Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

    Търся рали Монте Карло Bulgaralpines (Alpine A110) състезателна кола за продажба


    От моите изследвания отборите са съставени от Илия и Никола Чубриков, и Атанас Тасков и Атанас Агура. Те участваха в Рали Монте Карло. Имаше също ETO Bulet състезателен отбор с драйвери братя Чубриков, и братя Агура, Роберт Кюркчиев, Славчо Георгиев и Атанас Тасков.


    Това, което търся, е да разберете повече история, която коли състезава в ралито и къде са колите в момента се намират. Много бих се радвал да се възстанови един или Може би две с баща ми и се опитайте да го въведете в историческия митинг.


    Има ли начин да се свържете с Илия Чубриков или други хора от тази епоха, която би могла да ми помогне?


    Бих много оценявам всяка помощ.


    Аз също бих оценявам помощ при намирането на други Alpines, които са за продажба, че може или да добавите към моята малка колекция




    благодаря
    Алик

    моля пишете на earthlen до yahoo . com

  • #2
    От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

    На мен ми се струва че човека пита точно за определени коли (кола?) която се е състезавала а не просто за такъв модел от мобиле. Сигурно за това е дал имена на пилотите.

    "Това, което търся, е да разберете повече история, която коли състезава в ралито и къде са колите в момента се намират".

    Alpine_love, feel free to explain in a different language preferrably English or Russian so that they can understand you better.

    Коментар


    • #3
      От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

      Ако това от Уикипедиа е вярно... то гласи че този автомобил е произвеждан (или сглобяван) в Пловдив през 67-ма....
      Един от първите два екземпляра е пилотиран от Илия Чубриков на рали "Трансбалкания" и е спечелил първо място с него.

      Е тва е супер яко ако е вярно. Ако намерим тая същата кола ще се ударя в тавана. Сега разбирам защо му е толкова ценна на човека.

      http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%...BF%D0%B8%D0%BD
      Последно редактирано от Денислав Димитров; 28-02-13, 13:26.

      Коментар


      • #4
        От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

        Очевдино Г-н Чубриков притежава Алпин в прекрасно здраве (но не този, с който се е състезавал) и го представя пред българска публика, което е чудесна новина*

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:186341019814578305221323336848lBMovJRNjMA9h3mR8l3o.jpg
Прегледи:1
Размер:54.8 КБ
ID:5457517

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11296728533020111371323336861AsWJR4sGs0o0buPD6UEo.jpg
Прегледи:1
Размер:38.3 КБ
ID:5457514

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15971729272651323951323336912tKPmrSOj7qZ75E0BCLTd.jpg
Прегледи:1
Размер:76.2 КБ
ID:5457515

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:177250941417601880941323336933VHo6BpB0EXrQfctITfRT.jpg
Прегледи:1
Размер:32.2 КБ
ID:5457516

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:209537123914975943741323336922A1LKAKIWhHi8r1m5DPMR.jpg
Прегледи:1
Размер:58.4 КБ
ID:5457518

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:33243499311924246881323336889IDZlBWMxDJ9SvdZ1TceO.jpg
Прегледи:1
Размер:56.2 КБ
ID:5457519

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:50809480415468264501323336874aMoi7KkAGsTlPO5U14nH.jpg
Прегледи:1
Размер:70.3 КБ
ID:5457520

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:76652423620346914411323336900goCCr5r35GIHtfsuRwI3.jpg
Прегледи:1
Размер:59.2 КБ
ID:5457521

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8534404217154222271323336973uZE6nADwnZUAh4wAlwnM.jpg
Прегледи:1
Размер:45.7 КБ
ID:5457522

        * Информацията и снимките са взети от http://www.renault-bg.com/

        Булгаралпина на Илия Чубриков...
        Последно редактирано от Димо; 01-03-13, 08:28.
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

          Не за първи път се отваря тема за Булгаралпин. И аз съм писал, но...Едно време се интересувах и имах куп информация. Сега съм забравил всичко, но мога да се разтърся.
          Само си спомням, човек от Русе имаше няколко! Нека колеги от Русе се произнесат.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #6
            От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

            айде малко за гугъл-преводача
            да видим как се превежда ДСО Металхим...


            В средата на 60-те години по инициатива на ДСП “Булет” е създадено сдружение с ДСО “Металхим”, чиято цел е усвояване производството на леки автомобили.
            По това време, приоритет в дейността на ДСП “Булет” е търговията със стоки от всички сфери на леката и тежката промишленост. Идеята е със свободни средства, осигурени от валутния резерв на двете предприятия да започне вноса на готови автомобилни комплекти, а техния монтаж в България да бъде обезпечен от резервните мощности на отбранителната промишленост, в лицето на Държавно стопанско обединение “Металхим”, което по това време включва всички военни заводи в България. Още преди взимането на такова решение, у нас вече са разглеждани няколко чуждестранни оферти за подобно сътрудничество от страна на Renault, Fiat, Simca, Alfa Romeo и др., като най-изгодно се оказва предложението на Renault. (Първата оферта на френската компания за производството на моделите Renault 4 и 4L в България е внесена на 27 май 1963 г.).
            На 30 юли 1966 г. е издадено постановление на МС, което дава правото на ДСО “Металхим” да започне преговори с Renault, с посредничеството на ДСП “Булет”, като първоначално е било запланувано монтажът да се извършва в гр.Червен бряг.
            Във в-к ”Работническо дело”, бр.261 от 18 септ. 1966 год. се появява официално съобщение за сключен договор между ДСП “Булет” и Renault, а само два дни по-късно на Пловдивския мострен панаир са изложени 10 броя леки автомобили Renault 8, които (по неофициални данни) са сглобени във Военния завод гр.Казанлък. Колите носят означение “Bulgarrenault”, а на горния ляв ъгъл на предното стъкло има трикольорна лента с надпис “Булет”.
            На 21 септември 1966 г. във в-к “Работническо дело” е публикувано изказване на един от директорите на Renault, относно сключения договор с ДСП “Булет”, в който се предвижда през 1970 г. в България да бъдат монтирани над 10 000 броя леки автомобили Renault 8.
            Ръководители на проекта по изграждането на монтажен завод на Renault у нас, са инж.Оберже от френска страна, и директорите на ДСП “Булет” Емил Разлогов и на ДСО “Металхим” ген. Ямаков от българска страна. Технически ръководител става инж. Стефан Вапцаров, а за началници по експорта на леки автомобили към ДСП “Булет” са назначени Атанас Тасков и Георги Младенов. По същото време група от български специалисти е командирована в Държавните заводи Renault, където изкарва тримесечен стаж.
            Първоначално Франция доставя всички необходими детайли и компоненти, но тенденцията е да се пристъпи към прогресивен монтаж, който в крайна сметка да доведе до усвояване на голяма част от тяхното производство в България.
            През 1967 г. монтажната линия се премества в Пловдив, където по същото време приключва строежа на специално проектирания за целта нов завод, разположен на “Асеновградско шосе”. До неговото официално влизане в експлоатация, за монтажно хале временно е приспособена палата № 10 в Панаирното градче.
            Фабриката функционира до 1970 г. и освен с напълно автоматизираната поточна линия, тя е оборудвана и с едни от най-модерните в онези години заваръчни и бояджийски агрегати, чиято обща стойност възлиза на 15 милиона долара.
            През 1967 г. от наша страна са експортирани 16 000 комплекта крикове и манивели за Франция, а през 1968 г. е предвидено техния брой да се увеличи на 100 000. Тогава е запланувано производството да нарасне на 3000 автомобила годишно, но до такъв респектиращ обем така и не се стига...
            До 1970 г. в Пловдив са изработени общо около 4000 автомобила Булгаррено 8 и 10, при цена на доставените комплекти 6 милиона долара, което значи средно по 1500 долара на автомобил. Първите готови екземпляри са предложени на нашия пазар през февруари 1967 г., което е съобщено официално и в бр.2 на в-к “Авто-Мото”, като посочената там цена е 5500 лева, но крайната пазарна стойност на двете разновидности, фиксирана впоследствие е съответно 6100 лева за Булгаррено 8 и 6800 лева за Булгаррено 10.
            Една сериозна част от тях се продава и в чужбина. В периода 1967-1969 г. например, е експортирана серия от 500 автомобила Булгаррено 10 за Югославия, а през 1970 г. партида от 300 (според други данни 900) автомобила Булгаррено 8 и 10 заминава за Австрия. Наши клиенти стават и някои страни от Близкия изток.

            В началото на 1970 г. производството на Булгаррено е преустановено.

            Експорт на автомобилте Булгаррено за периода на тяхното производство:

            1968 год. 1969 год. 1970 год. общо
            522 бр. 789 бр. 462 бр. 1773 бр.



            В края на 1966 г. основателят на френската фирма Alpine Жан Ределе пристига в София по покана на ДСП "Булет", което наред с Булгаррено има намерение на усвои и монтажа на Alpine в България. У нас Ределе се запознава с нашия изтъкнат автомобилен пилот Илия Чубриков, който има възможност да изпробва атрактивния Alpine A110 по една от готовите отсечки на все още строящото се Околовръстно шосе. Ределе предлага изгодна оферта за взаимно сътрудничество и още в началото на 1967 г. изпраща у нас 1100-кубикови двигатели и агрегати, с които са окомплектовани два автомобила Булгаррено 8. Малко по-късно същата година, с единия от тях Илия Чубриков печели първо място в генералното класиране на рали “Трансбалкания”. Съвсем скоро след този успех Ределе изпраща у нас и собствен екип, който да съдейства на българските специалисти при усвояване на монтажа на Булгаралпин. За изработването на стъклопластовите каросерии е закупен лиценз на стойност 8 милиона френски франка, в резултат на което е доставено специално оборудване, а Чубриков е назначен от ДСП “Булет” за отговорник по спортното производство. Използваната в случая епоксидна смола за изработване на каросериите, първоначално се внася от Франция, но впоследствие започва да се доставя от ГДР и Полша. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967 г., когато ефектният спортен автомобил вече е абсолютен хит в Европа и Америка, а неговото производство в България става повод за заслужена национална гордост. През 1968 г. два състезателни автомобила Булгаралпин, управлявани съответно от екипите на Илия и Кольо Чубрикови (на снимката) и Атанас Тасков и Атанас Агура, за първи път взимат участие в рали Монте Карло.
            Въпреки, че е предназначен предимно за спортните тимове в страната, Булгаралпин е достъпен и за някои от по-заможните частни клиенти, сред които е известният български режисьор Васил Мирчев. През 1969 г. той посещава кинофестивала в Кан, изминавайки разстоянието между София и курортния френски град само за 16 часа, благодарение на перфектата динамика насвоя автомобил. По същото време с чисто рекламна цел към ДСП “Булет” е създаден и автомобилен отбор, в който са включени братя Чубрикови, братя Агура, Роберт Кюркчиев, Славчо Георгиев и Атанас Тасков. Още с първите си изяви, кратко просъществувалият спортен тим се налага като безспорен фаворит в голяма част от автомобилните състезания у нас и в чужбина. През 1978 г. всички автомобили Булгаралпин излизат от хомологация и са спрени от състезания.
            Първоначалните намерения са да бъде изработван по един автомобил Булгаралпин на ден, но и до момента все още е трудно да се уточни общият брой спортни коли, произведени в Пловдив за периода 1967-1969 г. Според някои данни са завършени само 60 автомобила, според други те са 120, като 70 от тях са били предназначени за родния пазар, а останалите 50 за износ. Ръководителят на това производство Илия Чубриков си спомня за около 100 произведени броя, като нито един от тях не е изнасян зад граница. Цената на Булгаралпин в края на 60-те години е 8200 лева.

            Коментар


            • #7
              От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

              Човека сигурно го е прочел това вече. Обаче не се намира какво се е случило с двата болида от състезанието в Монте Карло. Във форума на Рено споменават че има история и била тъжна.

              Да подхвърля идея за интервю на Илия Чубриков. Умирам от любопитство кой е взел колите и възможно ли е някъде да се разпадат а нашия човек да иска да ги реставрира да им се порадваме.

              Коментар


              • #8
                От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                Ето какво казва един приятел, който е по-добре запознат с нещата:

                За оригинален състезателен и аз не знам нищо.
                Чубриков извади от някъде едно купе и го реставрира - доста добре го е направил, сигурно си го виждал - имаше статии по списанията с него. Но и той не е сигурен кое е това купе - дали е било от състезателните или не.

                Не че ти казвам нещо ново, но като цяло тия коли са толкова скъпи, че почти няма останали в България. Освен двата в мобиле.де, мисля че по ретро ралитата има още един син, сливенски. Преди години бях виждал снимки на един бял в Кюстендил - ужасно "тунингован", на нищо не приличаше. Всъщност не знам той дали е български или френски. Този, който в момента е в мобиле.бг, мисля, че е френски. Имаше и още някакъв жълт и "тунингован" из северо-източна България.
                Ето и още малко информация специално за състезателните Алпини: http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=1&t=8848
                Доколкото виждам едва ли има останало нещо читаво тук, след като и Чубриков е ползвал купе с неустановен произход. Явно в България отдавна няма такива коли вече.

                А тук една драма със Шкода 130RS - вижте в какво състояние е, но някакъв словак я беше купил както е така за огромна сума: http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?p=23307#p23307
                Последно редактирано от damon; 01-03-13, 01:21. Причина: добавка
                LZ2NKM

                Коментар


                • #9
                  От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                  Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                  Ето какво казва един приятел, който е по-добре запознат с нещата:



                  Ето и още малко информация специално за състезателните Алпини: http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?f=1&t=8848
                  Доколкото виждам едва ли има останало нещо читаво тук, след като и Чубриков е ползвал купе с неустановен произход. Явно в България отдавна няма такива коли вече.

                  А тук една драма със Шкода 130RS - вижте в какво състояние е, но някакъв словак я беше купил както е така за огромна сума: http://forum.rally-club.bg/viewtopic.php?p=23307#p23307
                  Има останали ... даже има и човек който ги произвежда
                  Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                  New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                  Коментар


                  • #10
                    От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                    да, преди време бях пуснал едни снимки тука, които след упорито търсене не намерих...
                    Един много добре реставриран алпин, който се продаваше за 10 000 евра, ама датата беше юли 2004

                    ето го











                    Коментар


                    • #11
                      От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                      Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
                      Има останали ... даже има и човек който ги произвежда
                      Според мен човекът пита за състезателен Алпин, не за обикновен. Каран от Чубриков, Янчо Таков, братя Агура и т.н. Според мен такъв отдавна няма останал в България след като и Чубриков не е възстановил оригинален.
                      LZ2NKM

                      Коментар


                      • #12
                        От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                        Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
                        Според мен човекът пита за състезателен Алпин, не за обикновен. Каран от Чубриков, Янчо Таков, братя Агура и т.н. Според мен такъв отдавна няма останал в България след като и Чубриков не е възстановил оригинален.
                        Дай определение на обикновен ? Ако за да стане необикновен ,ми даваш едно завойче на Чубриков и вече е .....
                        Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                        New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                        Коментар


                        • #13
                          От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                          Едва ли е останал някой от тези с които са се състезавали . Много години са минали а една състезателна кола е подложена на много по голямо натоварване и износване . Един удар и край . За това има хомолгация .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                            Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
                            Дай определение на обикновен ? Ако за да стане необикновен ,ми даваш едно завойче на Чубриков и вече е .....
                            Обикновен = серийна бройка от магазина. Необикновен = подготвен по приложение "J' от правилника на FIA. Победителя от "МОНТЕ КАРЛО" 1972 е с двигател 1600см3 и мощност около 180 к.с. при серийни 90-100....
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Имам нужда от вашата помощ.Търся рали Монте Карло Bulgaralpines

                              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                              Обикновен = серийна бройка от магазина. Необикновен = подготвен по приложение "J' от правилника на FIA. Победителя от "МОНТЕ КАРЛО" 1972 е с двигател 1600см3 и мощност около 180 к.с. при серийни 90-100....
                              Каквато поръчаш ,такава ще ти направят !
                              Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                              New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X