Един колега се сдоби с моя помощ с дърводелска работилница . С банцига и абрихта проблеми няма пределно прости са но щрайхмуса и фрезата не че са толкова сложни но не ми се открива топлата вода отново особено с щрайхмуса . Машините си работеха но поне от десетина години от как последния майстор дърводелец на 70 и кусур години за пореден път си отряза няколко пръста и най после заряза занаята никой не е работил на тях . Машините са пловдивски произведени 1973 година . Интересува ме някаква техническа документация за тях. В механизма за подаване на щрайхмуса има някакъв проблем педала който командва нещо е блокирал както и механизма за смяна на скоростта на подаване . Има също и разбити лагери та трябва задължително да отварям редуктора . Трябват ми също всички точки на гресиране защото при тия обороти на които работят тия машини лагерите им без грес няма да живеят дълго . 




Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Информация за дърводелски машини
Свий
X
-
От: Информация за дърводелски машини
Здравей,за фрезата не ти трябва нищо освен смяна на лагерите на шпиндела и смазване на каретката ,а с мотора са на ремък.За щрайха /доста съм работил на такъв/варианта ти за документация е техникума в Пловдив там имаше поне три такива.Поне по мое време много се държеше на документацията,да не кажа ,че всяка година се правиха дипломни работи по тези машини.А ако не успееш да се сдобиеш просто разглобявай и записвай ,нищо сложно няма по тях ,ако си техничар.После се внимава при настройката когато се започне работа да не ти върне материала и да те изкорми ,затова винаги странично от подавания материал
-
От: Информация за дърводелски машини
Шпиндела на фрезата има ли гресьорки ? На времето бях главен механик на дървопреработващ завод такива машини имахме в ширпотребата но не мога да се сетя нещо да сме имали проблеми с тях . Аз няма да работя на тях на един колега са . По принцип мразя тия машини из дън душа щото всички дърводелци дето познавам им няма по някой пръст . В работата имам моделна към леенето с банциг и пет операционна машина на тях съм си направил дървенията по къщата и вилата мога да работя на тях но не ги обичам като машини .Последно редактирано от sek.1; 16-04-15, 18:40.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Информация за дърводелски машини
Аз миналата година се сдобих с подобен щрайхмус. Нищо сложно не е и няма да имаш големи ядове. Значи този педал е като се натисне да отцепи подавателния механизъм и да спре да подава. Малко по-нагоре има един лост, на снимката ти липсва лостчето, с което се наглася натиска върху съединителя и педала като се пусне се зацепва. Предавката към редуктора е посредством ремъчна шайба на плосък ремък от основния вал на щрайхмуса с ножовете. Гледам липсва шайбата на редуктора. За да се сменят лагерите на вала с ножовете се разцепва горната отливка с по 2 болта във всеки ъгъл и два болта до лагерите. Лагерните капачки се развиват от болтовете, поне от горните два, за да се извади горната отливка. Вала излиза и той след това. При мене избиването на шайбите от този вал беше голяма мъка. С една голяма скоба натягам и бой с голям чук и дорник. При мене лагерите бяха съборени прилично, без сепаратори. Около 60лв лагерите излизат. Съединителя беше почети на края и усещах как приплъзва, та реших да го направя нов. Конусен е и търсих парче текстолит с подобни размери, но не мерих. Така на струга си изрязах шайба от стомана дебела 2мм и я подложих зад старото феродо. Машината е много хубава, но е с голям мотор и за дребни неща не ми е практична. Тежи 1200кг. Инсталацията има оперативно, но някой го е одрязал при мене. Възсранових инсталацията. Сега трябва да удължа навеса с 2 листа ламарина за да си ползвам машината свободно.
Коментар
-
От: Информация за дърводелски машини
Шайбата аз я свалих заради луфта в лагерите . Лагерите на основния вал са добре имат си и гресьорки . Този който работеше на тези машини беше стар майстор и ги стопанисваше добре .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Информация за дърводелски машини
Този вал със свалената шайба е на плъзгащ лагер. Самия вал се движи и аксиално и е отзаде с конус и контактува с текстолит като съединител. Има два болта на корпуса към педала и след развиване се отваря като вратичка. Трябва да се завърти вилката за да застане шлица й в хоризонтално положение, за да се отвори вратичката. Редукрора е навъре и се издърпва. Имаше някакво завъртане че малко терсене е мястото. В редуктора не мисля че има проблеми. Практически съединителя би трябвало да го предпази.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар