Здравейте колеги, започвам хронологично за да може да добиете някаква представа :
Миналото лято , след 500км езда без спиране със сравнително много газ и една нощ почивка на сутринта лампата за антифриза ми светна
Капачката я отвих без особено усилие ... т.е. не беше завинтена. Сигурно от там го е изхвърлил двигателя. След това още 20 000км никакви проблеми.
Дойде зимата, пак каране към България и обратно , никакви проблеми. Върви на змей , харчи малко ... бла бла.
Тук в града зимата го карах малко и след 2 седмици почивка в гаража паля и пак ... да долея антифриз ми свети. Сипах 400-500мл антифриз и пак един два месеца газ. Ходих до Германия ... и там сутринта пак ... антифриз. Пак сипах 400-500гр.
Нямаше пушеци , нямаше никакви признаци, че нещо друго освен капачката е заминала.
Температурата си е винаги в норми (обичам като карам да си гледам на климатроника колко е температурата на антифриза ... все 89 до 93 , зависи колко идиотски карам).
Около гърлото на капачката има ясни следи , че е имало течност ... новата трябва да е тук утре, за да мога да я изключа на 100%.
Миналата неделя смених гърнето , че се беше издънило от край до край с чисто ново, т.е. от катализаторите (които ги няма, а на тяхно място има прави тръби) до края е чисто нова тръба и ново гърне.
В понеделник излизаме с баща ми , и на 40°C (пак гледам климатроника!) като спрях на светофара ми направи впечатление , че от мен излиза бял пушек
Пушенето продължи до 65-70°C и интересното е , че като давам газ спира ... а пуши най-много като е на място. Няма странни шумове, вибрации и прочие. Пали от ряз , дори с 1 изгоряла свещ
Вчера се возих насам натам и пак същата работа, тоя път пушека беше много повече ... чак ме питаха хората дали турбото не ми е заминало по светофарите. И пак до 70°C ... и после спря.
На загрят двигател след 20 км каране вече нямаше никакви пушеци дори при подаване на много газ на място.
Изгасих я и след 5 минути като се качихме запалих и зад мен пак димна завеса.
След като тръгнах спря
Карах я още 20км и се прибрах в гаража ... където врътнах едно видео
Тук се вижда , че бял пушек няма. Като почне да пуши около колата не се вижда нищо.
Свалих маркуча пред турбото (студената страна) и видях , че е мазен ... проследих го до филтъра на картерните газове.
Самото турбо от предната му страна си е здраво, т.е. няма наранявания по лопатките, минимален луфт (виждал съм счупено .. та горе долу знам колко е луфт) и лопатките определено никога не са се докосвали до стената.
Четох в интернет от спукана глава през турбо до пикаеща дюза.
Дюзите ще ги проверя съвсем скоро по метода с излишната нафта.
Колата е на "скромните" 372000км
При мен е от 320 000 и определено не съм я прегрявал или прочие
Видими течове на антифриз няма (само маслото от кутията си капе
)
Защо така изведнъж започна да пуши , еле след смяната на ауспуха.
Стария го гледах, нямаше мазно по него , само сажди налепени по тръбата
Миналото лято , след 500км езда без спиране със сравнително много газ и една нощ почивка на сутринта лампата за антифриза ми светна

Капачката я отвих без особено усилие ... т.е. не беше завинтена. Сигурно от там го е изхвърлил двигателя. След това още 20 000км никакви проблеми.
Дойде зимата, пак каране към България и обратно , никакви проблеми. Върви на змей , харчи малко ... бла бла.
Тук в града зимата го карах малко и след 2 седмици почивка в гаража паля и пак ... да долея антифриз ми свети. Сипах 400-500мл антифриз и пак един два месеца газ. Ходих до Германия ... и там сутринта пак ... антифриз. Пак сипах 400-500гр.
Нямаше пушеци , нямаше никакви признаци, че нещо друго освен капачката е заминала.
Температурата си е винаги в норми (обичам като карам да си гледам на климатроника колко е температурата на антифриза ... все 89 до 93 , зависи колко идиотски карам).
Около гърлото на капачката има ясни следи , че е имало течност ... новата трябва да е тук утре, за да мога да я изключа на 100%.
Миналата неделя смених гърнето , че се беше издънило от край до край с чисто ново, т.е. от катализаторите (които ги няма, а на тяхно място има прави тръби) до края е чисто нова тръба и ново гърне.
В понеделник излизаме с баща ми , и на 40°C (пак гледам климатроника!) като спрях на светофара ми направи впечатление , че от мен излиза бял пушек

Пушенето продължи до 65-70°C и интересното е , че като давам газ спира ... а пуши най-много като е на място. Няма странни шумове, вибрации и прочие. Пали от ряз , дори с 1 изгоряла свещ

Вчера се возих насам натам и пак същата работа, тоя път пушека беше много повече ... чак ме питаха хората дали турбото не ми е заминало по светофарите. И пак до 70°C ... и после спря.
На загрят двигател след 20 км каране вече нямаше никакви пушеци дори при подаване на много газ на място.
Изгасих я и след 5 минути като се качихме запалих и зад мен пак димна завеса.
След като тръгнах спря

Карах я още 20км и се прибрах в гаража ... където врътнах едно видео
Тук се вижда , че бял пушек няма. Като почне да пуши около колата не се вижда нищо.
Свалих маркуча пред турбото (студената страна) и видях , че е мазен ... проследих го до филтъра на картерните газове.
Самото турбо от предната му страна си е здраво, т.е. няма наранявания по лопатките, минимален луфт (виждал съм счупено .. та горе долу знам колко е луфт) и лопатките определено никога не са се докосвали до стената.
Четох в интернет от спукана глава през турбо до пикаеща дюза.
Дюзите ще ги проверя съвсем скоро по метода с излишната нафта.
Колата е на "скромните" 372000км
При мен е от 320 000 и определено не съм я прегрявал или прочие
Видими течове на антифриз няма (само маслото от кутията си капе

Защо така изведнъж започна да пуши , еле след смяната на ауспуха.
Стария го гледах, нямаше мазно по него , само сажди налепени по тръбата

Коментар