Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за HDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за HDI

    Привет,след двете баничарки и бус ,гледам за пътническа баничарка ,харесал съм едно берлинго ситроен XTR ниво оборудване....пали и работи добре...но се чува едно леко цъкане ....като плющене от дюза с кофти дифтунга

    Дигнах капака на дюзите...всичко без 4 та дюза е залято от черна засъхнала лава ,чупи се като графит и мирише на изгоряло масло...не е нафта....до втора дюза по време на работа,се виждат балончета да излизат и като си сложиш ръката отгоре,се усеща леко духане и мирише пак на масло...

    Колата е ситроен берлинго 2010 HDI 1.6 109 коня Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-24330d8c834a1b369f320246c28e9ab7-V.jpg
Прегледи:344
Размер:246.0 КБ
ID:6987419 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-e32308cb23f6a7379f797dee9faf961b-V.jpg
Прегледи:335
Размер:237.1 КБ
ID:6987420 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-a275564d19add4c3fb054d9bb7ee0bd7-V.jpg
Прегледи:328
Размер:236.8 КБ
ID:6987421

    Само 4-та дюза е чиста....а разлятото е два пръста дебело на места
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Та въпроса е,да се занимавам ли с този екземпляр....или да търся следващия,ако е теч от гарнитура на клапаните ,защо цъка на дюза или оливането на масло е компромитирало и дифтунгата ...

    Тоя мотор дюзите или около тях,има ли маслена магистрала,имаше исузо и други с такова устройство ако не бъркам
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Точно този к***еф не ти трябва , приеми го като приятелски съвет. Иначе е комбинация от нов капак на клапаните с вентилация , нови дихтунги на дюзите и мнооого копане на нагар от главата.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        HDI 1.6 109 коня или като цяло HDI-тата,или конкретно този с проблема с нагара?



        То мотора в случая е последното което гледам,купето ,рейлинга и отваряемия заден джам,са ми по-важни....какви косури има ,или особености,слаби места ?

        Турбина ,дюзи не ме притесняват
        Последно редактирано от Roninn; 03-02-25, 22:34.

      • novatech
        novatech коментира
        Редактиране на коментар
        Имах предвид точно този екземпляр...

    • #4
      Толи, кво толкова се плашиш от т.н. Черна Смърт, комплект дюзи + дифтунги + ример да почистиш + един два чувала с котки, колко по-лошо може да е
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Поне си личи, че ползувателя на този автомобил е тертиплия и се е грижи за него като истински добър стопанин

      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        На този мотор има и едни тръбички, и гумени пръстенчета и пластмасови пръстенчета , по едно от всичко на дюза.

    • #5
      Май искаш да практикуваш хобито "смяна и постоянни ремонти на дизели".
      знаеш какво бих ти препоръчал - защото е лесно и евтина за ремонт... а и като го ремонтираш се оправя, за разлика от повечето дизели дето след ремонта ... следва нов ремонт, след който следва ........

      Коментар


      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Твяа е малко крайно изказване. Почти 15 години карах дизели и сега пак имам. По бензиновите съм правил повече,

    • #6
      По темата. Точно тоя ХДИ, никога не бих си купил. Масови са, ама недоклатени, Почти не съм чувал добър отзив за тях. И понеже вече стария 2,0 ХДИ го няма (109 коня), бих предпочел 2,2 ХДИ.
      Вечния ХДИ е 2.0 109 коня. Карах с такъв на Ксантията и такъв си избрах на С5-ицата. И двете в момента са на над 300К. Според километража, На колко са реално само Бащицата знае, И двете вървят яко.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #7
        Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение
        Май искаш да практикуваш хобито "смяна и постоянни ремонти на дизели".
        знаеш какво бих ти препоръчал - защото е лесно и евтина за ремонт... а и като го ремонтираш се оправя, за разлика от повечето дизели дето след ремонта ... следва нов ремонт, след който следва ........
        Любо,поредния работен кон, трябва да е пътнически,а доблото в тоя вариант изглежда като аквариум...товарното добло ми харесва ,но знаеш че имам товарни .
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
          По темата. Точно тоя ХДИ, никога не бих си купил. Масови са, ама недоклатени, Почти не съм чувал добър отзив за тях. И понеже вече стария 2,0 ХДИ го няма (109 коня), бих предпочел 2,2 ХДИ.
          Вечния ХДИ е 2.0 109 коня. Карах с такъв на Ксантията и такъв си избрах на С5-ицата. И двете в момента са на над 300К. Според километража, На колко са реално само Бащицата знае, И двете вървят яко.
          В случая не избирам двигател,а купе,греди (рейлинг) обем ...вътре квадратно...и най вече стойката на водача ,на ден се влиза и излиза от тая кола 100 пъти...

          ​​​​Та предпочитам дизелите ,дали е 75,90,92 или 109 коня ,не ми е най-важното...партнер,берлинго също ми е без значение.....но тея модели,с такива мотори ги правят...

          Тоя 2.0 хди може би да го слагат на по старото берлинго....но в случая искам след 2010 г нагоре и до колкото знам,преди и след 2010 г нямат нищо общо освен името...,тея след 2010 са изцяло нова разработка и концепция
          Последно редактирано от Roninn; 05-02-25, 00:38.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            Не се занимавайте с 1.6 дизел (PSA hdi/Ford tdci/MAzda/Volvo и прочее). Има много информация по проблема-от цял свят.


            Когато заминат медните дихтунги на дюзите, пробилите навън газове , освен че "украсяват" обстановката около дюзите, си пробиват път и през RTV уплътнението на "капака" на главата (тя е двуделна).
            Тъй и отвътре се образуват подобни гнъсни нагари,де нито могат да бъдат диспергирани успешно от маслото,нито да бъдат вси задържани от филтъра... и започват да запушват де що има цедка (на маслената помпа...на вакуумпомпата...на турбината и пр.) .

            Чисти там гражданинът,води на доктор,уж всичко сменено,свети- и скоро подир туй-я пак турбина,я вакуумпомпа. Щот са се набили къде ли не...или още не са имали време да се "отчупят",за да задръстят отново.

            PSA/Ford се измъкнаа "по немски"...пущаха бюлетини как трябавало да се сменя "правилно" маслото(глупости,разбира се)...как трябвало да се следи внимателно нивото (тука са имали право,щото при "min" на щеката обемът беше някакъв съвсем мижав.Потребителят махне с ръка "ами нали не е под минимума"...и си откара до края с два литра и нещо).

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря колега,фордовете TDCI имам и в момента,сменил съм вероятно над 10 TDCI и там такива проблеми няма ,там онези пумите ...те са друга вяра....нищо че пише форд.

        • #9
          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
          По темата. Точно тоя ХДИ, никога не бих си купил. Масови са, ама недоклатени, Почти не съм чувал добър отзив за тях. И понеже вече стария 2,0 ХДИ го няма (109 коня), бих предпочел 2,2 ХДИ.
          Вечния ХДИ е 2.0 109 коня. Карах с такъв на Ксантията и такъв си избрах на С5-ицата. И двете в момента са на над 300К. Според километража, На колко са реално само Бащицата знае, И двете вървят яко.
          Аз не знам какви чак толкова голями разлики може да имат поколенията на Берлингото, трудно, но все още могат да се намерят със стария двигател 2,00 ХДИ-2006-7 година са последните бройки.По-добрият избор е

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Колегата иска по-новия модел, защото е една идейка по-голям и по-комфортен. Иначе на предишното Берлинго слагаха 2.0 ХДИ, ама само 90 коня

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Не става въпрос за разлики,тези до 2009 и тези след 2010 са коренно различни....това следващото е изцяло ново проектирано без да ползва нищо от предишното
            Последно редактирано от Roninn; 05-02-25, 21:36.

        • #10
          А зощо не погледнеш Пежо Рифтер-доста добре ми изглеждат,имат и багажно пространство.Двигателите са им на 1,5 базата.Единствения недостатък че под 20 000лв няма.
          Но пък съм виждал и Берлинго,голямо и широко като Рифтер,но товарно.Тези двигатели на базата на 1,5 дизел,доста разпространени в Рена,Нисани и др. коли.Като в по старите модели започват с ниска мощност.
          Последно редактирано от ognqn; 05-02-25, 10:43.
          Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
          ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Незнаех че има и такива ,ако ще давам обаче такива пари,съм харесал гранд чероки 5.7 Hemi

            Може и 3.6 ....единствено здравия разум ме спира .

            Според поговорката,дюкян къща прави.....къща дюкян не прави...та гледам да се контролирам.

        • #11
          Първоначално публикуван от ognqn Преглед на мнение
          А зощо не погледнеш Пежо Рифтер-доста добре ми изглеждат...Тези двигатели на базата на 1,5 дизел,доста разпространени в Рена,Нисани и др. коли

          Въобще не съм убеден че това е двигателя на Рено, Нисан и Мерцедес.
          Според скромната ми информация е развитие на 1.6 HDI

          ПП 1.6 HDI има модификации 8 клапана и 16 клапана. Имам колега с такъв мотор на Ситроен Ц4 и го скъсА от каране
          Никакви проблеми. С една уговорка - колегата не допуска подобна свинщина както на снимката на въпросния екземпляр, пък за каране с ниско ниво на масло въобще не отварям дума
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #12
            То проблемите на 1,6 са именно от мърлява грижа за тях.

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              И това, ама са и калпаво измислени и направени. Защо на предишните ХДИ го няма тоя проблем?
              Аз така и не разбирам, защо се правят двигатели със същата мощност, но по-малки кубатури.

            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              Даунсайзинг.Политиците натиснаха производителите, и се стигна дотам, че те се усетиха.Качеството вече не е важно, а да се види колко малко харчат, и колко са екологични.Най-новити вече са 1,5 ХДИ, даже ги курдисват и на бусове...

            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Двигател на 300 + хиляди км без забележки и чудесна работа в момента не мога да кажа че е калпав
              А обслужването още никой не го е отменил, както и специфичните проблеми на малокубатурници с висока литрова мощност
              и съответните им изисквания за експлотация.

          • #13
            Леко извън темата - скоро гледах за друго возило. Естествено дизел
            В обсега ми бяха и точно тези 1.6 HDI на три различни модела автомобили.
            Огледах доста автомобили, и това което ми направи впечатление - всички двигатели палеха и работеха идентично и бих казал перфектно!!!
            Та този двигател определено ме грабна, с уточнението че гледах само 8 клапановия вариант.

            ПП в крайна сметка купих друг автомобил извън тези двигатели, но причината бе друга а не двигателя!
            Панайот Бърдарски
            0887 60 77 22

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Ако в поддръжката се включва периодична подмяна на дифтунги и тръбчета на дюзите, е не, мерси.
              Да, работят супер, ама тоя проблем с мърлянето се появи точно с 1.6.
              Пластмасови тръбички, пластмасови уплътненийца и подобни "гениални" решения. Щото обратната нафта през гумени маркучета не може да се връща. И щото едим метър такова маркуче струва 5 ле'а, а една пласмасова тЪрбичка (само на едната дюза), струва примерно 50.
              Днеска се возих в едно 307 с точно тоя мотор. На приятел. Еми, същите ядове. Всичко без една дюза е олято и никой майстор не иска да се занимава.
              За каква поддръжка говорим от обикновен потребител,

            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Елементарно е. Ако се хване навреме, нито е трудно, нито е сложно да се заменят. Е вярно че може и без това...ама свиквайте със зелените истерии
              Няма не искам!

            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              Еми, има не искам. Докато мога, ще карам коли до 2000 година. И на 1000000 км да са. пак ще са по-надеждни.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X