Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ами да сме живи и здрави, както се казва.
    Ще чакам другата зима да избие и тогава вече ще знам, че трябва да използвам ръждопреобразувател.

    Коментар


    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      Абе метнИ му един миниум, и нема проблема с лепа брена. След това какъвто искаш грунд.

  • Първоначално публикуван от skurtov Преглед на мнение
    Здравейте.
    Днес мисля, че направих грешка, но все пак да попитам какво да правя от тук нататък.
    Върху метал по който имаше малко ръжда, изтрих ръждата колкото можах с телена четка и шкурка и намазах алкиден грунд.
    Голям проблем ли е, че не използвах ръждопреобразувател ?
    Най-големият ти проблем е, че си ползвал именно АЛКИДЕН грунд. Сега върху него можеш да намажеш само блажна боя. Почти всички по-съвременни мазилки са на основа, която не се погажда с него и ще го вдигнат веднага.
    Искам винаги да съм най-бързия, дори и на паркинга!
    Колин Макрий

    Коментар


    • Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

      Най-големият ти проблем е, че си ползвал именно АЛКИДЕН грунд. Сега върху него можеш да намажеш само блажна боя. Почти всички по-съвременни мазилки са на основа, която не се погажда с него и ще го вдигнат веднага.
      Тоест не мога да използвам автоемайлак върху него, така ли ?
      Използвах това, което имах налично .

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Можеш да ползваш всичко на водна основа върху него. Друг вариант, който евентуално би работил, но не съм пробвал - спрей-грунд за пластмаси на Novol, и после може всичко.

        Но... ръждата отдолу предполагам пак ще тръгне.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        Не съм казАл, но пак повтарям - законът срещу РЪЖДАТА се нарича - МИНИУМ.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Не е ли всичко което се продава с наименованието Автоемайллак обикновена алкидна боя?Такъв ми е попадал на селт, на лакпром и други български марки и все е алкиден(за толкова пари толкова боя).
        А ако е под купето върху алкидния грунд хващат всички шагрени, които съм пробвал от най-долните византийски ментета на боди до продуктите на новол и карсистем.

    • Каквото и да сложиш върху ръждата, тя е като ху* все се надига някога, освен ако не я премахнеш из основи. Нещо, което механично няма как да се случи в полеви условия.

      Коментар


      • Някой да е ползвал нещо на Fertan? Някакви специфики за ръждопреобразувателя им и за гела за махане на ръжда?
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • nissan_gr
          nissan_gr коментира
          Редактиране на коментар
          Аз, или по скоро бояджията Аз съм само потърпевш. Отзивите от човека бяха, че е по-добър от Вюрт и препоръката беше да го ползваме и занапред. Не помня да имаше някакви особености в нанасянето. Човекът нанесе веднъж, изчакахме 24 часа и нанесе втори път. И пак изчакахме.
          Да допълня, че поръчката и въобще комуникацията с хората от Fertan се случиха доста лесно и приятно. Не са ми никакви но ми направиха много добро впечатление.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          А това преди колко време, и какъв е резултата?

          По-добър от Wuerth ми беше изначално ясно че е. Има уж производни на танина, заедно с фосфорна киселина, но с доста добре обосновани други съставки като вид и концентрация. Доста интересно четиво е патента, впрочем. И е изтекъл, та теоретично може да го прави всеки, но не съм намерил сравним продукт.
          Последно редактирано от sparkybg; 02-04-20, 23:33.

      • А какво правим за джип, който редовно влиза в калта, влачи се по коловози, гребе кал и после се мие по половин час със силна водоструйка?
        Моят го взех "магистрален" с редовно нанасян до онзи момент парафин, перфектно запазено фабрично антикорозионно покритие и 0 (нула) квадратни милиметра ръжда. Една година и 15-20 мивкипо-късно, всякакви помени от парафин са изчезнали. Антикорозионното покритие в калниците на места са го наранили летящи камъчета, водоструйката го е доразръчкала и е почнало да се прецаква. Отдолу предните носачи направо са лъснали от завлачвания, по заварките на шасито са тръгнали повърхностни ръждички. Една ивица от резервоара се вижда между шасито и купето отзад - беше чисто черна, днес докато миех видях, че е почнала да става червена. Там обикновено се пълни доста с кал, която трябва да разбивам с водоструйката.

        Та търся някакво трайно решение, което да е съвместимо с калта и миенето. Парафин, wax и т.н. ми изглеждат крайно нетрайни откъм редовни водоструйки или чисто и просто стъргане. Един познат ми показа някакво покритие при него, което става доста по-твърдо - с нокът трудно се наранява, но не е като боя/боди/шегре чак. Не знае какво точно е - само си е закарал джипа за обработка по препоръка. Евентуално някакво такова да търся?
        Все повече и повече клоня към разделяне купе - шаси и вана с цинк, така или иначе вече доста пари са влезли в този джип и не планирам да го подменям в обзоримото бъдеще, а май това е единственият начин да се направи и да се забрави за този проблем за 5-10 години.

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          При цинковите вани задължително искат сам да премахнеш всичките стари слоеве боя-как мислиш да се справиш с вътрешните части на шасито?

      • Вечни неща няма,предполагам,че познатия ти е показал Раптор на Упол.Но парафина си е полезен,вярно,че може да ти се налага по- често да го подновяваш.
        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

        Коментар


        • Всички почват да гният от вътре а там само парафина помага.
          Toyota Land Cruiser RJ77 , Toyota Tacoma 4.0 , Unimog 406
          Yamaha WR 450F
          New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

          Коментар


          • Здравейте колеги, някой има ли мнение за продукта на Новол, Кобра? Дали става за защитно покритие на шаси и подкалници, или е същото като нормалните шагрета и осигурява само привидна защита?

            Коментар


            • taran
              taran коментира
              Редактиране на коментар
              Това е реплика на Раптор но U-pol,не съм го пробвал,но раптора става твърд и се драска трудно.Не знам защо смяташ,че другите шагрета, изключвам тези на асфалтова/битумна основа, осигуряват само привидна защита-те правят точно това дето трябва.

          • Благодаря за мнението колега, да същото като Раптора е. Не съм навътре в нещата, но до колкото съм чел по форума, шагрето се напуква и задържа влага, привидно е ок, но в същото време прикрива това, което се случва под него /най-вероятно това трябва да са шагрета на битумна основа или?/. Точно поради тази причина питам, това същото като тях ли е, или е друго и наистина ще предпазва, а няма само да прикрива?

            Коментар


            • taran
              taran коментира
              Редактиране на коментар
              Различно е от нормален шагрен-нормалния е относително мек , предпазва от удари от камъчета и намалява шума в купето.Това е твърдо и теоритично по- износо устоичиво.Неотдавна един представител на Мипа ми показа тяхната версия на подобен продукт-сертифицирана от Фолксваген за товарния отсек на пикапите Амарок.

            • stefataaaa
              stefataaaa коментира
              Редактиране на коментар
              Ясно, тоест би трябвало да осигурява добра защита. Благодаря отново за мнението, жив и здрав.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              След първата пукнатина ще осигури защита на ръждата отдолу да си работи на спокойствие. Отделно дето е невъзможно да подготвиш основата като излизащата от такава на товарната част на Амарок, тоест ръждата ще тръгне още преди да си напукал покритието.

              Не случайно по шаси НИКОЙ не слага нищо освен тънък слой боя.

              Ако горещо поцинковане е вариант за теб, това е истинското решение.

          • До тук почти нищо не разбрах относно третирането на метала след изкърпване. Мен ме интересува(ще сменям прагове) с какво точно и като марка и в каква последователност да действам. Благодарен ще съм на всеки дал разяснения по въпроса. От утре почвам естествено първо с набавяне на химията.
            "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 7,066 в 15:57 на 11-07-20.

            Зареждам...
            X