Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на експедиционен джип.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на експедиционен джип.

    Колеги, отдавна искам да повторим разговора за ескспедиционните джипове отпреди година. За да избегнем конфликтни мнения, този път ще задам конкретна ситуация. Очаквам от Вас всеки да даде аргументирано мнение за себе си, а не да критикува другите.
    И така, какъв джип бихте избрали за експедиция през България, Румъния( целите Карпати) и Унгария. Идеята е да се отиде на старта на Дакар сериите. На какъв тунинг бихте го подложили и какво оборудване бихте взели. Очаквания терен е 30% шосе и 70% средно трудно черно с кратки, но сериозни препятствия на места( пресичане на река, каменист терен и дълбоки кални коловози). Очакваната продължителност е 10 до 14 дни и идеята е да си завасим от външния свят само за гориво. Фиксираме броя на участнците на двама в автомобила.
    Просто очаквам всеки да изкаже своят опит, виждане и желания, а защо не и мечти. В следващото мнение ще започна аз.
    Последно редактирано от zzlatev; 08-02-08, 20:02.
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

  • #2
    До: Избор на експедиционен джип.

    Моят избор е Дифендър 110( дълга база) с ТД5 двигател. Аз съм пристрастен към марката. Бих избрал модел с климатик, ще махана задните седалки и ще се опитам да побера целия багаж вътре, без да слагам външен багажник. Считам, че мястото ще е достатъчно за двама души и цялата екипировка. Дифендъра е известен с високия си център на тежестта, а и багажника вдига съпротивлението и оттам разхода. Двигателят е надежден, с доста добър разход, 12-15 на сто. Резервоара е достатъчно голям и дава добра автономност на автомобила. Здравината на цялостната конструкция на автомобила съм изпитал лично и според мен е ненадмината. Като цяло автомобила е изключително здрав и при предварително добро обслужване няма да има проблеми. Естествено ще взема инструменти и някои консумативи.
    Усиленото окачване за този модел е изключително здраво и надеждно, особено на австралийските производители. Задължително е да се сменят джантите с по широки, а може би и фланци. Гумите за мен са Гудиър МТР. Достъпни са на българския пазари и са отлични на кал и скали. Естествено предна броня, лебедка 12000 либри и шнорхел са задължителни. Идеално би било да имам и задна броня австралийски тип, с място за резервна гума и 20 литрова туба с гориво. Джак, ленти за теглене, шегли и всичко останало са си задължителни. Джака бих поставил отзад, на резервната гума, а шанцовия инструмент отпред, на калниците. Отсъ ствието на багажник ме лишава от възможноста за покривна палатка, но аз и без това съм привърженик на нормалния модел. Няма да коментирам къмпинг оборудването, то е според вкуса на всеки и няма нищо общо с автомобила.
    В заключение, избирам Дифендър заради пословичната му здравина, отличните офф роуд качества( особено след тунинг), добрия му разход на гориво и ако се наложи, ремонтопригодност. Чакам и Вашите мнения.
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

    Коментар


    • #3
      До: Избор на експедиционен джип.

      Aз за подобен тип експедиция бих заложил не Нисан Патрул GR Y60 дълга база повечето неща по оборудването бих взаимствал от Дефендъра на Злати като бих добавил един инвертор за 220 волта допълнителни гнезда за запалка за да имам за зареждане на всички джаджи.И въпреки че Нисана е доволно тежък смятам че ще се справи достатъчно добрев,виж относно ремонтнопригодноста тук нека се изкажат колегите Патруладжий ..
      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
      тел.088четири 9едно9 4нула4
      -------------------------------------------------------

      Коментар


      • #4
        До: Избор на експедиционен джип.

        Темата за подготовка на джип за експедиции е необятна, всяка една дестинация си иска характерната подготовка.

        Нямам представа какъв е маршрута през Карпатите и после Унгария, само мога да предположа, че е изключително красиво.

        В общи линии при избора на джип за конкретно зададения маршрут, избора ще е по-скоро субективен. По ред причини. Нито Румъния, ното Унгария са на край света, така, че при технически проблем най-вероятно ще се намери необходимата част за машината. Има офиси на DHL и в двете страни все пак (шегичка). Още нещо - както при подготовка на джип за гората, така и при подготовка за експедиции, достигнатия краен бюджет при различните (неруски) марки е доста близък, така, че на преден план излизат най-вече:
        - избора на модел и марка за конкретния район и терен - наличност на части, комлектовка на колата (стандартна и допълнителна) за съответния ландшафт, климат и т.н.
        - лични предпочитания за марка и модел

        Малко коментари, ако мога да си позволя Злати, към твоя пост. Имайки предвид, че и аз съм голям фен на Дифендъра.

        - ЛР-ите са с икономични мотори, но за експедиция можеш да забравиш за разход от 12 до 15 (според мен) не само при Дифендъра, но и който и да е друг. Може би Опел Капка 1.6 дизел ще го докара към тези нива. Там в много моменти разхода е на час. Старт от 20/100 е напълно реалистично.
        - За всяка една експедиция, може би освен такава в Цивилизования свят е абсолютно задължителен втория резервоар за гориво. Препоръчителен е и резервоар за вода.
        - За къмпингуване в България (особено кратко - уикенд до няколко дневно) моят категоричен избор е стандартната палатка. Но за сериозна експедиция от 15 дни нагоре си трябва такава за покрива. Това да разпъваш и събираш всеки ден е най-несъществения недостатък на стандартната спрямо покривната...
        - От гамата на ЛР определено не бих избрал Td5 за такава цел. Мисля е ясно защо.
        - Добре е да се обърне внимание на недостатъците на модела (имат ги всички), и да се компенсират до колкото е възможно. Конкретно в случая касети!!!, полуоски и разни други.
        - 2 резервни гуми. При гумите ми е направило впечатление, че е от голям плюс ако са няколко коли с еднакви присъединителни размери на джанти, кара се с еднакъв размер гуми и т.н. Кофти е да си единствен и уникален. Джанти за ЛР стават само от друго ЛР. И последното не се касае само за гумите. Ако са няколко автомобила от една марка и сравнително една гама (не е задължително да е един модел, но да има съместимост на частите между моделите) - тогава е много по-лесна организацията на части, инструменти и подобни. Не е задължително всеки да носи всичко, а може да се групира. Това си го дискутирахме след Албания миналата година.

        Иначе избора не е лека задача. Проблема тук в БГ е, че както при избор на джип за гората, повечето се опитват да съвместяват 2 и повече в 1. Тоест гора+градско, или в случая експедиционен+градско/извънградско. Освен посочената дестинация (Румъния, Унгария) - около нас възможностите са Балкански полуостров, Северна Африка и може би нагоре към Русия. За тези възможни дестинации а и по-принцип, колкото по-проста е една машина откъм наличие и зависимост от електроника и колкото механично по-здрава е тя, толкова по-добре. Според мен.

        В контекста на последното - един много удачен вариант за мен (разбира се, според пари, време и т.н., бих се спрял и на други) е дълъг Nissan Patrol Y60/Y61, TD42.

        Коментар


        • #5
          До: Избор на експедиционен джип.

          Хъм... ако говорим за конкретно този маршрут, май всяка джипка подготвена да мине тежките препятствия ще свърши работа. Тъй като пътя минава през сравнително цивилизовани места, няма необходимост от големи запаси храна, вода и гориво. При двама пътници останалото се побира и в Самурай...
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            До: Избор на експедиционен джип.

            Съгласен съм с Яро за кеситете и полуоските, бях го проруснал. А и като се замисля, май 200/300 ТДИ наистина са по-ремонто пригодни в полеви условия заради по-малкото електроника. Но за разхода не съм съгласен, карал съм плътно натоварен Дифендър на черно с турбодизела, предшественик на 200 ТДИ и така и не можах да надхвърля разход от 15 дизел средно.
            Яро, само за твой ориентир, говорим за пътуване от типа на Албания миналата година.
            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
            www.ADV-Bulgaria.com

            Коментар


            • #7
              До: Избор на експедиционен джип.

              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
              Хъм... ако говорим за конкретно този маршрут, май всяка джипка подготвена да мине тежките препятствия ще свърши работа. Тъй като пътя минава през сравнително цивилизовани места, няма необходимост от големи запаси храна, вода и гориво. При двама пътници останалото се побира и в Самурай...
              Така е, аз търся обоснованото мнение на колегите за личните им предпочитания, за да изпъкнат силните и слабите страни на избраните автомобили. А дори и в България можеш да караш в гората цял ден, без да срешнеш никой, например в Родопите. А и идеята е да си автономен и да не зависиш от румънските селски хоремази.
              Може би примерния маршрут не е най-добрия възможен, но миналия път именно разнообразното значение на понятието експедиция ни донесе огромните разноогласия и споменаването на Трабанта редом с Джогана.
              LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
              www.ADV-Bulgaria.com

              Коментар


              • #8
                До: Избор на експедиционен джип.

                Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                Съгласен съм с Яро...Но за разхода не съм съгласен, карал съм плътно натоварен Дифендър на черно с турбодизела, предшественик на 200 ТДИ и така и не можах да надхвърля разход от 15 дизел средно. Яро, само за твой ориентир, говорим за пътуване от типа на Албания миналата година.
                Пътуване от типа на Албания миналата година е важно пояснение.
                Защото една лирична отсечка като последната разходка на Маркан, Чавдар, Виктор и Голди - и дори и "празен" разхода на джипа веднага става един друг...

                Коментар


                • #9
                  До: Избор на експедиционен джип.

                  Тоя тип разходки не се предвиждат. Маркан катери по дерето, а в нашия хипотетичен случай, дерето само се пресича като препятствие напреко на пътя, и то по възможно най-удобното място.
                  Много ценно ще е колеги с опит в подобни експедиции да споделят личен опит, и то най-вече по техническата част. Нали разбирате, че идеята е не да изродим темата в обичайния спор кой джип е най-добър, а да даден обосновани мнения и препоръки за различни марки и модели. Не да започнем ожесточено да се заяждаме и накрая да ни заключат, а по скоро да извадим някакви ценни идеи и факти на яве.
                  Само като идея, пътищата в Карпатите са като нашите в Западните и Централни Родопите, само мащаба на планината е почти тройно по-голям. И на доста места релефа е по скоро Рилски тип.
                  LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                  www.ADV-Bulgaria.com

                  Коментар


                  • #10
                    До: Избор на експедиционен джип.

                    Супер тема. Доколкото е ясно, че всеки добре подготвен автомобил би могъл да изпълни поставената задача, аз приемам темата като "с какъв автомобил бих се чуствал най-добре при подобна експедиция". С други думи да помечтаем....
                    Започваме от тук: (Надявам се В. Петров да не се разсърди или да ме обвини в липса на въображение )

                    Избирам за база NISSAN PATROL Y60 WAGOON поради това, че е голям, комфортен, предлага голяма база за тунинг, разпространен е на много места по света ... и ми е любимец Разбира се на първо място поставям надеждността на силовите му агрегати, голяма част от които са оразмерени като за 5-тонен камион. Вариянтите за двигател за мен са два - TD42 - 4.2 литров дизелов двигател, легендарен със своята простота и надеждност. Двигателя не предлага много завидна максимална мощност (125 к.с.) поради което е необходимо да бъде подхранен от един турбо кит, като този например.
                    http://www.dencodiesel.com/nissantd42.asp
                    С такъв кит се достига мошност от 160+ к.с. което може да задоволи всички нужди на тежката експедиционна машина. За съжаление намирането на добре запазен екземпляр с такъв двигател граничи с фантазията или с цената на нов У61... Единствен вариянт е внос от UK където са разпространени, но остава с десен волан...
                    И тук е добрата новина - поради някой конструхтивни особености на човешката психика (предрасъдъци може би) в Швейцария редовно се появяват оферти за добре запазени Патроли с нищожен пробег задвижвани от двигателя ТВ42 - бензинов редови шестак с долен вал и всичко е по-по-най! Единствен недостатък е около 20-30% по големия разход на гориво в сравнение с TD42, което значи малко по-голям запас от гориво. Той обаче може да се компенсира от по-лекия двигател
                    И така имаме един страхотен автомобил на цена не повече от 7-8 000 Евро.
                    Следва най-хубавото:

                    Портални редуктурни мостове произведени специялно за Y60 от австралийската компания GearMaster. Oборудват сe с пневматични блокажи ARB Цената им е съпоставима с тази на горепосочения автомобил, но в крайна сметка за едни по-малко от 20 000 Евро получаваме автомобил с почти ненадминати възможности извън пътя, който в същото време се държи съвсем сигурно и на него. С тези мостове Патрола е хомологиран за движение по пътищата с 35" гуми. И като стана дума за гуми, ето с какво ще бъде обут автомобила:

                    Размера ще бъде 37х12.5х17, а ако някой се чуди защо съм се спрял на АТ ето го и отговора:

                    С такива вериги за специални приложения обуват снегорините в Австрия. При нужда и в калта ще се справят прилично, предполагам.
                    Специялния резервоар за гориво Long Ranger Tank е 160 лт. , което с 4-5 туби на покрива за автентичен вид трябва да даде автономност за около 1000 км.
                    Експедиционния багажник за покрива е задължителен най-малкото за да носи тази палатка.

                    Избора на палатка върху покрива Autohome Maggiolina Large Adventure е поради факта, че този модел е един от най-ветро и водо-устойчивите. Удобството и функционалността на това всички спални принадлежности да си стоят в затворената палатка, и къмпинга да се събира и разгъва за 2 минути си струва увеличеното тегло и намаления обитаем обем спрямо стандартна къмпинг палатка. За всички други къмпинг аксесоари няма да споменавам, защото малко се отклонихме от същността. Само да не се забравят съшествени елементи като компресорен фризер и резервоар за вода.
                    Лебедки - отпред една хидравлична Mile Marker Hi 12 000 (евентуално заменена от карданна ) а отзад задължително втора, електрическа (напр. Warn 9.5 XP)
                    Системата за сгъстен въздух ще бъде с бутилка, задължително.
                    Шнорхела няма съществено значение кой австралиец го е направил, но е добре да е комплектован с циклонов филтър.
                    Като задължително оборудване освен набора с инструменти, електрожена, кита за ремонт на гуми и др. такива, влиза 60" High lift 2 бр. Sand Leder, котва, колани, шегели и т.н. Малка бензинова резачка, брадва, 2 лопати и пълен набор такелаж допълват тази част на оборудването.
                    Автомобила задължително е оборудван с печка. При зимни експедиции и система за отопление на резервоара.
                    Защитата отпред и отзад поверяваме на някоя фирма за глезотийки като ARB или TJM а разбира се се монтира и roll-cage. Последния далеч не смятам, че е приоритет само за състезателни машини.
                    Осветлението поверяваме на Warn. На горния light bar поставяме 2 расеяни и 3 точкови 160 мм прожектора, а на предната броня два 210 мм 110 W прожектора.

                    Комуникация: Освен двойно резервиран GPS (един приемник и един автономен Garmin), има GSM, Сателитен телефон (задължително), 4 бандов трансивер + СВ, 50W.
                    Някъде в багажника разбира се намира място 3 метрова надуваема лодка
                    Ами така горе долу изглежда "моя" earth explorer
                    И най-важното - дясната и задната седалка са заети от хората с които бих обиколил света!
                    Още веднъж благодаря за хубавата тема и провокацията!
                    Последно редактирано от icerunner; 09-02-08, 01:12. Причина: Правопис и малко допълнение
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #11
                      До: Избор на експедиционен джип.

                      Ееее, Сашо, ти направо ме разби....
                      ... Ще си отворя една бира...

                      (Съжалявам за спама)

                      Коментар


                      • #12
                        До: Избор на експедиционен джип.

                        Браво на Сашо, уцели всички десетки!

                        Наистина добър вариант! Само за редукторните мостове не знам дали си заслужават разхода за нормална експедиция, но са мания!

                        Не искам да започна моя си коментар и идеи, че спама е гарантиран
                        Show must go on!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Избор на експедиционен джип.

                          Аз искам само да попитам какво трябва да е крайното проектно тегло след всички ъпгрейди? Мисля че ще е доста. Това не е спам, мисля че има смисъл.
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Избор на експедиционен джип.

                            Може и да бъркам, но при експедиционна кола не се гони крайно тегло. Много ясно е, че сериозно подготвена машина, от която е да е марка гони, а някои определено надхвърлят 3.5 тона като нищо. С полезния товар.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Избор на експедиционен джип.

                              Именно. И влизаме в любимата тема на Стефан за теглото... Значи редуцираме офроъд възможностите... Затворен кръг
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

                              Зареждам...
                              X