Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

    Предлагам тук да си говорим само за избора и подготовката на джипа. От първата тема ще прехвърля всички мнения в тази посока тук.

  • #2
    От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

    1-ви основен проблем - избор на експедиционна машина (марка и модел) и подготовка.
    Идеята е трите джипа да са еднакви. Ясно е, че трябва да е нещо максимално здраво и максимално глупаво от към електроника, с достатъчен обем за поемането на багажа, който е цял отделен филм. Само това условие доста стеснява и без това бедния разумен избор и стигаме до следващата конкретизация - трябва ни нещо със достатъчно голям и мощен атмосферен дизел, и с възможно най-здравата СК (щеше да е прекалено хубаво, ако ставаше с автомат). Избора се стеснява още повече - до две марки (изключвам Дифендера, заради комфорта, който е задължително условие на задачата - няма как да се изминат на "Ура" близо 300 000 км. в нещо с комфорта на ковчег) - ТЛК 80 4,2 D и NP Y60/61 4,2 D. Изключвам опцията "турбиниран двигател", заради значително по-голямата вероятност от технически проблеми и повреди. Тук е мястото да ме убедите, че има вариант за турбиниране и на двете машини с достатъчно високо ниво на надеждност, с оглед на маршрута! Поне моите познания в тази област не ми дават задоволителен вариант за решение на този проблем, който води до компромис с мощността, което пък от своя страна не е ОК заради голямото крайно тегло на автомобилите, местата с голяма надморска височина и евентуални чисто офроуд ситуации в които се иска мощност на машината.
    С оглед на световното покритие на маршрута, основен фактор за избора на автомобил е и наличието на резервни части и адекватен сервиз, поради невъзможността да се предвиди абсолютно всичко и необходимото да се носи в автомобилите от самото начало. Определено Тойота е по-разпространената марка в световен мащаб, а в най-проблемните участъци от маршрута - Африка и Далечния Изток е доминираща марка. Лично за мен това е решаващо за избора и от него може да зависи крайния успех на цялото начинание, затова клоня към 80-ката (не съм 100% убеден, заради здравината на Патрула - има проведени успешно достатъчно дълги и тежки експедиции с този автомобил, които са минали само с козметични ремонти по окачването и ходовата част, което си е напълно в реда на нещата). Ще се радвам на експертни мнения в тази посока, защото не ми се ще да зачерквам Патрула с лека ръка - достатъчно доказала се машина за целта е.

    Коментар


    • #3
      От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

      Марто проучил ли си въпроса как стоят нещата с механичните компресори?
      За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
      0878 79 20 61 Борис

      Коментар


      • #4
        От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

        Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнение
        Марто проучил ли си въпроса как стоят нещата с механичните компресори?
        Не

        Коментар


        • #5
          От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

          Марто,мисля,че това http://autoline-bg.com/sf/kemper-kem...818507900.html ти решава проблемите.Мисля,че може да издържи и две пътешествия.

          Коментар


          • #6
            От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

            Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
            Марто,мисля,че това http://autoline-bg.com/sf/kemper-kem...818507900.html ти решава проблемите.Мисля,че може да издържи и две пътешествия.
            Това за една съществена част от обиколката наистина се е утепало...!!!

            Коментар


            • #7
              От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Това за една съществена част от обиколката наистина се е утепало...!!!
              Нали една от идеите е в различните части от пътешествието да сте с различно оборудване, вкл. и автомобила.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #8
                От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Нали една от идеите е в различните части от пътешествието да сте с различно оборудване, вкл. и автомобила.
                Никога не е имало такава идея, нито съм писал подобно нещо! Заблудил си се нещо..?!!

                Коментар


                • #9
                  От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                  Интересно, какво се прави, ако ти се наложи да търсиш капачка за резервна гума, или бушон за ляв мигач на Урал в Суринам, например?

                  Например е подчертано неслучайно - надали те боли фара, ако си без капачка, или без бушон, де...
                  Driving experience - since 1976.
                  Ако знаеш къде да прочетеш нещо, значи вече си го чел.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    Интересно, какво се прави, ако ти се наложи да търсиш капачка за резервна гума, или бушон за ляв мигач на Урал в Суринам, например?

                    Например е подчертано неслучайно - надали те боли фара, ако си без капачка, или без бушон, де...
                    Тъпото е, че се отнася и за всяка останала част от Урал-а....

                    Коментар


                    • #11
                      От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                      Тъпото е, че се отнася и за всяка останала част от Урал-а....
                      Русия е половината свят-не го забравяй и там тая гад е безгрижна,па за другата половина си земи едно такова http://suchen.mobile.de/auto-inserat...nCategory=true

                      Коментар


                      • #12
                        От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                        Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
                        ...па за другата половина си земи едно такова http://suchen.mobile.de/auto-inserat...nCategory=true
                        Останаха ми очите... чесно не бях виждал подобна "маняшка" машина.
                        Но Тойотата не е ли с по-голям вътрешен обем?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                          Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                          Останаха ми очите... чесно не бях виждал подобна "маняшка" машина.
                          Но Тойотата не е ли с по-голям вътрешен обем?
                          Тойота-та има други експедиционни плюсове (опция за един 300 литров резервоар за гориво, вместо още един - допълнителен при Нисана, което си има отделно своите плюсове и минуси, по-разпространена марка е в световен мащаб и т.н.)! Обема им е почти еднакъв (разликата не си струва коментара)... Ако е Патрул машината, предполагам и, че ще гледаме да е по-нова и по-малко бутиково изпълнение (влюбен съм в 4,2 атмосферния патрулски дизел, ама си е рядък още по рождение, дори и да оставим настрана проблема с "набора" и някои типични болежки като корозията, например...). Иначе машината от обявата е уникална наистина и за "без пари" с оглед на комплектацията в която се продава...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                            Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
                            Русия е половината свят-не го забравяй и там тая гад е безгрижна,па за другата половина си земи едно такова http://suchen.mobile.de/auto-inserat...nCategory=true
                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                            ... Иначе машината от обявата е уникална наистина и за "без пари" с оглед на комплектацията в която се продава...
                            Вие нали не вярвате в дядо Мраз? Замислете се защо в обявата няма телефон и за продавач пише "Provider". Такива обяви много... Мога да разкажа какво следва след като установиш контакт с този "Доставчик" по мейл.

                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                            Тойота-та има други експедиционни плюсове (опция за един 300 литров резервоар за гориво, вместо още един - допълнителен при Нисана, което си има отделно своите плюсове и минуси...
                            Ако говориш за 80та серия на Тойота, нямам представа къде ще се вмести този 300 литров резервоар. Възможно е обаче с основния и допълнителен да се докарат почти 300 литра. При Патрула няма опция за втори резервоар, основния се заменя с тунингов с по-голям обем (около 170л.).

                            Тойота наистина е по-разпространена от Нисан навсякъде по света, включително и в Австралия и Азия, но не разчитай, че под Тойота тук говорим за 80та серия. 80тката си е скъп ретро автомобил навсякъде по света и не бих казал че е широко разпространен. Много по-разпространен Ленд Крузър е тежката 7ма серия в Африка например, Хайлукса и новата 7ма серия в Австралия и Азия, разни Такоми и подобни в Северна Америка. За което Сашо (Icerunner) писа в първоначалната тема.

                            Още нещо, относно притесненията за възрастта на Нисана - ако отидете на вариант цялостна ревизия на не нов автомобил - какво те притеснява годината?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Избор и подготовка на експедиционен автомобил.

                              Марто..първо , "обиколи" няколко предполагаеми типове машини и седни на шофьорската седалка! Преди няколко дни поогледах от близо една 78-ца, която иначе беше направена за експедиции и беше "слънце"! Обаче...когато се покатерих вътре се изумих от неудобството- тясно и неудобно. Седалката не успях да дръпна на зад, защото точно отзад беше монтиран резервоар за вода..седалките бяха някакви присадени и ръбеха странично. Верно..собственика е 1.65 и 70 кила, а аз съм повечко, ноо...Този елемент, удобството, не го подценявай в никакъв случай, не е за ден или за месец работата! Мисли сега, за да не търсиш по Сибир фастум гел, че си се схванал на кочан..
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на Вчера.

                              Зареждам...
                              X