Ще помоля някой от модераторите да вкара съседната тема тука . Който има въпроси да пита . Каквото знам от 30 годишния ми опит в експлоатацията и поддръжката на българските кари ще помагам . Ще се пробвам да намеря и сервизната документация на български . На руски я има на много места .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Мотокари и електрокари Балканкар
Свий
X
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Да посвестим малко темата . Отстраняване на една от детските болести на нашите мотокари . А именно горивоподкачващата помпа . Ако е спряла да подкачва са бели кахъри просто машината гасне но в повечето случаи помпата работи но вкарва нафта в маслото . Когато и да я елиминираме все сме закъснели . Решението е поставянето на външен резервоар отзад на противотежестта . Така нафтата си върви на самотек и повече няма проблеми с горивната система . Аз карам по най лесния начин съд около 30 литра е напълно достатъчен . В случая автогазова бутилка от вторичните да 4-5 лева . Остъргваме една тръба за гърловина и ладова капачка един изход с кран отдолу и сме готови . Втория изход отгоре го бях планирал за един автомобилен вентил да мога да подавам 0.5 атмосфери въздух за по лесно обезвъздушаване ама в последствие ме осени мисълта за помпичка тип толумбичка и тя 7 лева на битака . Слагаме едно сферично кранче та ако се наложи нещо да правя да си спра нафтата .Връзването с маркучи е елементарно . Много колеги дори и рециклиращи фирми изхвърлят грубия филтър утаител аз лично предпочитам да го оставям . Обира голяма част от грубия боклук и така удължава живото на финия филтър . Вече няма никакъв смисъл да връщаме обратната нафта в резервоара тя е съвсем малко и с много ниско налягане а и няма никакъв смисъл да връщам нафта минала през 2 филтъра обратно в не до там чистата в резервоара . И така един тройник между двата филтъра и готово .
Място има достатъчно за всичко дори и 225 амперов акумолатор не пречи на нищо .
Това е резервоара на големия 4.5 тонния . На времето вързах директно с един маркуч едно резерварче 20 литра дето се търкаляше из цеха и така си работи поне десетина години .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
А тоя мотокар е пример как не трябва да се отнасяме с техниката . За 25 години по него са сменени една водна помпа щото неговата потече повече от колкото успяваш да налееш през гърловината на радиатора и един стартер щото оригиналния взе че изгоря и не пали на бутанеМаслото от диферинциала изтече през семерингите на редукторите и спирачните барабани преди поне 5 години в резултат на което спира по някога ако се удариш в някоя колона
или на петото напомпване
. Хидравликата вдига на пълна газ . Маслото е налято ново в завода производител ама това лято се преборих да го сменим щото лампата трудно гасне
След всичко това учудващото е че ако акумолатора има сила да направи няколко силни оборота пали сам ама аз не рискувам и му пръскам по малко старт спрей
Убеден съм че няма западна машина която да издържи на такава зверска експлоатация без никаква поддръжка . Тоя е № 2 а № 1 преди двайсетина години се предаде с юнашки вик пред трима идиоти които му наляха половин шише етър в смукателния колектор и скъса коляновия вал . Сега се труди с нов двигател при Румен от Самоков . Та толкова за здравината на нашите кари .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
По нагоре споменах нуждата от филтър утаител . Днес реших да сменя финия защото обикновено го сменям като застудее и понеже тази година навъртях доста моточасове интензивна работа та това е находката вътреМного замърсен филтриращ елемент. Това е още един аргумент да минем на външен резервоар оригиналния е поставен на такова място че без да извадим двигателя и ХДПто няма как да го свалим за почистване на натрупалите се през годините боклуци .
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеПо нагоре споменах нуждата от филтър утаител . Днес реших да сменя финия защото обикновено го сменям като застудее и понеже тази година навъртях доста моточасове интензивна работа та това е находката вътреМного замърсен филтриращ елемент. Това е още един аргумент да минем на външен резервоар оригиналния е поставен на такова място че без да извадим двигателя и ХДПто няма как да го свалим за почистване на натрупалите се през годините боклуци . [ATTACH=CONFIG]895526[/ATTACH]
Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
Враца
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнениеРезервоара има пробка.Моя го измих с водоструйката и обезмаслител,после хубаво изплакване и подсушаване с горещ въздух и готово,като нов е отвътре и не смея да кажа,че си карам на подкачваща помпа.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Станьо, да ти кажа втрещен съм...
Знам те като сериозен инжинер, мислещ и умен човек, а се хвалиш с текезянски тунинг...
Всичките тези самосиндикални измислици са породени през късния социализъм, и са плод на липсата на резервни части, и липсата на мислене в монтьотите и началниците им.
Да, тези неща които показваш вършат работа,много мотокари работят така, но това ли е правилния начин за докарване до работоспособност на една машина?
Това е "текезянски" метод, идва от ТКЗС, а там се работи с "каквото има", а не както трябва да е.
Айде, в онези години имаше голям дефицит за части, и читави монтьори(монтьори все пак се намираха, та машините вървяха), но сега, 27 години след промяната, да се оправдават с липсата на части и нямането на алтернативи-това си е чисто или мързел, или калпазанлък.
Много повече инжинерен смисъл има в това да изкарате шнорхел за да смуче филтъра чист въздух от "тавана" на мотокара, отколкото в пускането на нафтата на самотек...Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеТо на подкачващата помпа малкия дерт е че задръства клапанчетата с боклуци и спира да работи . В повечето случаи си работи и вкарва нафта в маслото .Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
Враца
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Кольо читави части за тия дизелови двигатели от много години не се произвеждат и вече много трудно се намират . На времето имах цял склад части сега каквото има в двата магазина в София а там турско и китайско . Тия помпи от самото начало са си конструктивно недомислени и въобще не им е мястото на дизелов двигател . На моя смених три за една година като едната ми напълни картера с нафта . Та варианта е или някаква електрическа помпа или резервоара отгоре . За да сложа електрическа първо трябва по някакъв начин да извадя резервоара и да го измия щото с тия боклуци събрани през годините няма да живее много помпата . За да го извадя трябва да извадя двигателя с ХДПто щото моите и двата са от първите серии и пробки нямат със сигурност гледал съм ги и двата.Последно редактирано от sek.1; 20-12-16, 20:06.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеТова е "текезянски" метод, идва от ТКЗС.
Пояснявам,метода е текезесарски,тоя текезянски е явно по Ивански разговорен...Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Се таз..
Смядовски е ако ще се задълбаваме, ама...
Добре де, за 4 години интензивно каране на български мотокар с помпа с платна-нито веднъж не ми се случи да се пробият платната и да пропусне към картера. Това на три мотокара, във Фикосота. Разтоварвахме по два-три прицепа с материали за производството, натоварвахме по три-четири с готова продукция, отделно зареждането на смените с материали и суровини за производството, отделно непрекъснатото сноване между цеховете, защото на този му ърябвали палети, на другия ми пречел някакъв бидон, я махни тази тава с прах оттук, че се напълни, вдигни тези чували с буфер, та да ги пуснем отвисоки за да се разтриоши праха в тях...
Отделно и работилницата на камионите ни ползваше за да вкараме някое ремарке в сервиза, през зимата изработиха и гребло за сняг, добре,ч е мотокарите са пикливи, че поне тази задача ни отмениха...
Проблеми с паленето в студа имаше, та ги спирахме в едно малко по-топло помещение, вече споменах за изнасянето на засмукването на въздух отгоре на "кабината", иновация беше също и гресирането всяка седмица...Последно редактирано от Кольо; 20-12-16, 20:44.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Мотокари и електрокари Балканкар
Аз само да вметна , че за българските таралясници резервни части по магазините има толкова , че да се сглоби нов мотокар . А цените са като за руски УАЗ.
На единия ми мотокар подкачващата помпа е на 7 години и още работи . Трицилиндров Перкинз , една смяна на гарнитура за тези години , плюс един редукторен стартер . Толкоз . Аааа - и смяна на механичното кормилно управление с хидравлично , по обясними причини . За към 300 кинта. Иначе отвън изглежда измъчен като тези текезесарските , от снимките на сек-а .
Другия ми мотокар е с английски четирицилиндров и по него нищо . Само смяна на масла и филтри .
Гоооляма философия !Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар