Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
    Вече съвсем се обърках. Сега случайно се заговорих със съседа, неговата я изчистил и по съвета на някакъв спец по тия работи, я намазал обилно с българска Протекта - било станало супер....
    Измиване, на местата с ръжда - изчеткване с телена четка с бормашина, грундиране със български сив грунд за метал, и после боя, пък била тя и протекта, ама според мен просто обикновена боя. Пък като изсъхне, при желание напръскване с това, дето ScrapHeap-а и аз споменаваме, по всички гредички, вратите в долната част вътре (махат се корите), и шасито отвътре, както и цялата джипка отдолу и около гумите (подкалниците). Ама това чак след като всичко други е изсъхнало. Това ми е програма максимум, дето и тая година няма да мога да свърша.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #47
      От: Малко ръжда - премахване и защита

      Хмм на Кар Систем битумчето е доста симпатично. За разлика от бодито за 2-години не се отлепи никъде, беше хванало здраво дори и върху ръжда. После едвам го свалях с пистолет за горещ въздух. На няколко места бях мазал цинк и битум отгоре и беше станало доста здраво.

      Все пак според мен, битума е защитно, а не антикоризионно покритие, демек пази да не се поверди грунда между битума и метала.
      После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

      Коментар


      • #48
        От: Малко ръжда - премахване и защита

        Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
        Вече няколко дни чета и се чудя с какво да намацам Паджерото отдолу. Няма изгнило и поне до сега ми се оформи следната идея:
        1. хубаво измиване с водоструйка
        2. позачестване на повърхностните ръждички, ако бъдат установени такива и измиване с бензин
        3.


        Обаче не ми е ясно дали е задължителна ръка грунд преди тоя битум. А и още търся подходящо място / с подемник, водоструйка и евентуално пистолет/ за извършване на операциите
        Така добре си се насочил, грунд не ти трябва, измиваш, подсушаваш, обезмасляваш с обезмаслител, провери кое беше за външно - 500 или 1000 - взимаш 2 или 3 опаковки черно, още толкова и сиво, повече - по-добре, може и по 5, да не кажа нагоре, прьскаш първо цвета, който е по-далечен от твоя, докато го сриеш напълно, ако имаш още пръскаш наново на по-високо налягане още ръце или в критичните участъци - според количеството, после затваряш с другият цвят, докато скриеш и предишният, накрая за да се мият лесно нещата после - пръскаш с акрилна боя за автомобили - 1л. ти стига. Всичко се пръска мокро в мокро, тоест няма да чакаш да съхнат, дръпне ли леко и ръсиш следващото и си железен...
        VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
        SXS-Restorations 0886513079
        Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

        Коментар


        • #49
          От: Малко ръжда - премахване и защита

          Битумът няма никаква работа в колата! Единственото, което постигаш с него е цапане и маскиране на проблемите. Освен това се образуват "джобове" в които дори при сухо време остава влага. Правилната насока е минимално задържане на вода и тънко покритие. Грундът, нанесен върху почистена и обезмаслена повърхност е най-доброто. Пробвал съм с всичко. Преобразувателите също не са от най-работещите решения.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #50
            От: Малко ръжда - премахване и защита

            Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
            Вече съвсем се обърках. Сега случайно се заговорих със съседа, неговата я изчистил и по съвета на някакъв спец по тия работи, я намазал обилно с българска Протекта - било станало супер....
            Протектата категорично не става за употреба в транспортни средства. Внасяме по-добър от нея подобен продукт, и за де не си наклепам колата с него има защо. Покритията от типа "3 в 1" са предназначени за РЪЖДЯСАЛИ винкели огради и т.н. където вършат наистина добра работа.
            Ако ставаха за коли, производителят им с гордост щеше да го напише на опаковката им.
            Та съседът ти не е бил посъветван мъдро. След около година ще споменава роднините на "спеца".
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #51
              От: Малко ръжда - премахване и защита

              Колега, благодаря за препоръката. Смятам да те послушам, след като си пробвал всичко при обработката на под. Какъв грунд ще ми препоръчаш да използвам и от къде да си го набавя? Български- ясно, но нещо марка.... модел
              Ако съм разбрал правилно:

              1 Измивам хубаво
              2 Зачиствам повърхностно с телена четка ръждите
              3 Нанасям с пистолет няколко слоя грунд - най-добре два цвята- първо светъл, после тъмен, за да се види къде не е покрило !
              2015 KTM EXC 450 six days Argentina
              Toyota Land Cruiser KDJ 125

              Коментар


              • #52
                От: Малко ръжда - премахване и защита

                Ръждите почисти с ламелен диск. Телената четка в общия случай замазва, а шкурката наистина стига до метала. Аз използвам сив български грунд а след като изсъхне нанасям сребърен феролит, който има прекрасна устойчивост на атмосферни условия и добра механична якост.
                След като и той изсъхне напръсквам с парафин всички кухини. Махат се пластмасовите подкалници и нагоре също парафин.
                Феролитът си стои дори там, където е подложен на най-силно абразивно въздействие от песъчинките изхвърлени от гумите.
                Най-добре е подгъвите по веждите на задните калници при Мастурбиши Пахеро да се елиминират, защото винаги задържат кал. На едната джипка съм ги отрязал а на другата съм ги запълнил с влакнест кит, така че да няма възможност да се пълнят.
                За да има смисъл начинанието е необходимо пълно събличане на колата - стелки, подкалници, седалки, кори и т.н. се свалят и тогава се действа.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #53
                  От: Малко ръжда - премахване и защита

                  Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнение
                  Вече няколко дни чета и се чудя с какво да намацам Паджерото отдолу. Няма изгнило и поне до сега ми се оформи следната идея:
                  1. хубаво измиване с водоструйка
                  2. позачестване на повърхностните ръждички, ако бъдат установени такива и измиване с бензин
                  3.

                  Обаче не ми е ясно дали е задължителна ръка грунд преди тоя битум. А и още търся подходящо място / с подемник, водоструйка и евентуално пистолет/ за извършване на операциите

                  Нямам подемник,но имам външна естакада,водоструйка и всякакви пистолети.Лошото е,че при тези постоянни валежи,трудно ще свършиш работа на открито.
                  Последно редактирано от taran; 19-10-10, 20:04.
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Малко ръжда - премахване и защита

                    Хубава темичка. И мен ме чака същото преживяване ,ама на пролет. Благодаря Ви колеги за мненията.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Малко ръжда - премахване и защита

                      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                      Битумът няма никаква работа в колата! Единственото, което постигаш с него е цапане и маскиране на проблемите. Освен това се образуват "джобове" в които дори при сухо време остава влага. Правилната насока е минимално задържане на вода и тънко покритие. Грундът, нанесен върху почистена и обезмаслена повърхност е най-доброто. Пробвал съм с всичко. Преобразувателите също не са от най-работещите решения.
                      Колега съжалявам да ти го кажа, но с това мнение подвеждаш много хора, имай отговорност и помни, че тук даваш съвети на хиляди хора! Както ти звучи съвета за 3 в 1, така ми звучи на мен твоя! Грундът, като цяло служи за подложка на някакво друго покритие или за основа за да направи адхезия, никой производител не го препоръчва сам, както и никой не препоръчва боядисване на не-грундирани повърхности! Битумно или някакво подобно - меко покритие, имат повечето автомобили заводско на пода и подкалниците, дебелината и местата където са обработени варира в зависимост за къде е произведена машината и варира от тънко и частично до цялостно с дебелина 3-5мм., служи не само за шумо-изолация но и за прекрасна защита от влаги, удъри от камъчета и усуквания на купета или шасита, качествените и правилно подбрани, такива химий остават меки дори и при температури, доста под нулата, когато всички останали са твърди и едно малко камъче прави точка до до метала и създава гнездо за ръжда... При пясъкоструене много ясно се вижда, как на всичко, което е меко, пясъка се задъхва и се бави в пъти повече, докато достигне металът, колкото по-меко, толкова по-трудно го маха... Понеже темата стана голямо мазало, нека колегата пуснал темата си направи труда и отиде да пазари от специализиран магазин, като обясни какво иска да прави или в същият този прегледа техническата литература на дадена марка за системите за защита на под и сам довърши темата си в правилна насока...
                      VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                      SXS-Restorations 0886513079
                      Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                      Коментар


                      • #56
                        От: Малко ръжда - премахване и защита

                        Това, което съм написал се базира на личен и не само личен опит, колега. Не съм казал, че трябва да остане само на грунд. Аз съм сложил феролит за допълнителна защита. Битумът и каучукът са добра механична защита, но с тях много трудно се постига добра адхезия, така, че да не останат "джобове". Всеки е виждал битумно или каучуково покритие, което изглежда отгоре добре. При обелване обаче картинката става много печална.
                        Някога и аз мажех подобни неща по колите си, но практиката показа, че това, което правя сега е несравнимо по-ефикасно. И двете ми джипки, които по подразбиране са много гниещи (Трупър и ПАджеро) са в отлично корозионно здраве. Това след изкърпване, перфектно почистване на метала и третиране с грунд и феролит а в кухините с парафин. Едната е на 3 години след обработката, видяла доста кал и какво ли не, а другата на една. ПО една третирана с битум кола максимум година по-късно ще ти намеря доста сериозно засегнати места. Иначе откъм шумоизолация битумните и каучуковите покрития печелят.
                        А моите коли никъде нямат нарушено покритие. Това може да се види при желание.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #57
                          От: Малко ръжда - премахване и защита

                          Първоначално публикуван от Bugman Преглед на мнение
                          Колега съжалявам да ти го кажа, но с това мнение подвеждаш много хора, имай отговорност и помни, че тук даваш съвети на хиляди хора! Както ти звучи съвета за 3 в 1, така ми звучи на мен твоя! Грундът, като цяло служи за подложка на някакво друго покритие или за основа за да направи адхезия, никой производител не го препоръчва сам, както и никой не препоръчва боядисване на не-грундирани повърхности! Битумно или някакво подобно - меко покритие, имат повечето автомобили заводско на пода и подкалниците, дебелината и местата където са обработени варира в зависимост за къде е произведена машината и варира от тънко и частично до цялостно с дебелина 3-5мм., служи не само за шумо-изолация но и за прекрасна защита от влаги, удъри от камъчета и усуквания на купета или шасита, качествените и правилно подбрани, такива химий остават меки дори и при температури, доста под нулата, когато всички останали са твърди и едно малко камъче прави точка до до метала и създава гнездо за ръжда... При пясъкоструене много ясно се вижда, как на всичко, което е меко, пясъка се задъхва и се бави в пъти повече, докато достигне металът, колкото по-меко, толкова по-трудно го маха... Понеже темата стана голямо мазало, нека колегата пуснал темата си направи труда и отиде да пазари от специализиран магазин, като обясни какво иска да прави или в същият този прегледа техническата литература на дадена марка за системите за защита на под и сам довърши темата си в правилна насока...
                          Има и една друга подробност - едно е тия покрития да се нанасят в завода при производството, където всичко е чисто, грундирано, боядисано и по отработена технология, а съвсем друго - в домашни гаражни условия на примерно 15 годишна кола. Поне в последните 10-15 години никой не слага битумни истории в завода, или поне не и отвън. Слагат някакви силно мидифицирани гадости, които си седят меки до едно време, независимо от външните температури. При това, както всички знаем, продуктите, с които снабдяват заводите, са съвсем друг клас на качество от тия, дето продават в ширпотребския магазин.

                          Но отново, за да се нанесе такова, под него всичко трябва да е "тип-топ". Не трябва да се прекалява и с дебелината (примерно от 2мм нагоре е силно безсмислено). И в крайна сметка ако се загледаш в разни писания - хич не се разчита те да пазят от нещо друго, освен камъчета. Мястото на шумоизолацията е отвътре, не отвън.

                          И аз съм попадал на чудесно изглеждащи отвън автомобили, до момента в който не натиснеш и установиш че отдолу метала отдавна го няма.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Малко ръжда - премахване и защита

                            Ако е изчистена и обезмаслена правилно повърхноста и с бронз за печки или ръждопреобразувател с лак ще изкара 2-3 години...
                            Отговорите са в качествените, маркови продукти, те винаги си заслужават парите, но трудно се избира цвят, че ако ги подбереш и сложиш правилно ще ги гледаш още 20-30 години...
                            Може-би е и въпрос на средства - на кола за 2000, антикорозионна обработка и защита за 2000 примерно на някой няма да се върже, щото примерно ще предпочете да си купи друга, да я кара някоя годинка, като изгние и тя друга и така...
                            VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                            SXS-Restorations 0886513079
                            Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                            Коментар


                            • #59
                              От: Малко ръжда - премахване и защита

                              Когато щях да се захващам с премахването на въпросната малко ръжда, не бях и пипвал ни бой, ни грундове, ни нищо и ми беше интересно как трябва да изглеждат нещата, затова (макар и със закъснение) прилагам няколко снимки, които може би биха били от полза на някой
                              проблемните места
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06518.jpg
Прегледи:2
Размер:171.2 КБ
ID:5228645Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06732.jpg
Прегледи:1
Размер:129.7 КБ
ID:5228646
                              се почистват с телена четка до метален блясък(или поне колкото е възможно на неудобни места) и обезмасляват с коресилин
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06735.jpg
Прегледи:1
Размер:113.6 КБ
ID:5228647
                              нанася се грунд
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06738.jpg
Прегледи:1
Размер:83.6 КБ
ID:5228648Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06719.jpg
Прегледи:1
Размер:191.9 КБ
ID:5228649
                              и след като изсъхне хубаво - кит, в моя случай е body 950, получава се като смола(гумено) покритие устойчиво на камъчета и прочие
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06752.jpg
Прегледи:1
Размер:85.8 КБ
ID:5228650Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC06750.jpg
Прегледи:1
Размер:176.6 КБ
ID:5228651
                              или поне аз така действах, след месец-два ще видим колко работа ще свърши
                              Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                              Георги Кандиларов 0889/705-106

                              Коментар


                              • #60
                                От: Малко ръжда - премахване и защита

                                Колеги, всичко което сте описали като операции е чудесно, но моя опит с ръждите под джипката показва че там където е имало ръжда пак ще си я има, особено като я пипне солта през зимата всички ми грундове NOVOL и защити ми бяха пробити и направени за смях, отгоре пак се появи всесилната ръжда.

                                Преди тази зима реших да пробвам един стар и изпитан метод, гресиране на проблемните места със течна грес на спрей, става дума за повърхностна ръжда по шасито и гредите на 4RUNNER които са предимно по заваръчните шевове, по купето нямам никакви проблеми, за по-сигурно взех от Бриколаж няколко спрея със медни частици които издържат на температура 800 градуса ( цена 10 лева за брой).

                                Качих джипката на канал, осветих хубаво отдолу и напръсках всяко място където имаше дори точка ръжда, слоя грес е съвсем тънък и равномер, опитах дори върху тръбите на гърнетата където имаше ръжда, като се загряха тръбите на ауспусите имаше една лека миризма, която изчезна и впоследствие остана само медното кафеникаво покритие по тръбите.

                                След това направих едно офроудче по прашни черни пътища с висока скорост, всичко гресирано се налепи с тънка прах, за мен това е най-сигурното запечатване на ръждата, става много бързо и лесно, мисля всяка година преди зимата да проверявам състоянието и да повтарям операцията.

                                Весела нова година на всички !!!
                                TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                                Зареждам...
                                X