Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Засрещна клапани с буталата.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Последно пиша по тази тема.

    Факт, че често главите минават през шлайф. Ама е и факт, че дизеловите глави са плоски и си имат норми за това колко трябва да стърчат клапаните над главата. И с 1мм да ги шлайфаш е все тая - те са плоски. Относно шлайфането на блока - по-горе съм писал какво се прави за конкретните двигатели който дадох за пример.

    Чел съм достатъчно и това което пиша горе не е базирано на опит (с малки изключения), а на информация която я дават производителите. Наложи се да го чета точно заради майстори които правеха ремонт след ремонт без да отделят време да прегледат инструкциите за това как се правят.

    Или на кратко - ако правиш ремонт на двигател е редно да обърнеш внимание на препоръките от производителят. Минеш ли по тях шанса да имаш проблем е малък.

    Коментар


    • #47
      Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
      Последно пиша по тази тема.

      Ама е и факт, че дизеловите глави са плоски ..... И с 1мм да ги шлайфаш е все тая - те са плоски.

      Чел съм достатъчно и това което пиша горе не е базирано на опит (с малки изключения), а на информация която я дават производителите.
      .
      Академично.........

      Коментар


      • #48
        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
        ...а ламелните гарнитури в повечето случаи са един размер и нямат навика да компенсират неравности...
        Затова обикновено в сервизното за мотора има норми за "тотал" и "локал" неравности. Тоест нищо няма да се случи ако главата е посукана с една десета например, но ако между буталата има една десета пропадане, това вече е проблем.

        Около буталата и ламелната работи почти като другите - обикновено има още един слой на критичните места, който се сплесква при стягане. Повечето имат и някакво тънко покритие, което допълнително уплътнява.

        За другото - факт е че се гонят стотни. Всеки производител има своите си причини за това. Обаче има и друго - като се пристъргват клапани има и норми колко може да са потънали. Ето това изобщо не знам дали някой го гледа. А поизкопани клапани като нищо могат да докарат и колкото десета разлика в под/надстърчането.

        И нещо друго съм забелязал - например в едното сервизно пише че се мерят всичките бутала и гарнитура се подбира според най-високото. А норма за максимална разлика между буталата няма. А само от разлика в буталата идва една десета като стой та гледай. Сега като добавим горното за клапаните и съвсем стана манджа с праз - те пък дори когато са с шайби имат диапазон от няколко десети (до 3-4 обикновено).

        И като са по 4 клапана, и разликата в буталата и.... като се нареди всичкото това по "подходящия" начин събирателно, като нищо се оказва че еднаквостта е по-важна от абсолютните норми.

        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #49
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Обаче има и друго - като се пристъргват клапани има и норми колко може да са потънали. Ето това изобщо не знам дали някой го гледа. А поизкопани клапани като нищо могат да докарат и колкото десета разлика в под/надстърчането.
          Когато се се извършва ремонта всичко трябва да се гледа и потъването на клапаните в леглата е едно от нещата. Отделно в някой случаи се налага да се коригира и общата дължина.
          А за "топлата вода",всеки който професионално извършва тези ремонти има съответните,машини, инструменти,умения ,знания, натрупан опит, справочна информация и не играе на "сляпа баба"!
          А по въпроса с който оспамихме темата, още преди години и Тойота и Нисан направиха двигатели с променлив ход на буталата (променлива степен на сгъстяване),като при Тойота има ексцентично изместване в буталния болт,а при Инфинити е в коляновия вал.

          Коментар


          • #50
            Дължината главарите я коригират масово, вместо да сменят пулове. Това когато е с пулове де. Щото като един пул е 15 кинта, а при препасвван (особено първо такова), обикновено малко от старите пасват, ако въобще. И пулове се шлайфат и кво ли още не. Например не знам дали някой може да шлайфа пулове читаво до стотна успоредност.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #51
              Как по точно да измеря буталата колко стърчат над блока,часовник имам?
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 г.
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #52
                Като най-достъпно ми се струва с 2 луфтомера и косъм линия.

                Иначе трябва специална стойка:



                Сега, може и с обикновена стойка така, ама съм малко скептичен каква ще е точността:
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #53
                  И аз си мислих за втория вариант,само не се сещам как да взема нулевата линия на челото на блока и после да принеса часовника върху буталото.

                  ​​​​​​Стойката от първата снимка,дали се продава
                  Ако я направя,дали мога да я мина на фреза ,за подравняване.

                  Със тая синята стойка, вероятно мерят буталото дали не е кривнало спрямо вертикала
                  Последно редактирано от Roninn; 08-11-19, 21:33.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 г.
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #54
                    Просто е. Слага се "плоча" в/у цилиндъра ,нулира се часовника(обикновена стойка) ,буталото преди ГМТ. После се превърта мотора до ГМТ и се гледа отклонението. Не мога да не попитам-защо не разви болта с "великия" пневматичен Парксайд?
                    Калин Владов,09РСПБЗН

                    Коментар


                    • #55
                      Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                      Просто е. Слага се "плоча" в/у цилиндъра ,нулира се часовника(обикновена стойка) ,буталото преди ГМТ. После се превърта мотора до ГМТ и се гледа отклонението. Не мога да не попитам-защо не разви болта с "великия" пневматичен Парксайд?
                      Защото болта на Форда се оказа по велик,за разлика от на галопера .В интерес на истината,болта започна да мърда около 1 мм. Със гайковерта,но за повече не успя,видно от снимките ,рамо метър и нещо ,докато не натиснах здраво,не поиска да тръгне доброволно.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 г.
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #56
                        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                        Просто е. Слага се "плоча" в/у цилиндъра ,нулира се часовника(обикновена стойка) ,буталото преди ГМТ. После се превърта мотора до ГМТ и се гледа отклонението.
                        Мдам, за това не бях се сетил. А определено ще свърши работа.

                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #57
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                          Мдам, за това не бях се сетил. А определено ще свърши работа.
                          Изобщо не се сещам,след малко,мисля да скоча до гаража ,и да почна да разглобявам главата,само някакви кашони да намеря,че като знам колко болтове и гайки ще сваля ,почвам да се съмнявам дали ще намеря всичко което сваля от мотора,преди година и половина,сменях гарнитури на всмукателния и изпускателния колектор ,процедурата е тежка на тоя мотор и до главата ме деляха 10-на болта.

                          Прикачени файлове
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 г.
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • #58
                            Положението е зле,но ....ние сме оптимисти.
                            по-късно и снимков материал.Две от буталата са за смяна.
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 г.
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #59
                              Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                              Положението е зле,но ....ние сме оптимисти.
                              по-късно и снимков материал.Две от буталата са за смяна.
                              При положение , че на стартер е въртял като вентилатор , не трябва да очакваш друго. Най-добре си търси друг двигател.

                              Коментар


                              • #60
                                Какво им е на буталата!?
                                Натъртени от клапани или духнати от гориво?

                                P.S. Прати ми тел на лично да се чуем.
                                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                                Коментар

                                Четат темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                                Зареждам...
                                X