Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Маршрут и план на пътуването.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Маршрут и план на пътуването.

    Идеята на тази тема е лека, по-лека да се конкретизира маршрута до неговия финален вариант (преди тръгване) и да се състави логистичният му план.

  • #2
    От: Маршрут и план на пътуването.

    Груб примерен идеален маршрут: България, Африка (до най-южното пристанище на западния и бряг). Прехвърляне с кораб до най-южното пристанище на източния бряг на Южна Америка после нагоре през Централна и Северна Америка - до Аляска. От там прехвърляне с кораб на полуостров Камчатка (или друго по-удобно за достигането на следващата цел пристанище), Езерото Байкал, Монголия, Китай, пак Русия (Владивосток), прехвърляне с кораб до Япония, прехвърляне с кораб до Тайван, прехвърляне с кораб до Филипините, прехвърляне с кораб до Папуа и Нова Гвинея, прехвърляне с кораб до Нова Зеландия, прехвърляне с кораб до Австралия, прехвърляне с кораб до Индонезия, Малайзия (прехвърляне с кораб до Сингапур), Тайланд, Бирма, Бангладеш, Индия (Бутан, Непал), Таджикистан, Узбекистан, Казахстан, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България

    Знам, че звучи невероятно, опасно, дълго, безумно скъпо и невъзможно, но може би точно в това се крие възможността да се осъществи подобна "експедиция на експедициите". Ще съм благодарен на всякаква помощ и съвети относно всичко - избор и подготовка на машините и оборудването, съставяне на подробен маршрут и план на пътуването, логистика и т.н. въпроси касаещи всеки аспект на подобна авантюра. Държа да отбележа, че не се търси най-прекия маршрут. Експедицията ще има за цел да посети най-интересното от гледна точка на природни и исторически забележителности (в рамките на възможното), защото идеята на цялото това нещо е да се снима филм в който трябва да се вижда и нещо повече от прашни и кални пътища. Търсеното съотношение ще е 70/30 в полза на асфалта и макадама (там където ги има).

    Коментар


    • #3
      От: Маршрут и план на пътуването.

      http://www.horizonsunlimited.com/ Сайт на световни пътешественици. Има много информация по всякакви въпроси касаещи дълги и околосветски пътувания.
      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
      Златомир Попов - Forry

      Коментар


      • #4
        От: Маршрут и план на пътуването.

        На първо четене се сещам за две-три неща...
        1) Прецени тръгване и времетраене на движение така, че да се съобразиш с дъждовните периоди и зимите.
        2) раздели подготовката на няколко части:
        а) маршрут и места за гледане
        б) техника и екипировка
        в) "здравеопазване"...( ваксини, лекарства, курс/курсове за долекарска помощ и т.н....)
        г) тимбилдинг( най-важното!)

        Повтаряй си от време на време..."Всичко гениално е простичко, но не всичко простичко е гениално!"

        Коментар


        • #5
          От: Маршрут и план на пътуването.

          Началото е БГ-Испания. Ферибот Тенерифе-Танжер. Мароко ти е около 750км с обикалянето на "ценното" там. Аз го смятах 14-18 марокански дни.

          Коментар


          • #6
            От: Маршрут и план на пътуването.

            Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
            Началото е БГ-Испания. Ферибот Тенерифе-Танжер. Мароко ти е около 750км с обикалянето на "ценното" там. Аз го смятах 14-18 марокански дни.
            Няма да е това началото.... Ще се започне с нещо, като Турция, Иран, Арабски Полуостров и от там у Африката....

            Коментар


            • #7
              От: Маршрут и план на пътуването.

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Няма да е това началото.... Ще се започне с нещо, като Турция, Иран, Арабски Полуостров и от там у Африката....
              Дано са спрели да се тепат до тогава там
              П.П. Иран ти е малко далече за Африка. Там по-скоро на връщане да се мине.

              Коментар


              • #8
                От: Маршрут и план на пътуването.

                Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                На първо четене се сещам за две-три неща...
                1) Прецени тръгване и времетраене на движение така, че да се съобразиш с дъждовните периоди и зимите.
                2) раздели подготовката на няколко части:
                а) маршрут и места за гледане
                б) техника и екипировка
                в) "здравеопазване"...( ваксини, лекарства, курс/курсове за долекарска помощ и т.н....)
                г) тимбилдинг( най-важното!)

                Повтаряй си от време на време..."Всичко гениално е простичко, но не всичко простичко е гениално!"
                Хубаво си се сетил и си предложил много добра "мантра", която ще нарека "Мантрата на пилигрима". Относно останалото - на една вълна сме. Идеята е да редувам северното с южното полукълбо така, че максимално да пътуваме при летни условия. Ще се опитам да избягаме и от "мусонните дъждове", където и когато това е възможно, а там където пък е по-добре да се пътува в такива условия, ще ги търсим (на доста места прочетох, че за изнежени европейци като нас, е по-добре при наличието на асфалт, джунглата да се пресича по време на дъждовния сезон - по-малко жега е (която за мен няма да е кой-знае какъв проблем, ако разполагам с достатъчно вода за пиене, но пък почти сто процентовата влажност на въздуха ще ми разгони фамилията), по това време зрее де що има плод, дето става за ядене, и не на последно място - има достатъчно прясна вода, която след необходимата обработка става за пиене. Със сигурност ще съобразя цялата програма с един конкретен етап от пътуването - този в Сибир, само дето не знам, кога е най-добре да се пътува там (лятото е кал до кръста, а зимата е нормално да е поне -30 С...), като единственото нещо което ме вълнува там е да видя езерото Байкал и да хвърля въдица в някоя гъмжаща от риба местна река - между другото, това е част от плана ми за цялото пътуване! Няма само онези дразнители от Дискавъри Чанел и Нешънъл Географик да си правят кефа... Така, че ако има хора запознати с "Особеностите на местния лов и риболов", да не се стискат и да дават акъл.

                Коментар


                • #9
                  От: Маршрут и план на пътуването.

                  Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                  ... Ще се опитам да избягаме и от "мусонните дъждове", където и когато това е възможно, а там където пък е по-добре да се пътува в такива условия, ще ги търсим (на доста места прочетох, че за изнежени европейци като нас, е по-добре при наличието на асфалт, джунглата да се пресича по време на дъждовния сезон - по-малко жега е (която за мен няма да е кой-знае какъв проблем, ако разполагам с достатъчно вода за пиене, но пък почти сто процентовата влажност на въздуха ще ми разгони фамилията), по това време зрее де що има плод, дето става за ядене, и не на последно място - има достатъчно прясна вода, която след необходимата обработка става за пиене. ..
                  Тук казуса е интересен. Не мога например да ти давам съвет за джунглата в Малайзия, особено след последните разговори с близнака, но пък за другата, Амазонската мисля че грешиш. Жегата в джунглата не е толкова страшна, виж като се отвори небето тогава става мам си джейс. Изчезват пътища с бая метри бетонна основа и хасфалт, там където условно се минава изведнъж се превръща я в река я в езеро. Мисля че съм ти казвал как на сравнително малка, сравнена с баш голямата Амазонка, река, през дъждовният сезон за 24ч. нивото скача с 8/осем/ метра. Най- малък ти е проблемът в джунглата с питейната вода независимо от сезона. През "сухият" всеки ден вали дъжд докато през влажният често забравя да спира. Плодове и разни неща за ядене-целогодишно. Риби в реките обилно, но задължително кукички със стоманен повод че най-лесно кълвящата и много вкусна пираня има бая остри зъбаци. За Сибир също акъл не мога да давам но пък ти знаеш кой да попиташ.
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #10
                    От: Маршрут и план на пътуването.

                    Mдааа, Сибир !? Май, май и пак май, това е месецът, има все още лед, ама няма вече сняг, ако греша Сибирски да каже, после става киша ииииии мноооого комари, ама наистина мноооого, и гладни , гладни.
                    подаръци за мъже от FACOM
                    промоция на читави инструменти

                    и на хоби такива

                    тел. О879 Ч8Ч 2З5

                    Коментар


                    • #11
                      От: Маршрут и план на пътуването.

                      Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                      Тук казуса е интересен. Не мога например да ти давам съвет за джунглата в Малайзия, особено след последните разговори с близнака, но пък за другата, Амазонската мисля че грешиш. Жегата в джунглата не е толкова страшна, виж като се отвори небето тогава става мам си джейс. Изчезват пътища с бая метри бетонна основа и хасфалт, там където условно се минава изведнъж се превръща я в река я в езеро. Мисля че съм ти казвал как на сравнително малка, сравнена с баш голямата Амазонка, река, през дъждовният сезон за 24ч. нивото скача с 8/осем/ метра. Най- малък ти е проблемът в джунглата с питейната вода независимо от сезона. През "сухият" всеки ден вали дъжд докато през влажният често забравя да спира. Плодове и разни неща за ядене-целогодишно. Риби в реките обилно, но задължително кукички със стоманен повод че най-лесно кълвящата и много вкусна пираня има бая остри зъбаци. За Сибир също акъл не мога да давам но пък ти знаеш кой да попиташ.
                      В пътеписа на моторджиите, специално за Бразилия - точно това пише (казано им от месните и доказано от тях на практика) - по асфалта и през дъждовния сезон, иначе е мор. Разликите в температурите са в порядъка на до десетина градуса (сух/дъждовен сезон), а това при температури от 35-40 градуса си е адски много! Явно наистина "джунгла" с "джунгла" не си прилича и макар незначителни разлики в географската ширина и надморската височина, дават чувствителни разлики в условията..?!! Трябва да се чете още много и с още доста хора, ще трябва да се говори.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Маршрут и план на пътуването.

                        Аляска - Чукотка (независимо от посоката) през берингово море с МПС, ако ще и Хенри Кисинджър да ти е вуйчо и от NG лично да са се обадили на Путин пак няма да стане или, ако лично Путин е обещал, може и да стане, но до последния момент няма да знаеш дали формалностите на границата ще отнемат седмица, месец или година Проверено е не веднъж от световно известни пътешественици.... Сибир, ако искаш да го атакуваш от изток варианта ти е през Владивосток (разбирай изход от Япония, Филипините...)
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #13
                          От: Маршрут и план на пътуването.

                          Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                          Аляска - Чукотка (независимо от посоката) през берингово море с МПС, ако ще и Хенри Кисинджър да ти е вуйчо и от NG лично да са се обадили на Путин пак няма да стане или, ако лично Путин е обещал, може и да стане, но до последния момент няма да знаеш дали формалностите на границата ще отнемат седмица, месец или година Проверено е не веднъж от световно известни пътешественици.... Сибир, ако искаш да го атакуваш от изток варианта ти е през Владивосток (разбирай изход от Япония, Филипините...)
                          Абе има една такава работа... Ровя като луд из нета вече две седмици и стигнах до извода, че от Аляска освен рибарски корабчета, танкери и кораби за насипни товари, друго не отплава (не само към Русия, ами въобще). За първите е ясно защо и как плават, а вторите пътуват основно до дестинации на западното крайбрежие на САЩ, превозвайки нефт и полезни изкопаеми (руди). Отделно от това, наистина в Далечния Изток на Русия нищо по-на север от Владивосток не може да се използва за нуждите на пътуването и то не само заради митнически или други бюрократични проблеми. Просто поне аз не мога да открия редовни линии за превоз на контейнери (не само от САЩ) до друг руски порт в този регион, а "бутикова" транспортна услуга (да се плати на някой да качи джипа на борда - Венци (малкия) онзи ден качи едно клипче с руски кораб превозващ японски коли втора употреба точно до Владивосток, които изпопадаха всичките в морето:http://www.offroad-bulgaria.com/show...90#post2249890) би струвала "майка си и баща си" или би била прекалено рискована (може би, единственото място в света където ще е фатално да загубим джипа и целия си багаж, и оборудване е именно там - в Сибир). Ще поровя още малко в търсене на варианти, като най-вероятния е, джипа да се качи в контейнер за Австралия, някъде в Канада (все още се надявам, че ще открия опция от Аляска). От там (Австралия) в обратен ред, през Нова Зеландия (а ако има превоз най-добре ще е да се започне от тук и после през Австралия), Папуа и Нова Гвинея, Индонезия, Малайзия, Филипините, Тайван, Япония, Русия - Владивосток (сибирски етап), Монголия, Китай, Виетнам, Камбоджа, Тайланд, Бирма, Бутан (дай Боже, че там раздават само по 12 000 визи за чужденци годишно), Индия и си караме по първоначалния маршрут нататък...Ще се действа според реалностите, а не според желанията - това е повече от ясно.
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 29-07-13, 07:54.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Маршрут и план на пътуването.

                            http://www.fesco.ru/en/clients/schedule/
                            Канада /Ванкувър/ до Русия

                            От ходенията ми из Аляска и Канада- всичко се транспортира с барджи. Ще направя двойно гамбони чупка с винт, ако намериш нещо директно от Аляска до Русия. Най северното Канадска пристанище товарещо контейнери на кораби е Принц Руперт. На един ден с лодка е от Кетчикан. С кола не знам, там много пътища няма. На много места в Аляска можеш да си натовариш колата на барджа и да ти я доставят до Сиатъл или Ванкувър.
                            http://www.lynden.com/aml/
                            "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
                            Приста-НЕ! Виж тази тема-
                            https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

                            Коментар


                            • #15
                              От: Маршрут и план на пътуването.

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              http://www.fesco.ru/en/clients/schedule/
                              Канада /Ванкувър/ до Русия

                              От ходенията ми из Аляска и Канада- всичко се транспортира с барджи. Ще направя двойно гамбони чупка с винт, ако намериш нещо директно от Аляска до Русия. Най северното Канадска пристанище товарещо контейнери на кораби е Принц Руперт. На един ден с лодка е от Кетчикан. С кола не знам, там много пътища няма. На много места в Аляска можеш да си натовариш колата на барджа и да ти я доставят до Сиатъл или Ванкувър.
                              http://www.lynden.com/aml/
                              На там вървят нещата... Освен да ровя из нета, навъртях и доста телефони. Най реалното според хората е, когато стигнем до горе, на място да се търсят варианти, защото толкова напред във времето никой не иска да се ангажира с нищо, дори и с опцията - да се плати някакъв аванс предварително.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на Вчера.

                              Зареждам...
                              X