Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОMV MaxxMotion 100+

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ОMV MaxxMotion 100+

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Доказвали са ти го за въртене на делкото. Ако гледаш цялата карта е по-сложно.

    Първо има режими в които двигателя изобщо не можеш да го накараш да гори с детонация. Примерно с ниско натоварване.
    А за някакви горива това може да са и всички режими на двигателя (примерно метан за повечето съвременни бензинови).
    С достатъчно антидетонационна добавка можеш да си приготвиш такова гориво за всеки двигател.

    Можеш след това да заседнеш на стенд и да изпробваш ъгли и ще получиш някаква карта на оптимален ъгъл за всеки режим. Впрочем приблизително така се съставят истинските карти.
    Гледано откъм обороти това е монотонно растяща крива с насищане за повечето двигатели.

    Можеш след това да смениш горивото с каквото има у нас и пак с проби да получиш някаква карта на началото на детонациите за всеки режим. За много режими няма да имаш въобще детонация или тя ще се проявява при много голямо предварение, по-голямо от оптималното.

    Двете криви ще се пресекат поне на 2 места за стара ужаска, а на повечето съвременни двигатели - поне на 4.
    Поради което двигателите се настройват на онази оптималната крива с корекции по детонационен датчик - да се стремят да ползват оптималната крива, но да заобикалят опасните режими.

    При системите за запалване без обратна връзка опасните режими се предполагат при конструирането им и затова имаш сложна крива с инфлексна точка. Съответно после в ремонтни условия се ползва детонацията за ориентир при настройката.

    Оптималната крива пък си има една условност - тя е оптимална за дадения двигател, но и за дадено гориво. И ако във високи режими скоростта на горене почти не зависи от горивото, то в ниски може да се окаже че оптималните криви за различни горива леко се разминават. Даже и горивата да са с еднакво октаново число да речем. Това е защото в различните режими горенето се пренася в горивната смес по различен механизъм.
    Е по какъв различен механизъм? В тая работа са вярвали през 60-те, когато още са патели от топлинното запалване. Когато вече са започнали да форсират двигателите, но още са карали на нискооктанови бензини.
    В англоезичната литература изобщо е имало десетина термина за това, понеже наистина са вярвали в различните механизми. А просто са чували различни интензивности на едно и също.
    В руския освен детонацията, и до сега за ценители има "калильное зажигание", а у нас от всичкото това, съм чувал само термина "грохот", и пак само от стари хора. Което не е детонация, тя си е чисто дизелов режим на бензина.
    Последно редактирано от Венцислав Петров; 23-05-17, 20:20.

  • #2
    От: OMV MaxxMotion 100plus

    Добавките в горивото предотвратяват появата на корозия по частите на двигателя и цялата горивна система. Нагара по смукателните клапани се премахва. Задължителната в Европа добавка от 7% биогориво не е просто силно хигроскопичния етанол, а етил-третичен-бутилов етер (ЕТБЕ) [CH3)3COCH3]. Това е високооктанова, слаболетлива кислородосъдържаща добавка. Получава се при взаимодействието на етанола с изобутилен [CH2:C(CH3)2] в присъствието на кисел катализатор. Разрешено е добавянето му до 17% в безоловните бензини. Видимо, това и играе ролята на антидетонираща и доизгаряща присадка, и намалява корозията. Гарантират октаново число поне 100, и колкото се получи отгоре, затова е и плюса в името. Изглежда го мерят по изследователския метод, който дава десетина единици над моторния, но така или иначе се наложи в Европа. Не казват каква още химия има. Става дума за нещо, което се отслоява от облака в края на експлозията, и омазва стените на цилиндрите, така че намалява триенето.
    Какво и колко в повече дава тоя бензин, зависи от поколението двигател (за старите – по-малко), техническото състояние на двигателя, и стила на каране. „Повечето” е повече в сравнение с минималните местни изисквания на стандарта EN 228. Защо да се прочете тоя стандарт на български струва 40 лева – не знам. В руските сайтове го има без пари и на руски, и на английски, на немски, и още дявол знае колко езика.

    Коментар


    • #3
      От: OMV MaxxMotion 100plus

      Я, кой се появи!
      Къде се скри толкоз време?
      Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
      Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

      Коментар


      • #4
        От: OMV MaxxMotion 100plus

        В момента авангарда в разработките при процесите на горене са във F1. Там в различните режими на работа, начините на запалване и горене на бензина се променят като се ползва и режим на самозапалване както при дизелите. В други режими ползват и свещ за възпламеняване.
        Човек не знае, когато печели какво губи и когато губи, какво печели!

        Коментар


        • #5
          От: OMV MaxxMotion 100plus

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Е по какъв различен механизъм? ...
          Тва Стефан ли е, що ли?

          Иначе в гориво-въздушната смес има няколко механизма за разпространение на горенето (не говоря за възникването, предполагаме че то става законно от искрата в свещта).
          1. Топлообмен и изобщо всякакви дифузионни процеси. Значим при ниски режими и зависи от състава на горивото.
          2. Вихри - значим при средни и високи режими. Пропорционален на скоростта на движение на газовете, т.е. на оборотите на двигателя. Блага работа защото не изисква особено творчество в определянето на момента на запалване.
          3. Акустична детонация - горенето се разнася от ударна вълна и тя изнася значителна част от механичната енергия като акустична вълна в конструктивните елементи. Нежелан процес.

          Впрочем между калилното запалване и дизелирането има осезаема разлика в механизма.
          Геополитически прозрения на Кольо: Всички [управници] са маскари, все от класа. Ама нашия понеже не е от класа - ...

          Коментар


          • #6
            От: OMV MaxxMotion 100plus

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Тва Стефан ли е, що ли?
            На него докарва!
            Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
            Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

            Коментар


            • #7
              От: OMV MaxxMotion 100plus

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              На него докарва!
              Леко, леко! Да го не уплашим!
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • #8
                От: OMV MaxxMotion 100plus

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Можеш след това да заседнеш на стенд и да изпробваш ъгли и ще получиш някаква карта на оптимален ъгъл за всеки режим. Впрочем приблизително така се съставят истинските карти.
                Гледано откъм обороти това е монотонно растяща крива с насищане за повечето двигатели.

                Можеш след това да смениш горивото с каквото има у нас и пак с проби да получиш някаква карта на началото на детонациите за всеки режим. За много режими няма да имаш въобще детонация или тя ще се проявява при много голямо предварение, по-голямо от оптималното.
                В зависимост от двигателя и горивото, детонациите могат да бъдат ограничаващ фактор в голяма част от режимите на пълно натоварване. Да, съгласен съм, вероятно не във всички.

                Между другото това май не е Стефан. Той не вярваше в рекламни измишльотини.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: OMV MaxxMotion 100plus

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  това май не е Стефан. Той не вярваше в рекламни измишльотини.
                  Вярваше. Всичко е наред.
                  Геополитически прозрения на Кольо: Всички [управници] са маскари, все от класа. Ама нашия понеже не е от класа - ...

                  Коментар


                  • #10
                    От: OMV MaxxMotion 100plus

                    Докато горенето го урежда топлообмена - още си в механизма на калилното запалване. Точно заради него, и са започнали зорлем да увеличават октановото число от естественото 50-60. После са опрели до детонацията, и окончателно са се убедили, че вече няма никакъв начин да карат на бензин, добит с ракиен казан.
                    Вихри - не вихри - процесът не е стационарен, а дали там има причини и време за формирането им, ако няма специална геометрия на камерата, е силно отделен въпрос. Особено в карбураторен двигател. Това си е просто плазма, и паленето идва от просто шляещи се електрони.
                    А разнасянето на такава енергия из тоя облак от акустични вълни, силно мирише не ерес - това НЕ е свръхзвуково горене. И тая "детонация" всъщност не е оная истинска детонация (разпространение на фронта на горенето с повече от 5 км/с), и изобщо дявол знае защо се казва така.

                    Аз пак не вярвам в рекламата. Учуди ме с какво са сменили спирта, въпреки идиотичните закони, които на времето приеха еврокомсомолците. Понеже вярно спря да се говори за него, та чак го бях забравил.

                    Коментар


                    • #11
                      От: MV MaxxMotion 100+

                      Здрасти Стефане! Темата отделям, знаеш не обичам да се разбиват теми на разни страни... На Митко да си стои отделно...

                      Ако може и аз да кажа нещо по въпроса за новият бензин. Нямам претенции да съм се задълбочавал, но на мен поне новата формула ми звучи като намерихме начин, да "прецакаме" евродирективите и да направим нормален бензин... Ха дано да е така... ;-)
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        От: MV MaxxMotion 100+

                        Стефанееееееее

                        Детонация не е нещо което върви с 5км/с а нещо което върви с повече от скоростта на звука в наличната среда. И това в цилиндрите си е истинска детонация с истинска акустична вълна която носи горенето. Не бъркай емпиричните схеми във взривното дело със сериозната теория на горенето.

                        И за топлообмена си недоразбрал. Калилното запалване изисква твърдо тяло, нагрято достатъчно. Дали ще са сажди от нагара или електрода на свещта - каквото такова. То е механизъм за запалване, не за разпространяване на горенето. Разпространението с топлообмен и дифузия на радикали никой не го е отменил, просто е бавно и в съвременните двигатели обслужва празния ход и около него.

                        Вихри има винаги, въпросът е в кои режими са доминиращ механизъм. Личат си по платото на кривата на оптималния аванс. Карбуратор или не - все тая.
                        Геополитически прозрения на Кольо: Всички [управници] са маскари, все от класа. Ама нашия понеже не е от класа - ...

                        Коментар


                        • #13
                          От: MV MaxxMotion 100+

                          Венци, оправи заглавието на тази тема, че при отделянето е избягала първата буква...
                          www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                          0898777327

                          Коментар


                          • #14
                            От: MV MaxxMotion 100+

                            Стефане.

                            Добре дошъл в тоя, не по-добър свят, отново.

                            Приятно ми е, че си тук.
                            Driving experience - since 1976.
                            Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.

                            Коментар


                            • #15
                              От: ОMV MaxxMotion 100+

                              Къде ти ще съм разбрал ... Горещите железа и тлеещите сажди как палят? Отгатна - с топлообмен.
                              А подпалването/взривяването на нещо от ударната вълна върви, ама за където е дефинирано - за взривните вещества. Бензинът не е точно нещото с такъв азотен излишък, че да е ВВ. Затова го и палят с искри от свещите, само от немай къде в дизелов цикъл, и не с детонатори.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X