Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Knock sensor само на един цилиндър има отклонение

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Knock sensor само на един цилиндър има отклонение

    На студен двигател стойностите са около
    1 - 1.0х0 +/- V
    2 - 1.0х0 +/- V
    3 - 2.10х0 +/- V
    4 - 0.8х0 +/- V

    като загрее стават:

    1 - 1.0х0 +/- V
    2 - 1.0х0 +/- V
    3 - 2.10х0 +/- V
    4 - 1.0х0 +/- V

    тоест 4-ти цилиндър се изравнява с другите, а 3-ти си е с повече детонации.

    Не е от дюзи, защото колата фабрично е с две горива и разлика в детонациите няма и при двете.

    Аз предполагам клапани/повдигачи или бобина.

    Някой с други идеи?

  • #2
    Това са само напрежения от сензора.
    Той представлява пиезо "микрофон", който предава всички шумове разпространяващи се в блока към компа.
    Микрофона е чувствителен в тесен честотен диапазон. В този диапазон са шумовете от детонациии. Ако има други механични шумове в този диапазон, то компа смята, че има детонация.

    Коментар


    • #3
      Знам как работи. Невъзможно е ЕКУ да обърка друго нещо с детонации - и то САМО на един цилиндър.

      Коментар


      • #4
        Отговори си на въпросите: Как на студен цилиндър/мотор ще се получат детонации? И как на празен ход ще се получат детонации?
        И следващото - ако има регистрирани детонации от компа, той какви действия /противодействия/ предприема?

        Сам пишеш, че става на 2 горива с различни характеристики и различна детонационна устойчивост - т.е. проблема не е от гориво и неговите свойства.
        Но има "непривичен" шум в цилиндъра то какво остава ?

        Коментар


      • #5
        С други думи:
        Какво е това детонация ?
        Какви са условията за получаване на детонация според теорията ?
        От тези условия, кои са изпълнени за твоя мотор в режимите, при които четеш тези стойности ?

        И в крайна сметка за какво има такъв датчик ?
        В алгоритъма на управление на мотора, за какво го интересува детонацията?
        Компа като хване детонация какви "действия" следва да предприеме ?

        Кой изходящ параметър на компа показва, че е регистрирал детонация и съответно да започнеш да разнищваш какво се случва?

        Коментар


        • #6
          Тръгвате в погрешна посока. Това са пикови стойности на напрежението от един микрофон. Просто той е най близо до трети цилиндър. В картата на компа има корекции за тези разлики в напрежението. А той следи формата на сигнала и търси допълнителни пикове, които не са на място.

          Коментар


          • #7
            Misfire в определен цилиндър се хаваща според стойностите на knock сензора за този цилиндър.
            Друг начин дали има?

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение
              Misfire в определен цилиндър се хаваща според стойностите на knock сензора за този цилиндър.
              Друг начин дали има?
              Има. Неравномерността на ъгловата скорост на коляновия вал.

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Пали 2х2 . Пръска 2х2 докато опознае 1 цил. по напрежение на горене на 1 цил.
                Някои 1.4i на PSA са така. Блока бобини е 4 извода - 3 за 2-те бобини и 1 за опознаване на 1-ви цилиндър.

              • Двигателист
                Двигателист коментира
                Редактиране на коментар
                Аха, ясно. Интересен алгоритъм.

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Ако "избяга" компресията по някакава причина, то вече компа не може да разпознае кога 1-ви цилиндър е в работен такт .

            • #9
              Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

              Има. Неравномерността на ъгловата скорост на коляновия вал.
              Не знаех, затова попитах. Благодаря !

              Коментар


              • #10
                Misfire винаги се улавя и от ламбдите, но е трудно да се навържат нещата, така че да се стигне до правилния извод.

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Misfire e задължително от около 2010 за всички да го хващат и да спират горивото на "пропускащия " цилиндър, за да не пламне катализатора.

                • Паджеровод
                  Паджеровод коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тогава при "random misfire" двигателят трябва да спре?!

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  Разбира се, че мотора не се гаси сам при "random misfire". Само при постоянни пропуски на 1 цилиндър. Компа брои пропуските за единица време, и ако са няколко стотин, реагира със спиране на горивото за този цилиндър.

              • #11
                Случайно тази кола да е с "бобини-рейка"?
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                  Случайно тази кола да е с "бобини-рейка"?
                  Не е - BOSCH 0 221 504 713

                  не знам дали си обърнал внимание, че фабрично е с две горива , а стойностите са еднакви и при двете.

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение

                    Не е - BOSCH 0 221 504 713

                    не знам дали си обърнал внимание, че фабрично е с две горива , а стойностите са еднакви и при двете.
                    В този ред на мисли, чисто информативно се сещам и за още един метод за установяване на пропуск в запалването, който използваха SAAB, а може би и други, но аз се сещам само за шведите. Беше нещо вградено в запалителния модул (всички бобини в общ блок). Измерваше някакъв йонизириращ ток, като за целта се използваше щатната запалителна свещ. Но подробности не помня.

                    Коментар


                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      Trionic.
                      Доста сложен запалителен блок с бобини, който връща на компа данни за всеки цилиндър - как гори, детонации, и др.

                    • Двигателист
                      Двигателист коментира
                      Редактиране на коментар
                      Да! Така се казваше.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X