Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнение за двигател на Ауди 1.8, 125к.с.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мнение за двигател на Ауди 1.8, 125к.с.

    Здравейте,

    От известно време търся някакво бензиново комби-ако може по-старо, и по запазено, фен съм на старите коли!
    Харесва ми Ауди А4 около 97-98 година, но нямам никаква представа бензиновият 1.8 със 125к.с. издръжливо добиче ли е, или е кекав? На капака на двигателя отпред пише 5V-т.е. е с 5 клапана на цилиндър ли е?
    Приемам съвети и за други марки и модели за около 3000лв.

    Благодаря предварително!
    много автомати-слаби резултати!

  • #2
    Всички, които съм чувал да говорят за този мотор казват, че правилния е 1,8 Т.

    Коментар


    • #3
      Благодаря за отговора! И аз съм с прекрасни впечатления от 1.8Т 150к.с.-мощен, икономичен и с безпроблемно турбо със сравнително ниско налягане. Всичко това при добра поддръжка и експлоатация, разбира се!
      И забравих да попитам-понасят ли газификация с LPG и единият и другият двигатели?
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • #4
        Имал съм 2бр. ауди А3 с двигател 1.8 125к.с.При тях е AGN, а при А4 е ADR. Не е много скъп за обслужване. Оскъпява се ако сменяш веригата на валовете комплект с обтегач и т.н При тракаща причината може да е и от старо или неподходящо масло(като при мен). Иначе двигателя не е лош (поне аз не съм имал проблем с абсолютно нищо), но не от най -икономичните. В града при нормално каране се държи като всеки високооборотен мотор-тромав, но след 3500-3800 оборота полудява, ама и гори. Не знам как е с газта, но има доста такива явно няма драма.И наистина правилния избор е 1,8Т куатро с чип.
        "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

        Коментар


        • #5
          Благодаря за отговора!
          Какво е ADN, ADR...?
          много автомати-слаби резултати!

          Коментар


          • #6
            ADN,ADR е кода на мотора...

            Коментар


            • #7
              Кодове на мотора. Имат минимални разлики.

              1.8Т е мотора. Всичко друго от тия години има косури. Спрямо 125кс мотора - почти идентични мотори. Същата поддръжка, ама не върви толкова и харчи повече. Май и сегментите на 125кс бяха по-кекави и в един момент почваше да харчи масло.

              Другите бензинови мотори на VAG до 2.0 литра са все с кусури от тия години. Не знам над 2.0 литра дали няма нещо читаво.

              За газ - няма никаква драма. Карам Golf 4 1.8Т с газов инжекцион от септември миналата година.

              От болезнените ремонти е обтегача на веригата между разпределителните валове и дроселовата клапа ако колата е с електронна газ.

              И да се има в предвид, че са с алуминиеви картери. А те се трошат от леки удари. Лепихме един с к'вото имаше под ръка да се прибере от яз. Широка Поляна до София. Метална кора под двигателя решава проблема ако ще се кара по нещо различно от асфалт.

              Коментар


              • #8
                Ok-много Ви благодаря на всички отговорили!
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  1.8 , ама да се с турбо

                  Коментар


                  • #10
                    Имах пасат от 2000 година с 1.8 125 коня... като механика двигатела е куче отвсякъде. Продадох го на 280000 километра прегряван 2 до около 120 градусапъти заради счупена мембрана на водна помпа и пробит радиятор ... нямаше последствия вървеше и работеше перфектно без да губи течности. На газ мина при мен над 50000 без драми. Но това беше единственното хубаво в тая кола. Преди нея имах за кратко същия с турбо и автоматик.. общо взето и двата бяха трагедия откъм окачване и електроника. Вечно нещо тропаше светеше и пищеше... рядко изкарвах месец без да ходя на маистор за поредната светнала лампа или разтропан шарнир... честно казано не бих си го причинил отново.
                    0-

                    Коментар


                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Може ли да ми обясните водната помпа на охладителната система на МПС каква мембрана има, ако може схема, или снимки?

                    • bocho64
                      bocho64 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Амииии мембраната е .......фибър, от страната на турбинката е директно на оста ,от към страната на корпуса е с гумена мембрана! Абе по народному протекла водна помпа!

                  • #11
                    Грешка колега имах предвид турбина... оригиналната е пластмасова и се троши...
                    0-

                    Коментар


                    • s_s1
                      s_s1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аха... сега вече е ясно.

                  • #12
                    Имам а4 96 125 коня. Смених счупени задни пружини +счупена предна дясна +нови тампони на Лемфорден на заден мост. Отпред горе дясно - смених алуминиевият носач- ябълката му хлопаше,. Имам друго за резерв 1,9 АФН с челен удар в десен рог. Прехвърлих неговият носач. Има един дълъг болт на горните носачи, той запича на смърт, ако не е пипан. За да го преборя свалих цялото окачване в дясно и го избивах на хидравлична преса. Сложих и лети джанти и Мишелин нови шестнайстки 540лева. Всички вибрации изчезнаха. Остана проблем твърд волан. Трябва да прехвърля помпа или рейка. В движение не се усеща. При маневри е гърч в сравнение със седмицата, там да ти е кеф да въртиш волан. Спирачните дисковете си ги струговах двустранно на фрезата. Направих един дорник ИСО 40 в другият край отговаря на двете лагерни легла. Сложих ножове на масата на фрезата и престъргах на една установка без да ангажирам стругар. Сложих нови накладки отпред и отзад на АТЕ. Дисковете не са вентилируеми. и мисля някои ден да сложа вентилируемите от 1,9. Смених бензинава помпа с китайска+бензинов филтър. Оргиналната умря на магистралата. Смених всички ремъци свещи и сложих масло на Кастрол. Също и фреона, Ремъците ги сменях сам. И Ютуб има много по въпроса. Сваля се цялата предница избутва се настрани радиатора на климатика, Сваля се всичко. Затова и смених профилактично всички ремъци но двата обтегача ги оставих старити. Обтегача на пистовият ремък и този за ремъка на клапаните. Оказа се че това е грешка. Този на пистовият които върти генератора и водната помпа е бил заминал и сменях втори път ремък на Гейтс, Наново цялата сватба с разглабянето. Ролката на обтегача натискаше само половината ширина на ремъка и това го сряза. Смених и гарнитурата на капака на клапаните. Беше на кокъл и не уплътняваше. Маслото капеше отзад в дясно директно върху нагрятият колектор. Отляво на двигателят има система за вентилация на картерните газове. Липсваше и директно засмукваше пясъците при движение. Струговах си една такава лула на фрезата. Свалях и целият смукателен колектор да го чистя. След един по-силен дъжд ме сполетя проклятието на АУДИ. Има два дренажни отвора. Десният е под стойката на акумулатора. Левият под Вакумният усилвател. Бяха се запушили. Водата пълни този отсек като вана. Нивото достига един отвор и водата влиза в купето. Мокета е дебел и погълна много вода. Вода имаше в изобилие дори отзад. Разглобих всичко вътре. Сваля се волана торпедото аербъци, всичко до ламарина. Ползвах да сменя запушеният радиатор за отопление на салона. Надига се мокета и две електрически печки. Една на мястото на шофьора, другата на задна седалка + изсушител EP3- ION16L. Случи се януари. Напълно изсъхна едва лятото. През зимата пали веднага но докато загрее оборотите пропадат. Проблемът е в управлението на дроселовата клапа. Чистене със спрей не помогна. Чувам че е чест проблем. Карам го пенсионерски предимно градско. Газ няма да слагам. Взех го на 196 000 реални преди две години за 1700 лева. Врътнах му на фрезата една ябълка и вече мога да му закачам ремарке. абе селянията е пълна
                    Последно редактирано от i208; 26-06-20, 17:11.

                    Коментар


                    • gimax
                      gimax коментира
                      Редактиране на коментар
                      Ако квато ще да е кола ми прави тия дертове,ще я хвърля директно.Евала за търпението и нервите.

                  • #13
                    Колеги тихо да не почна да пиша за пасата, че много нови псувни ще научите а и много дълго ще е за четене.... както казах вече двигатела и скоростите са супер, ама само те. Покраи тези две коли намразих ваг...
                    0-

                    Коментар


                    • #14
                      Просто и двамата сте случили на тотални курници.1.8 ADR е прекрасен мотор, с изключение на това, че е лаком.Кола на 196 хиляди успяла да запуши радиатор, не говори нищо хубаво за предишния собственик, три счупени пружини също.Моята А4ка замина на над 600 хиляди с оригиналните пружини, най-вероятно още се търкаля с тях.


                      Моят съвет към колегата е да си вземе 1,8Т с електронна газ.Има си някои детски болеси, предимно свързани с накичените му купища екологични извращения през годините, но абсолютно всички са лесноотстраними.Откъм платформа далеч по-доволен ще си ако е в Голф4/А3, ако ти идват малки става и октавия комби, доста по-държеливи са от А4 и пасат.Динамиката на турбинирания мотор няма нищо общо с асматика, дори разликата им да е само 25 к.с, като разход са почти еднакви, понякога по-мощният идва и по-икономичен.Не слушай глупости от рода на "какво ще правим като се счупи турбото", тея песни вървяха преди 10-15 години, когато хората още не бяха запознати с тези коли.Турбинката работи на 0.4 бара максимално налягане и няма никакъв зор да се счупи, стига да не се налива масло от бакалията.

                      Коментар


                      • #15
                        Пружините се чупят от тръгнали амуртисйори макар и хич да не им личи.... на атмосферния пасат строших 2 предни леви докато се сетя да сменя амуртисиора. Радияторите имат една друга болест... при мен не е имало запушен но маркучите дето влизат в радиятора се крепят от по рено телче от пружинна стомана. То няма лошо ама има навика това на долния маркуч да гние.... и като се строши за под 10 секунди антифриза е вън, не питаите от къде знам само
                        Последно редактирано от badboy86; 27-06-20, 22:36.
                        0-

                        Коментар


                        • brum
                          brum коментира
                          Редактиране на коментар
                          За сефте чувам за счупена пружинна скоба. А уж ги предпочитам, че винаги са умерено натегнати.

                          Ще го имам в предвид .

                        • Kirilpm
                          Kirilpm коментира
                          Редактиране на коментар
                          Става въпрос за един малък пружинен шлент, който закопчава пластмасов фланец към радиатора, по тънък е, между пластмасите се събира вода и гняс и по-лесно гние.Пружинна скоба да изгние до там, че да се скъса си е събитие.Аз също ги харесвам и червячните ги харесвам, но когато е нещо отговорно скоба с болт и гайка, по-надеждно и по-щадящо маркучите от тях няма.

                        • brum
                          brum коментира
                          Редактиране на коментар
                          Разбрах за кое говориш .

                          Иначе пружината скоба според мен е по-добра, защото винаги държи умерено натегнато. Всичко друго с резба с времето отпуска и има шанс да изтърве.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X