как да си направя зарядно за акУмУлатора на колата
Здравейте , искам съвет ка да си направя зарядно,имам траф подходящ за тази цел но не знам изправителя какъв да е ,дали еднопътен с един диод или схема грец, освен това съм чувал че трябва да има и някакъв резистор ,но само толкова знам
всеки съвет е ценен за мене.
благодаря предварително
До: как да си направя зарядно за акомолатора на колата
Китайски траф 12V, 5-7A, след него грец, и си готов. Самия траф след греца дава към 15-16V ненатоварен, а натоварен - пада.
Правих си такова. От гледна точка на заряд за моя радост си изкара почти идеалната крива, макар тя да е следствие от недодялаността на трафа, или по-точно недооразмеряването му, заради което е и евтин.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
а ограничаването на тока през акомолатора до 4-5 А,
Недооразмерения траф си прави всичко. когато акумулатора вдигне към 14.5 волта, тока е към 200mA, по спомен. А на тоя заряден ток можеш да го държиш неограничено време. Аз го зареждах за по 24 часа. Акумулатора беше 75Аh. На разреден акумулатор правеше около 5А.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
До: как да си направя зарядно за акУмУлатора на колата
То понякога простите неща вършат чудесна работа. Аз от поне 25г. ползвам едно "сделано в СССР" със селенов стълб. На празен ак. 7-9А
В края на заряда - няма и 0.5А.
Един Грец, с подходащ радиатор, би трябвало да ти свърши работа.
До: как да си направя зарядно за акУмУлатора на колата
Понеже колегата пита за зарядно, при условие, че има траф.
На Метро и сие едно такова чудо си струва 30 - тина лева. По магазините за левче също.
Някога и аз с ясната мисъл, че мога да си купя това чудо за споменатата сума се хванах да си правя. Отчасти те разбирам.
1. Ако трафа няма средна точка - добре е да е грец. Левче - два струват.
2. Резистор си иска ако трафа може да изблъска по-голям ток. Което не е добре за акумулатора.
3. Добрикит - има една такава фирма. Към 3 лева струва платчица като кибритена кутийка, индикатор за незареден, нормален и презареден акумулатор. На последния светодиод се връзва реле да прекъсва веригата като се зареди акумулаторът. С диод на бобината на релето естествено.
4. Аз като си играх не доизмислих, че трябва да има нещо като самозадържане, т.е. да си изключва истински като се зареди. После ме домързя. Да дебнеш като зареди не си е работа.
Схеми за такива неща в нета колкото си искаш. Хитро е в първичната намотка на трафа да вържеш електрическа крушка 220 V вместо резистор на вторичната. Подбирайки мощността й се регулира зарядния ток. Задължително е трафът да дава по - височко напрежение напр. 24 волта при това положение. Допълнително както вече споменаха - селеновият стълб също може да играе роля на резистор на вторичната, още повече, че носи на претоварване по ток.
Признавам си, че се зачудих дали някой ще отговори на темата. Все едно да хукнеш да си правиш радиоприемник, при условие, че си го купуваш за 5-6 лева. Ако все още си фен - пиши лично съобщение, ще го сметнем чудото. Добре е трафчето да е с по-голямо изходно напрежение. Акумулаторът си иска т. нар. генератор на ток. От захранване на компютър става също. Фенове!!!
Китайски траф 12V, 5-7A, след него грец, и си готов. Самия траф след греца дава към 15-16V ненатоварен, а натоварен - пада.
Правих си такова. От гледна точка на заряд за моя радост си изкара почти идеалната крива, макар тя да е следствие от недодялаността на трафа, или по-точно недооразмеряването му, заради което е и евтин.
Като допълнние. При тоя ток, вероятно ще се наложи гретца да е на радиатор, за по-добро охлаждане. Добре би било да се предвиди предпазител в изхода.
Коментар