Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възстановяване на голямо количество ръждясали болтове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Възстановяване на голямо количество ръждясали болтове

    Въпрос към знаещите: разполагаме с голямо количество (1000+) ето такива ръждясали болтове:


    Ръждясал болт

    Използват се за закрепавне на хватки към изкуствена стена за катерене. Кой е най-ефикасният начин да се възстановят във вид възможно най-близо до оригиналния? За момента основното предложение е да се накиснат за известно време в ръждопреобразувател и след това да се минат през плашка. Моля, ако някой има опит с подобни дейности да сподели, например марки химикали, колко време е необходимо да седят накиснати, дали манипулацията с плашка е удачна или да се използва обикновена гайка?
    "Не е толкова трудно да разбереш хората - те са главно его и либидо. А, да - и повечето са прости" - Буда

  • #2
    При това количество защо не занесете в ГАЛКО Радомир 10на за проба , там имат вана за премахване на повърхностни ръжди и след тва ги потапят в горещия цинк. Ако се съгласят тва повече няма да има ръжда. Но пък да не стане така ,че след това ше е трудно да се завият където трябва.?! Абе трябва да се пробва

    Коментар


    • rusev
      rusev коментира
      Редактиране на коментар
      Глупост голяма! По-добре да се изхвърлят отколкото да се поцинковат горещо.
      Аз бих ги бластирал със ситен пясък и поцинковал електролитно. Ако ви се дават пари за това- обадете се.

    • 19R
      19R коментира
      Редактиране на коментар
      Какво става при горещо поцинковане?

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Едно че резбата става неизползваема, и второ че сл;ед нагряване до към 400-450 градуса е почти сигурно че якостта няма да има нищо общо с 8.8.

  • #3
    Накисни ги във вода и им направи електролиза. Това е повърхностна ръжда, ще падне. Не ти трябва плашка. Максимум телена четка.

    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • Vlado_Ts
      Vlado_Ts коментира
      Редактиране на коментар
      На теб случвало ли ти се е да жулиш (1000+) болта с телена четка ?

    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      1000 не, ама към 200 ми се е случвало. То нали знаеш...кой няма акъл, има ръце/крака...
      Относително бързо се справих. Час-два някъде. Това с бирите.

  • #4
    Има цяла тема по въпроса.
    https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BF%D0%B8%D0%BD

    За целта има и достатъчно продукти във всяка голяма верига магазини.

    Но... давате ги на едно студено поцинковане и казуса приключва. Там си знаят как да им падне ръждата.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #5
      Във вибриращ пясък?
      Дизелов Jeep, не е Jeep.

      Коментар


      • #6
        +1 за СТУДЕНОТО поцинковане! Като цена с транспортните разходи излиза около 1/2 от цената на нови такива болтове от магазина.

        Коментар


        • #7
          Това не ми изглежда да е специализиран елемент. За 1000 болта проблема ви се решава много лесно. Нови стуват 50 - 60 лева.

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от prascho Преглед на мнение
            .......Използват се за закрепавне на хватки към изкуствена стена за катерене....
            Използвали са се или ще се използват ?

            Щото е важно не за какво са използвани , а за какво ще се използват .
            Ако е за горното - послушай колегата mendi и не се занимавай с глупости .
            Това нито е повърхностна ръжда , нито възстановяването ще ти излезе по- евтино .
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #9
              Размера на въпросните винтове ще внесе яснота около смисъла на гимнастиката + за какво ще се използват. DIN-a мяза на 912, ако не е някоя крива резба го има навсякъде. Ако пък е отговорен го има и в неръждаем вариант.
              Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                В неръждаем вариант за гарантиран еквивалент поне близо до 8.8 трябва да се търси поне А4-80. А всичко различно от А2 без никаква гаранция за класа след това, е скъпо и трудно се намира. В общия случай върху намираемите болтове пише просто А2, от което само се разбира че е неръждавейка и толкоз - нямаш никакви гарантирани натоварвания и може да се окаже пълен кашкавал.

                ...отделно че правят и повече проблеми с резбите, уж видимо от нищо. Вече много пъти ми се случва да тръгна да развивам инокс гайка от инокс болт и така да замаже резбата че да няма отвиване без късане или рязане.

            • #10
              Благодаря на всички, които са се отзовали - най-вероятно ще минем на вариант с нови. Болтовете са DIN 912, твърдост 8.8. За момента имаме оферти за около 350 лв за 1000 броя поцинковани. Болтове са били използвани и ще се използват за закрепване на хватки на изкуствена стена за катерене.
              "Не е толкова трудно да разбереш хората - те са главно его и либидо. А, да - и повечето са прости" - Буда

              Коментар


              • #11
                Какъв размер са, да не е М12 та да са толкова скъпи?

                Коментар


                • prascho
                  prascho коментира
                  Редактиране на коментар
                  Размерът е M10, а дължините варират от 35 мм до 70 мм в зависимост от хватките. Разгледахме и по-евтини предложения, но определено нямат необходимото качество, както Спарки е писал по-горе.

              • #12
                Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
                Какъв размер са, да не е М12 та да са толкова скъпи?
                Бърза справка - 10х70 ми излязоха на почти една цена за цинк и А2, второто по-евтино с малко. Категорично под 200 лв. за 1000 бр. За качеството, от по няколко хиляди крепежа на месец от там не съм имал рекламации, вече повече от 10 години.
                Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  A2 е евтино и намираемо, но няма никаква гарантирана якост, а реалната е нещо като между 3.2 и 5.6.

              • #13
                Масовите са А2.. и наистина са как ги случиш. Това например е гарантирано ПОНЕ 8.8MPa якост на опън и определено са здрави. Пробвано многократно.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2020-08-19_16-23-05.jpg
Прегледи:279
Размер:385.7 КБ
ID:6636889
                Проблемите с повличането обаче са абсолютно реалистично. Ако не му сложа малко "смазка" независимо какво си задират без видима причина. Както каза Спарки - развиването само с късане или с флекса. Цената обаче не е особено приятна

                Аз бих заложил на оксидирани или поцинковани 8.8Mpa от магазина и толкоз

                Коментар


                • #14
                  Оксидираните са на 1/2 от цинка, А4 ми излизат по запитване за цена.
                  Mitsubishi Pajero II 2.8 TDI
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #15
                    E, на това ачик-ачик си пише А4-80. Въпросното 80 е важното. Ако го няма, пак нямаш нищо гарантирано, нищо че е А4.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                    Зареждам...
                    X