Обява

Свий
Няма добавени обяви.

История на Българското автомобилостроене

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: История на Българското автомобилостроене

    В действителност в последните няколко години автобусите Чавдар силно намаляха - и скоро съвсем ще изчезнат - неусетно за много хора. В момента най-срещаният модел е 11М4 - все още се използват по доста места като междуградски автобуси. В редовна експлоатация 11Г5 почти не останаха. Дори в момента не се сещам за град които да използва 11Г5 в редовна експлоатация. 11М3 се използва активно от военните по разни бази и поделения - като са в завидно добро състояние - дори съм виждал такива от пресни ремонти с нови двигатели. Б13-20 - има на не повече от 3-4 места - като един от тях е във Враца, и един или два във Благоевград. Б14-20 има няколко останали в Благоевград - само, че преправени в соло автобуси и 10-тина останали в Козлодуй - напълно оригинални - но доколкото разбрах вече са подменени с Мерцедеси и в началото на другата година ще бъдат бракувани. В Бургас има 5-6 - 120 и два 141. В София има около 10 - 141 в движение. В Ботевград един 140 в движение. Общо взето с това се изчерпват останалите автобуси Чавдар в редовна експлоатация. По мой груби сметки до 2 години няма да остане нито един в движение. Най-лошото е, че няма да остане нито един музеен експонат и марката ще бъде напълно заличена както и много други неща в нашето подобие на държава. Mendi - ако може прати ми ЛС с някакви координати за връзка с теб (email, skype, телефон - или каквото ти е удобно), че имам няколко въпроса - за да не разводняваме темата. И благодаря за обърнатото внимание.

    Коментар


    • #77
      От: История на Българското автомобилостроене

      За съжаление е точно така! Няма музей, който да се заинтересува от въпроса, днес това са бракми, утре ще са българска история - изчезнала завинаги! Има музеи с техническа насоченост, но спят дълбок сън! Въобще изключително интересни неща просто се унищожават. Например дизеловата мотриса Фиат, която след ремонт частично изгоря и в момента е оставена на тотално разграбване /Кракомобила ще знае доста повече по тези въпроси!/. И не само тя, ами и още много стари и интересни локомотиви и вагони. Или пък 2-3 или 3-4 изключително интересни, да не кажа безценни трамвайни мотриси и вагончета, останали в депо Красна поляна в София - и уж съхранени там, но всъщност изоставени на тотално унищожение! Не знам има ли втора нация като нас, уж бяла държава, а толкова слаба, нищожна техническа и историческа култура!
      Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

      Коментар


      • #78
        От: История на Българското автомобилостроене

        Фиатката 14 008 беше възстановена с цел да се използва от началството на Българските железници когато тръгнат на различни проверки из инфраструктурата - с каквато цел се ползва 19 001. Ето я хубавицата за да придобият представа и останалите Натиснете снимката за да я уголемите

Име:loc14.008.7w.jpg
Прегледи:1
Размер:193.2 КБ
ID:5321561 На снимката е след като изгоря. Беше възстановена с два чисто нови РТО мотора - малко след това обаче се запалва и изгаря по неизвестни за мен причини. Дълго време седя в депо София където беше тотално разграбена и ошушкана. Преди около 2 години беше предадена безвъзмездно на Национална Компания Железопътна Инфраструктура с цел да си я възстановят и да я използват за целите за които беше възстановена и преди това - тъй като от както БДЖ и НК"ЖИ" се раздехила вече НК"ЖИ" нямат какво да използват за проверки по ж.п. мрежата и наемат 19 001 от БДЖ за тази работа. В крайна сметка обаче към момента 14 008 е все по-разграбена и седи в базата в Илиенци. За жалост сигурно я очаква недобра съдба в Стомана Перник - както е тръгнало поголовно всичко да се реже наред. За трамваите в депо Красна Поляна - също е огромна разсипия - те са огромна история както за град София така и за цяла България - повечето от запазените модели са напълно уникални не само за България и Европа, но и целият свят - тъй като са произвеждани в България и не са изнасяни никъде извън нашата страна. Разбира се и там положението не е по-различно и освен да се разграбват мотрисите - друго по тях не се прави. Никой дори не си помисля да бъде направен музей на градският транспорт примерно - където да се поместят стари автобуси (каквито не останаха - примерно Skoda 706RO, RTO, Чавдар 11М3, Чавдар М80, Икарус 180 и т.н.т), трамваи - (каквито също не останаха - София 65, София 70, Космонафт, Комсомолец, Ман и др.) и тролейбуси (също нито един запазен музеен няма - нарязаха наскоро дори прототипа на тролейбус Чавдар 130 - 2525 които до преди 1-2 години работеше в депо Надежда, няма запазен нито един Дак-Чавдар или пък отвратителните Зиу 9, да не говориме за Шкода 9тр и други по-стари видове тролейбуси). В края на крайщата - всичко се разсипва и връща за скрап, а след време ще бъдат тотално забравени и заличени от българската история... която напоследък хич не е цветуща.

        Коментар


        • #79
          От: История на Българското автомобилостроене

          KRAKOMOBILA ,
          Здравейте, от написаното от вас съдя, че стр голям почитател на марката автобуси, също така и сте много вещ по темата.
          jakeup ,
          Явно много сте се потрудили при създаването на сайта за автобусите "Чавдар", което ви прави чест!

          Има и още един член на форума който демонстрира силна заинтересованост по темата но с него държим връзка чрез ЛС.

          Ако трябва да бъда честен, не очаквах публикацията ми да предизвика толкова бурен интерес, но заразен от вашия ентусиазъм, бих вложил повече усилия за доразвиване и популяризиране на всички материали свързани с този въпрос.

          И за да не разводняваме нещата тук с лични уговорки ще дам и-мейл адреса си - c22@abv.bg Моля колегите които не могат да ползват услугата "ЛС" но имат конкретни питания да го използват.

          На края може би най важната новина - приятеля ми е готов да предостви фотографиите. Само трябва да намерим най добрия начин за разпределението им така че да станат достъпни (дори и само в цифров вариант) за всички почитатели и ентусиаси

          Поздрави

          Коментар


          • #80
            От: История на Българското автомобилостроене

            За съжаление техническо-историческото ни ниво е все още в това положение:
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #81
              От: История на Българското автомобилостроене

              bluebird - за жалост това е реалността която скоро няма да се промени. Не умееме да си запазваме историята.

              Коментар


              • #82
                От: История на Българското автомобилостроене

                Здравейте.
                Пиша ви от Националния политехнически музей. Подготвяме витрини свързани с производството на автомобили и друга транспортна техника в България. Ако някой от вас притежава снимки или други предмети, които бихме могли да използваме в експозицията, нека се обади на Елена Иванова - уредник. Музеят се намира на ул. Опълченска 66 в София.
                Контакти:
                http://www.polytechnicmuseum.org
                polytechnik@abv.bg
                elena53@abv.bg
                тел. 931 80 18 , 831 30 04
                /личен моб.тел. 0885 792419, 0878781345/

                Коментар


                • #83
                  От: До: История на Българското автомобилостроене

                  колега veni 1 ти си правил 50 см. копие а аз правя пълно външно изменение на спортната СОФИЯ сложих и друг двигател защото ладовия нещо не ми допада и живот и здраве ще стане нещо много ЯКОО ти си се разтрепервал а мен питаш ли какво ми е

                  Коментар


                  • #84
                    От: История на Българското автомобилостроене

                    Който си е сглобил вече копие на Булгаралпин с онези купета от предните страници, нека се похвали, или поне ако може връзка към екипа, който се беше заел да ги прави. Също и колегата горе с видоизменената София Б ако може да напише докъде стигна работата по неговия проект...
                    Формотворец на коли

                    Коментар


                    • #85
                      От: История на Българското автомобилостроене

                      http://alpinea110.net/ доколкото знам тук могат да правят реплики на Булгаралпин, вече има направени...

                      Коментар


                      • #86
                        От: История на Българското автомобилостроене

                        Благодаря за връзката!
                        Формотворец на коли

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                        Зареждам...
                        X