Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ниса 522Т

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ниса 522Т

    Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
    ....в момента има повече книги, отколкото живи Ниси в пространството.
    Естествен отбор Напоследък виждам в Елин Пелин една Ниса, отрязана на пикап и един бордови Жук. И двете са сред най-калпавите автомобили, които съм карал, но пък имаха чар и характер, макар и проклет. Последният ми сблъсък с част от Ниса беше текезесарката на Тони (Стария), която е с такъв двигател. Твоята изглежда определено добре.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • От: Ниса 522Т

      Имам повод да се похваля.
      След като преди време си купих нов двигател:


      Сега добавих и нова скорстна кутия.


      Това кафявото е вкаменена консервационна смазка.
      Кутията е тристепенна (любимата ми конфигурация), от последните - с директно излизащ от кутията лост. Тоест, точно като за Нисата.
      Не се сдържах, отворих я, за да видя как е вътре. Как да е? Суха, има само засъхнала консервационна смазка. Получи малко масълце по зъбите и остава да чака по-добри времена.


      Новото си е ново...


      Е, ще я монтирам при необходимост. В момента нямам кола за скорости. Нисата не изключва и не вие след последната кутия, на която сменихме всичко вътре. Варшавата никога не е имала проблеми с кутията, Волгата и тя. Реално пълнежът на трите кутии е еднакъв, като при Волгата има друг изходящ вал и барабан за ръчна спирачка, а при Варшава страничният капак е друг вариант (и такъв капак имам нов)...

      Преди монтаж ще се наложи хубаво измиване с бензин и евентуално разглобяване с подмяна на евентуално дефектни части. 80-те с военното положение и всичките Солидарности не са добър период за полското автомобилостроене.

      Коментар


      • От: Ниса 522Т

        Честито ...готов си за пенсия
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • От: Ниса 522Т

          В началото на април ме сполетяха малко беди:
          Първо една неделя наобяд посред бял ден ми разбиха дясното челно стъкло и изкъртиха лявата чистачка. Викам си - минал някой идиот и направил поразия.
          Сменихме стъклото и оправихме чистачката.
          На 12.04. сутринта излизаме с жена ми и детето и още пред входа виждам позната лъскава част да се търкаля на плочките. Лост за чистачка от Ниса. Значи пак отново!
          Ето какво видяхме:








          Както се вижда, паркингът е празен, място има и ТИР да паркира. Не знам някой да ми има зъб. Живея в блока от 35 години, всички съседи с коли ме познават от времето, когато ходех прав под масата. Не е никой от тях. Кой и защо - не зная. Това няма никакво значение реално. Да, цената на стъклата и чистачките на Нисата чисто счетоводно са стотинки вероятно. По всички канони е класически маловажен случай.
          Стъклото е строшено с камък. Един бяха запратили в калника - оттам беше отскочил чак на покрива. Следващото паве обаче е свършило "работа".
          Пак събрах бойната бригада - жена ми, Митко Цонев и Вальо Гелински. Добре, че съм прибрано момче и си имам още джамове.
          В крайна сметка закарах Нисата на сигурно място, я от понеделник ще си живее необезпокоявана на един охраняем, ама наистина охраняем паркинг.


          В крайна сметка сложих комплект чисто нови рамена и чистачки - черни, каквито са си фабрични на такава Ниса. Тия добарах първо, иначе имам и от лъскавите - те са били на по-старите Ниси.
          Сега следва да поръчам на приятели в Полша нови уплътнения за стъклото и в крайна сметка, лятото да се заема с привеждането на Нисата в добър вид.

          Та значи си я закарах в службата, там няма кой и как да пипа.
          Нисата си стоеше тихо и кротко три месеца на паркинг.
          Единствено май месец ходих до Драго на Скравена да правим мотора на Волгата.
          След разглобяването на Волговия мотор вътре не бях я чистил и си беше доста мръсно.
          Е, вчера реших да поправя тази несправедливост. Изхвърлих всички картони от пода - те бяха събрали капките масло и мръсотията.
          Без никакви трудности буса придоби спретнат вид поне отвътре...
          Смених скъсания десен калобран с чисто нов, оригинален.




          Ето какво се получи вътре:


          Готова е за събота да се разходи до Скравена на събор на полските автомобили!

          Коментар



          • Ноември минах Нисата на ГТП. Освен, че все така свети и спира отлично, мога да се похваля, че влиза в екологичната норма за годините си. Даде 2.5 об.% СО при норма 3,5 об.%. Това с карбуратор Иков 40СОП, който по принцип си дава богата смес. На студено и при дръпнат смукач прави димна завеса. Обаче загряла и с върнат смукач съвсем определено работи добре. Явно, щом даде и една толкова прилична стойност на въглеродния оксид.
            Естествено, регулировките по карбуратора са правени от моя милост на око и ухо без газоанализатор.

            Коментар

            Четат темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

            Зареждам...
            X