Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ами писах в темата за тойотата, но съм забравил да ъпдейтна тук.

    Бластирах

    Click image for larger version  Name:	IMG_5712.jpeg Views:	448 Size:	787.0 KB ID:	6632746

    Докато си го взимах се изсипа пороой и направо пред очите ми почна да си сменя цвета от бяло към оранжево като хамелеон. Киселината после това го сваля.
    Направих си приспособление за чистене на профилите отвътре - стоманено въже през 3 метра полиетиелнова тръба. На края малка примка, на която закачих стоманени верижки. Върти се с бормашина на другия край на тръбата. Изключително ефективно. Редувах въртене с това, продухване с въздух, въртене, въздух, накрая няколко водоструйки и вътре почти лъсна..

    Click image for larger version  Name:	IMG_5760.jpeg Views:	382 Size:	973.6 KB ID:	6633581

    Голяма разправия беше да го вземат за поцинковане, за малко да ми откажат, както го бях закарал. По принцип не искат да взимат шасита от стари коли - пълни са с боклуци, омаслени са и т.н. След много перипетии се навиха да погледнат, че вътре действително - чисто е и ще стане. Преди това бях говорил по телефона с хора от сайта на завода - все търговци. Началника на базата имаше да каже добри думи за тях 🤬 Няколко седмици след това познат на познат са го върнали с роувърско шаси.
    В крайна сметка от ваната излезна доста лъскаво

    Click image for larger version Name:	IMG_6148.jpeg Views:	0 Size:	381.8 KB ID:	6640936

    Вътре е станало прилично. Никъде няма съществени образували се буци, прегради, стичания и т.н. за каквито ми развиваха теории.

    Click image for larger version Name:	IMG_6144.jpeg Views:	0 Size:	189.0 KB ID:	6640938

    Не знам колко е станало по-тежко - докато стигна до базата вече го бяха натоварили на платформата, а не я бяха измерили преди това Голото шаси е 260кг. ЗГП таксуват на база теглото на поцинкованите детайли, а не на теглото цинк, което им е отишло?!? Излезна ми към 370лв.

    Заради разправията при предаването тотално ми излезна от главата да ги питам с номера на рамата какво правим, но бях чувал, че обикновено слагат пластина отгоре и така и не звъннах впоследствие. Сега нямам номер на рамата. Говорих с хора в КАТ, като се сглоби целия джип ще го закарам и ще го мислим - има варианти с комисии, фактури от поцинковането и не знам си какво още...

    Click image for larger version  Name:	IMG_6130.jpeg Views:	249 Size:	325.8 KB ID:	6640945

    След това не съм пипнал нищо - имах невероятно много работа... на работа и от средата на август до този уикенд не съм правил нищичко. Следващите две седмици съм отпуск и ще движа с пълна сила.
    На първо време - пренавиване на петдесетина резби
    Последно редактирано от MoridinBG; 20-09-20, 11:56.

    Коментар


    • #17
      Останаха ми малко въпросителни, по които не съм имал много време да мисля и да се консултирам.
      Бластирах и боядисах задния мост с епоксиден грунд и Раптор. Много е здрав рапторът, ама е гадна работа. По дъното общо взето корозия от механични поражения няма, така че мисля да използвам някаква по-обикновена и тънка полиуретанова боя.
      Мисля да боядисам и шасито, въпреки че е поцинковано. Цинкът си е консуматив, просто корозира преди стоманата. Както се видя при свалянето на купето, в задната част има много места, където се събират неизчистваеми и невидими купчини с кал. Освен това гледах джипове с поцинковани шасита - страшно много ще ме дразни да лъщи, където се вижда (в калниците).

      Коментар


      • #18
        Много трудно ще боядисаш поцинковано шаси така че да не стане на юфка след първата зима. Трябва ецваща баня преди боядисването, защото де-факто сега е покрито с окиси.

        Относно номера на рамата - цинкът се топи на 420 градуса. Бих нагрял локално с газова горелка докато го стопи, и после рязко духване с пистолет за обдухване. Това няма да махне цинка, само юе го изтъни достатъчно за да се вижда номера. На калайдисани повърхности работи екстра.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Това ти ко казах за да избегнеш разправията в КАТ и присъщото трошене на още едни пари там.

          ПП: Впрочем, сега съм си намазал резервоара (поцинкована ламарина - от един теч на нафта оригиналната проедполагам прахова боя беше станала на нещо като гъст сопол) с Protecta All Metals, и до момента се държи много добре (2 месеца), без никакви наченки на проблем, но дали няма да стане на юфка след първата зима не мога да кажа.

          А шасито ти след първата зима ще посивее и няма да лъщи толкова. На мен не би ми пречило.

          Поинтересувай се дали не може да се случи катафореза върху поцинковано. Принципно може, но въпросът е дали го правят тук (Радомир). Май по-добро от това няма.

          Тия го правят. Не знам дали има други:
          https://www.aqelectric.com/bg/servic...ali/kataforeza
          Последно редактирано от sparkybg; 20-09-20, 15:47.

        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Виж в темата за тойотата. На катафорезата в Радомир минах броните под двигателя и скоростите, там ще мина и стабилизиращите щанги и още разни други неща. Малка е обаче ваната за цяло шаси.
          А самата катафореза е много тънък антикорозионен слой, но механично не е особено здрава и отгоре си трябва друго здраво покритие.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Да де, ама отгоре може да се биядисва с всичко. Ако някой може да ецне и пръсне епоксид, може би ще е най-доброто възможно. Но не знам кой. Само за прахово знам. Маус-ПС е фирмата.
          Последно редактирано от sparkybg; 20-09-20, 15:56.

      • #19
        Нордик галванайзърс е шведска фирма, занимаваща се с боядисване на поцинковани конструкции. За да станело боядисването, цинкът преди боядисване не трябва да е мокрен, мит, не трябва да е стоял на замърсен въздух и други подобни, и в крайна сметка трябвало да се песъкоструи.
        От друга страна в практиката епоксидна и полиуретанови смоли (но не бои със само няколко процента смола) остават добре залепени за десетина години, ако няма ултравиолетова светлина. Особено полиуретана. Може и повече от десет, но засега толкова е виждано при разни конструкции. Нужно ли е и повече, като се има предвид, че само горещия цинк ще издържи едни няколко десетки години? Единствено преките електрическите връзки цинк с кабели ще се повредят по-рано, ако не са защитени с пасивна грес. Такива надали има, може би някоя маса само.

        Коментар


        • #20
          Цинкът се пасивира с фосфорна киселина и меден карбонат. Назапад широко познато като T-Wash, което е търговско наименование, тук не намерих термин. Поцинкованото потъмнява след него и боите и грундовете вече хващат.
          Може и с песъкоструене, но трябва да е нещо меко, като медна шлака, която само да награпави цинка в най-повърхностния слой. Със сигурност няма да минавам през бластирне отново!

          Коментар


          • #21
            Форфорната киселина ецва и прави слой цинков фосфат (предполагам). Оставя след себе си матово - белеещо покритие. Това го играх скоро за проба. Медния карбонат вероятно го ползват за оцветяването в черно.

            Епоксиден грунд хваща върху прясно третирана с фосфорна киселина поцинкована повърхност, сравнимо с хващането му върху непоцинкована такава.

            Но, банята на поцинкованата ми ограда явно е с нещо друго. Цинка под боята си беше метално-матов, но не и белеещ.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #22
              Ами това ползват хората по света и работи добре. Имам няколко литра от рапторския епоксиден грунд, дават го че по принцип става за поцинковани повърхности. Mordant solution или T-wash - май са двете търговски наименования на едно същото нещо. Тия дни ще видя какво има тук и ако няма, ще си викна две туби от Англия.

              Пренарязахме малките резби по шасито днес - около 30 М8х1.25. Мина удивително лесно. Първо с 6.0 и после с 6.5 прокарах всички отвори за резби, после директно с тапериран комбиниран метчик. Свредла-метчици без поръчка намерих само в Ташев Галвинг, което ми е безкрайно неудобно от Нови Искър, но в крайна сметка с обикновения метчик нямаше никакви грижи. Чистият цинк е мек и повежда свредлото където трябва, а после метчика прерязва през оригиналната резба. За утре останаха десетина М10х1.50 и 4-6 М12х1.25.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Снабди се с телефона на Румбата, колега от форума, много благ човек в София и много в час с всички металообработващи инструменти, консумативи и процеси и последно но не по значение, има евтини и качествени неща има и скъпи за професионална/индустриална употреба.

            • #23
              Метчик на винтоверт ,и за 10-15 мин са готови.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                С M12 Не ми се получава. Иначе всичко под 10 и аз го правя с винтоверт.

                С цинка проблема е подвеждането. Не съм навивал достатъчно с метчици, но с плашка подвежда както си иска.

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Поне 40 М8 има по тва шаси. Всичките минаха супер безпроблемно. Счупихме един метчик в началото, защото винтоверта се беше щракнал на бормашинен режим.
                Десетина М10 се минаха на ръка, че този метчик точно винтоверта не го хваща хубаво.
                Останаха 12ките, те ще са си на ръка, то е ясно.

            • #24
              Изчистих леглата за тампоните с 30% разтвор солна киселина. Стана перфектно!
              Първо пробвахме на една от напречните греди на шасито, където влизат тампоните на торсионите

              Реакцията е относително бурна и ври. Наръсих хубаво сода отстрани да гаси пръските. После мих с воден разтвор на сода и накрая с вода.



              Цинкът се разяжда чудесно. Остана малко по ръба, до където бях налял киселината, но това лесно ще го остържа.



              От другата страна затапих с изрезка от огледало и бърза епоксидна смола.
              Гредата беше лесна, понеже е малка и подвижна. Двата тампона на шасито са хоризонтални и за да се превърнат в съд, шасито трябва да застане вертикално, за което е нужна... креативност



              Ако някога се наложи - вече знам как да го отцинковам това шаси
              Така мисля да си оправя и VIN-а.

              Коментар


              • #25
                Барай с ръкавици ! От подобна киселина за малко да ми падне нокът . Не се шегувам
                TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                Коментар


                • #26
                  Не бох пробвал това с VIN-а, че не се знае дали отдолу ще излезе VIN или голо желязо без VIN. Киселината яде и желязо. Може с добавен уротропин, но пък тогава може да спре да яде и цинка.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #27
                    +1 за ръкавиците, никога не са излишни, очилата също .
                    Що се касае до VIN- а , първо бих опитал метода на Спарки, с оксижен най-лесно, че да грееш концентрирано само там. Чак тогава ако не е достатъчно четлив бих мислил за киселини. Но на тойотите не са особено дълбоки знаците, така че внимателно.

                    За боята - помисли дали ще те дразни да виждаш потъмняло поцинковано шаси повече, отколкото олющена боя тип "лисица сменяща косъма" . Защото каквато и боя да сложиш, със сигурност след първата зима и няколко кални разходки ще "прозира" на места и цинка ще е вижда отново. Химиците да кажат, дали няма начин да се "оцвети" цинка по химичен път, така че да не е сив, а тъмно синкав цвета примерно. Ще е в тон с купето и няма да те тормози толкова.

                    Успех, пожелавам ти ползотворни две седмици

                    Коментар


                    • #28
                      Да, да, с ръкавици и очила работя.
                      Тествах по разни железа - 30% разтвор не закача стоманата, яде само цинка.

                      Оголените ръкави за тампоните ги обработих с двукомпонентен епоксиден грунд преди да сложа новите тампони. Там хвана много добре. Намацах пробно на няколко места по цинка - много зле.
                      Алхимията само в Англия я намирам лесно достъпна и ще се забави доста, така че може и така да го оставя.
                      Иначе е първа точка от https://www.galvanizing.ie/painting-galvanized-steel/ - например https://www.crowntrade.co.uk/wp-cont...T-WASH-TDS.pdf

                      Коментар


                      • #29
                        Предварително ти казах че няма да хване върху цинка. Щото се опитва да хване не върху цинка, а върху цинковия оксид. За да хване върху цинка - ецваща вана.

                        Аз пък ще ти кажа какво бих направил на твое място - бих омазал всичко с черна вакса Dinitrol 4941. Всичко по дъното, подкалниците и шасито. Хем не е боя, хем защитава и цинка, хем и ламарините. И може да се обновява когато си искаш.

                        Тия дни баш това ще правя - дедо Боже отпусна няколко слънчеви дни (да се надяваме).
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #30
                          Лакпром имат грунд за поцинковани повърхности. Не съм го пробвал още, но продавача от Ташев твърдеше, че ще хване върху поцинкованите носачи. Скоро и до тях щя стигна - този грунд, епокси, 4941 и вакса.
                          sparkybg радвам се, че ти е харесал 4941, въпреки, че не е епокси,а нещо като битумен. Явно си стигнал до магазина на фертан... за протокола - имат и разни други продукти и са доста отзивчиви. Може да измислят нещо по-добро за поцинкована повърхност.
                          Извинявам се, ако се брои за реклама, просто останах доволен от отношението и съветите и затова. Ако не е ок - махнете го.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

                          Зареждам...
                          X