Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Окомбайних се 2. Или трети опит за собствен комбайн.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Ще падна от смях ВВВ Де ги тия читави Мадари бе, тях даже и от пожарната ги бракуваха?! 4х4 е само за асфалт, ако извозва зърно с камион с висока проходимост преди това трябва да е турил веригите на комбайна, хаха. Какви джогани, какви Урали за СС работа, тука да не сме Казахстан... С Мадара на село сме изкарвали цвекло от къра септември месец - при 4-5 тона предницата почна да натъва и шоферът взе да дърпа към твърдото ама айде да речем че не е бил майстор на спорта. Какви две ремаркета като човека с едно не ще да се занимава...Висока проходимост ще му трябва само ако тръгне да изкарва силаж от къра ВВВ а дано ама надали. Тоя Явор дето ще го ползва три-четири пъти в годината колко му е собственото тегло дето ще трябва и него да вози в най-усилното време? А документ за кранист и тефтери ще му трябват ли ако го спрат униформени на пътя?

    П.п. Да разбирам ли от тук написаното, че комбайнерът ще бъде и водач на МПС-то за извоз?

    П.п.п. Само да подскажа, че който може да маневрира на заден ход със соло автомобил не би трябвало да има особени проблеми с това упражнение и с ремарке с твърд теглич, ама ако са опасни терените и работата верно става рискова.
    Последно редактирано от jordanov sv; 06-02-20, 10:31.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Един летен дъжд да поразкаля и с 1 водещ мост няма влизане в полето .

    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      То ако е кално-значи не може и да се жъне. Тук камионите които работят по тази работа са две газки, една Европа, две Ифи, едно Ивеко, и не се сещам за друг. Няколко трактора с ремаркета, ама рте са отделно.
      И няма неприбрана реколта от полето, колкото и да няма влизане след дъжд))

  • #62
    Терените не са нищо особено. Има си малко баирчета, ама то само в сърцето на Добруджа ги няма...
    Навесите в които сега разтоварвам, а и този който планирам да си направя в неопределеното бъдеще са с един вход и изход, и се налага да се правят завои вътре, Няма опция за завой вътре, само влизане назад и излизане напред.
    Да, има много хора които го могат с ремарке, но около мен няма, или почти няма. А соло камион си е като лека кола по отношение на маневрите. Може да го кара всеки който има категория, а такива се намират долу-горе.

    Цецо, тези твоите познати са се отказали заради големите такси и данъци, но те са всеки ден на пътя, и това им е ежедневен разход. Та има голяма тежест в общите разходи.
    Аз ще ползвам камиона кампанийно. три дни по торене, още толкова по пръскане(тези операции два или три пъти през пролетта), няколко дни по жътва на пшеницата, и още няколко по жътва на царевица и слънчоглед.
    На асфалт имам излизане за 1 км най-много, като това е само за две ниви. За другите се отива почти само по черно, та тол такси няма да плащам.
    Тахограф, застраховка, данък, преглед-няма измъкване, но нали казах-преглътнал съм ги и ще ги поема.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Закон за автомобилните превози
      "чл12б(10) (Нова - ДВ, бр. 17 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) Превоз на товари за собствена сметка между
      два пункта на територията на Република България не може да се извършва с моторни превозни средства или
      състав от пътни превозни средства с допустима максимална маса над 12 тона, освен ако лицето, за чиято
      сметка се извършва превозът, притежава лиценз за извършване на обществен превоз на товари."

      Шкода, КамАЗ и подобни отпадат по тоя параграф. Ифа L60 е около границата, ремаркетата ги отписваш и по тоя параграф.

    • jordanov sv
      jordanov sv коментира
      Редактиране на коментар
      Аа, щом не се знае отсега кой ще го кара, отпадат секакви зилове, ифи и прочие молотовки. Само западно, климатик задължителен и музика да има.
      А за чий му й тоз камьон ако не може да товари един бункер наведнъж е отделен въпрос, то тва е за счетоводители.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Обаче наистина не е нужен тахограф при използването на камион в случая.
      Закон за автомобилните превози- чл.78, точка 2, алинея (2). Там има препратка към Регламент 561/2006, чл.13, параграф 1, букви "б", "г", и "з". Касаещото случая изключение при което не се иска тахограф е за:
      "б) превозни средства, използвани или наети без водач от земе-
      делски, градинарски, горски или рибарски предприятия за
      превоз на стоки в радиус от 100 километра от базата на пред-
      приятието;"

  • #63
    Кольо,имаш два трактора,обзаведи ги с ремаркета и си питай дедовия.
    Аз със три трактора возя на около 10км грубо в едната посока,имам ниви и на 20км.Никога не съм спирал за превози,стигат и се застъпват понякога при кофти реколта.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Напълно съм съгласен.С трактор най-лесно се прави маневра на заден ход с ремарке от всичко което съм карал, нищо общо с камион или лека кола, все пак ремаркето ти е отдалечено на не повече от 2 метра в общия случай и му виждаш всяка една точка.Все ще намери колегата някой, който да обучи, а и МТЗ-то има много прилична транспортна скорост.

  • #64
    [QUOTE=Кольо;n6557007] Няма опция за завой вътре, само влизане назад и излизане напред.
    Да, има много хора които го могат с ремарке, но около мен няма, или почти няма. А соло камион си е като лека кола по отношение на маневрите. Може да го кара всеки който има категория,

    Дали ще е с ремарке на камион или на трактор си трябват умения. Хубавото е ,че почти всеки след един два часа сухи тренировки става добър в тези маневри. Не е толкова сложно свикването с управлението.
    Пс. Като влязох за първи път с ремарке в гората доста пот "хвърлих". Но след първият "стресов" случай , отделих малко време за сухи тренировки и вече нямаше проблем на заден да си правя неограничен брой леви и десни "кръгчета".

    Коментар


    • #65
      Много внимание им отделихте на тези ремаркета, трактори и камиони.
      То зърно да има за прибиране, ще го прекарам и с РК-1...
      А темата е за Ленчето.

      В книгата пише, че зумера трябва да пищи в определени ситуации, обаче мълчи неговата мама.
      След консултация с бившия комбайнер който я е карал-каза,ч е има един датчик на един вал който е за смяна, но не е сменен. И заради това зумера пищял постоянно, и някой умник му резнал кабелите.
      Баси мамата... Датчика струва 39 лева, вместо да го сменят... Ама нали е по-лесно да отрежат кабелите.
      Та такива гороломници са я карали тази машина. Ще падне възстановяване, стига да не има да се дават пари, поне първата година.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #66
        Коле,на фенда има две зверски пищялки,едната е за разпиляно зърно.Пищи на умряло и те кара да скочиш от седалката,ако има над 5 ℅ разпиляно зърно,лошото е,че винаги пищи надолу баир когато принципно няма как да пилее.Без да искам намерих къде е зумера и му дъпнАх жицата.Другата педерастия е за нивото на ад-блуто,остане ли на една чертичка,внезапно му идва музата да изкреЩи и да подскочиш на седалката,във иначе обезшумената кабина.Сякаш кой-знае какво се е случило,пък то нямало помия да мирише на рози през кюнеца.


        P.S.Има и трета аларма вързана на клаксона,тая не е за пренебрегване,отчита всеки спрял внезапно вал и спестява много нерви и левове.

        Последно редактирано от petroffbg; 07-02-20, 21:42.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Кириле, няма какво да се схваща в идеята.
          Тя си е една и съща-да се продава повече.
          При колите тази лудост започна от хрумването на някой в рекламния отдел на някоя азвтомобилна фирма. Поради модата за опазване на планетата хората(те и евентуални клиенти) са се настроили много екологично. А в рекламните отдели само търсят как да кажат на клиентите, че техния продукт по някакъв начин е по-добър от този на конкуренцията. И това с еко глупостите им е дошло дюшеш.
          И се започва една надпревара коя кола е по-екологична, та даже и стандарти въвеждат, на най-високо ниво.

          Та и със селскостопанската техника е същото-много производители, и всеки иска да продава. И се ползва еко залитането.
          Това минато през държавни и европейски регулации де, ама те са си плод на еко манията.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Тук по скоро кокошката е преди яйцето.Първо налагат евронормите и после производителите се нагаждат към тях, къде с отлични технически решения, къде с идиотщини, къде с измама.Ама хич не са им дошли дюшеш, особено по отношение на надеждността, а за масовия клиент тя е много напред спрямо екологията.Най-просто сравнение е да погледнеш двигател на една марка развит през годините за да отговаря на евронормите, като видиш колко вакуумчета, електромагнитни клапани, помпи и други порнографии са накичени по всевъзможни места и стоят като подарени, може да ти стане ясно къде отива надеждността, за ремонтопригодността да не говорим.Последно като се интересувах за селскостопанските машини разпоредбите бяха доста либерални, ама това беше 2008ма, но така или иначе мойта техника е Евро -6.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Тц, не си ми схванал идеята.
          Еко нормите са следствие на еко лудостта. И понеже държавническите актове следват щенията на обществото(няма как иначе)-щом обществото иска еко-меко-получава го, прието на най-видоко ниво.
          И всички се насират от кеф, че пазят природата. Пазят дядовия ми, ама нали се кефят-модата се задълбочава все повече. За възползването от модата вече писах по-горе как се е започнало.

      • #67
        На Ленчето е само една пищялка, и тя е за всичко. За ниско налягане на маслото, за спрял вал, за отворен шнек, абе за всичко.
        И не е добре да мълчи вовеки. Затова ще я поправя. То си има лампи за тези предупреждения, но не може да ги гледаш постоянно. И ако се случи нещо-зумера дава сигнал да погледнеш.

        За загубите на зърно има отделен дисплей, но там не е наложително да пищи. Поглеждаш веднъж в минута, и ти става ясно дали пилее, или може да набъзикаш джойстика. Няма пищене.
        Поне на книга Джон Диър са намерили баланса между пищене и мълчане. Пищи за сериозните неща, а по-несериозните може да си ги гледаш от време на време.
        Ама да дойде жътва-ще си покаже дали мисля правилно.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #68
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Терените не са нищо особено. Има си малко баирчета, ама то само в сърцето на Добруджа ги няма...
          Ако видиш какви ниви обработва, ще си промениш мнението за Добруджа.
          Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
          Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Кой това?
            Щото имам приятел дето работи в Пряспа(до Сенокос), и като ми обяснява как да стигна до нивата му вика, че имало едно баирче, и като го мна, после нялява...
            Гледах, гледах, баир няма. Пак се обаждам, и той вика-веднага след локвата бе...
            А то денивелация няма и метър, на 20-30 метра разстояние.
            Та там на това му викат баир...

          • iovkito
            iovkito коментира
            Редактиране на коментар
            Изтървал съм една буква, за себе си говоря. Иначе, в Сенокос е друга работа. И там имам малко земя, но ми е много далеко и съм я дал под аренда. Иначе, за камиона, полицаите са започнали да дебнат доста, по възможност го карай рядко по асфалт и повече по черно.

        • #69
          Понеже ме раздразнухте с тези ремаркета и други подобни, аз пък се амбицирах, и си купиух ЗиЛ.
          Те го на:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200213_155005 (Малък).jpg
Прегледи:313
Размер:78.2 КБ
ID:6560075

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200213_155019 (Малък).jpg
Прегледи:311
Размер:83.1 КБ
ID:6560076

          С неговия си двигател, на 400 км след основен ремонт. Потвърдено от два независими източника, освен казаното от продавача. Работи супер, пали лесно, изфорсира се сърдито, абе двигателя е в кондиция. Работи еднакво добре и на газ и на бензин. Бутилка за газ има 110 литра, ще стига за един ден работа.
          Има теч на масло от маркучето което отива за манометъра, но вече съм набавил ново, и още утре ще бтде с,менено. Има един-два теча на вода, но те са дребен проблем, изобщо не ги мисля, оправят се почти само с поглед.
          Гумите са почти нови, и всичко по инсталацията си работи.
          Абе супер е машината, като за 2000 лева.
          То и тях ги нямах де, ама добре,ч е има добри хора които все още дават лични заеми...

          Как исках да съм редовен откъм документи с този камион, за да може да се кара без страх, но държавата ме отказа.
          Най-евтината застраховка е 1100 лева за година. Баси мамата! Платих за три месеца, че без застраховка нито нотариус, нито регистрация в КАТ. Ама толкова ще е то. По нивите няма ни КАТ, ни дявол, ще си го карам нелегално и това е.
          А така исках да съм легален-да си минавам прегледи, да си има застраховка, винетки, ала-бала...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Винетката му е в сайта на Бг Тол.
            Имам разпечатка, искаш ли да я сканирам или снимам, и да ти я покажа.

            Винетката е на стария номер де.Ако искаш може да я провериш в сайта.
            Номера е Р 2719 РР

          • Владо М
            Владо М коментира
            Редактиране на коментар
            Гледай да я прехвърлиш навреме да не изгориш...

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Ти за мен не бери грижа, Дъртите знаем да се грижим за себе си.

        • #70
          Казано е, МАЗ - трудяга, ЗиЛ - стиляга!
          Триесе години има, предполагам? Трябва да му направиш презентация и в другата тема, там дето е за стари автомобили и служба.
          Хаирлия да е Като го натовариш ше вози като лодка, иначе на скорост и по лош път празен си подскача.

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Година на първа регистрация-1991. Младьежь...

            В старите автомобили-като започне да служи. Че сега само ми вози задника из България.

          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            Сладка служба... хааха.

        • #71
          Честито, Коле! Много безпроблемни километри и за една жътва да ти изкара пари поне за един Актрос!
          На сърбела майката му е чесането.
          Борислав Борисов Русе О885 О37815

          Коментар


          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря Боре. Ама не за пожеланието, то е нищо в сравнение с помощта която ми оказахте с камиона.
            Днес си прекарах тора с него, работи си добичето, не дава никакви признаци а проблеми.

        • #72
          Честито и за Зила и за комбайната! Със здраве да ги ползваш, и безаварийно да работят.

          Коментар


          • #73
            Честито Коле ! Много кураж, здраве и да се затрупаш с работещи железа !
            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

            Коментар


            • #74
              Интересно ми е по новите закони тоя зил за да е редовен освен застраховка и преглед какво още му трябва. Аз например имам категория C имам ли право да се повозя да речем?
              0-

              Коментар


              • #75
                Няма нови-стари. Всичко е в графата "товарен автомобил". Този е под 12 тона, та влиза в евтината винетка. И разни други облекчения, ако има де.
                За да се кара по пътищата се иска тахограф(този няма), шофьора да има "професионална компетентност"(аз нямам), и всичко което се изисква при движение. Там междусменни почивки, графици, али-бали-мали...

                Но за земеделски производители тези неща не се изискват, може да се кара и само с едно "голо С", но с ограничение до 100 км от базата на земеделеца.
                Цецо го писа по-нагоре някъде, и е потвърдено от служител в ДАИ, или каквото там. Та ще си го карам само с "С". И пак ще съм нередовен, заради огромната застраховка. Исках да съм легален, но милата ни дъжавичка(нейната мамица) ме кара насила да не съм.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • Kirilpm
                  Kirilpm коментира
                  Редактиране на коментар
                  Идва ми нещо на акъла, в което въобще не съм сигурен, но не боли да опиташ.Консултирай се с някой застрахователен брокер или айдукат дали не можеш да го регистрираш като селскостопанска техника или нещо от сорта, застраховката би трябвало да намалее в пъти и при все, че най-вероятно ще се прави за 3 месеца.За трактора и прилежащия му инвентар плащам застраховката в КТИ и цената е много приятна в сравнение с тези за колите.

                • badboy86
                  badboy86 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добре де като така и така си със ограничен по закон пробег, няма ли как да се договориш директно със някой застраховател за преференциялна цена? Аз бих се разходил до някой по голям брокер да поразпитам ако си прехвърля всички застраховки при тях, дали няма да има една полица за камйона на народна цена?

                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Абе таз компетентност нъл знаете как се кара.Даже да ти потрябва не е скъпа(грубо 120 курса + 80/100 за пластиката),а си важи 5 години

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

              Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

              Зареждам...
              X