Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лазарово 2012-информация, правилници, участници

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

    Пускам класирането и в тази тема, тъй като в другата има качени много снимки и е трудно да се ориентира човек:

    Крайно класира&#10.pdf
    Крайно класира&#10.pdf

    Има промяна в класирането на клас "Хоби" от първия ден, което качих събота вечерта. Екипаж N 18 Кирил Петков / Станислав Петков от Своге (Мерцедес Г) подаде контестация за съдийска грешка, която беше разгледана и беше решено да не се зачита лебедката на екипажа от екстемна зона "Кал" в клас "Хоби". По този начин те изпревариха екипаж N6 Иван Иванов / Ивайло Василев от Самоков (Сузуки Самурай) в класирането от първия ден, както и в крайното. Става въпрос за резпределяне на първо и второ място в генералното класиране.

    Уважихме контестацията, поради пропуск в регламента на състезанието за това какво се случва при застигане на 2 екипажа в някоя от екстремните зони на клас Хоби, което отчитам като организационна грешка от наша страна.

    При застигане трябва да се спре втория джип и времето му и той да не навлиза в екстремната зона преди напускането и от предния екипаж, но съдията е бил в другия край на зоната и не е имало кой да спре екипаж N18.
    Последно редактирано от Георги Василев; 16-05-12, 09:47.

    Коментар


    • #17
      От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

      За да не се отваря нова тема, може ли в тази да дискутираме Правилника , Контестациите и всичко останало ? Също така ако е възможно ще помоля да пишат Само състезатели, навигатори, съдии и организатори. Мисля, че има какво да си кажем и евентуално да се поучим Всички.
      0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

      Коментар


      • #18
        От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

        Публикувам последните ми мнения от другата тема:

        Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение
        Екипаж с номер 20 коя екстремна зона не е преминал втория ден в клас "Хоби"?
        Понеже аз не се сещам да сме пропуснали някоя, ама може в бързането да не съм забелязал...
        Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
        Моля, съдиите да обърнат внимание на това мнение. Аз като навигатор също не съм забелязал да сме пропуснали зона... Има достатъчно видео материал.
        След направена проверка в съдийските листа установих, че съдия Драгомир Драганов по неясна причина не е отбелязал преминаването на екипаж 20 през зоната след изкачването от моста на реката. Съответно от втория ден на екипаж 20 следва да се добавят 100 точки и в крайното класиране те събират 2103.

        За съжаление подобни грешки въпреки стараниято ни всичко да е ниво поставят под съмнение работата на всички останали съдии, както и цялостната организация на състезанието за което много съжалявам

        По казуса с контестацията и отменената лебедка главния съдия Жоро Василев ще изкаже мнението си довечера, в момента е командировка. Моля, всички да бъдете търпеливи.

        Коментар


        • #19
          От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
          В случая, по точните ваши формулировки има "излизане с едно колело от трасето",а Гегата не може нито да настъпи,нито да скъса лентата на конкретното място,защото един негов фен се грижи да я повдига и да държи колчето да не падне.А колкото до нас,искам някой да покаже с снимков или видео материал, къде първия ден сме скъсали,или настъпили лента.
          Генчо, излизане с едно колело не се наказва, погледни правилника. Току що изгледах видеото, за което говориш и нямаш основание да претендираш за неотчетени наказания.

          Ето и извадката от правилника:

          Точки се отнемат за:
          „Необявена” помощ от публиката 120т.
          Ползване на асистиращата машина(1) 60т.
          „Обявена” помощ от публиката 60т.
          Сваляне на каска 60т.
          Използване на лебедка без успокоител на въжето 60т.
          Балансиране на джипа без колан(въже) 60т.
          Движение в машината с незакопчан колан 60т.
          Излизане на машината с две колела едновременно(7) 60т.
          Ползване на лебедка(1) 35т.
          Ползване на стълба( пътека, трупче, подпора) (2) 20т.
          Ползване на крик( джек) (3) 15т.
          Съборено колче(4) 10т.
          Настъпване(скъсване) на лента(5)
          Време за преминаване на цялото трасе(6) 6т/мин
          1т/10сек


          Прави ми впечатления, че състезателите масово не се запознават с правилника. Ще ви дам конкретен пример от първия ден: след излизане от зоната с изкачването всички навигатори влизаха в джиповете и си закопчаваха коланите. Точно след 5 метра на люлката отново слизаха за да навигират, а в правилника е посочено:

          "Навигаторът има право да се движи пеша по трасето и да помага на пилота. Пилотът и навигаторът трябва да пресекат стартовата и финалната линия седнали вътре в автомобила със сложени каски и със закопчани предпазни колани."

          Като заключение не забравяйте, че съдиите не са професионални, а са ентусиасти като всички нас, любителите на офроуда, и колкото и да не им се иска не са застраховани от грешки.

          Коментар


          • #20
            От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

            И аз копирам моето мнение от другата тема:
            Ето и моето виждане относно въпросната контестация:
            Въпросният казус възникна благодарение на куп организационни пропуски, нещастно стечение на обстоятелствата, както и на човешка грешка. Организационните пропуски са следните:
            Аз сгреших, като оставих на двете съседни екстремни зони(слонските стъпки и калта) само един съдия, пък бил той и Ицо, който е съдийствал на всичките ни състезания и има огромен опит. Оказа се, че калта е най-трудно проходимата зона в състезанието, с много асистенции и аварии в нея. Отделно е и най-дългата екстремна зона.
            Нещастното стечение на обстоятелствата е, че Вранглерът аварира, изпокъсаха му се въжетата и не можаха да го извадят бързо, а зад него се движеше най-бързият екипаж!
            Човешката грешка е, че Ицо не е зарязал евакуирането(въпреки, че там е гонел публиката от плющящите, късаши се въжета) и не е изтичал до началото на зоната да нареди на екипаж 18 да не влиза и да ги успокои, че се е обадил да им спрат времето.
            В крайна сметка от всичко това пред екипаж 18 е имало една напълно запушена зона, която те не са могли да преминат по никакъв начин.(защото дори да бяха заобиколили отляво изхода на зоната е препречен от Вранглера, трактора и въжето между тях.). На всичкото отгоре не са знаели, че за тях състезанието е временно спряно и адреналина ги е друсал. До тук за ситуацията те нямат абсолютно никаква вина. За мен необяснимото е, защо влизат в зона, която не могат да напуснат по никакъв начин преди да завърши евакуацията? Дали защото участват за първи път и не знаят, че на нашето състезание времето не е най-важният критерий, дали са искали да се изтарикатят и да задминат Вранглера(както твърдят самоковци) можем само да гадаем.....В правилника за съжаление такава ситуация не е описана и може да се тълкува двояко!
            Неоспоримите факти са, че ние не сме им предоставили отпушена зона да карат и не сме ги спрели. Поради тези факти им отмених лебедката. Те имаха претенции и да им сваля и от времето, но то им е било спряно и не уважих тази част от контестацията.
            Искам да ви кажа, че екипажи 6 и 18 направиха страхотно каране и двата дена и разликата между тях е едва около1% от общо спечелените от тях точки! Каквото и да бях решил щях да ощетя някой от екипажите! Изключително ми е неприятно, че с моето решение аз трябваше да определя победителя от състезанието в клас "Хоби"!! И двата екипажа заслужават да са първи!
            Ако догодина изобщо има такъв клас "Хоби" ще има сериозни промени в правилника, организацията, съдийството и наградния фонд.
            Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

            Коментар


            • #21
              От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

              Виште какво ние нямаме претенции за лебетка но имаме претенции защо, констентациятя е дадена след нашето каране.Е това мисля че не е правилно,защото видяха че няма да стана първи, веднага започват претенцийте

              Коментар


              • #22
                От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                За съжаление в правилника няма и една дума за това, как и кога се подава контестация. В правилниците на състезанията от шампионата има по цяла страница посветена на това. Досега сме решавали споровете честно и открито и не се е налагало да се регламентира толкова стриктно. Не знам, защо, дали заради по-високия награден фонд отпреди, дали състезателите се "професионализираха", дали дойдоха нови състезатели с по-различен морал, но приятелският дух от предишните състезания в Лазарово си отиде..... И за съжаление мисля, че няма да се върне! Затова в правилника(ците, ако има "Хоби") ще има ясно и подробно, кога, как и защо се подава контестация, за колко време се разглежда и се излиза с решение.
                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                Коментар


                • #23
                  От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                  Господин Василев, позволете да не се съглася с Вас! Според мен, "Лазарово" си е "Лазарово" точно заради приятелската обстановка и липсата на бюрокрация и педантичност. И вярвате или не, има хора, които ще дойдат ТОЧНО заради това. И тези фенове ще са повече, много повече от "състезателите", които ще дойдат заради педантично написания регламент.
                  Решението си е Ваше, но аз смятам, че точно сега имате уникалната възможност да си запазите състезанието такова, каквото е, вместо да минете на "следващия етап", където не се знае дали е за добро или лошо!
                  Не си правете грешни изводи заради няколко участници с претенции. Просто техния темперамент е такъв. Сигурен съм, че те самите не биха искали дълъг и отегчителен регламент!
                  За Бога, ние не сме политици да пишем закони! Не забравяйте защо се събираме на Лазарово!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                    Свилене прав си, но тази година изхабих много нерви. Дали защото сме българи, но постоянно си насочваме енергията да пр.ебем системата!
                    Преди в Експерт през 2009г. имаше наказание за връщане назад над 1м (такова наказание има в повечето траяли по света). На следващата година Жоро Суходолски му хвана цаката- връща 80см(една гума) назад, тръгва леко напред и връща още 80см. назад! Нищо не мога да му кажа! Формално не връща назад повече от 1м! Сигурен съм, че цяла година е мислил, как да прецака правилника вместо да си направи джипа.....
                    Тази година навигатори са опъвали лентите за да не ги закачи джипа( в правилника не пише, че нямат право), Иван Попов не си спазва реда на стартиране по жребий и претендира, че никъде не пишело, че трябва да се стартира според стартовия номер, с което поставя под въпрос съществуването на стартовите номера въобще и обезмисля тегленето на жребий! Примери много....
                    Тъй че искам-не искам правилникът трябва сериозно да набъбне, като се опита да обхване възможно повече хипотези. Знам, че винаги ще съм една крачка назад от тези, които влагат енергията си в заобикаляне на правилата, но тази година бях няколко крачки назад....
                    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                      Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                      За съжаление в правилника няма и една дума за това, как и кога се подава контестация. В правилниците на състезанията от шампионата има по цяла страница посветена на това. Досега сме решавали споровете честно и открито и не се е налагало да се регламентира толкова стриктно. Не знам, защо, дали заради по-високия награден фонд отпреди, дали състезателите се "професионализираха", дали дойдоха нови състезатели с по-различен морал, но приятелският дух от предишните състезания в Лазарово си отиде..... И за съжаление мисля, че няма да се върне! Затова в правилника(ците, ако има "Хоби") ще има ясно и подробно, кога, как и защо се подава контестация, за колко време се разглежда и се излиза с решение.
                      Само където това решение от дадената контестация бе обявено малко преди награждаването ,а и както съдята на зоната обяви че времето му е било спряно,за какво са тези претенции за наи добро време и т.н.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                        Забравих и го пуснах в другата тема:

                        Понеже се чуват думи за стъкмистика реших да ви обясня как се прави класирането на Хоби, по подобен начин се прави и на Експерт.

                        Опитали сме се да автоматизираме класирането. За целта направих един файл на ексел, в който се нанасят имената на учатниците и стартовия номер ("Участници"), след това автоматично се попълват 2 листа ("ден 1 - хоби" и "ден 2 -хоби"). В тези 2 листа аз лично нанасям данните от всеки съдийски лист.

                        На база въведеното в тези листове се прави автоматично класирене в следните 3 листа: "класиране ден 1 - хоби", "класиране ден 2 - хоби", "главно - хоби". Стремил съм се всичко да е максимално прозрачно и обективно.

                        Прикачвам ви файла, може да го разгледате.

                        Klasirane Hobi orig.xls

                        От този файл съм генерирал pdf-ите. Ще видите едни #N/A на няколко от редовете, това означава че има няколко състезатели с равни точки и ексела показва само първия, а следващият поред номер е празен.

                        Защо е подадена контестацията точно в момента в който е подадена, аз незнам и незнам и какви са били подбудите на екипаж 18, но решението по нея е направено преди да въведа данните от ден 2, и съответно не сме знаели кой на кое място ще бъде.

                        След като ги въведохме разбрахме, че ще има проблем, ощетени и недоволни, но бяхме готови да си понесем последствията и ви предоставихме нещата така както са се получили от метода ни на оценяване.
                        Последно редактирано от Стоян Францов; 16-05-12, 12:29.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                          Първоначално публикуван от ivo797 Преглед на мнение
                          Само където това решение от дадената контестация бе обявено малко преди награждаването ,а и както съдята на зоната обяви че времето му е било спряно,за какво са тези претенции за наи добро време и т.н.
                          Контестацията я уважихме следобяд към 15ч. Чак, като изкарахме класирането и от втория ден осъзнахме, че това решава спора за първото място и тогава ви уведомихме и вас. А за най-бърз, като гледам и през двата дни е Калин от Бяла Слатина.....
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                            ... Не знам, защо, дали заради по-високия награден фонд отпреди, дали състезателите се "професионализираха", дали дойдоха нови състезатели с по-различен морал, но приятелският дух от предишните състезания в Лазарово си отиде.....
                            Че то наградният ти фонд е далеч над това, което е имало (ако изобщо е имало) в състезанията от шампионата поне през последните 4 години ...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Лазарово 2012-информация, правилници, участници

                              Според мен, въпросът, който би трябвало да си зададем не е "Колко по-хубаво можеше да бъде?", а "По-добре ли е да го има Лазарово, отколкото да го няма?".
                              И всички знаем отговора...

                              Колко хубаво би било поне веднъж да се опитаме да не бъдем "българи" в този смисъл:
                              http://neverojatno.wordpress.com/2012/04/21/prost/

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X