Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преработка на руска спасителна лодка.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преработка на руска спасителна лодка.

    Здравейте,

    имам една " луда" идея и доста свободно време. искам да я споделя с вас и да чуя мнения. доколкото съм чел из този форум , тук има хора с доста голям опит в морето, строеза на лодки и тн... та с 2 думи...

    Бивша спасителна лодка за танкер от тия за 30 човека и дето пада свободно от 10-тина метра. голям купон..двоен алуминиев корпус и тн...но адски неудобна за разходки. имам я вече 3 години и на всяко излизане в морето си блъскам главата по 100 пъти. последния път се прибирах в бурно море и се наложи да сложа каска... но това е друга тема. ...

    та.. докарах си я в двора и взимам флкса.. надстройки и тн...ще ги измисля и направя някак си.. но имам няколко технически въпроса

    1. в друга тема попаднак на пост на NIKSD който по негова си формула изчисляваше мах скорост и тн... питането ми е.. : лодката е 9,6 метра...и водолиния малко над 10 м. сега е със двигател Мерцедес 2,4 Д около 60 кс. при 2000 оборота на двигателя и около 750-800 на винта се движа със 7 възела... така ми харяи приличните 6-7 литра дизел на час... до тук добре...проблема е че явно винта е тежък и на практика и да напъвам двигателя вдига още 300-500 оборота и това е мах.... Има ли смиъл да мисля за по-голям двигател ? ще помоля за мнение....

    2. Вал-а отзад е на лойна набивка. не ме кефи.... вадя вода постоянно....а в края на сезона мога да го ползвам и като душ... общо взето трябва да са направи нещо.. варианти ? семеринги ? гумени втулки ? надявам се някой да даде идея....



    Предварително благодаря за идейте..


  • #2
    До: Преработка на руска спасителна лодка.

    http://www.sailingusa.info/cal__hull_speed.htm

    Формулата не е моя. Не сьм толкова умен. Това други са го изчислявали.
    На линка- пишеш колко ти е водолинията /фитове/ и кликалото вади максималната скорост при водоизместващ режим.
    10 метра=33 фита=7.7 вьзла максимална скорост. Винта ти е малко големичьк /по размер или стьпка/ при правилен винт трябва да правиш малко над тази скорост на максимални обороти на мотора. При тебе това значи понижен с малко разход и повишена с много гюрултия. Тия лодки не са мислени да глисират, остави си я така.
    За другото- мьрзеливия вариант е автоматична помпа на 12V с поплавьк под пайолите. Има и други не мьрзеливи варианти ама $$$...
    Последно редактирано от NIKSD; 21-12-09, 06:26.
    "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
    Приста-НЕ! Виж тази тема-
    https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

    Коментар


    • #3
      До: Преработка на руска спасителна лодка.

      Ако е била херметичната танкерна, и си и разкарал палубата - можеш да викаш скрападжиите. Тя е проектирана като черупка, и отворена няма коравина, каквото и да правиш. Освен да я реставрираш, което едва ли.
      Ако не си я рязал, тогава се сети че това е спасително средство, а не океанска крайцерска яхта, и не искай от нея невъзможното. Проектния и ресурс е 2 часа в нефтен пожар, три денонощия щорм, и после 10 денонощия с 30 души, и е еднократно изделие. Нали е спасила хората? Значи се е изплатила.
      Нещо като УАЗ на Париж - Дакар, или Туарег на София - Перник. И двете не минават.
      Последно редактирано от Стефан; 21-12-09, 08:13.

      Коментар


      • #4
        До: Преработка на руска спасителна лодка.

        Благодаря за формулата... както и предполагах, това е мах на тоя корпус. все пак 7 възела и 6 литра...някак ми се връзват за разходка.

        относно корпуса... не съм чак толкова луд че да го отрежа напълно. резнах тук-таме малко излишни прегради и една камара стойки за какво ли не... бутилки, пожарогасители, помпи ..зип и тн... но конструкцията на корпуса не е пипана. и децата знаят че ако я изпразня отвътре двата борда ще се срещнат. под настройка имам предвид нещо леко...тръбно..със винил за завет и сянка...и това е.. наясно съм че това е спасителна лодка със ужасни хидродинамични характериситки и почти нулеви мореходни качества..... но такова имам...

        а за винта? какво ще ме посъветвате за тая лоена набивка... да си играя ли да слагам семеринги тн...или да си набивам лой периодично и каквото-такова

        Коментар


        • #5
          До: Преработка на руска спасителна лодка.

          Първоначално публикуван от outdoor Преглед на мнение
          .....
          а за винта? какво ще ме посъветвате за тая лоена набивка... да си играя ли да слагам семеринги тн...или да си набивам лой периодично и каквото-такова
          Тя точно защото е мореходна не върви на глисаж. Джапанките с плоско дъно вървят ама като духне и става една...
          Това с лойната набивка не съм го и виждал даже. Тука говоря малко с едно на ум. Лойта я набиваш в нещото през което минава вала на винта и излиза от лодката? Ако е така не можеш ли да замениш материала /лой/ с това на снимката. Предназначено е точно за такива работи, не пропуска вода и държи по няколко сезона. Един вид като пластелин нещо. Това го има тук, за в БГ не знам.

          http://www.westmarine.com/webapp/wcs...9&classNum=422
          "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
          Приста-НЕ! Виж тази тема-
          https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

          Коментар


          • #6
            До: Преработка на руска спасителна лодка.

            Мда. Те сигурно са ги наслагали в завода от глупост.
            А лоената набивка е едно от малкото хубави неща в техниката. Като прокапе - притягаш още малко, и така - години наред. А семеринга е чалгата, за която ще питаш гинеколозите как се сменя.

            Коментар


            • #7
              До: Преработка на руска спасителна лодка.


              http://www.pbase.com/mainecruising/stuffing_box

              Я някой да каже това ли е тая далавера "лоена набивка". Ако е това, човека от дадената тема нещо не е много доволен от препоръчаното от мен зелено пластелинче. Казва, че било много твърдо и не издържало много. При нас пък работи. Няма да се учудя ако качествата на пластелинчето зависят от околната температура. Зимата може да се втвърдява и за това да прокапва. Все си мисля, че каквото и да е, ще е по добре от лой.
              Последно редактирано от NIKSD; 31-12-09, 22:39.
              "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
              Приста-НЕ! Виж тази тема-
              https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

              Коментар


              • #8
                До: Преработка на руска спасителна лодка.

                Класическата е връв от кълчища, натъпкани с лой. Не му пука ни от температурата, ни от водорасли. Може да се скапе от гнилостни бактерии, ама пък те мрат от маслата и другите гадости, така че на практика мре само от многогодишно съхнене. И от неправилно сглобяване, разбира се. Просто няма да го прищипваш напреки, додето го завираш под половинките на капачката.
                Сега правят същото от разни изкуствени неща, и често пъти са буклук. Например за един от двигателите на УАЗ и за някой от Мерцедес 124 са едни и същи, и често мерцедесовите са по-калпави от руските. Както са много твърди - така по-добре не се връзвай с тях.
                За тежки механизми, като дейдвудните валове, изобщо нямаш избор. Еле по условията на достъпност за ремонт. Нормални лоени, и дървени лагери, ако корабът е наистина голям.

                Коментар


                • #9
                  До: Преработка на руска спасителна лодка.

                  Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                  .....Я някой да каже това ли е тая далавера "лоена набивка".....
                  Далаверата е въже намазано в по-стари времена с лой, в по-нови незнам с какво, въжето се навива на вала и се набива между вала и тръбата в която той се върти т.е. нещо като прадядо на семеринга. Въжето е това което поема движенията и разширенията, а лойта уплънтява....с "пластилинчето" май е малко по-различно, ама вече новогодишно съм злоупотребил с алкохол, и не ми се чете от/на английски (и без това не ми е силата)....та весело посрещане тук е 23.00ч и на АДСЛ-то и май цялото БТК нещо е "тайм аут"
                  П.П. докато се боря с БТК Стефан ти е отговорил и той, так че отивам да си допия
                  Последно редактирано от дядо владо; 31-12-09, 23:08.
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Преработка на руска спасителна лодка.

                    Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                    Далаверата е въже намазано в по-стари времена с лой, в по-нови незнам с какво което се навива на вала и се набива между вала и оста т.е. нещо като прадядо на семеринга. Въжето е това което поема движенията и разширенията, а лойта уплънтява....с "пластилинчето май е малко по-различно, ама вече новогодишно съм злоупотребил с алкохол, и не ми се чете от/на английски (и без това не ми е силата)....та весело посрещане тук е 23.00ч и на АДСЛ-то и май цялото БТК нещо е "тайм аут"
                    П.П. докато се боря с БТК Стефан ти е отговорил и той, так че отивам да си допия

                    http://www.diybob.com/diyPackingGland.htm


                    http://www.alibaba.com/product-gs/22...D_PACKING.html

                    Ясно, разбрах го. На горната схема показват как се поставя. На долната снимка ги има няколко вида. Тука има едни тефлонови и разни там мазни приличащи на оплетени от кълчища въжета и натопени във вакса някаква. Има и чак разни от кевлар, карбон... Аз по принцип обичам елементарните неща. Взимаш еднo правено от кълчища, правиш от него шайба /семеринг в най вътрешната част на гайката, пред него тъпчeш от зеленкото и си готов. Гледай да капе по около 10 капки на минута. Оставиш ли го сухо /пренатегнато/ ще го опечеш.

                    Всичко това го казвам на базата наблюдения какво правят тукашните майстори. Аз по принцип само карам. Не ни дават да ремонтираме освен, ако не сме пред потъване. Нямали сме лицензите /за тъпчене на кълчища с лой/.
                    "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
                    Приста-НЕ! Виж тази тема-
                    https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

                    Коментар


                    • #11
                      До: Преработка на руска спасителна лодка.

                      А още по-важно е лойта да е от коч.
                      Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                      Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Преработка на руска спасителна лодка.

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        А още по-важно е лойта да е от коч.
                        Това пък защо?
                        И я не ми отговаряйте сега, остана половин час до новата година. Марш на масата! Аз съм лесен, тука е обяд. Вие какво правите по това време пред компютрите?

                        Модератор! Няма ли как да ги изгониш да пият и да не се занимават с глупости на връх нова година?
                        "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
                        Приста-НЕ! Виж тази тема-
                        https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

                        Коментар


                        • #13
                          До: Преработка на руска спасителна лодка.

                          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                          Това пък защо?
                          И я не ми отговаряйте сега, остана половин час до новата година. Марш на масата! Аз съм лесен, тука е обяд. Вие какво правите по това време пред компютрите?

                          Модератор! Няма ли как да ги изгониш да пият и да не се занимават с глупости на връх нова година?
                          Ние тука не сме забравили Найда Манчева.
                          Можем и да пием и да пишем.
                          Кочата мас е най- добра.
                          Пробвано е.
                          А защо е така - не знам. Може да са и по-дълги молекулите?
                          Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                          Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Преработка на руска спасителна лодка.

                            И аз не знам за кочовата. Претопена ...
                            Естествените се замозакисват, а всичките тия пластмаси работят само сухи лагери, и изобщо не са същото. Нали са хидро/маслофобни.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Преработка на руска спасителна лодка.

                              Ще кажа как се избира винт в'кратце.

                              Намалява се диаметъра на винта до момента в който от място при рязко подадена пълна газ започне да се форсира а лодката не върви (кавитира) или работи като миксер без тяга. Това са първите 2-4 секунди. Избира се една стъпка по-голям диаметър. Това за диаметъра.

                              Стъпката.
                              Ако двигателя не достига максимални обороти без товар на пълна газ, значи стъпката е голяма. Минава се на долна т.е.ако е 19" се отива на 17", и така докато се постигне максималните за мотора обороти. Ако спокойно вдига максимални обороти дори с товар се отива една стъпка нагоре.
                              Винта е половината от вървежа на една лодка. Големия винт тежи и пречи а малкия не може да бута.
                              Също е много важно колко е добър винта като изработка и дали е балансиран като тежест и като площ на витлата.

                              Бе требва си купешки винт.
                              Винтовете за Zколона и за валолиния са различни.

                              Мотор от лека кола не е добър за лодка. Мотора за лодка е като мотора за трактор. Направен е да може с пълна газ на максимални работни обороти да работи дълго време. Колата никога не е в такъв режим за повече от няколко секунди.
                              Максималните работни обороти за един дизел са под 3000. Големите дизели са с по-ниски обороти.
                              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                              Към модераторите-А изтрийте го сега.
                              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                              Зареждам...
                              X