Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел vs Бензин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел vs Бензин

    Напоследък се мятам между бензин и дизел, та искам да нахвърлям мои мисли.
    Едното е Ауди А4 2.0 TDI 150 коня и Авенсис 2.2 D4-D
    От другата страна са Авенсис 1.8 147 коня и Нисан Кашкай 2.0 141 коня.
    Всичките са ръчки.

    Какво ми харесва при дизела:
    - вкарваш първа, не подаваш газ, колата тръгва като чук;
    - Кефи ме свистенето на турбината, което обаче е обезпокоителен симптом в повечето случаи- Ако ти изгасне при потегляне, значи проблема е зад кормилото;
    - Климатика дали е включен или не въртящия момент на страда. Та поне докато не дойде някакво поносимо парно зимата, може да се включи климатика, да изчисти запотените прозорци;
    - Можеш да караш (по равното с двама без товар) със 150 км/ч и да си под 2000 оборота;

    Какво не ми харесва при дизела:
    - Потеглям с добър устрем, започвам да подавам газ (сипвам основно нафта от Еко Авио и на ОМВ от скъпата с добавка на Бардал) , докато не мине турбодупката чука се влачи;
    - Минавам турподупката и имам що годе някакъв респонд до към 3500 оборота, след това пак няма никой;
    - Разхода на гориво при дизела при динамично каране не е икономичен и може да стигне 9 л без много усилие;
    - Грубата работа на двигателя ме кара да имам усещането, че съм камионджия;
    - Пушилка отзад си има;
    - Карането на студено и на къси не се отразява никак добре на катализатори и филтри;
    - Парното стопля осезаемо по-бавно от бензина;
    - Все чакам турбината, като е студена да стопли та да я развъртам, а в жегите като съм я пържил и искам да спра я изчаквам да не в опека;
    - Маслото … ах маслото за двигателя, пак заради турбината. А то става на катран още като го сменя и джитна 10 -20 км;
    - Спортните коли не са дизелови все пак;
    - Много му се събра на дизела в последно време и развоя му замира;
    - Колата е с по-високо тегло;


    Какво ми харесва при бензина:
    – вкарваш първа и като е загряла разбира се, може да развърташ до 6000 оборота и все дърпа, особено след 2500 оборота;
    - И така с всяка следваща предавка- И да е студена, пак може да я сръчкаш, майната му, не е толкова фатално, все още няма турбина;
    - Парното тръгва изненадващо приятно бързо;
    - Ръмжането от развъртането на двигателя;
    - Отзад не изпушва, въпреки грубите ми обноски;
    - При изпреварване може да върнеш от 5-та на 3-та, въпреки че си със 110;
    - Газов инжекцион може да се сложи дори в България, без да е някаква висша математика;

    Какво не ми харесва при бензина:
    - Карам ли с над 3000 оборота разхода няма таван;
    - Склонен е много лесно да изгасне при потегляне, особено под наклон и в по-сложен терен, ако се омажеш с подаването на газ (няма го въртящия момент на чук);
    - Лятно време климатика се усеща, особено, когато колата е натоварена идва баир, а отзад те гони някой душманин с 200 коня над твоите;
    - Съединителя отнася липсата на въртящия момент – тип чук. Карането на полусъединител, в някой ситуации, води до осезаемо по-кратък живот на този възел.

    Нека всеки добави негови впечатления

  • #2
    От: Дизел vs Бензин

    Бензин, с турбина, ма не 1,8.......... Въпреки че и то е по - хубаво от дизел / или бензин без турбина. Весело е от 1000 - до 6000 оборота, към 2-3-4 к. става много весело. И понеже да ги е още по - яд нафтаджийте с газова.
    Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

    Коментар


    • #3
      От: Дизел vs Бензин

      Значи си карал стари дизели. Или на много километри, съответно износени/амортизирани. Дизел 2012г, 2.0 170 к.с на лимузина, и на заварка да го карам на дълго над 6.5 не качва. 9 може да гори 3000 v6 дизел, и пак е спорно.
      Бензин с турбина, и той си има всички проблеми с турбината както и дизела.
      За да се радваш на дизел, на малко км,хубави масла и нафта.

      Коментар


      • #4
        От: Дизел vs Бензин

        - Спортните коли не са дизелови все пак


        Преди години във WTCC имаше едни Сеат-и (май Леон ) ,които здраво мачкаха бензинките години наред! Също се сещам и за 24-часовите шампионати в които Ауди имаше доста успехи с дизелов мотор. Не съм фен на дизела,но големия им въртящ момент няма как да пренебрегнем!

        Коментар


        • #5
          От: Дизел vs Бензин

          Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнение
          Значи си карал стари дизели. Или на много километри, съответно износени/амортизирани. Дизел 2012г, 2.0 170 к.с на лимузина, и на заварка да го карам на дълго над 6.5 не качва. 9 може да гори 3000 v6 дизел, и пак е спорно.
          Бензин с турбина, и той си има всички проблеми с турбината както и дизела.
          За да се радваш на дизел, на малко км,хубави масла и нафта.
          Да, бе да... и оня мармот, който завива шоколада...
          При дизела минеш ли 2000 об/мин разхода скача доста, над 3000 е с 1/2 повече отколкото при 2000 /това съвсем грубо и с малко разлики за марки и модели/.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            От: Дизел vs Бензин

            За нова кола - както и да е. За втора употреба дизела е с по-вероятни проблеми и по-скъпи за отстраняване. Дюзи, помпа, "скъпия" съединител. По-тежък, проблеми зимата - такава нафта, па онакава, па не тая бензиностанция ми оная. Сега чета, че може да се метанизира с инжекцион, ама за лека кола е спорна икономията. На бензина кво му е - газ и това е. А прословутия въртящ момент, еле па при по-малките дизели не е това което му се приписва. И на бензина мога да тръгна на втора - е ше дам мааалко повече газ, ма кво толко. А - и очакванията, че сега дизелите масово ще поевтинеят, нещо не се оправдават.
            Последно редактирано от Totko; 08-03-18, 13:28.

            Коментар


            • #7
              От: Дизел vs Бензин

              Според мен избора много зависи от това за какво ще се ползва МПСто. Както и какво е то.
              Джипоподобно на магистрала е едно, магистрална бегачка в гората е друго.
              Дали ще влачи каравана е трето. Проходимост на пресечен терен е четвърто.

              Мога да изброявам поне ди 20.

              п.с. Няма универсално решение!! За това съм ги събрал тези от подписа.
              Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
              Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

              Коментар


              • #8
                От: Дизел vs Бензин

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20180308_143359.jpg
Прегледи:1
Размер:312.9 КБ
ID:5783462

                Бензин срещу дизел.
                Чистокръвен спортист срещу сув дизел.
                Ще почакам да ръсаждавате какъв е шанса на мл на драг и от 0 до 200.
                Мл дизел 380к. и 900н.
                Тайпер бензин 320к. и 400н.
                Последно редактирано от Даниел Чобанов; 08-03-18, 13:53.
                Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                Коментар


                • #9
                  От: Дизел vs Бензин

                  Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                  [ATTACH=CONFIG]950177[/ATTACH]

                  Бензин срещу дизел.
                  Чистокръвен спортист срещу сув дизел.
                  Ще почакам да ръсаждавате какъв е шанса на мл а на драг и от 0 до 200.
                  Мл дизел 380к. и 900н.
                  Тайпер бензин 320к. и 400н.
                  Колега! Нещо си объркал форума!!
                  Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                  Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дизел vs Бензин

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Колега! Нещо си объркал форума!!
                    Да бе верно
                    Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дизел vs Бензин

                      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                      Какво ми харесва при дизела:
                      - вкарваш първа, не подаваш газ, колата тръгва като чук;
                      ...

                      Какво не ми харесва при бензина:
                      ...
                      - Склонен е много лесно да изгасне при потегляне, особено под наклон и в по-сложен терен, ако се омажеш с подаването на газ (няма го въртящия момент на чук);
                      Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнение
                      Значи си карал стари дизели...
                      И стари, прецакани бензинови автомобили. Щото нормалният пълен бензинов инжекцион НЕ ГАСНЕ, може с размах да му пуснеш съединителя, не гасне при потегляне.
                      Имаше такава тема, тогава установихме, че всички, обвиняващи бензиновите двигатели в "задавяне" имат предвид някакви карбураторни или 20+ годишни прецакани инжекции... Или коли с АГУ, работещи на газ.
                      Дайте доказателства, че доказателствата са доказателства !

                      Коментар


                      • aurinko
                        aurinko коментира
                        Редактиране на коментар
                        Може ли линка към тази тема? Опитах да се я потърся из форума по ключови думи, но без успех..

                    • #12
                      От: Дизел vs Бензин

                      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                      И стари, прецакани бензинови автомобили. Щото нормалният пълен бензинов инжекцион НЕ ГАСНЕ, може с размах да му пуснеш съединителя, не гасне при потегляне.
                      Имаше такава тема, тогава установихме, че всички, обвиняващи бензиновите двигатели в "задавяне" имат предвид някакви карбураторни или 20+ годишни прецакани инжекции... Или коли с АГУ, работещи на газ.
                      .. да добавя, ако пък и е автоматик, тогава пък изобщо няма шансове да изгасне, в същото време и потегля, като як дизелов двигател, отделно с всичките му плюсове на бензиновия си двигател с автоматик, разбира се, това важи само при големите двигатели V6-V8 бензин...
                      Последно редактирано от Еделвайс; 08-03-18, 15:29. Причина: Пояснение

                      Коментар


                      • #13
                        От: Дизел vs Бензин

                        От четирите изброени предимства на дизела нито едно не ми звучи реалистично. От какъв зор и при какви обстоятелства ще потеглям без газ? Потегля се с малко, много или мръсна газ. Турбото и климатика няма да коментирам, макар че трябва, защото дизел без турбо е леко нонсенс в кола, и не само там, а бензиновите масово си щъкат и без турбини. И накрая, много ми е интересно коя е колата, чиято трансмисия позволява скорост 150 км/ч при 2000 об/мин, и каква връзка има това с натоварването от само двама души?

                        Коментар


                        • #14
                          От: Дизел vs Бензин

                          Първоначално публикуван от scorpius 65 Преглед на мнение
                          От четирите изброени предимства на дизела нито едно не ми звучи реалистично. От какъв зор и при какви обстоятелства ще потеглям без газ? Потегля се с малко, много или мръсна газ. ... И накрая, много ми е интересно коя е колата, чиято трансмисия позволява скорост 150 км/ч при 2000 об/мин, и каква връзка има това с натоварването от само двама души?
                          Имам V6 и V8 бензинови, както и една дизелова тротинетка 1,5 dci Тротинетката маневрира само със съединител / полу-съединител при паркиране например, газта не пипам. Ама това го правеше и старият ми "Пасатор" 2,0 атмосферен инжекцион. Имах и една "Вектра" 1,8 i, ама тя го правеше от време на време - не ѝ беше наред инжекционът.
                          А американски V8 с толкова оборота 1500-1800 си се движи със 150 км/ч. ама автоматик. Шестскоростна ръчка сигурно и тя би го докарала на толкова. Сега, ако решиш да ускориш при тези условия, ще почне "да чука аванс" при ръчката, а автоматът ще направи кик-даун...
                          Дайте доказателства, че доказателствата са доказателства !

                          Коментар


                          • #15
                            От: Дизел vs Бензин

                            Първоначално публикуван от scorpius 65 Преглед на мнение
                            От четирите изброени предимства на дизела нито едно не ми звучи реалистично. От какъв зор и при какви обстоятелства ще потеглям без газ? Потегля се с малко, много или мръсна газ. Турбото и климатика няма да коментирам, макар че трябва, защото дизел без турбо е леко нонсенс в кола, и не само там, а бензиновите масово си щъкат и без турбини. И накрая, много ми е интересно коя е колата, чиято трансмисия позволява скорост 150 км/ч при 2000 об/мин, и каква връзка има това с натоварването от само двама души?
                            Имам спомени от BMW X6 4,0D 2015 г, ако не греша. Някъде там беше, около 2000 оборота при 150-160 км/ч.
                            Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                            Само DIESEL !!!

                            Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                            Зареждам...
                            X