Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Няколко въпроса относно караваните

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Няколко въпроса относно караваните

    След като имаш акумулатор , ще взимаш захранване от него . В движение взима от колата , и това без да побългаряваш с допълнителни инсталации . Всичко си работи с оригиналната .

    Коментар


    • #32
      От: Няколко въпроса относно караваните

      Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнение
      След като имаш акумулатор , ще взимаш захранване от него . В движение взима от колата , и това без да побългаряваш с допълнителни инсталации . Всичко си работи с оригиналната .
      А
      На място?
      Оставам караваната на язовира с булката и щерката и отивам за два -три дни до Софето.
      Кво правим?
      Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
      Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

      Коментар


      • #33
        От: Няколко въпроса относно караваните

        Кво правим ? Като искаш да си независим от енергийни нужди ще си монтираш солари . Писах ти че всичко може да работи с оригиналната инсталация , а не както казваш да прекарваш нова на 12в . Съчинения от подобен род са излишни , опасни и понижаващи продажната цена в последствие . Рано или късно идва този ден .
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WP_000240.jpg
Прегледи:1
Размер:463.7 КБ
ID:5752816 Ето така бях решил проблема с енергото на последната ни къщичка .
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WP_000242.jpg
Прегледи:1
Размер:518.3 КБ
ID:5752817 Естествено трябват и батерии , но нямам снимка да видиш как беше решено .

        Коментар


        • #34
          От: Няколко въпроса относно караваните

          И аз не разбирам,защо трябва нова инсталация?
          Дали ще се ползва захранване от колата,или друг източник на 12в. тя инсталацията е една и съща.
          Може би Пенчо има друго на предвид.
          .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
          Киа спортаж2000тди 98г
          Опел корса 1.7D исузо 98г.
          Каравана Аdria 390Q

          Коментар


          • #35
            От: Няколко въпроса относно караваните

            Тъй де!
            От къде захранваш външния газов проточен бойлер, примерно.
            П.С. Още не съм я подкарал, ти за продажба ми хортуваш.
            П.П.С. Споко - електро инж. е жената, а аз съм слаботоков такъв.
            Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
            Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

            Коментар


            • #36
              От: Няколко въпроса относно караваните

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              А
              На място?
              Оставам караваната на язовира с булката и щерката и отивам за два -три дни до Софето.
              Кво правим?
              Е не знаеш ли? Ще си купуваш друга каравана .

              Коментар


              • #37
                От: Няколко въпроса относно караваните

                Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                И аз не разбирам,защо трябва нова инсталация?
                Дали ще се ползва захранване от колата,или друг източник на 12в. тя инсталацията е една и съща.
                Може би Пенчо има друго на предвид.
                В конкретната каравана има и 12в инсталация, която обаче се захранва от траф от 220в.
                Ламбите за да светят си искат 220, макар да са 12волтови.

                Абе френска му работа
                Carevelair Antares 395
                Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                Коментар


                • #38
                  От: Няколко въпроса относно караваните

                  Не може ли след трафа да се включил с 12 V? Защо дублираш инсталацията?
                  edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                  Коментар


                  • #39
                    От: Няколко въпроса относно караваните

                    Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                    Не може ли след трафа да се включил с 12 V? Защо дублираш инсталацията?
                    Не я дублирам! Просто няма изходи и входове където ми трябват.
                    Спортидж 2.0 ТДИ 2000г. Ceed 1,6 CRDI 2010г.Каравана Антарес 390 2015г.
                    Карайте ПРЕДВИЖДАЙКИ!!!! Така и спирачки ще сменяте по- рядко.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Няколко въпроса относно караваните

                      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                      Не я дублирам! Просто няма изходи и входове където ми трябват.
                      Оттренирай нещата , а аз ще дойда после да крада идеи наготово...
                      edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                      Коментар


                      • #41
                        От: Няколко въпроса относно караваните

                        На моята също има траф 220в.,но си има ключ 220в.или 12в. а е дърта 1988г.
                        До сега не съм ползвал 220в.,но си работи.
                        Преди 12в. има изправител за постоянен ток,след него съм сложил 100АЧ акумулатор пак с ключ който е изключен.
                        Когато караваната е закачена за колата си взема 12в. от нея,при откачане на колата си включвам акумулатора и всичко си работи на 12в.
                        Е,иска си малко кабели ако няма оригинално място за акумулатор.
                        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                        Киа спортаж2000тди 98г
                        Опел корса 1.7D исузо 98г.
                        Каравана Аdria 390Q

                        Коментар


                        • #42
                          От: Няколко въпроса относно караваните

                          Благодаря на всички колеги, които се включват в темата! Чета всички мнения и ме връхлитат все повече и повече въпроси.

                          Както казах, цената определено ще е по-висока от първоначално замислената. Но нека да пристъпя към въпросите, които в момента се въртят из главата ми, а те са следните:

                          1. Разрешено ли е возенето на пътници в караваната при пътуване? Идеята е, ако има някой по-голям преход, да се използва времето за спане/релакс/готвене и разни други дейности.

                          2. При монтирането на соларни панели на покрива на караваната, пробива ли се самата тя или се закрепят по друг начин? Ако се пробива, това не е ли предпоставка за проникване на вода/влага?

                          3. До момента разбирам, че в караваната има две системи, които работят на различни напрежения - едната на 220V, а другата на 12V, ако не греша. Тъй като не съм много на "ти" в тази материя, соларната система дава ли възможността да "захрани" електроуредите от двете системи? Също така разбирам, че има и акумулатор/и. Ако е един, има ли смисъл от това да се пуска и втори?

                          4. Хипотетично, ако в караваната имаме доста електроуреди, като например телевизор, климатик, хладилник и разни други, каква соларна система е подходяща да се инсталира и колко време ще могат да работят електроуредите с генерираната от нея енергия?

                          5. Относно разпределението на товара при пътуване - чета, че е желателно товарът да се сложи върху оста. Как си правите разпределението на товара при пътуване, че ако трябва аз да спазвам това правило, имам чувството, че по средата на караваната ще има една голяма купчина, която в последствие ще намеря паднала.

                          Това са въпросите, които се сещам за момента. Извинявам се, ако са глупави, но все още навлизам в материята.

                          Благодаря и поздрави!
                          Тодор Янев ----- Mitsubishi Pajero 2.5 TDI LWB '93 ----- 0897/264-266

                          Коментар


                          • #43
                            От: Няколко въпроса относно караваните

                            3. не работят на две системи, работят на 12В, като тези 12 В можеш да ги осигуриш по няколко начина:
                            - на оборудвания къмпинг включваш захранване на 220В, след него има трансформатор, който го преобразува в 12В и нататък ясно.
                            - включваш към инсталацията на колата и директно черпи 12В
                            - откачаш колата и същите 12В ги осигуряваш с автономен акуулатор.
                            ________________________________________________
                            Chevrolet k1500 5,7
                            Subaru OUTBACK 2,5
                            Hyundai TUCSON 2.0

                            Коментар


                            • #44
                              От: Няколко въпроса относно караваните

                              Само аз ли трудно хващам смисъла да се ходи с каравана в България за по 2-3 дена на место.
                              Местата където можеш да вкараш каравана обикновено са заети от хора с жигули и чалга на макс
                              Аз със джипа вече трудно намирам спокойни местенца то с каравана.
                              Land Rover Discovery II, V8 4.0
                              VW Golf VI variant
                              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                              Коментар


                              • #45
                                От: Няколко въпроса относно караваните

                                Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
                                Благодаря на всички колеги, които се включват в темата! Чета всички мнения и ме връхлитат все повече и повече въпроси.

                                Както казах, цената определено ще е по-висока от първоначално замислената. Но нека да пристъпя към въпросите, които в момента се въртят из главата ми, а те са следните:
                                1. Разрешено ли е возенето на пътници в караваната при пътуване? Идеята е, ако има някой по-голям преход, да се използва времето за спане/релакс/готвене и разни други дейности.

                                Не. Категорично е забранено, и има защо. В кемпер по време на движение може да направиш сандвич или да надробиш салата. Представи си какво ще се случи с тенджерата с боба при едно рязко спиране, обаче.

                                2. При монтирането на соларни панели на покрива на караваната, пробива ли се самата тя или се закрепят по друг начин? Ако се пробива, това не е ли предпоставка за проникване на вода/влага?

                                Пробива се на едно място за кабела. Ако се направи грамотно и с правилните материали, няма никакъв проблем.

                                3. До момента разбирам, че в караваната има две системи, които работят на различни напрежения - едната на 220V, а другата на 12V, ако не греша. Тъй като не съм много на "ти" в тази материя, соларната система дава ли възможността да "захрани" електроуредите от двете системи? Също така разбирам, че има и акумулатор/и. Ако е един, има ли смисъл от това да се пуска и втори?

                                Към отговора на Иван, т. 4 - който автономен (тягов!) акумулатор може да захраниш с панел.

                                4. Хипотетично, ако в караваната имаме доста електроуреди, като например телевизор, климатик, хладилник и разни други, каква соларна система е подходяща да се инсталира и колко време ще могат да работят електроуредите с генерираната от нея енергия?

                                100W са ми напълно достатъчни за осветление, водна помпа, вентилатор на отоплението, зареждане на лаптопи и дребни уреди през инвертор - зиме и лете. Хладилникът изсмуква акумулатор 100 Ач за по-малко от денонощие - затова се ползва обикновено на газ. Всички караванни са така. Климатик - както е споменато по-горе, по-скоро е безсмислена екстра за разглезени псевдо-гражданя. И на безветрен гръцки плаж през август и в караваната, и в кемпера ми е било достатъчно проветриво. Важното е да имаш сянка пред къщата.

                                5. Относно разпределението на товара при пътуване - чета, че е желателно товарът да се сложи върху оста. Как си правите разпределението на товара при пътуване, че ако трябва аз да спазвам това правило, имам чувството, че по средата на караваната ще има една голяма купчина, която в последствие ще намеря паднала.

                                Товариш равномерно предните и задните шкафове. Не се има пред вид да стовариш всичко по средата

                                Това са въпросите, които се сещам за момента. Извинявам се, ако са глупави, но все още навлизам в материята.

                                Както няколко пъти се споменаваше в темата - помисли как биха протичали пътуванията и дали караваната е правилният избор. За кратки - под седмица - престои и за дълъг път не можеш ме нави вече да ходя с каравана. След първоначалния ентусиазъм ми идва в повече цялата тромавост и трудноподвижност на състава. Проблемът наистина е най-вече в разбитите пътища. По равна магистрала нямах проблем да поддържам 100-110, но в момента, в който почне кофти асфалт, слизах на 80. По разбит планински път ми се е случвало GPS-ът да пита дали да не превключи на пешеходен режим.

                                Паркирането за обяд в някое градче по пътя си е приключение. Обръщането, ако си се зачукал на грешния път в пущинака - също.

                                Единственият плюс е по-голямата проходимост на състав 4х4+малка каравана на пясък или подобен терен, без наклони, дупки и камъни. Там, където съм си вкарвал караваната с Форестер, с кемпера не бих си и помислил да влизам. Но много бих се замислил дали искам да се кача с каравана - и да сляза с нея! - по заснежен планински път.

                                Ако твърдо искаш каравана, търси най-малката и най-запазената, в която да се побирате с минимален комфорт. Ако партите и подвижността са основния фактор, огледай се и за бус-кемпер. Намират се и на прилични пари. Пазаруването с колело или малка моторетка не са проблем.

                                Успех!
                                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 4,660 в 18:02 на 07-04-20.

                                Зареждам...
                                X