Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Матрица за отливане на олово

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Матрица за отливане на олово

    С риск да стана за смях ще питам.
    Знам че матриците се правят от алуминий но какво би се получило ако я отлея от цинк.Температурата на топене на цинка е 420гр. а на оловото 320гр.Става въпрос за матрица за леене на риболовни тежести.

  • #2
    До: Матрица за отливане на олово

    Цинкът ще се разтвори в оловото.
    deyan_h: ...крясъците за учебниците бяа се от ора, дето тези учебници не са ги чели

    Коментар


    • #3
      До: Матрица за отливане на олово

      Би трябвало да се получи. Цинка е с висока топлопроводимост и при контакт със стопеното олово ще отнеме веднага темпеатурата. След няколко заливания, ще се получи тънък нагар и той ще спомага за по-лесното отделяне на формата. Трябва обаче да нацелиш границите на температурата на кокила, да не е прекалено студен, за да не се получават газове и да не е прекалено горещ, за да се получи ефекта споменат от Ясен.
      Все пак не пречи преди да правиш кокил да капнеш олово в/у цинк и да видиш как се държи.
      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

      Коментар


      • #4
        До: Матрица за отливане на олово

        От алуминий се правят освен за друго, и защото оловото не залепва за него. Могат например да се направят и от гипс, но ще са с по-кратък живот. Тоест, не можеш да направиш матрица от нищо, към което се лепи оловото.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          До: Матрица за отливане на олово

          А, да. И да не се разтвори, ще залепне като спойка. Върху цинк тривиално се запоява с калаено-оловен припой.
          deyan_h: ...крясъците за учебниците бяа се от ора, дето тези учебници не са ги чели

          Коментар


          • #6
            До: Матрица за отливане на олово

            Да пробва първо върху парче цинк. Почти съм сигурен, че от температурната разлика няма да залепне.
            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

            Коментар


            • #7
              До: Матрица за отливане на олово

              Аз имам такава матрица, с която съм отливал тежести за риболов на дъно. Правил съм я на струг от обикновенно желязо. Профила на самата тежест го определяш сам. Матрицата е от две половинки със засечка /мъжко и женско/, на които са заварени дръжки. По оста си половинките са разпробити с 1.2mm.- там се поставя игла, а там където се събират се прави отвор 5-6mm. за наливане на оловото.Преди години ми вършеше чудесна работа, но вече го изоставих този спорт. Ако я намеря в гаража ще я снимам.

              Коментар


              • #8
                До: Матрица за отливане на олово

                И аз имам матрица от обикновено желязо и досега не е залепвало оловото.

                Коментар


                • #9
                  До: Матрица за отливане на олово

                  Първоначално публикуван от mraveca Преглед на мнение
                  С риск да стана за смях ще питам.
                  Знам че матриците се правят от алуминий но какво би се получило ако я отлея от цинк.Температурата на топене на цинка е 420гр. а на оловото 320гр.Става въпрос за матрица за леене на риболовни тежести.
                  Направи я от желязо и няма да имаш грижи.
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Матрица за отливане на олово

                    за домашни условия работа върши и калъп сапун за пране (едно време имаше един долнопробен - Камбана)- дълбае се лесно и не залепва.
                    Недостатък е че е нямаш голяма повтаряемост (калъпа не издържа чак толкова дълго).

                    Коментар


                    • #11
                      До: Матрица за отливане на олово

                      Колеги матрицата трябва да бъде отлята и то в домашни условия.Затова давайте съвети в тази насока.От стомана и сапун нестава.Целта е да се копира оригинална матрица.Основния проблем е какъв материал може да се стопи в домашни условия и да има тънколивкост за да стане качествено.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Матрица за отливане на олово

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        Направи я от желязо и няма да имаш грижи.
                        Грижите са огромни!
                        -Първо чисто желязо няма в природата
                        -В Индия има една колона от желязо, но я охраняват и трудно ще откъртиш парче

                        Коментар


                        • #13
                          До: Матрица за отливане на олово

                          Добре де, защо ще отливаш матрицата? Тежестите нали са симетрични овали с отвор през центъра за влакното? Аз съм ги правил матриците на струг от две половинки, след това се събират и им се прави отвор за наливане и две дупчици за да се постави тел, която да оформи канала за влакното.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Матрица за отливане на олово

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            Добре де, защо ще отливаш матрицата? Тежестите нали са симетрични овали с отвор през центъра за влакното? Аз съм ги правил матриците на струг от две половинки, след това се събират и им се прави отвор за наливане и две дупчици за да се постави тел, която да оформи канала за влакното.
                            За този модел си абсолютно прав.И аз ги правя така. Но има модели които не стават така затова трябва леене.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Матрица за отливане на олово

                              Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                              Грижите са огромни!
                              -Първо чисто желязо няма в природата
                              -В Индия има една колона от желязо, но я охраняват и трудно ще откъртиш парче
                              А ти къде видя да съм писал чисто желязо ?! Сега ако му кажа примерно от стомана 45 щото по-лесно се стругова от стомана 3 спокойна , верно че ше съм по-конкретен , ама отде да знам дали е отварял учебника на акад. Балевски ?! .. а пък и отде да знам вчера братята роми каква марка стомана са доставили на скрападжиите .
                              Все пак на човека ше му трябва матриял за матрица!

                              ПС Виж , за индийската колона не знаех . Да не е от метеоритно желязо ?
                              Последно редактирано от Vlado_Ts; 27-01-10, 21:15.
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X