Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

    Сполетя ме нещастието да скъсам подгревна свещ.
    На 2 и 3 цилиндър се отвиха много лесно, обаче на първи се откъсна между шестограма и резбата.
    Преди да се скъса свеща тръгна да се отвива и около половината резба е излязла навън.
    Пробвах с екстрактор, обаче разкъса горната част на свеща. Сега съм набил в отвора едно желязо почти 4 см навътре и съм го намазал с локтайт 638 но се съмнявам че ще стане.
    Дайте съвет ако може как да действам за да не свалям главата по възможност.

    Тъпото е че свеща дето скъсах работеше, а изгорялата се отви без проблем и незнам кой ме би да я отвивам и здравата.
    Ники

  • #2
    От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

    Дяволчето те е накарало.....
    Пробвай с "лява" бургия да разпробиеш и пак с шпилковадач (екстрактор), ако с локтайта не стане. Добре е с прахосмукачка да смучеш в зоната на пробиване (с острия накрайник и почистена торбичка на макс)

    Потърси начин да си намериш и парченцето от върха на свеща, преди да затвориш пак.
    АИГ-Заваряване ООД
    Производител на заваръчни апарати "DEL"
    http://www.aigwelding.com
    0889 522 036

    Коментар


    • #3
      От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

      Голям секс е. Сваляй главата. Накрая с много зор пак до там ще се стигне. Проблема най-вероятно е, че свеща в самия си край се е раздула и не минава през отвора в главата. Няма оправия това. Случвало ми се е няколко пъти и само сваляне на главата го оправя.

      Ако искаш като последен опит пробиваш свеща, нарязваш обратна резба и с обратен болт, не конусен екстрактор, се опитваш да развиеш, има 5% шанс да успееш, макар, че не ми се вярва. Опита показва, че времето прекарано в опити да се развие свеща е значително повече от времето за демонтаж и монтаж на главата, а и е добър повод да си направиш една ревизия на мотора.
      Последно редактирано от Джамбазов; 13-02-13, 08:07.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

        Колегата го е казал по-горе,сваляй главата.Няма начин със дрелка да разпробиеш точно на център,задължително ще избяга на някъде,може и да опропастиш главата.Подгревна свещ не се вади със екстрактор(ляв метчик на конус),прекалено тънкостенна е,и при опит за развиване във горният край се разширява от конуса и впива във главата,което допълнително затруднява ваденето.При 95% от случаите не се развива и трябва много точно да се разпробие(примерно на фреза със наклоняема маса) до нивото на резбата и да се прекара метчик.Мразя като стане така,на 20 скъсани някой път една се развива но не е задължително,успех.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #5
          От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

          Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
          .Няма начин със дрелка да разпробиеш точно на център,задължително ще избяга на някъде,може и да опропастиш главата...
          Абе не е точно така..
          Мерседес имат специален инструмент за вадене на скъсани свещи - там карат около 200 000 км и после свалянето е почти на 100 % свързано с късане на свещта.
          та инструмента е кит от кондукторни втулки, и свредла с ограничители по дълбочина.
          Свещта се разпробива до вътрешния диаметър на резбата и, преди това по-навътре в нея (свещта, де) е нарязана резба, на която се завива шпилка и така се изтегля остатъка от главата.
          После един метчик на резбата, премахване на стружките, и ...

          Коментар


          • #6
            От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

            На мен не ми се е случвало, да чукам на дърво, че карам и поддържам няколко jtd и m-jtd! Но само като идея - в италианските форуми (но дали беше в КлубАлфаРомео, или Ланча-форума...) има описани няколко такива случаи, където хората си карат така - държи си компресията - понякога останалото парче изхвърчало още на първото палене, понякога изкарвало по няколко месеца. Обаче рано или късно излизало само. Трябва да си носиш новата свещ и инструмент за монтажа винаги с тебе.
            Но честно казано и аз сън няма да видя, докато не се реши проблема, ако ми дойде на главата... А и не бих оставил кола със заложена такава пиратка в ръцете на някоя жена от семейството...

            Коментар


            • #7
              От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

              Е к'во толкова, най много да се запали...
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                Кое ще се запали? Предполагам опасното е рязкото изхвърчане на парчето, но те новите дизели са добре опаковани в кечета и пластмаси, та да нарани капака примерно. А след това предполагам ще заработи на три цилиндъра и ще е доста шумно със свистене. И пишман шофьор би трябвало да усети нередността и да спре и изгаси двигателя. Но не ми се е случвало - не споря, опитвам се да разсъждавам...

                Коментар


                • #9
                  От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                  Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
                  има описани няколко такива случаи, където хората си карат така - държи си компресията - понякога останалото парче изхвърчало още на първото палене, понякога изкарвало по няколко месеца. Обаче рано или късно излизало само.
                  То ако излезе сама е добре, ама при мен едва ли че половината резба още е завита в главата.
                  С екстрактор пробвах - наистина се разду.

                  Вижда ми се безумие да отварям идеален мотор. То са гарнитури, на глава, на капак на веригата, на клапаните, дифтунги на дюзи, шлайфане, масла, антифризи и кой знае какво още. Ваденето на дюзите най вероятно пак ще е филм.

                  Какви ще са лошите последици за мотора ако карам така?

                  Забелязах че с изгоряла свещ на 3 ти цилиндър, палеше нормално, а сега с сменени останалите и неработеща на 1 ви върти повече и в началото работи на 3 цилиндъра. Това при еднаква температура навън - около нулата
                  Ники

                  Коментар


                  • #10
                    От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                    За справки филмите и рекламите са в резултатите на търсене с glow plug removal tool , избира се видео, после може и системата на двигателя - Мултиджет. С един струг(ар) под ръка приспособлемията може да се направят.
                    Но повече ми харесва идеята да се премахне остатъка от резбата и да се кара докато излезе сама.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                      Оня ден извадихме 5-та свещ на ОМ605.911 по следния начин http://jakesbenzconversion.blogspot....-disaster.html

                      Успех!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                        Моя приятел с който мъчехме да я вадим предложи същия вариант- с дрелката да свалим до края но резбата. Имам притеснения обаче че ще повредим резбата на главата по този начин.
                        На снимка изглежда много лесно но реално как се преценява кога е достигнат края на резбата?


                        Като сте пробивали, бормашината с ръка ли я държахте?
                        При мене са под ъгъл свещите и не може да се закрепи на стойка бормашината.
                        Ники

                        Коментар


                        • #13
                          От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                          1. Виж друга - стара или нова свещ, за да знаеш докъде да разпробиваш.
                          2. Приготви евентуално зенкер, за да оправиш челото, което може да повредиш при разпробиване на свещта.
                          3. Кондукторни втулки - не познавам този двигател, но това е единствения начин да си сигурен, че пробиваш съосно. От там насетне - може и с дрелка, може и с акумулаторна бормашина, дори с маткап може..

                          Ако не става така, тогава главата долу, координатна машина, и ще се свърши същата работа.

                          Успех!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                            Има ли чалъм да се завари болт или гайка за свеща? Или за срез за отвертка? В крайна сметка ако не стане не си струва да сваляш главата, майната и, и без нея ще пали ако имаш компресия. Добре е да се равят опитите при загрят двигател.
                            If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Скъсана подгревна свещ на 1.3 Мултиджет

                              Абе не е толко сложно свалянето на главата на това нещо. Нито па е скъпо. Фиат е все пак.
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X