Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

    ЗАЛЕЗИ НАД ГРЪЦКИТЕ ОСТРОВИ


    7-та част


    /ДИАПОРОС-АМУЛЯНИ-ТАСОС/


    Настоящият пътепис може и да изглежда на пръв поглед съшит с „бели конци”, но за това си има основателна причина и тя е следната:
    пътуванията ми до така наречените „Северноегейски острови” този път не се осъществиха в нито един и същи момент,
    нито с един и същи човек или дори с една и съща лодка, а накрая се оказа, че и в различни години....
    Но пътеписът е един, тъй като целта е общата обиколка на всички тези Северноегейски острови. И това е първата му част......
    Всъщност самата дефиниция – „Северноегейски острови” е относителна, защото островите Тасос, Самотраки, Лимнос, Лесбос и
    Агиос Евстратиос не могат да бъдат съотнесени в единен архипелаг, а в една доста абстрактна островна група.
    Това важи в още по-голяма степен за Диапорос и Амуляни, намиращи се между двата ръкава – Атос и Ситония.
    Ето защо определението Северни Егейски острови е относително и дава само обща представа, базирана на местоположение, за островите,
    намиращи се в най-северната част на Егейско море. Едно доуточнение: към така описаната островна група принадлежат и островите Имврос и Тенедос,
    които обаче историческата им съдба ги е определила като Гьокчеада и Бозджа?ада, понастоящем за добро или лошо - собственост на Турция.
    Абе нещо много се разприказвах..... Тръгваме....


    ДИАПОРОС


    Май месец, но към края. След нощно пътуване – до малко преди Вурвуро (много нашенци ходят там на почивка) –
    в ранната студена утрин спътникът ми – този път не кой и да е, а човекът, който ми отвори въобще очите за круизи с надуваема лодка -
    подготвя своя 3.60 метров „Allroadmarine” (на който се учих да карам и за първи път барнах извънбордов) за пускане във вода.
    Двигателят е 15-ска Yamaha – безукорна машина, палеща от пръв поглед. “Учителят” Добри – това е той, действа по същество:




    Така изглежда Диапорос от сушата – та той отстои едва на няколкостотин метра от континента, нищожно разстояние,
    което обаче ни затрудни нея сутрин – беше студено, имаше остри, малки хапещи вълни и доста силен вятър:



    Превозното средство:





    Чакаме слънцето да изгрее, че иначе ще бахлясаме от студ във водата –



    Дочакахме го, хайде в лодката и през малките, остри и неприятни вълни прекосихме протока от около километър –
    нищо работа, ама като те обливат пръски отвсякъде, ти се струва по-голямо разстояние. Намерихме се достойно място за нощувка –



    досами плажа, под борове и зеленина :



    Дори и в разгара на лятото тук на това островче Диапорос човек може да намери пълна тишина и уединение –
    до него се стига само със собствен превоз или с лодки под наем, взети от съседен Вурвуро.Скрити в зеленината,
    ние сме практически на самия плаж:



    То и там си останахме, щото вълните станаха още по-остри и пръскащи,
    и се отдадохме на обилна дегустация на бяло вино и така, до края на деня........



    На другия ден сутринта посрещнахме изгрева, огрял планината Атон от изток –



    и малко по-късно направихме безуспешен опит да стигнем до града Сарти, отстоящ на около двадесет и пет км.
    югоизточно от нас на Ситония. След двучасово подмятане в увеличаващите се вълни се прибрахме безславно обратно.
    Наистина тази година нещо не е наред с времето – бил съм предишните години няколко пъти на Диапорос;
    винаги е било спокойно, тихо, вятър никакъв. А сега – точно обратното, все едно че си на остров, намиращ се далеч зад хоризонта....
    Остана ни само разходката из острова.... Той не е обитаем в общоприетия смисъл, но има вили, две-три имения,
    отделни постройки и база за отдаване на яхти под наем.Бреговият релеф му е интересен:





    и осеян с малки, уютни заливчета. Ето едно от тях, в съседство на нашия бивак –



    Водите около островчето са прозрачни, плитки и много гостоприемни. –



    Сякаш сушата е една ръка разстояние от нас –



    Разходка из вътрешността:





    и красив, сякаш извънземен пейзаж:





    Вятърът и времето са великолепни скулптори.......



    Изгледи към планината Атон от Диапорос –





    Някъде там, вътре, се натъкнахме и на единствения образец на сухопътна техника на острова



    Морето сякаш те подканя да се гмурнеш в чистите води....



    Дойде тихата и кротка вечер, вътърът замря и смири острите вълни.....



    Пожелахме си взаимно лека нощ с отиващия си слънчев диск –



    Ето това е остров Диапорос – близко до сушата, зелен малък рай, недокоснат от градове и села, с тихи,
    спокойни лагуни с плитки, кристални води. Посетете го при възможност и няма да съжалявате – един уютен и чист свят,
    раждащ красиви морски спомени.....


    А ние продължаване по-нататък ......


    АМУЛЯНИ


    Юли месец, къмто средата. Време за море. Този път – остров Амуляни с Дидо.
    Това е много интересно място и нещо повече – за мен поне това е любимата ми дестинация в Гърция –
    там просто има от всичко за всеки. И острови, и лодки, и таверни, и хотели, и великолепни плажове, чести и евтини фериботи от континента,
    невероятни залези и чиста, тюркоазена вода.... Амуляни е островче само с едно градче на него – Амуляни, където акостират фериботите,
    тръгващи ог континента от Трипити, разположен непосредствено право срещу островното градче. И когато казах „острови”, имах предвид следното –
    до Амуляни е разположена малка и симпатична островна група, известна официално като островите Дреня (или Гайдурониси /„Магарешки острови”/).
    Тя се състои от шест малки островчета, разположени директно срещу град Уранополи на континента. Само на най-голямото от тях
    (любимото ми място) има стар, вече нефункциониращ къмпинг, нещо като останки от вилна зона (масивните строежи са забранени),
    едно плажно барче и таверна, в която сутрин и вечер карат и отвеждат с лодки персонала от континента.
    Всъщност до Уранополи е границата на Гърция с независимата административна единица Атон и
    оттам дават визите на желаещите да посетят манастирите в нея Пуснахме „Бисмарк” от нещо като рампа на
    плажа почти непосредствено до Трипити и стоянката на фериботите :



    Точно до рампата дават лодки с извънбордови двигатели под наем и дежури трактор,
    с който се изваждат срещу заплащане по-големите и тежки моторници и скутери. От Трипити до островите

    Дреня разстоянието по диагонал е около седем километра. Ето плажа, на който се установихме:



    Вечер, когато захладнее и седнеш на масата, пред теб като на парад минават най-различни яхти,
    моторници, лодки и всевъзможни морски съдове. Тишината е огласяна от писъците на чайките, които гнездят на околните островчета.
    Панорамата е приказна:



    И когато Хелиос потъва зад далечните планини на континента, настава пълна тишина,
    в която единствено се чува плискането на малките вълнички:



    Дългоочаквания вечерен миг:



    Всъщност точно на това плажче направих сефтето на „Бисмарк” миналата година. Първото пускане на вода през юни 2012-та....



    На следващия ден отидохме да остров Амуляни, на който се намира един от най-красивите плажове, които съм виждал в Гърция –
    дълбок залив, прекрасен нежен пясък, гъста зеленина, кристални води, никакво застрояване с изключение на едно симпатично тропическо барче,
    вписано в края на плажа:









    Това е първата ми лодка от 2011-та година. Комбинацията на зеленината с финия пясък и лазурни води ще уводлетвори
    със сигурност и най-претенциозните вкусове, като се има предвид и това, че плажът далеч не е претъпкан с туристи и почиващи...
    Тук се запознах и с този симпатичен руснак, автомобилен инженер от Москва, който като акостира, и веднага ми викна „Наздаровья !” ......
    Ако ви се отвори път към Атон, Уранополи или Амуляни, непременно посетете този плаж и няма да съжалявате ни най-малко за това....



    А междувременно времето напредна, стана обяд и ние се преместихме в столичката на острова – китно, красиво и уютно малко градче,
    разположено едновременно в два залива в югоизточната част на Амуляни:





    Градът отвътре:



















    Етюд от крайбрежно кафене:



    Привлекателна таверна над пристанището:





    Крайбрежни магнити за туристи....:





    Тук акостират фериботите -



    Плажът до пристанището :



    Скрили се в най-адската жега в сенчесто кафене, ние решихме отново да се върнем на хубавия плаж, когато слънцето малко падне.
    Стигнали дотам, видях мой приятел от София с неговата си компания, отседнали в Уранополи и обикалящи из този район -



    Бягство от неуморното слънце:



    Тошо – така се казва този приягел, предложи на другия ден да обиколим откъм морето манастирите на Атон –
    разстояние, което е около 80-85 км. отиване и връщане и поради тази причина се разбрахме да пътуване
    с неговия РИБ – все пак е над петметров и със 70 к.с. двигател – не може да се сравняваме с него,
    пък и не бяхде сигурни както ще бъде точно времето – все пак той е в пъти по-мореходен от мен.
    Подробностите ги уточнихме вечерта в Уранополи над чаши с узо и бяло вино:





    Прибрахме се по тъмно, отвърлили още един горещ ден зад гърба си.
    В прохладната утрин на следващия тръгнахме към Атон –



    Около Атон обикалят малки бързоходни корабчета, които показват на туристите манастирите,
    накацали като орли по стръмните хребети на Атон. Това е едно от тях:



    Имахме късмет морето да е абсолютно кротко и спокойно. Настигаме ферибота – Уранололи-Атон,
    с който поклонниците отиват да посещават многобройните манастири :



    Малко подробности за това свято място:

    „Света Гора – Атон. Така се нарича една общност от 20 манастира (17 гръцки и 3 славянски) и по-малки монашески поселения,
    обитаваща източния ръкав от Халкидическия полуостров, носещ от древност географското име Атон. Дължината му е ок. 60 км.,
    а ширината - от 6 до 12 км. Територията е разделена неравномерно на 20-те патриаршески и императорски манастира,
    към които се числят още 20-ина скита и стотици килии (отделни монашески къщи, в които живеят от 1 до няколко монаха).
    Скитове се наричат или манастирски комплекси, понякога големи като най-големите български манастири, но без самостоен статут,
    или поселения от няколко до десетки килии (къщи в горния смисъл).

    Атонската монашеска "република" се намира под омофора (т.е. върховната власт) на Вселенската патриаршия. Св.
    Гора има пълна административна независимост от Цариград, но в канонично отношение Вселенският патриарх има надзора над духовния живот.
    Патриаршията има там и един свой епископ - Родостолски епископ Хризостом, бивш ректор на Атонската семинария.
    Той обаче няма църковно-административна власт, а може само да извършва ръкоположения на йеродякони и йеромонаси по решение на даден манастир.
    Адресът за връзка с него е: Megisti Laura, 63086, Karyes, Mount Athos.

    Тъй като Света Гора е част от територията на Република Гърция, държавата също има свой представител там със статут на областен управител,
    който има седалището си в административния център на Ато - Карея. Върховният орган на Светогорското управление е Свещеният кинотис (общност),
    който се състои от представители (антипросопи) на всички двадесет манастира на Атон. Всеки манастир избира своя представител
    ежегодно и мандатът на кинотиса започва от новата година (14 януари нов стил).

    Изпълнителната власт на Атон се осъществява от Свещена епистасия (букв. "началство", "надзор"), чийто състав се сменя също всяка година,
    но мандатът започва от 1 (14 по н. ст.) юни. От 1972 г. манастирът Есфигмен не участваше в общите прояви и не изпращаше свой представител
    в общите управленски органи (Свещ. кинотис и Свещ. епистасия), както и не позволяваше решенията на кинотиса да бъдат
    приложени по отношение на манастира. Затова преди няколко години беше създадено ново братство, лоялно към Св. Гора,
    но то не можа да влезе в манастира и сега обитава друго място близо до Карея.

    Манастирите на Св. Гора са разделени на пет групи, във всяка от които влизат по четири манастира. Групите са подредени, както следва:

    Първа група: Великата Лавра, Дохиар, Ксенофонт, Есфигмен.
    Втора група: Ватопед, Кутлумуш, Каракал, Ставроникита.
    Трета група: Ивер, Пантократор, Филотей, Симонопетра.
    Четвърта група: Хилендар, Ксиропотам, Св. Павел, Григориат.
    Пета група: Дионисиат, Зограф, Св. Пантелеймон, Констамонит.”

    Навлизаме към първите манастири:



    Дохиарският манастир:



    Минаваме покрай манастир „Ксенофонт” :



    Следващият по ред – руският манастир „Свети Панталеймон” –



    Морето ставаше все по-приветливо,



    около нас изведнъж се появиха стадо двуметрови делфини, плуващи непосредствено до лодката в невероятен грациозен синхрон..........









    Други делфини придружават екскурзионното корабче в панорамната му обиколка и си играят в кроткото море.
    С просто око се вижда, че делфинът е по-голям от човек :



    Продължаваме нататък – друго си е мощния мотор......



    Лично мен ме впечатли най-много ето този – манастирът „Свети Петър”,
    построен като по чудо там някъде, много нагоре. Извисява се величествен и страховит – определено всява респект .......



    Всеки един от манастирите е неповторим : „Григориат”, непосредствено до брега...



    Наближаваме края на панорамната екскурзия – игра на цветове....



    Кой знае какво е това...



    Кацнали подобно на орли...





    Краят на полуострова:



    Изключително живописно….



    Един от последните манастири от южната страна на полуостров Атон - „ Дионисиат” –



    Не казах „сбогом” на полуостров Атон –
    Последно редактирано от Венци- малкия; 15-11-13, 09:26.

  • #2
    От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ Първа част

    а „довиждане”, защото много искам пак да дойда. Струва си да се види наживо, наистина си струва......
    Засега обаче на хоризонта има други острови и цели, един от които е повече или по-малко известният


    ТАСОС


    Една от любимите дестинации на повечето българи, почиващи в южната ни съседка – остров Тасос.
    Находящ се сравнително близко до границата и лесно достижим с ферибот от континенталното градче Керамоти,
    той представлява гордо извисяващи се в небесата зелени планински масиви, обградени от чисти сини води.
    Предпочетохме със Стоян оттук да пуснем лодката – плаж в края на града, отколкото от рампата на пристанището :














    Но този път за разлика от другите пъти не тръгнахме директно към острова, а завъртях двигателя на изток,
    към Александруполи, отстоящ на около 120 км. (или 65 морски мили), почти до границата на Гърция с Турция.


    Подминаваме Тасопула – малко островче, намиращо се на средата между континента и Тасос-






    Пътуваме дълго покрай подобен ландшафт – огромни, празни плажни ивици....







    Решихме да преспим по пътя за Александруполи първата вечер между Порто Лагос и Фанари –
    самотен, уединен плаж с фантастично чист и фин пясък:














    Все едно, че сме в тропическа лагуна. Игра на облаците и слънцето......











    Настана вечер..









    Слънцето протяга към нас през облачната пелена последните си лъчи за деня –









    Самотен палаклис на следващия ден по пътя към Александруполи:









    Акостирахме на този плаж, намиращ се непосредствено източно от стоянката на фериботите за Самотраки и Лимнос –









    Град Александруполи – няколко снимки без коментар. Няма какво да се каже, желателно е да се види....


































    Морската градина:











    Крайбрежният булевард –









    Това е в общи линии. Доста общи. Тръгнахме си на другия ден къмто Тасос – нови 120 км. в Тракико Пелагос
    (Северната част на Егейско море). Преспиване на същото място, където бяхме и на идване – играем на сигурно,
    с една бърза разходка из Порто Лагос. Пристанщето му – като езерно, защитено от морските капризи –







    Етюди от Порто Лагос:














    След поредната игра на слънцето –









    На другия ден стигаме остров Тасос – столицата Лимен /наричана още Тасос/ -









    Всъщност там най-удобно за лодки е акостирането в северозападния край на градчето – където са рибарските лодки :









    Рибарска идилия:









    А ние тръгваме на разходка из градчето с основна отправна точка тази таверна на старото пристанище –


    ако я посетите, няма да съжалявате –














    Вдясно зад кейовете се вижда Тасопула. И сноват си фериботите между Керамоти и Тасос непрестанно:









    Столичката отвъртре:





























    И след обиколката на сравнително малкия град продължаваме с обиколката на самия остров Тасос.
    Тръгваме на юг, където след около 7 километра се установихме на безлюден плаж под един недостроен (така стои вече много години) хотел:











    Поредната вечер, изтъкана от тишина и спокойствие.....














    Облаците давят потъващия Хелиос...







    На следваща утрин, тръгнали към южния край на острова (и както си му редът, разбира се),
    ни застигнаха остатъчните (големи и определено неприятни) вълни от бурята, разразила се предния ден до Александруполи.
    Дванадесет мили /толкова засякохме до Алики в южната част на острова/ се подмятахме абсолютно сами в морето,
    с изключение на една с опънати до скъсване платна яхта, бореща се като нас с побеснялото море. Като я подминахме с мръсна газ,
    си представявам какво са си помислили на борда й за нашето психическо здраве да излезем в морето при тези вълни с надуваема лодка...... Нейсе,
    стигнахме живи и здрави, преборили дори и деветата вълна.... Заливът на Алики е дълбок, тих и ориентиран към югоизток –














    а брегът му е малък, обграден от няколко сгушени една до друга таверни....


















    Поглед отгоре:







    Ах, тези хтаподи......






    Оттук до Потос (разположен на западния бряг на остров Тасос) са не повече от десетина морски мили,
    които изминахме в сравнително спокойни води, оставили зад гърба си разпененето източно от острова море.
    Пътем минаваме под внушителния кацнал високо горе на скалите манастир „Архангел Михаил” –







    Малко информация за него може да намерите тук:




    http://www.feelgreece.com/bg/archangel-michael




    Той е кацнал високо горе, а ние сме като мравки в основата на скалите...









    До Потос има много голяма и спокойна плажна ивица, където се установихме за нощуване –
















    Чаша вино за „добре дошли” ....... Друго си е хубавата хладилна чанта J











    Миг на сянка под палещите лъчи......








    Що се отнася до самото градче Потос, за него мога да кажа само, че който отиде до Тасос на почивка,
    задължително трябва да го посети. Тук за първи път усетих преди четири години с пълна сила невероятния чар на Егейско море
    и гръцките острови. Спокойна, идилична амтосфера, струяща от малките чаровни улички и автентичните таверни,
    разположени непосредствено до ласкавото море.Тръгваме по дългия плаж към градчето....






































    На кея се наслаждаваме на залеза над Потос.....





















    Последните за „лека нощ” лъчи










    отбелязват началото на нощния живот в градчето –













    Уви, на другия ден за пореден път се наложи да променим първоначалния план – имахме идея на стигнем от Тасос
    до гр.Неа Перамос на източния браг на континента /около 40 км. от Потос/ и оттам през Кавала да се изтеглим към Керамоти (още около 45 км.).
    Да, ама не. Отново ни стигнаха вълните и се заподмятахме с жалка скорост към второто пристанище на Тасос,
    където спират фериботите от Кавала – Ормос Прино. Това са и последните снимки от това пътешествие ...























    Лека-полека вълните започнаха да падат и дадохме газ към Керамоти – нямахме гаранция, че в открито море към Неа Перамос
    нямаше пак да ни удари голяма вълна, и с това нашето приключение на този етап завърши.... Изкарваме „Бисмарк”,
    пренесъл ни безопасно през толкова много далечни места и морски мили ......









    Впоследствие са оказа, че това е и последното му пускане и изваждане на вода за сезона на 2013-та година...
    Лошото време, негативните прогнози, повреда в двигателя доведоха дотам, че плановете за нови далечни и чудни места и острови,
    ковани с ожесточение цяла зима, бяха рязко съкратени и видоизменени.”Бывает”, казват руснаците.




    Благодаря на всички, които прочетоха тези скромни редове,
    като се надявам в някаква степен да съм споделил с вас вълнуващите мигове на едно жарко лято, обилно посолено с морските пръски на ветровете...
    Остава надеждата за един по-сполучлив и успешен плавателен сезон на следващата 2014-та година. Дано ни провърви..........

    Коментар


    • #3
      От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

      Благодаря за споделеното.

      Коментар


      • #4
        От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

        Благодаря за чудесния разказ и прекрасните снимки!
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #5
          От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

          Чудно изкарване!!
          Да попитам как става логистиката с ремаркето и с хладилната чанта?
          Че и аз съм в тоя район латото, ама не мога за сега да си позволя по-далечни разходки с лодката.

          Коментар


          • #6
            От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ Първа част

            Евала за хубавите снимки, благодарим за споделянето

            Коментар


            • #7
              От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

              Би ли споделил дали са ти правили проверка на документи - знам, че имаш регистрация на лодката... Капитанско по принцип искат за двигател над 15кс на надуваемите лодки... Застраховка?
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                край, закрастих се! Вие сте виновни! Не ми стига дайвинга, почвам и с лодки.... Страхотен пътепис!

                Коментар


                • #9
                  От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  ...
                  Да попитам как става логистиката с ремаркето и с хладилната чанта?
                  ...
                  За хладилната чанта предполагам си купуват пакети с лед... За ремаркето не разбрах какво те притеснява?
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                    Здравей ! Ами ето така - избирам си поредната островна група от Google Earth, залагам на разстояния не повече от 300-350 км. /за толкова стига горивото в лодката/, маркирам си безлюдни плажове
                    в близост до градчета и села; оставям колата и ремаркето преспокойно където ми падне и където е удобно да се спусне колесара във вода /полегат бряг или рампа -напр. като на остров Лефкада/, пускаме я на вода, избягваме оживени фарватери, плажове с хора и пристанища (!), отпрашвам с петнайсетина възела в час към най-близкия остров до материка, после до следващия остров и така За хладилната чанта - компромиси никакви - ползвайте IGLOO - слагам вътре 6 или 8 дълбоко замразени бутилки мин.вода от 1.5 л. и 6 литра бяло вино, и четири (!) дни пия ледена вода и студено вино. Избягвайте на слагате храна вътре - водата се стопля сравнително бързо и чантата замирисва на гадно. А и навсякъде има магазини и супери, няма сми да влачиш от Бг основните продукти.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                      Тедо, по отношение на регистрацията нали говорихме - под 4.50 метра за фускуто скафус (надуваема лодка) - сиреч като моята и двигател до 15 коня - не искат капитанско удостоверение /гърците му казват"диплома" с меко "л"/ , Застраховка - за мен - твърдо не (тази година ме спираха три пъти на различни острови), но за твоя кораб - категорично се изисква. Тошо го спряха пак толкова пъти и са му искали такава застраховка + онея ръчни факли + да се сложи бордовия номер. Мен ме спряха на Амуляни, показах им регистрацията, не изискаха капитанско, не са ми правили проблеми - ама аз имам
                      в лодката пожарогасител+боета+2 бр.ръчни факли+ сигнални ракети+спасителни жилетки+спас.пояс+30 метра въже+аптечка+интсрументи за двигател+лезеврни свещи - само триъгълник нямам Какво ще ми кажат според теб !? Основното за което гонят е, али сме рибари или водолази - за това са наистина много внимателни. Ако те гепят без афими с въдица или харпун, може и да го отнесеш. Ама ние като не сме нито едното, нито другото, ами сме обикновени пияници, ни пожелаваха във всички случаи приятно плаване и да не се приближаваме до оживени плажове... Това е.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                        Супер пътепис !!! Благородно ти завиждам ! Искам да насоча вниманието ти към снимките в подножието на манастира "Св.Архангел Михаил".
                        Под него в източна посока, на брега се намира аязмото на манастира. С жената преди две години го покорихме по суша, но си е трудничко. А с лодката .........

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:192.jpg
Прегледи:3
Размер:250.9 КБ
ID:5565164Натиснете снимката за да я уголемите

Име:193.jpg
Прегледи:1
Размер:206.4 КБ
ID:5565165Натиснете снимката за да я уголемите

Име:194.jpg
Прегледи:3
Размер:164.9 КБ
ID:5565166

                        Коментар


                        • #13
                          От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                          Първоначално публикуван от steiner68 Преглед на мнение
                          .. по отношение на регистрацията нали говорихме - под 4.50 метра за фускуто скафус (надуваема лодка) - сиреч като моята и двигател до 15 коня - не искат капитанско удостоверение /гърците му казват"диплома" с меко "л"/ , Застраховка - за мен - твърдо не (тази година ме спираха три пъти на различни острови), но за твоя кораб - категорично се изисква... Това е.
                          Има ли промени за лодките в гръцко? Мой приятел ми писа, че му искали регистрация на лодката и издавали билети за риболов от лодка само на регистрирани там фирми... Във всички админ. области законите за лодки и морски риболов еднакви ли са? Ако някой има сигурно инфо, моля да сподели.
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Залези над гръцките острови (7) - СЕВЕРНОЕГЕЙСКИ ОСТРОВИ

                            За билета за риболов трябва да имаш или регистрирана фирма или данъчна регистрация на физическо лице /така нареченото афими /.Риболова от лодка е разрешен само при наличието на този билет и гръцка регистрация на лодката.От тази година има винетна такса за лодките над 7 м
                            7-8м 200 евро на година
                            8-10м 300 евро на година
                            10-12м 400 евро на година
                            над 12м по 100 евро на метър на година , но може да се заплаща по 10 евро на метър на месец

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X