Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стопанство Боерикс. Хиляди въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Поздрави и благодаря, че се включи.
    Нищо не разбирам от земеделие, но пък ми е много интересно.

    Ако споделяш как се справяте и как се развива фермата, ще бъде интересно и на много други хора.

    Успешна година!

    Коментар


    • #17
      Ето тук има формулите за изчисление на трактора необходим за утъпкване: https://fyi.extension.wisc.edu/forag.../BunkDens3.pdf . Тази и миналата година тъпкахме с два трактора единият около 6-6500кг. другият около 4500, единият разнася и тъпче, другият основно тъпче, тежестта на трактора е важна, но е важно и каква тежест пренася през колелата. Тоест по-лек трактор с по-тесни гуми, ще тъпче по-добре от по-тежък трактор с по-широки гуми, просто трябва да повтаря повече. Както и да е справяме се много добре със силажа, загубите ни са минимални там, има какво още да подобрим за догодина, но както казах едно по едно. Люцерната....косим около 200-250 декара люцерна, не е наша а плащаме на собствениците някаква сума, като работата си е за нас. Пак ни е мнооого по-евтино от това да купуваме, особено тази сушава година с цени в космоса. Не смятаме да садим люцерна, защото храната ни е с излишък на протеин, трябват ни енергиини култури, затова ще засадим тревна смеска. Литрите на шампионката са 11300 за 305 дни, иначе е дала малко повече за цялата си втора лактация, казва се Белла средната млечност на фермата е 8300, целта ни е мъничко повече, но не прекалено. Иначе най-висока дневна млечност е дала Лира-64, тази година поне 5 от първите 10 ще са наши, не е зле като за трета година фермерство?
      Има ли възможност за роботи не бихме се и замислили, работата с индианци е депресираща! Тикви, кръмно цвекло са страхотни фуражи, но изключително нетрайни, една от причините за добрите резултати е постоянството, кравите не понасят смените, ела па на храна.
      Ето малко снимки щом ви е интересно:

      Коментар


      • alexalex69
        alexalex69 коментира
        Редактиране на коментар
        Предполагам познавате фирма Lely https://www.youtube.com/c/LelyHolding/videos . Имат много и различни решения за животновъдството .

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        С колко земя разполагате за отглеждането на храна? За 100 глави трябват поне 500-600 декара, че и повече, но това мисля е минимума.
        Ако можете да си произвеждате всичко-ще ви идва много по-евтино, само трябва да имате земя разбира се.

        Отглеждали сме захарно цвекло, по спомен трябва лека или песъчлива почва, дълбока оран(тя си трябва почти за всичко де), и вода, ако не вали.
        За трайността-едно време дядо ми изкопаваше трап в земята, насиппва цвеклото, един найлон оргоре, и заравя с поне 20-30 см пръст. И имаше до късно да храни, ама колко до късно??? Бях малък, не си спомням точно.

      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Бикът е великолепен, браво, точно такива съм си ги представял винаги. Нашата беше Бина и по сметки и тя даваше някъде 6-7 тона. Сименталите са така с храната - не обичат промените. Бе баш като зайците са, хаха, само дето не понасят и смяната на краварите, май..
        За фуража - няма начин, не си ли оправиш фуражната база и по-малко да зависиш от външни фактори - ще си скубеш косата. Разбира се, ако разчиташ на някакъв добив на мляко.
        Кръмното цвекло, очевидно е безвъзвратно забравено. Точно то, между другото е култура с ниско съдържание на протеин и високо на енергия - отличен елемент в храната. Как го съхраняваха на село - до траншеите за силажа имаше запазена една стара траншея, от първите - дълбок ров в земята. Рядко я ползваха за силаж и там трупаха цвеклото. По спомени от дядо, около 4-5 месеца издържа, но кравите бяха толкова много, че никакъв фураж не остаряваше освен сламата. В първите години са го прибирали целорастенийно и са го силажирали в смеска с царевица и слама - отличен фураж. Разбира се - достатъчно работна ръка е имало тогава. Нашето, както казах, също го прибрахме целорастенийно и първото ремарке го разтоварихме направо в яслите, другото остана по ремаркетата за 2-3 дена. По същия начин, от Захарни Заводи караха цвеклови резанки /каша/ и тях ги съхранявахме на куп завити или в ров запръстени - отличен фураж за овце и крави. Ся гледам - внасят някакви гранули, ама май не е същото, не знам.
        Работната ръка, не знам, дано да имаш късмет. На Запад хората отдавна са наясно - семеен тип. Тук пак отивате в гигантомания по американски образец, ама условията са други... И как ще устискате на конкуренцията от Запад и от Изток, не знам.
        За тъпкането с трактори сме наясно и без сложни формули. Важно е теглото на единица площ, това се знае много отпреди половин век, но се търси и производителност в зависимост от наличния ресурс. Ако е за идеята може и с джипка да го тъпчеш.

    • #18
      Ех това садене!Сади се разсад,семената се засяват...
      Въздушните спирачки са два варианта,директни,в смисъл подаваш въздух който натиска мембраните и ремаркето спира.
      Вторият вариант е със засичащ въздух както е при теб изпълнението.Имаш постоянно подаване на въздух към ремаркето,който при прекъсване задейства клапа на бутилката за въздух и задейства спирачките.
      Имаш несъвместимост на системата,ремъркето е със засичащ въздух,а трактора е с плавно подаване на въздух и става манджа с праз.Махни маркуча от трактора и виж кога изтича въздух,трябва да е при натиснат педал.
      Вариантите за оправяне са два,сменя се изпълнителнато устройство на трактора със такова със засичащ въздух,вторият не е за предпочитане,но го споменавам като бюджетно решение,махаш всичко по ремаркето,връзваш мембраните накуп със един маркуч до трактора.
      Моите ремаркета са с директни спирачки,но на Хърлеманите(ламборджини) имам два изхода за спирачки,единият директен,другият за засичащ въздух.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #19
        Ъпдейт за спирачките, от Агримашина откриха проблема надявам се, изгоряла е една бубина и в двата маркуча(жълт и червен) има постоянно въздух.

        Коментар


        • #20
          Явно ще е като при моите,два изхода,един директен и един със засичащ въздух.Не съм имал проблем със въздуха и не съм се ровил из системата.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #21
            Комплименти за начинанието, Светльо!
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #22
              Поздравления за многото работа , която сте свършили. Нищо не разбирам от животновъдство, но фермата изглежда много професионално направена и с голям мерак.Желая ви само успехи в бъдеще.

              Коментар


              • #23
                Ето го плуга и в тази връзка на колко да спадна гумите, знам за правилото за трите грайфера стъпили на земята, но имам лош навик да карам с по-твърди гуми. И кога се гледат гумите, при работещ плуг(забит) или с вдигнат навес и плуг във въздуха?

                Коментар


                • #24
                  Значи... как да го обясня като на доктор.
                  Те дупките си показват за какво са.
                  На първата снимка се регулира ъгъла под който тялото работи спрями надлъжната ос на плуга, респ. на трактора.
                  На последната се регулира ъгъла на гредата на плуга , пак спрямо надлъжната ос.

                  Оооф... така през клавиатурата ми е трудно. Знаеш ли кое е плъзец на тялото?
                  Една планка(при теб може да е поизносена, ако плуга е работил повече) която е хваната с болтове към тялото и служи да "подпира" тялото в страната на браздата, за да не ходи наляво в тво случай. Там-отдолу, зад лемежа.
                  Та в идеалния случай плъзеца трябва да върви успоредно на надлъжната ос на плуга. С това в коя дупка ще сложиш болта ма последната снимка определяш какъв ще е ъгъла на гредата. Демек-колкото ъгъла е по-голям-плуга ще хваща повече. Обаче нали тялото(мерено според плъзеца) трябва да върви точно успоредно, а като завъртиш гредата-и ъгъла на телата се измества заедно с нея, та трябва телата да могат да застанат пак в успоредно положение.За тази регулировка отговарят отворите от първата снимка.
                  Колкото е по-отворена гредата(да захваща повече)штолкова и телата трябва да се изнесят навън за да станат успоредни на оста. Като прибираш гредата-прибираш и телата-местиш болта на по-вътрешна дупка.
                  При някои по-скъпи плугове тази регулировка се извършва едновременно, там няма дупки, а просто механизъм който държи телата винаги в положение да са успоредни на оста на трактора и плуга.
                  Ще потърся клип на такъв плуг за да ти стане ясно. Едно виждане е по-добро от хиляда думи...
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #25
                    Еее ти обясняваш както обяснявам аз на мойте циганета, ако и ръце вкарваш в обясненията, същото
                    Въпросът ми е дали по тези снимки може да се каже коя дупка коя атака е. Мисля че плуга е нещо като 25/3(и нещо, 3 примерно)демек 33/3(и нещо, 8 примерно) демек 38/43 или са други стъпките?
                    На някой плугове им до дупката щампа набита с номерчето да си знаеш какво ореш, това ми беше въпроса. И за гумите да кажеш...

                    Коментар


                    • #26
                      Тези сантиметри са ала-бала, колкото да има там нещо написано.
                      ВАжното е плъзеца да върви успоредно на оста, за това са и тези възможности за регулиране. Ако толкова те вълнува колко сантиметра взема всяко тяло-аз мера колко хваща плуга при еин ход, и го деля на три-аз ора с три тела. После може да си разделиш захвата на 4-твоите тела са 4, и ще имаш някакво число. Ама то не е от никаква важност. Съвременните плугове вече не се обозначават по този начин. Преди беше 4х25-демек-4 тела които хващат по 25 см или 3х35-3 тела на по 35 см. Сега всичко се регулира, и тези числа са само за ориентиране или реклама. На моя плуг пише 30-36-42 и 48, ама е силно относително. Последно захващах по 1,40 на ход, и телата са отворени на последната дупка. Демек става 3х46. Няма такова число на дупките.

                      Гледай угарта да става равна, без бразди, да е колкото може по-дълбока, и ако може да няма големи буци, тук им викаме телевизори, а руснаците-куфари.
                      Ако браздата след плуга е крива-значи плуга не е донастроен, или просто плуга командва трактора, а не обратното. Случва се при сравнително лек трактор и голям плуг, както и при прекомерно забиване на плуга.
                      Абе орането си е цяла наука. Трябва опит, или някой да ти покаже наживо кое как.

                      Ако искаш мога да си направя една екскурзия до вас. Да си поговорим за земеделие и фермерство, за трактори, плугове, и "хилядите" въпроси. Днес завърших моето оране, и въпреки,ч е имам да разглобявам трактора(мамка им пияна)-имам и свободно време за почивка и хойкане из България.

                      Гумите се мерят на соло трактор, според каквото пише на гумата. Ако не пише(ама надали)-поне в ръководството трябва да пише. Ако и там няма-колкото-толкова. Важното е гумата да ляга с цялата си широчина върху земята, края на грайфера да е на земята, е на да е във въздуха. Демек гумата да е като балон.
                      Трябва да си ляга еднакво по цялата ширина за да работи грайфера правилно. Но това си е правило за всички МПС, няма нищо по-особено.
                      Като правило-меката гума вози по-меко, тракторите почти никога нямат окачване, и се разчита на гумата, но като е мека и се пука по-лесно. Когато е по-твърда вози гадно, но пък държи на спукване повче. Абе същото като при колите и джиповете.
                      Последно редактирано от Кольо; 06-01-21, 23:03.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #27
                        Е ако е само за да покажеш кое как става не си заслужава пътуването и покрай мен има достатъчно земеделци, пък и аз съм от типа хора които се учат бързо. Утре почвам "голямата нива", цели 200 декара та искам, не искам ще се науча няма как. И да е на буци не ме бърка, после браната, култиватора, за нас е важно крайната операция да го направи максимално равно, като тръгна да кося да мога да вдигам скорост. Ако пък имаш път си добре дошъл, мисля че ще ти е интересно и другите неща с които се занимавам в почивното време (ХА!), бира няма, но мляко на корем
                        А онези пияните не искам и да ги чувам, минахме вече през един 952, тоя кенеф се чупеше без да го караме дори!

                        Коментар


                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Абе и Ландинитата не са много по-стока(според каквото съм чувал), но дано да са по от руските.
                          Аз път по вашия край нямам, на диагонал сме, но щом е за щурата идея-мога да дойда само за това.
                          Но ще видим де, нека да мине утре, па ще го мисля.

                          П.П. Мляко почти не употребявам, майка ми е казвала, че като бебе съм сукал, та съм си взел колкото мляко ми е требвало за живота.
                          Което не ми пречи с нищо де, не държа нито на бира, нито на ракия, не идвам за това. Ако дойда то ще е да се запознаем и да си приказваме за техника. И да псуваме правителството

                          Ако реша да дойда ще ти пиша лично.

                          П.П. Като започнеш да ореш направи един клип. Отвътре, през стъклото, някой да върви отзад и да снима, отстрани, абе да се вижда какво се получава при орането. Също и на изораната площ. Тя трябва да е равна и да не можеш да преброиш колко минавания си направил. Не винаги се получава, но, плуга ти е с много регулировки, би трябвало да стане. Ако остава незатворена бразда-първото тяло взема малко пръст или върви плитко. Регулиране. Може да върви твърде лалявои да оставя неизорана ивица, а и няма да затваря браздата-регулиране.
                          Ако задното тяло се забива много, а предното не иска да се забие колкото и да пускаш навеса-навивай централния винт.
                          Стремежа е както писах-угарта да е такава, че да не можеш да различиш отделните ходове, всичко трябва да е идеално равно.
                          Последно редактирано от Кольо; 06-01-21, 23:17.

                        • gabocvet
                          gabocvet коментира
                          Редактиране на коментар
                          Дано време да е с теб! От утре го дават повсеместни валежи!

                      • #28
                        Добре ли му се получава?

                        Коментар


                        • dimitar_77
                          dimitar_77 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Добре е.........

                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не е добре, направо е супер.
                          Но тя земята ви е песъчлива, а това се оре като памук. И настройките са детска игра и е чисто удоволствие да се работи на такава почва.

                      • #29
                        Гледах клипа ви с кеф. Аз съм горски и не разбирам от крави, но ще споделя една история. На днешния адрес бул. Св.Кл.Охридски 132 в София, преди 100 години е имало модерна кравеферма, създадена от емигранти белогвардейци. Дворът е бил 150 дка. Отглеждали са телета за месо, зеленчуци и овощна градина. Всяка заран продукцията са продавали на пазара в София. Направили са „затворен процес“ – торът от животните е бил ползван за градините. Отпадните течности са събирали в плитък бетонов басейн. Част от сградите и басейна съществуват и сега. По старобългарски обичай, всичко полезно и постигнато е прилежно забравено, и няма никаква информация какво, и как е било.
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • trapper
                          trapper коментира
                          Редактиране на коментар
                          Няма сарказъм. Всъщност си разбрал смисъла на поста ми.
                          Лошото е, че миналото не се помни, умишлено или от лошотия. Историята ми я разказа местен жител. Родът му е работил в това стопанство. Сега там са някакви институти, складове и Католически манастир.

                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          ОК, радвам се, че не се сдобих с поредния "неприятел" във форума.
                          Наздраве.

                        • trapper
                          trapper коментира
                          Редактиране на коментар
                          Кольо, баба ми казваше "човек сам се обича и сам се мрази!"

                      • #30
                        Благодаря на всички за посрещането(не че съм си ходил от форума де, но имах няколко нулеви години писане), така нареченият "затворен цикъл" е трудно осъществимо нещо, за ферма като нашата най-вече.Иска огромен ресурс-човешки, финансов, времеви, които при нас липсват. Макар че ето започнахме с идеята да се концентрираме в гледането на кравите, но малко по малко установихме че не става, не може да се разчита на външни хора да ни произведат по нашите критерии за качество. Така че малко по малко ще започнем да си произвеждаме сами, ако нещата продължават както са в момента може и да се замислим дали да не отделим площи за зърно и да си направим една фуражна кухня, от днес пак сме с нови цени на концентрата. Проблемът са ни завистливите местни, а и "гражданчетата" избягали от прашна София и дошли "на чист въздух" в провинцията, които ни държат сметка как да си вършим работата, понеже виждаш ли им миришело на крави, не знам на какво са очаквали да им мирише на село?
                        Кольо викаш чувал си че Ландинитата не са стока, а си се огледал в Маккормик? Нали знаеш че това са един и същ трактор боядисани в различен цвят? Между другото Ландинито не е никак лошо, като изключим странната му конфигурация на гумите и това че някой му е резнал гърнето до 10см. Двигателят е Перкинс, аз съм голям фен на перкинс, много са здрави и харчат много малко....но и върви малко, 115-те коня на Ландинито се усещат по-малко от 90-те на Ламборджинито, но пък харчи малко, завива много добре, фаровете са му в пъти по-добри от тези на Холандеца. За ъпгрейд на кюнеца съм приготвил една титаниева генерация от Ямаха Р1 .
                        Тези дни ще обявя една страхотна новина, но нека да стане официално

                        Коментар


                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Ауспуха от Ямахата не вярвам да стане, той е мислен за коренно, ама коренно различен двигател, с различна честота на резонанса в "тенджерата".

                          Не съм чивал, че Ландини и МакКормик са един и същ трактор. То тези неща са нормални в света на тракторите, но си мисля, че МакКормик не са влизали в съюз с други марки.
                          Може и да бъркам де, не споря.

                          Италианец ако те чуе да казваш ламборДЖини ще ти се смее. Казва се ЛамборГини, затова е и буквата H отзад.

                          Относно конете-доста марки преувеличават с рекламна цел, ама чак пък 115 да вървят като 90? Има нещо грешно.
                          Моя руски дарак(мамка им пияна) като го взех не вървеше, бая зор виждаше дори при изкачване на баир по асфалта, както е соло. Носих му ГНПто на майтор, и се отвориха 110те му коня, стана съвсем друг трактор.
                          Та вижте си там, може да има нещо нередно. Я по горивна система, я по въздух...

                        • jordanov sv
                          jordanov sv коментира
                          Редактиране на коментар
                          Маккормик и Ландини са марки на компанията Арго.
                          Лаверда и Валпадана също са там.

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                      Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                      Зареждам...
                      X