Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Не решим проблем със спирачка, за сега.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

    .
    ....ABSа (според мен) е безспорно предимство само за абсолютно неориентирани шофьори , като повечето жени примерно . Които при незначителни ситуации с все сила скачат върху спирачките....

    Интересно би било да се знае,,, дали тунингованите състезателните автомобили Ф-1 , и ралиджийските са с ABSи
    Simson S51b 1982 DDR
    MZ EТZ 250 1983 DDR
    Mercedes E320 CDI 2003
    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

    Коментар


    • #77
      От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

      Горното ми писание продължава да си важи. Имам пред очите си всеки ден закупен от магазина през 2007-ма автомобил без ABS и собствен такъв закупен през 2005-та. Модела е от 2003-та или 2002-ра.

      ...вярно, 2005-та не сме били в ЕС, ама 2007-ма ще да сме били.

      ...ама не е това важното. Те и датчици за налягане на гумите вече са задължителни, и прочие полюции.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #78
        От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

        2007 бяхме, явно е минало между капките.
        За полезност е съвсем друга тема. Както всяко нещо има плюсове и минуси.
        ПП освен да е произведен преди 2004?
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #79
          От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

          Произведен е след личния ми, купен 2005-та, март, същата марка и модел. Има определени разлики, които са въведени след моята. А моята я чаках 40 дни да дойде от завода, ако помня добре.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #80
            От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

            За леките автомобили в ЕС си е 2004г, но това е за новопроизведен, а понякога правят хватка, че 'това е моделен ред например 2003г, въпреки, че вече е 2005г' (така минах без ДПФ през 2011г )...
            А за ефективността - никой не може да ме убеди, че стоков автомобил без АБС спира по-добре от автомобил с АБС...
            Защото без АБС дори и да си спец и модулираш и държиш спирачките на границата на блокиране (максимално ефективното спиране), то няма как да направиш идеалният баланс между мостовете за конкретното покритие и при конкретното натоварване.. А при малко 'по-рошаво' покритие с променливо сцепление, физически няма как да реагираш по-бързо от АБС на променящото се сцепление...
            То умните хора са го написали - единственият вариант да спираш по-бързо с автомобил без АБС в сравнение с такъв с АБС е при 'рохкави' покрития, при които блокиралото колело започва да бута пред себе си стена от 'материала' на пътя...
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #81
              От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              За леките автомобили в ЕС си е 2004г, но това е за новопроизведен, а понякога правят хватка, че 'това е моделен ред например 2003г, въпреки, че вече е 2005г' (така минах без ДПФ през 2011г )...
              А за ефективността - никой не може да ме убеди, че стоков автомобил без АБС спира по-добре от автомобил с АБС...
              Защото без АБС дори и да си спец и модулираш и държиш спирачките на границата на блокиране (максимално ефективното спиране), то няма как да направиш идеалният баланс между мостовете за конкретното покритие и при конкретното натоварване.. А при малко 'по-рошаво' покритие с променливо сцепление, физически няма как да реагираш по-бързо от АБС на променящото се сцепление...
              То умните хора са го написали - единственият вариант да спираш по-бързо с автомобил без АБС в сравнение с такъв с АБС е при 'рохкави' покрития, при които блокиралото колело започва да бута пред себе си стена от 'материала' на пътя...
              Цялата фатка е да се шофира така, че да не се стига до задействане на АБСа.

              От там нататък си е чиста проба късмет.
              Това, че няма да се завъртиш, хич не значи, че няма да се целнеш в този пред теб.
              Личен опит на шурея ми, дето като се качи на мощна каруца с АБС поне три пъти вече сменя воден и климатичен радиатор.
              Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
              Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

              Коментар


              • #82
                От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                Разбира се, че е така Пенчо... Някои хора смятат, че АБС е панацея... И казват, че 'системата не работи, щото аз натискам спирачките, ама те не сработват заради тази калпава система'...
                А просто АБС си държи на границата на сцеплението, което в момента просто го е нямало...
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #83
                  От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                  От прочетеното в букварите - АБС дава възможност само 1 колело да се "отпуска" около 10 пъти в секунда, когато е блокирало, поради лошо сцепление. Това шофьора не може да го направи. Отделно, при лошо сцепление, АБС дава някаква възможност за управляемост на МПС-то. При идеален баланс преден-заден мост и перфектна настилка, кола без АБС спира по-добре. Но в реалността, съответните институти са преценили, че ползата от АБС е многократно по-голяма от вредата за обикновен шофьор със стандартен автомобил. На пилот с изградени рефлекси, непредсказуемото спирачно усилие породено от АБС-а, е меко казано неприятно.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                    Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                    ..При идеален баланс преден-заден мост и перфектна настилка, кола без АБС спира по-добре...
                    И перфектен пилот разбира се... Идеалният баланс се променя освен поради разликата в натоварване на автомобила, но и при различният интензитет на спиране (ако се загледате в онборд камерите на Ф1 може да видите как почти на всеки различен завой променят баланса на спирачките в зависимост от начина на спиране)...
                    Относно поведението - безспорно начинът на натискане на спирачките се различава при автомобил с АБС и без АБС... Но дори при идеален баланс и перфектни пилоти, АБС бе в помощ (пример - пак същата Ф1, където умишлено ги забраниха, за да направят живота на пилотите по-сложен )..
                    Друг е въпросът, че АБС също би трябвало да има различни настройки според покритието... И в съвременните автомобили това се забелязва - има коренно различно поведение на ТС, АБС и т.н. например при лед/сняг (или офроуд), отколкото при сух асфалт.....
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                      ABS върши работа единствено при екстремно спиране в завой, защото помага до някаква степен за запазване на треакторията и управляемостта на колата. Иначе според мен нищо друго полезно няма в него. От 4 коли, които имам в момента, само една е с таквоз чудо и е сработвал само по мое желание, колкото да видя жив ли е още. На същия кош - Вектра 2005 ЕСП миналата зима ме докара до бяс, защото точно където ми трябваше мощност, това дърпаше газта и колата забиваше муцуна в кишата в баира. Може да съм старомоден, ама не искам колата да мисли и действа вместо мене
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #86
                        От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                        kuzdov, неслучайно споменах за различните настройки... При мен си има настройки в зависимост от повърхността.. На сняг ТС и АБС (и ЕСП) са много 'чувствителни'... И работят перфектно на утъпкан сняг и лед - колата върви по релси...
                        Обаче за дълбок сняг или киша не се ползва режим СНЯГ, а се ползва режим 'КАЛ', щото повърхността в този случай прилича по параметри повече на кал, отколкото на сняг...
                        И там ТС въобще се изключва дори и да не го пипаш бутона - колата хем мисли вместо теб, хем ти предлага най-доброто за конкретната повърхност...
                        Просто трябва да се знае какво прави конкретния режим и да се използва по предназначение...
                        А за ползата от АБС - виж има ежедневни клипчета за аварии из Русията - много от тежките катастрофи стават точно заради липса на АБС - колата изведнъж хвръква в насрещното платно при рязко спиране... И се завърта и недай си Боже отсреща да има камион...
                        Да, на времето напълно безаварийно карах автомобили без АБС ... Но предимството на техниката в случая е безспорно...
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          Да, на времето напълно безаварийно карах автомобили без АБС ... Но предимството на техниката в случая е безспорно...
                          Дефицита на "професионализъм" успешно се коригира от постиженията на науката и техниката във всички професии.
                          Рали пилотите не се нуждаят от тази асистенция.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Не решим проблем със спирачка, за сега.

                            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                            Дефицита на "професионализъм" успешно се коригира от постиженията на науката и техниката във всички професии.
                            Рали пилотите не се нуждаят от тази асистенция.
                            Неслучайно по-горе споменах - липсата (в последните години) на АБС във Ф1 и например WRC съвсем не е заради това, че без АБС пилотите са по-бързи - дори супер-професионалистите не могат да компенсират/превъзмогнат възможностите на техниката...
                            Просто при професионалният автоспорт тези системи въпреки, че повишаваха резултатите (бързина на преминаване и т.н.) бяха ЗАБРАНЕНИ за да се включат в 'тотото' и пилотските умения и възможностите за грешки...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                            Зареждам...
                            X