Обява

Свий
Няма добавени обяви.

сглобка конус в конус??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • сглобка конус в конус??

    Както в друга тема в този раздел се оплаках, че имам проблем с магнет и колянов вал с различни по диаметър конуси...та знам че тая слгобка не е много допустима, ама може ли да се направи втулка която м/у двата конуса....а и отгоре на това да е прорязана за да премине шпонката от долния вал през втулката към магнета???


    и това цялото да може да се върти с поне 7000об/мин

  • #2
    От: сглобка конус в конус??

    http://motovelosport.ru/cat/jawa_dir...ges/124_01.jpg

    явно е правено вече...


    а кой ще напраи за мен

    Коментар


    • #3
      От: сглобка конус в конус??

      оводу КОНУСА-ПЕРЕХОДНИКА - нашел отличную технологию: в медной трубке толщиной 1 мм сделал с двух сторон надрезы (точнее - с одной надрезы, с другой - вырезы), размягчил её (нагреть докрасна и в воду), надел на конус коленвала и обжал ротором генератора. При моих размерах под корпус щёток подложил прокладку.


      Тоя пич какво точно е направил...че не разбрах много-много???

      Коментар


      • #4
        От: сглобка конус в конус??

        Ами, буквално преведено - в парче медна тръба с дебелина на стената 1мм. е направил от едната страна надрез както, когато минаваш картон с цел сгъване по точна линия, а от другата страна изрез, което според мен е празното място от изрязано парче материал. След това е размекнал тръбата като я е нагрял до червено и я е пуснал във вода. После я надянал на конуса на коляновия вал и отгоре е притегнал ротора на генератора, който е придал необходимата форма. След това по неговите си размери е подложил гарнитурка под четкодържателя. Надявам се да ти стана малко по-ясно, щото на мене хич не ми е ясно как ще се изпълни.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #5
          От: сглобка конус в конус??

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          щото на мене хич не ми е ясно как ще се изпълни.
          Медна тръба с подходящ даметър, газова горелка (може да трябва и бензинова за нагряване до червено), флекс или ножовка.

          От страната, където тръбата трябва да се свие, режеш триъгълничета, от страната, където трябва да се разшири - просто прорези. Засичаш ги в средата, или където по дължината си диаметъра на тръбата отговаря на диаметъра на конуса на същото място, нагряваш до червено, пускаш във вода, и после смятам всичко е ясно.

          Това важи ако двата конуса са с еднакъв наклон. Ако са с различен - няма да работи.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: сглобка конус в конус??

            Интересно е дали става точно...че тоя маховик се върти с 7-8 хиляди....пък и къде е мястото за шпонката...нещо не си го представям.


            Довечера ще пробвам да изработя втулка от дурал...че по лесно се стругова на мойта бангия.
            Последно редактирано от Andrei; 28-10-13, 14:09.

            Коментар


            • #7
              От: сглобка конус в конус??

              Скоро ми попадна едно такова побългаряване.
              Бяха подложили латун, навит на конуса.
              Ако разликите са части от милиметъра, ще стане с лепило за цилиндрични детайли с голяма хлабина и няколко лентички с подходяща дебелина за центриране.
              Най-добре си потърси друг маховик или поне конуса, той е занитен към маховика.

              Коментар


              • #8
                От: сглобка конус в конус??

                Разликата ще поне милиметър и нещо...като го разчертавам на Аутокад.

                Търсих друг маховик...ама засега няма.
                Оригинално вала е 22м,а закупения от мен китайския вал е 20мм. Всички китайски маховици , които мерих са 22мм или 19мм за по малките двигатли 50-150цм3.

                Засега откривам ,че вала който съм купил е пълно копие на Хонда ХР200....но този мотор е само със кикстартер, а моя е само с електрически...т.е. ни става.

                Първоначалния ми план е да разнитя фланеца за бендикса и конуса от магнета...това са 6 поне ф10мм топлонабити нита....да ми изработят нов фланец с подходящия конус и да го презанитя....което е егати разправията. Тая конусна втулка ме обнадежи и ше пробвам с нея...общо взето това ме спира да сглобя двигателя до главата....щото там чака друг проблем.

                Коментар


                • #9
                  От: сглобка конус в конус??

                  Аз преди няколко месеца правих нещо подобно на един редуктор само че. На входа на редуктора вала е конусен и върху конуса се набива фланец с конус със захват за гумено каре. Фланеца се стяга с кайка и е подсигорено допълнително с шпонка.
                  Сменях вала и се оказа че старото каре не може да се стегне хубаво с гайката и има луфт в едната страна само.
                  Решението беше просто. Подложих медна ламарина по целия конус на вала. Дебелината при мене беше 0,6мм и се реже леко с обикновенна ножица. Едната шпонка я изрязах точно на мястото на съединяване на ламаринката, а другата пробих. След надяване на фланеца си легна много добре, никакви луфтове няма. Оборотите са на вала обаче около 3000. Обаче по този начин не мога да гарантирам получаване на биене от страна на маховика ти.

                  Коментар


                  • #10
                    От: сглобка конус в конус??

                    Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                    Разликата ще поне милиметър и нещо...като го разчертавам на Аутокад.

                    Търсих друг маховик...ама засега няма.
                    Оригинално вала е 22м,а закупения от мен китайския вал е 20мм. Всички китайски маховици , които мерих са 22мм или 19мм за по малките двигатли 50-150цм3.

                    Засега откривам ,че вала който съм купил е пълно копие на Хонда ХР200....но този мотор е само със кикстартер, а моя е само с електрически...т.е. ни става.

                    Първоначалния ми план е да разнитя фланеца за бендикса и конуса от магнета...това са 6 поне ф10мм топлонабити нита....да ми изработят нов фланец с подходящия конус и да го презанитя....което е егати разправията. Тая конусна втулка ме обнадежи и ше пробвам с нея...общо взето това ме спира да сглобя двигателя до главата....щото там чака друг проблем.
                    При такива сглобки никога не се разчита на подсигуряване против превъртане само на шпонката, колкото и точно да пасва в двата канала. То за това и двете присъединителни повърхности са конусни и даже куплунга на маховика задължително се загрява преди стягане. Нитовете в никакъв случай не са с толкова голям диаметър, заблуждават те главите им. Моя съвет е: Добър стругар, изработва ти нов куплунг (фланец), презанитване, става и на студено има си го центриращия отвор на маховика и с хубави и точни нитове си решаваш проблема без да мислиш в него след това. Аз точно там и точно на такива машини не бих сложил никакви подпълващи и преходни пластини и втулки. Така бих направил аз.
                    При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                    Коментар


                    • #11
                      От: сглобка конус в конус??

                      За нитовете...от задната страна се виждат тъмни петна на нитовете, които после са струговани и изглеждат поне 10мм. И аз съм на мнение, че трябва нова главинка, ама...

                      Та тая вечер пробвах да направя преходна втулка от дурал ,че е по-лесно. От трети-четвъртия опит...корекция уцелих конуса и понеже алуминия се стругова едно такова хубаво и гладко, му теглих една шкурка 500, после 1000, на вътрешния конус шалйф паста...пробна сглобка на ръка без да стягам и си Е..А МАМАТА.

                      Магнета го извадих с скоба, ама втулката остана на вала. Напъвах оттук - оттам, не мога да я хвана със скобата щото е само 1,2мм дебела, бих я с отверка, ама само я подбивам...накрая я нагрях с пистолета за топъл въздух и излезна.

                      Та ше пробвам с вулката засега. Утре остава да направя още една втулка...стоманена 20х22 дълга 29мм и съм готов с вала...после идва главата и вкопания разпределителен вал.

                      Коментар


                      • #12
                        От: сглобка конус в конус??

                        Ти май си влязал в голям филм с тоя убитак.
                        По-добре да беше взел някое ново китайче, по-малко главоболия ще имаш първоначално.
                        Хондовските глави и валове са едни пари...

                        Коментар


                        • #13
                          От: сглобка конус в конус??

                          Съобрази и височината на шпонката , защото увеличаваш диаметъра с 2мм.Значи според мен трябва нова шпонка с височина 1мм повече от старата!
                          "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                          Ат.Буров.

                          Коментар


                          • #14
                            От: сглобка конус в конус??

                            Вече е закупена 1мм по-висока шпонка.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X