!
                            Когато се качих за пръв път от нея на дизела, имах чувството че разликата не е два, а двайсе коня. Върви като лудо магаре, ако я сриташ достойно.
                            Колкото до подрънкването от пластмаси, нито първата нито настоящата имат такива проблеми. Изработката на интериора и материалите не са от най-евтините. Опитай да пипнеш таблото. Меко е!
                            Достатъчно зле е положението с волана, обаче. Напуква се в горната част от слънцето и се износва.
                            Друго- имат много кофти анти поленов филтър. Много лесно се задръства и вентилатора на парното не може да даде на моменти необходимия дебит за примерно размразяване или премахване на изпотеното по стъклото. Трябва да се сменя по-често. Поне на всяка смяна на въздушния.
                            Неприятната миризма в купето, вероятно не е от пласмасите, а от евентуален теч от хидвавличното масло-ЛХМ. Загрято мирише неприятно и е възможно вентилатора да вкара миризмата в купето. Проблеми с течове, можеш да имаш само от "обратното" масло на хидравликата. Ако е от високото налягане, просто не потегляш.
                            На старата имах спукан един пластмасов тройник на едни маркучета и все ми капеше масло и доливах, щото ме мързеше да го оправя. Смених го и всичко се успа. Миризмата в купето беше наистина неприятна.
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мнение за хидравличните ситроени - предимства и недостатъци

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Аз пък съм нещо скаран с нафтата, особено пък за шосеен автомобил. Въпрос на вкус, разбира се, но май съвсем ме отказа. Карал съм съвсем замалко бензинов, 1.8 ако не бъркам, но не ми хареса като динамика. На едно приятелче е, купи я преди около 2 години, знам, че смени само сферите и то за учудващо скромна сума, по спомен с някакви български, не е имал проблеми, а колата се кара редовно.
                              Просто ми хареса как сладко минава през неравностите по пътя, плюс сравнително ниската цена на самия автомобил. Ако обаче 12/100 бензин градско е минимума... не, благодаря.
                              Бензиновите Ситроени с хидравлично окачване са лакоми до един!
                              Затова не ги препоръчвам на никого.
                              Мога по-късно да пусна данни от книжката за колко им дават разход, но ще се натъжите! Говоря за всички модели.
                              Ако някой може да си позволи по 30-40 лева на ден, то аз не съм от тези, а пък и тези, които си позволяват няма да карат Ксантия, зер!
                              Колкото за моите предпочитания към дизела, това си е субективно мнение.
                              Всеки има различни доводи.
                              Аз слагам по 20 лв на ден, за да отида от Дупница до София на работа и ми стигат, понякога и остават.
                              Когато ходя на сестра ми с Пежото (306 1.6 бензин), 30 едва ме оправят, а за комфорта и т.н. няма да говоря. Онова си е кибритена кутийка.

                              ПП: Говоря за варианта "кола за всеки ден", разбира се. Ако ще я караш от време на време, може и бензиновия вариант да се "върже". Де да знам...
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,385 в 20:28 на 18-02-20.

                              Зареждам...
                              X