Поради увеличаващите се цени на бензина се замислям за мпс на метан.
Ясно е че почти на всички може да се монтира метан без особени проблеми.
Но дайте съвети кои параметри е важно да се гледат при избора на двигател за метан че имам няколко принципни чуденки:
1. Малък двигател (1.2) или голям (1.8 -2.0) е по ефективен при работа на метан, мощноста не ме интересува, няма да се състезавам
2. Каква степен на сгъстяване- виждал съм на някои 9.5:1, 10.5:1, 11:1 . Кое е по добре за метана?
3. Механичен разпределител с една бобина, или двигател с 4 (или 2) бобини управлявани от ЕКУ-то.( нали трябва да се монтира аванс процесор)
4. Инжекцион или обикновен (с ламбда контрол). Ясно ми е че инжекциона е по оптимимизиран от към разход и динамика, но искам да е по просто, с минимум електроника. Разликата в разхода между двете системи голям ли е?
Как стои въпроса с палена на студено на метан? Редуктора има ли подгрев с антифриз?
Ясно е че почти на всички може да се монтира метан без особени проблеми.
Но дайте съвети кои параметри е важно да се гледат при избора на двигател за метан че имам няколко принципни чуденки:
1. Малък двигател (1.2) или голям (1.8 -2.0) е по ефективен при работа на метан, мощноста не ме интересува, няма да се състезавам
2. Каква степен на сгъстяване- виждал съм на някои 9.5:1, 10.5:1, 11:1 . Кое е по добре за метана?
3. Механичен разпределител с една бобина, или двигател с 4 (или 2) бобини управлявани от ЕКУ-то.( нали трябва да се монтира аванс процесор)
4. Инжекцион или обикновен (с ламбда контрол). Ясно ми е че инжекциона е по оптимимизиран от към разход и динамика, но искам да е по просто, с минимум електроника. Разликата в разхода между двете системи голям ли е?
Как стои въпроса с палена на студено на метан? Редуктора има ли подгрев с антифриз?
Коментар