Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задръстен ДПФ- варианти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Задръстен ДПФ- варианти

    Здравейте,
    колата е Ситроен Ц-кросер 2.2 HDI, 156 к.с., аналог на пежо 4007 и мицубиши аутлендер 2. На 205000 км по километраж, най-вероятно реални. Преди няколко дни светна лампа за чек на ДПФ. Според диагностиката ДПФ-а е задръстен на 102 % .

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210203_190516.png Прегледи:0 Размер:234.4 КБ ID:6704360

    В момента съм пред дилема какво да направя, като опцията за махане на ДПФ не е опция.

    1. Нов ДПФ от ситроен, 2918 лв
    2. Нов ДПФ от прозиволен интернет магазин. Намирам разни за 600-800 лв, например това
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210204_115428.png Прегледи:0 Размер:79.6 КБ ID:6704359
    3. Почистване (измиване) на ДПФ с машина- из интернета има доста обяви, вкл. сервизи като дунев и емк33. цени около 300 лв
    4. "Професионано" почистване при висока температура тук- https://www.russfilterreinigung.de/en/startseite-en/ . 390 евро + доставка до германия и обратно.
    5. "Ремонт" на ДПФ с подмяна на пити- има разни обяви из продавалника. Не успях да открия цена
    6. Втора употреба- не мисля че има смисъл.
    7. Други варианти?

    Вариант 1 отпада по очевидни причини ( цената на ДПФ-а е около 1/4 до 1/3 от стойността на цялта кола). Варинат 4 е доста блазнещ, точно тази опция я ползват Авто Докторите (https://www.youtube.com/user/Autodoktoren) и явно резултатите са добри. Към вариант 3 съм скептично настроен, но ако някой е ползвал моля да сподели. За вариант 5 не намирам никакво инфо. Вариант 2 е интересен, но не знам до колко качествен би бил този ДПФ на цена 5 пъти по-ниска от оригиналния.
    Ще се радвам на всякакви мнения и коментари, особено от хора които са ползвали опции 2,3 или 5

    Благодаря предварително
    Прикачени файлове
    Nissan Terrano II 2.7TDI

  • #2
    Вариант 4. Свалят, чистят го и така до следващите 200к км.

    Коментар


    • #3
      При някои автомобили има режим на регенерация, която се пуска през диагностична програма. За Ситроен не знам, но на Волво съм го пускал няколко пъти успешно.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        Точка 2 която си посочил е с връщане на стария филтър, като има голяма вероятност “новият” да е рециклиран стар...
        TLC LJ70 2LT
        Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

        Коментар


        • #5
          Колега, ако си от, или около, София ми звънни на 0898 82 ОI 82.
          50лв е принудителната регенерация, но трябва да си отделиш и час-два.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • kaliandar
            kaliandar коментира
            Редактиране на коментар
            Аз имам диагностика и мисля да тествам принудителната регенерация през уикенда, но не съм сигурен че това ще помогне. Колата си направи сама регенерация преди няколко дни, но чек лампата остана. Снимката със статуса на дпф-а е след регенерацията.

        • #6
          Има нещо не така. Между последните 5 регенерации е имало средно по 500 км, а от последната до момента само 77км. Какво се е променило та да задръсти ДПФа толкова бързо? Освен това 102 може да не са проценти
          п.п. при задръстен ДПФ диференциалното му налягане не може да е нула както при теб

          Коментар


          • kaliandar
            kaliandar коментира
            Редактиране на коментар
            Чекът свети от преди последната регенерация, съответно преди тези 77 км. Напоследък колата се кара само градско на къси разстояния студена, което според мен е част от причината да се задръсти ДПФ-а- но така или иначе 200 хиляди са доста и може би просто му е дошло времето. Ще пробвам една принудителна регенерация, но според мен в най-добрия случай това просто ще отложи с някакво време проблема.

          • Джоу (x3mrjoe)
            Джоу (x3mrjoe) коментира
            Редактиране на коментар
            При изключително градска употреба без принудителна регенерация не може да се мине, освен ако момента не е изпуснат и е много късно, след което си трябва механично или нов DPF.

        • #7
          Първо открий причината за задръстването и след това се хвърляй към дпф-а.Елойс има ли в казаня или и той е свършил?

          Коментар


          • kaliandar
            kaliandar коментира
            Редактиране на коментар
            Според диагностиката има. Не съм го отварял да видя с очите си, доколкото разбирам няма нивомер, а компа смята по някакъв начин на база на проведените регенерации колко остава. Но според мен ако няма еолис няма да може да направи регенерация (може и да бъркам)

        • #8
          Първо разучи как работи цялата система с добавката и дпф-а защото много е важно да си н наясно как се експлоатира тази система и после се заемай с какъвто и да било ремонт. Тази система има много особености на експлоатация в времето и всичко това е в следствие на незнание от страна на собственика. Само ще дам един жокер от там нататък се дообразовай с много четене .Тази система се кара винаги от пълен до празен резервоар никога под никакъв предтекст не се кара през 20 лева зареждане .

          Коментар


          • kaliandar
            kaliandar коментира
            Редактиране на коментар
            Да това го знам, при затваряне на капачката на резервоара (има някакъв магнитен датчик) компа впръсква еолис-а в резервоара. Последните 30тина хиляди (от както аз я карам) се зарежда само празно-пълно, преди това не е ясно.

        • #9
          И аз се интересувам от темата, преди 3хил.км почна да ми мига лампата (бях на магистралата), след това изгасна. Но знам, че пак ще има задръстване рано или късно.
          В нета чета само суперлативи за добавката на Бардал, която чисти филтъра. Цената и е 135 лв., като цяло съм скептичен към нея.
          Някой от форума да я е ползвал ?

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dobavka-bardah l-pochistvane- dpf-500x500.jpg
Прегледи:403
Размер:22.2 КБ
ID:6704450
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #10
            На Range Rover чистенето на dpf става, като колата се кара около 15 мин до половин час със 120 км/час (това по книжка). При мен напоследък се случва 1-2 пъти годишно. Не знаех, че при други марки коли чистенето е проблем.
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #11
              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
              На Range Rover чистенето на dpf става, като колата се кара около 15 мин до половин час със 120 км/час (това по книжка). При мен напоследък се случва 1-2 пъти годишно. Не знаех, че при други марки коли чистенето е проблем.
              То и на моята по книжка( Honda CR-V) и дават 10 мин каране с минимум 60 км/ч.
              Ама все някога ще се задъни нацяло...
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • #12
                Мисля че на моя Холцвагин му дават каране на 3000 оборота за 30 минути.

                Излизаш на магистралата и сваляш на 6-та и 120 е 3000 оборота.
                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  А някога светвала ли ти е ламБата или там каквато ти е индикацията ?

                • rosen_offroad
                  rosen_offroad коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да, точно като го купувах но се излекува с магистрално каране.

                  Оттогава 5 години е ОК но не се кара никога само градско

              • #13
                Има добавки за промиване който се впръскват под налягане във филтъра . Дву компонентни са и на два етапа се впръскват . След тях регенерация и и "казваш" на колата че филтъра е сменен с нов . И общо взето скоро няма да имаш проблеми с него освен ако не е разпаднат вътре .

                Коментар


                • alexalex69
                  alexalex69 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Може ли да напише марка и модел , моля ! Интересувам се , защото имам един Фокус , дето жената го разтиква на къси ,градски разстояния и имам намерение да проведа някаква профилактика , преди тотално да се е обърнала каруцата ....

              • #14
                Освен за BARDAHL съм чел добри отзиви за добака XENIUM. Бих те посъветвал, да отидеш да ти направят една принудителна регенерация за 50 лв. След това сипваш XENIUM и караш поне 200 км с около 2500 - 3000 оборота.
                Но дори и с нов ДПФ с градското каране на къси разстояния ще го задръстиш. Ако ще я караш така махни ДПФ.
                ДПФ не е съвместим с подпобна експлоатация. Ако искаш купи си нов, но не го слагай, ако ще я караш на къси градски отсечки. Или махни ДПФ-а и направи колата да е газодизел. Тогава изгаря всичко и ауспуха ти е като огледало, а маслото не става чернилка .... но това е дебела инвестиция и само в кръга на шегата.
                ДПФ-а може да се почисти. Диференциалният датчик трябва да се провери също като начало.
                Ако е започнала да харчи масло, ДПФ-а е обречен. Ако някоя дюза (дюзи) не разпрашават добре - пак ДПФ-а го отнася. Помпата за високото също има отношение.

                Каква нафта сипваш ? Забелязал съм, че с нафти от някой бензиностанции, при еднаква експлоатация, пуска по-рядко регенерация при мен. Ноооо, отново, зимно само градско на къси разстояния е много зле за всеки ДПФ. Смени стила на каране, дори и граско, карай с по-високи обороти като загрее. И събота неделя прави едно 20 - 40 км извънграда с обороти над 2500.

                И още нещо, премахни ЕГР-а, на градско в студа той допринася сериозно за задръстването на ДПФ-а. Малко положението е, че двете системи са напълно несъвместими и ЕГР-а уврежда ДПФ-а. А ако блокира отворен го задръства много бързо.
                Последно редактирано от stako; 07-02-21, 18:04.

                Коментар


                • cnc82
                  cnc82 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Интересно ми е на запад как процедират гражданите ?
                  Дали като нас искат да се застраховат предварително (профилактика и др.) или карат и като стане проблем сменят или се отървават от возилото?

                • alexalex69
                  alexalex69 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не се прИтИснявай и сред немците има цигани по душа и манталитет . Купуват проблемните коли всякакви чуждоземски тарикати ( пришълци в ДЕ ) и после или за експорт или за изпадналите германци .

                  До момента и двете ми коли посещават само фордовски сервизи и за мен и за семейният бюджет не е чак толкова страшно . Надуват цените ама с гарантираното бързо и качествено обслужване си спестяваме ,много други проблеми . За хоби и за удоволствие си ръчкам дребни работи , ама смяна на масла ,филтри и технически преглед преди ТУФ в сервиза .

                • stako
                  stako коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мои познати в Хамбург си купиха май 2016 г. Аурис комби 1.6 Д4-Д 112 коня . Имат фирма за доставки и куриерски услуги и доста км навъртат основно градски. През 3-те години на гарнацията в сервиза на дилъра им правеха през 2-3 месеца принудителни регенерации в рамките на гаранционното обслужване за сметка на дилъра. Още първите есенно зимни месеци ДПФ беше започнал да се задръства над 60% и без принудителните регенерации нямаше как да се мине. Това са след 6 месеца експлоатация и 16 000 км навъртяни.Гаранцията изтече и в сервиза на дилъра подобна услуга излизаше 180 евро. В друг сервиз сертифициран от ADAC излизаше 140 евро. В сервиз без сертификат от ADAC, струва 80 евро. В отвор преди ДПФ-а се изпръсква един спрей на Вюрт (струва около 20 евро някъде) след това се запалва колата докато излезе пяната със саждите от ДПФ-апрез ауспуха. Проблема е, че в Хамбург пред блока това не може да се направи. Но така или иначе във всеки от 3-те сервиза го бяха посъветдали да деактивира EGR клапана, за да намали задръстването на ДПФ при градското каране.Също така има на Вюрт и на Лики Моли, спрейове за почистване на ЕГР клапана. Доста са ефикасни и е хубаво да се ползват навреме, защото идва един момент след който ЕГР-а запича, елеектониката му изгаря и трябва да се прибягва към по-скъпи решения..

              • #15
                Почне ли да ми прави чалъми ще пробвам с добавка един път . Ако стане стане , ако ли не или когато отново почне с чалъмите му режа главата.
                И без това от моя модел и година автомобил са единици с ДПФ ( 90 % нямат ) .
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                Зареждам...
                X