Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Това в ЗИТ не е горещо поцинковане, а галванично.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #77
      Имат вана, но малка.

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        .................

    • #78
      Мда, сега се разтършувах. Прав си. Благодаря.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #79
        Спрей с цинк няма ли да свърши работа?

        Коментар


        • #80
          Точно за спирачни апарати ще е паднал след първите 2 седмици каране.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #81
            Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение
            Дай ги за горещо поцинковане. Не знам от къде си и дали ти е удобно , но :
            -София, бул.Цариградско шосе 7ми км, ЗИТ,корпус 3
            -завод ГАЛКО, гр.Радомир
            -Асеновград
            Имам къде да ги дам на галваника за цинк - но НЕ искам! Горещо поцинковане само за тия джвъчки ми идва прекалена занимавка вече . Както Спарки каза - цинк на спрей не държи на апаратите. Тъкмо се консултирах с един от химиците в службата - каза, повтаряш всичко от начало и накрая белия фосфатен слой от ортофосфорната киселина НЕ го неотрализираш с вода и сода, а само бършеш с корселин и боядисваш - колкото по-скоро след като изсъхне, толкова по-добре.

            Мисля да ги ги грундирам с 2К епоксиден грунд и после мокро в мокро боята и лак! Така ще направя и с апаратите, които ще са си от моята кола, а там ръжда почти няма.

            Коментар


            • #82
              Аз пък щях да ги пръсна с алуминиева боя за ауспуси и да забравя за случая. Втора година ауспусите ми не са мръднали след такава интервенция. Това да не е преден капак, баси!
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Кокич, виждаш ли - има и други щури, не съм сам
                Спарки я сподели за тая алуминийева боя - марка модел. Бронза за печки от едно време не беше ли пак с алуминйеви частици ?

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                В ИТТ го продават. Брои се устойчив на температури и абразия. Единственото, което съм установил да действа по ауспуси сравнимо със заводското покритие. Моите ауспуси се наложи да ги кърпя, после телена четка и напръскани с такова. Преди няколко седмици ги гледах - видимо няма никаква ръжда по заварките. Преди месец и нещо боядисах и най-предната тръба, дето е след катализатора. Стои си "сребърна" все още и пак няма ръжда и по заварките.

                Това е спрея:
                https://www.opn-chemie.com/products/...on-resistance/

                Има и такъв, дето стои почти огледален, но не знам колко е устойчив на драскане. С него боядисахме топлинните щитове на ферозата. Изключително приятен финиш - както казах почти огледален:
                https://www.opn-chemie.com/products/...mirror-finish/

                Имат и месингов и меден спрей, но не пише колко са устойчиви на температура.

                От продуктите на тая фирма съм доста доволен. В общия случай вършат това, което се твърди че вършат, и то доста добре.

                Имат и цинков, пак с висока устойчивост на абразия:
                https://www.opn-chemie.com/products/...on-resistance/

                И не е сив като другите. Сребърен си е. Не съм го ползвал обаче и повече не мога да кажа. Те цинковите им спрейове са общо 4, но тоя специално си пише че е с висока устойчивост на абразия и температури.

              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря Спарки!

            • #83
              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение

              Имам къде да ги дам на галваника за цинк - но НЕ искам! Горещо поцинковане само за тия джвъчки ми идва прекалена занимавка вече . Както Спарки каза - цинк на спрей не държи на апаратите. Тъкмо се консултирах с един от химиците в службата - каза, повтаряш всичко от начало и накрая белия фосфатен слой от ортофосфорната киселина НЕ го неотрализираш с вода и сода, а само бършеш с корселин и боядисваш - колкото по-скоро след като изсъхне, толкова по-добре.

              Мисля да ги ги грундирам с 2К епоксиден грунд и после мокро в мокро боята и лак! Така ще направя и с апаратите, които ще са си от моята кола, а там ръжда почти няма.
              Грешка. Само горещо поцинковане за тези спир. апарати. От високата температура епоксидният фрунд СПОРЕД МЕН + боята + лак ще паднат.

              Коментар


              • #84
                Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение

                Грешка. Само горещо поцинковане за тези спир. апарати. От високата температура епоксидният фрунд СПОРЕД МЕН + боята + лак ще паднат.
                Справка - всички по-нови автомобили от марката БМВ са с боядисани апарати, за други не съм се дзверил. Разбира се, ако прегрееш спирачките до такава степен, че апаратите да стигнат 250* + градуса, ще трябва да се мисли за целия възел освен за боята на спирачните апарати. Пък и след някоя друга година нали ще ми омръзне цвета - ще им измисля друг

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Те са боядисани, ама се съмнявам да са с обикновена боя. Има и цветни керамични покрития даже вече насам-натам. Пекат се при висока температура. Червена и черна топлоустойчива боя има и на спрей. Други цветове не помня да съм виждал.

                  @turtey: То щот новите мРецедеси са връхта на сладоледа.
                  Последно редактирано от sparkybg; 23-06-20, 13:29.

                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мани ги магарцедес. На баварските вентилаторни заводи никога не им се е получавала цяла кола. Двигатели, да. ))
                  В тоя ред на мисли, не може да са пример за нищо.

                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Въййй, темата стана резил. Ще експериментирам и ще споделя ко е излезнало накрая. Важното я че рецептата за ръждояда е топ

              • #85
                Здравейте, в клипа споделен в 65 пост от Хала се говори за натриев нитрат, но не разбрах колко се слага ?

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Натриевия нитрат предотвратява образуването на мехурчеха водород/хлороводород при реакцията с ръждата, които забавят действието на химикала. Добавя се толкова че да спре да "кипи" при нанасяне. Някъде из интернета имаш пропорцията в молове, ама само за прост разтвор на киселина. Като стане по-сложна химия с повече съставки, тая информация може и да не е съотносима.

                  Проба си трябва.

                  Ако се изнамри химикал, който да маха надеждно твърда тъмна ръжда, ще черпя. До тук всичките ми проби урят на камък, а точно такава ръжда е адски гадно нещо, защото под нея продължава да работи. Получава се при дефицит на кислород, поне доколкото намерих информация. И даже флекса се пързаля върху нея, точно както върху окалина.

              • #86
                Към първи пост в темата. От десетки години ползвам уротропин за активиране защита на желязо. Не е нужно никакви киселини и други, разреждам го единствено с вода. Всички рецепти за апгрейдване са измислица. Ако
                някой е готов да спори-на линия съм след много време...

                Коментар


                • #87
                  Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение
                  Имат вана, но малка.
                  Колега, дай някакви координати или кажи поне коя фирма са, щото в ньетъ нищо не излиза, а всичките които знам в района са само галваници.
                  Търсил съм и друг път, но горещо в София не съм намерил, а и понеже всички казват, че няма, не съм се и престаравал с търсенето.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #88
                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение

                    Колега, дай някакви координати или кажи поне коя фирма са, щото в ньетъ нищо не излиза, а всичките които знам в района са само галваници.
                    Търсил съм и друг път, но горещо в София не съм намерил, а и понеже всички казват, че няма, не съм се и престаравал с търсенето.
                    http://www.business.bg/f-49963/e-i-v...-vasileva.html Ваната в ГАЛКО гр.Радомор е огромна(мантинели,кофи за боклук правят... всичко) та може и там.

                    Коментар


                    • #89
                      И ваната в Перник е огромна. Не знам само дали има разлика в подготовката. Тия в Перник не искат изобщо да има следи от боя. Поцинковах ограда преди 2 години в Перник и съм доволен. И от праховото след това съм доволен, но го правих в София - спазиха си технологията с предварителните "душове" за да се хване боята.

                      В ЗИТ, щом имат горещо, ще занеса едни по-дребни ламарини, ама ще си поговорим преди това как точно ги искат. После ще мога да дам отзиви от горещото. Знам че студеното им е най-читавото в София. За студено има още едни мърлячи, при които няма да стъпя повече.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #90
                        Там има два галванични цеха залепени един до друг, та няма да е лошо да си по-конкретен...
                        Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                        Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                        Зареждам...
                        X