Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Търсене на подходящ автомобил за метан

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Търсене на подходящ автомобил за метан

    Поради увеличаващите се цени на бензина се замислям за мпс на метан.

    Ясно е че почти на всички може да се монтира метан без особени проблеми.
    Но дайте съвети кои параметри е важно да се гледат при избора на двигател за метан че имам няколко принципни чуденки:
    1. Малък двигател (1.2) или голям (1.8 -2.0) е по ефективен при работа на метан, мощноста не ме интересува, няма да се състезавам
    2. Каква степен на сгъстяване- виждал съм на някои 9.5:1, 10.5:1, 11:1 . Кое е по добре за метана?
    3. Механичен разпределител с една бобина, или двигател с 4 (или 2) бобини управлявани от ЕКУ-то.( нали трябва да се монтира аванс процесор)
    4. Инжекцион или обикновен (с ламбда контрол). Ясно ми е че инжекциона е по оптимимизиран от към разход и динамика, но искам да е по просто, с минимум електроника. Разликата в разхода между двете системи голям ли е?

    Как стои въпроса с палена на студено на метан? Редуктора има ли подгрев с антифриз?
    Последно редактирано от infineon; 20-01-11, 18:17. Причина: бау бау
    Ники

  • #2
    От: Търсене на подходящ автомобил за метан

    Вай, вай. Айде в обратен ред:
    1. Изпарителят не е изпарител, защото метанът си е газ и в бутилката. Той е само редуктор на налягане и да, отоплява се с антифриз, но тръбичката е 8мм, а не 16, като на изпарителите за пропан.
    2. Пали по-лесно от бензина, независимо от температурата.
    3. Ламбда-контролът на обикновените АГУ е непонятно извращение. Разликата в разхода между обикновена АГУ и инжекционна зависи от майстора на едното и на другото. Може и да е незабележима.
    4. запалителната система - вариантът с 2 бобини е гаден - склонен към гърмене, трудно му се урежда аванса. С разпределителя е най-лесно (едноканален аванс). 4 бобини - 4 канала за аванс, но поне го няма гърменето. Аванс-процесорът е задължителен, освен ако нямаш лесно за въртене делко - но това значи доста стар автомобил.
    5. Степен на сгъстяване - фабрично метановите се правят с 13:1. Колкото по-близо до това, толкова по-добре.
    6. Малък или голям - все тая, 15% от мощността ги пиши в разход, за сметка на 60-80кг бутилки допълнителна маса.

    Коментар


    • #3
      От: Търсене на подходящ автомобил за метан

      Някъде бях чел статия за пропан бутана, че малките двигатели са по неефективни при горене на газ, някакви скорости на въздуха и диаметри на колекторите се споменаваха затова питам. Идеята е максимално икономичен метанов двигател.

      А това за 1 бобина с разпределител, доста ми ограничава избора на автомобил, май само преди 95-96 се среща при опели и VW.
      А щом си е само редуктор, защо му е отопление?
      На автомобил с 2 бобини (фиат) поради факта че има детонационен датчик по който си настройва аванса трябва ли му аванс процесор?

      За кола с какъв двигател да се оглеждам в крайна сметка?
      Ники

      Коментар


      • #4
        От: Търсене на подходящ автомобил за метан

        Малките двигатели, те и на бензин, и на нафта са неефективни. Но пък са малки и ако не ги дуеш, возят по-евтино от големите.

        Ясно е, че бобина с разпределител е само на по-старите коли. Както вече казах, може и с по-нови да се работи.
        Редукторите също се охлаждат при работа. Затова и се отопляват, но не толкова старателно, колкото изпарителите.
        Детонационният датчик не те спасява от аванс-процесора. На него оптимистичната крива (тази, по която работи когато няма детонации) му е за хубав бензин, което е нещо много различно от метан.

        Гледай колата да не е прочута със слабо задно окачване и с проблеми на газ. Всичко друго става. Щом искаш да е максимално икономична - гледай и да не е голяма. Да не е и прекалено малка, че няма място за бутилките.

        Коментар


        • #5
          От: Търсене на подходящ автомобил за метан

          Карал съм Кордоба 1.4 16в на метан ( инжекцион) - няма толкова умряла кола, затова препоръчвам по-голям двигател.
          Гледай колата да не е и много висока = голямо челно съпротивление + висок център на тежестта.
          Да има здраво окачване или възможност ти да го подсилиш, заради доста тежките бутилки.
          Сега има и много леки бутилки за метана, но са към 400 лв.

          Коментар


          • #6
            От: Търсене на подходящ автомобил за метан

            Има Фиати "Мултипла" с фабрична метанова уредба. Направено си е в завода, палиш и караш.
            Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
            -----------------------------------------------
            Питието определя съзнанието....
            -----------------------------------------------
            0887770735

            Коментар


            • #7
              От: Търсене на подходящ автомобил за метан

              Първоначално публикуван от trajal Преглед на мнение
              Има Фиати "Мултипла" с фабрична метанова уредба. Направено си е в завода, палиш и караш.
              ееййй това стария модел Мултипла ебати грозното животно,има и Кадита на метан фабричен/Фолксваген Кади/

              Коментар


              • #8
                От: Търсене на подходящ автомобил за метан

                Нищо добро не мога да кажа за фабричните метанови уредби. Ум не ми побира как успяват да докарат разход 20% над гаражните.

                Коментар


                • #9
                  От: Търсене на подходящ автомобил за метан

                  Ясен,ще рече,че по-икономично е да се сложи допълнително метан,отколкото фабричен ли?Визирам Фиат Мареа примерно.Просто от интерес,че нямам опит с метана
                  Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                  Коментар


                  • #10
                    От: Търсене на подходящ автомобил за метан

                    Да.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Търсене на подходящ автомобил за метан

                      ...и основателно! Една доста известна в България фирма се оборудва с Кади-та /сиви/, като част от тях са от модификацията ЕкоФюъл. Единственото готино нещо е поместването на касетата с бутилките. Разход 8-11 лв/100км. Чудовищно за такъв размер автомобил, че и нов на всичко отгоре, че и фабричен!!! Интересно ще е да се направи сравнение с обикновено Кади с монтирана "гаражно" метанова уредба и резултатите да се изпратят на завода за наказание. Моята бърлога е 93г. 1.4 Астра Караван. Щом тя може да се движи на метан и то прилично /максимална скорост около145-150 км/ч и върти 185/102 14 С/ направи си изводите сам. Избери си по-читава колица, но гледай да няма лоша слава. По-нататък ти си знаеш - "майстори газаджии", ядове на килограм и т.н /добре дошъл в компанията/, докато не я докараш до свястно дередже. След това мисля че няма да имаш проблем и доста бързо ще си избиеш разходите. При мен разходът извънградско е около 4-4,5 лв/100км. Смесен - 5-6.
                      Последно редактирано от JI_GIT; 30-04-11, 03:20.
                      Пироните и чалга певиците си приличат по това, че ако не ги чукат, няма да пробият.
                      Пиронът, който стърчи за награда получава... чук, чук, чук!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X