Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

    ЗАЛЕЗИ НАД ГРЪЦКИТЕ ОСТРОВИ


    6-та част


    /СКИРОС и ЕВИЯ/





    Отвратително време. Просто отвратително. Дъжд, дъжд и студ. Майските дъждове тази година се изляха от небесните двери в края на юни и не само това,
    ами и в съседна Гърция временцето си го биваше – там, където бях намислил за отида за този период (края на юни-началото на юли на Западните Цикладски острови)
    метеосайтовете даваха 4, 5, че даже и на места 6 (!) Бофор. Доста неприятно, особено за плавателен съд с размерите на моята лодка....
    Затова помислихме със Стоян, помислихме и след мнооого щателна сверка на метеоданните пренастроихме
    компаса да посочи остров Скирос – последния от Спорадите (най-южния), отстоящ на около 22 морски мили от Кими – градче на остров Евия.
    Речено-сторено.Тръгнахме. Случи се обаче така, че ни бяха излезли – и то доста криво – сметките.....


    След повече от дванадесетчасово каране се установихме близко до Кими, откъдето тръгват фериботите за Скирос, а къщо така и за Скопелос и Алонинос
    (Северните Споради). Лодка и горска тишина....









    На другия ден установихме, че пътят точно преди Кими е в ремонт и ни отклониха по един изключително тесен път през едни свирепи баири с ужасна денивелация -










    Стигнали най-сетне дестинацията, се разходихме из градчето....









    за да потърсим рампа. Самият град Кими:



















    и пристанището му –









    когато установихме, че морето е сравнително спокойно, но духа силен вятър с внезапни пориви и моменти на затишие....
    Достатъчно силен, за да разклаща обезпокоително дърветата. Стигнали рампата, решихме да не рискуваме с прехода от около 40 км.в открито море с лодката,
    а да си вземем ферибота и да отидем на сигурно до остров Скирос. Но се оказа, че единствения за деня ферибот –









    тръгва чак в шест часа вечерта. А бе едва девет сутринта. Остана да се мотаем наоколо и да опознаем добре миниатюрния град Кими. Скали край града....









    и самотна безлюдна таверна на брега –











    Площадчето пред пристаните –










    Ако на някого някой ден се наложи да пусне лодката си от Кими, да знае – рампата (в момента в груб строеж) е много широка,
    полегата, удобна и се намира до сградата на Лименархията /Морската полиция/. А ти, къде и как ли си плавал, приятелю....:









    На това му казвам аз колесар –









    Е, трябва да намерим време и за служебни разговори.......









    както и място да се скрием от убийственото обедно слънце –









    Етюд от крайбрежната –









    Чудиме се как да убием времето......









    което пълзеше убийствено бавно...









    Разгеле стана шест часът. Вече на борда –










    оставяме лодката, колата и пристанището зад гърба си :









    Пътуваме (фериботът взема разстоянието между двата острова за час и четиридесет минути) -















    Имаше лека мараня и остров Скирос почти не се виждаше от брега – само една загадка на силуета му..... А слънцето леко клони към хълмовете му ..









    Наближихме Линария – където акостират фериботите –










    Изглед към почти цялото градче : -










    Първи стъпки в градчето ...









    където имахме късмет да попаднем на подходящото място – китно, спретнато хотелче точно на пристанището до площадчето,
    с любезни собственици на съвсем прилична цена –









    Отвътре –











    И гледката от тераската –















    Залязващото слънце обагря таверните с меки цветове –









    Настъпва вечерта....









    С автобуси и таксита, слизащите от ферибота пътници се изнизаха до един в посока столицата на остров Скирос –
    град Скирос, отстоящ на около 10 км. оттук на североизточната средна част на острова. Площадчето опустя - мигове на тишина и спокойствие ...









    окъпани в последните поздрави на Хелиос –











    На другия ден сутринта, докато ранобудния слънчев диск поздравява новия ден –







    и чакайки рейсът за Скирос да дойде, посетихме местната църква – приятна сграда на високо място, с красива панорама:























    Рейсът пътува към петнадесетина минути между двата града – Линария и Скирос. Тук май е мястото да се кажат няколко думи за самия остров
    Скирос и за архитектурата му –


    „Скирос е най-големият остров от групата на Спорадите, въпреки че административно принадлежи към остров Евия (Евбея). Всъщност, архитектурата му напомня повече
    на цикладски остров. Не го бъркайте със Сирос, който е част от Цикладите. Скирос не е толкова посещаван от туристите и е подходящ за спокойни почивки.




    В гръцката митология Скирос е известен като островът на цар Ликомед и мястото, на което Ахил е бил изпратен като малък, преоблечен като момиче.
    В столицата на острова има останки от венециански замък, за който се смята че е построен върху предишния замък на Ликомед. Според легендата Ликомед
    убива героя Тезей на Скирос, като го бута от скала над морето.


    Единственият директен ферибот до Скирос тръгва от градчето Кими на остров Евия и пристига на пристанището Линария на западното крайбрежие на Скирос.
    Има също и малко летище - Националното Летище на Скирос. Населението на острова е по-малко от 3 000 жители, тъй като южната му половина е пуста,
    скалиста и ненаселена. В северната част има зеленина и малкото населени места са разположени в нея.


    Столицата на Скирос се казва Скирос (или Хора). Построена е върху склон на хълм с изглед към морето
    и нейните бели къщички с плоски покриви напомнят на Цикладите. На върха на хълма можете да видите древния венециански (или византийски) замък.
    Друго по-голямо селище е Молос, много близо до столицата, а останалите места са прекалено малки, за да бъдат наречени села. Има повече от 10 плажа на острова,
    повечето от които изолирани и все пак достъпни с кола.


    На Скирос се отглежда специална порода понита, с височина под един метър”.


    Архитектурата на острова наистина са отличава рязко от тази на групата Северни Споради – Скиатос, Скопелос и Алонисос,
    и твърде много се приближава да цикладския стил – бели къщи, кубични форми, сини врати и кепенци и тесни, уютни, стръмни улички.
    Ето пример за къща, построена в средата на острова между двата града –









    Влизаме в града Скирос – висок, стръмен, кацнал на върха на хълма с изумителен пейзаж към морската шир –









    Първи впечатления :














    Обграден от хълмове –









    градът е сгушен сред зеленина :














    Централният площад :







    до общината









    Старата венецианска крепост, надвиснала като покровител над града :













    Влизаме в сърцето на града :

























    Загубени из сокаците на града –




















    ние се озовахме в най-високата му точка









    Впечатляващи цветове, разклащани от морския бриз –









    Пред нас са се разстлали като на длан, слети, населените места Магазия и Молос –









    Слизайки надолу към тях –














    се натъкнахме на статуята на английския поет Рупърт Брук (1887-1915), известен със своите идеалистични сонети и военни писма по времето на Първата световна война.
    Участвал в кампанията на Английския средиземноморски корпус през войната, той умира твърде млад на борда на френски лазаретен кораб от сепсис на кръвта,
    предизвикан от ухапването на комар. Погребан е в маслинова горичка на острова.









    И параклисчето –









    Безкрайна синева –









    напомняща на старата българска песен




    „Безброй целувки ще пратя по безкрайната морска шир....”

  • #2
    От: Залези над гръцките остроми (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

    Вече сме в Магазия –














    се почерпихме с бира „Митос” и гаврос. Поглед към Скирос от кръчмето на плажа –









    Тръгнахме по дългата плажна ивица под безмилостните лъчи на огненото кълбо...














    Скирос отдалеч....









    Вълните са изхвърлили на брега далечен братовчед на Моби Дик ...









    Минаваме покрай останките на еine alte Windmuhle –









    Продължаваме нататък – кокина варка ...









    През каменната гъба









    до самотното островче с параклис, задрямало под юлските лъчи..









    Странна шега на природата, напомняща на стара наводнена къща, залята от пролетния прилив....









    В края на разходката – издълбан в скалата параклис – дело на природата и на човешката ръка –














    Отвътре –














    Вятърна мелница в ремонт – края на пътешествието....









    Измина един горещ и безоблачен ден. Прибрали се в Линария, ни посрещнаха последните лъчи ....










    Лека нощ, Хелиос !







    Рано сутринта в седем часа фериботът е отворил паст, за да ни погълне в посока на Евия .....









    До ферибота бе акостирала суперяхта клас Benetti Classic – “Тanusha”. Построена през 2010г., представлява 37 метра лукс ....







    Супер е, ама не е червена като моя „Бисмарк”..... Нали трябва все за нещо да се хвана.....




    Чао, остров Скирос !









    Хайде пак през стръмнините и ремонтите към гр.Еретрия на остров Евия, където ще пускаме лодката на вода...... Остров Евия.....
    Минавал съм няколко пъти през него, но никога по-подробно. Ето нещичко за него –


    Евия е новогръцкото наименование на остров Евбея (??????, Evia), известен още като Негропонт. Той е вторият по големина гръцки остров след Крит.
    Островът е отделен от континенталната част наГърция от тесния проток Еврип. Евия има тясна и дълга форма, която наподобява морско конче.


    Островът предразполага към обиколки с кола, тъй като има множество селца и интересни места, които можете да посетите. Разбира се,
    не бива да се пропускат и плажовете. В зависимост от това къде сте отседнали, ще имате възможност да се отдадете на спокойствие и
    почивка или да се вихрите по нощните клубовете.


    Евия има много добри условия за водни спортове.


    Столицата на островa е Халкида. В нея ще намерите много барове, ресторанти и места за забавление. Именно тук се намира мостът,
    който свързва острова с Гърция, и тук акостират фериботите оттам.


    Всъщност мостовете /гефира/ са два – стар (който напомня малко на този на „Орлов мост”) и нов – приличащ малко пък на моста на гр.Патра (Пелопонес).
    Ние минахме по стария и си тръгнахме по новия. Такси няма, има екзотика. Както и да е.... Град Еретрия –


    Еретрия (Eretria) е древен град, намиращ се на 25км. от столицата Халкида. Градът разполага с множество паметници от древната си история,
    която наброява повече от 3 000 години, като напр. древния театър или големия брой древни минерални бани.


    Извън историческите си безспорни стойности (в определен период се е борил за категорията „столица” на Евия с гр.Халкида, и то успешно) ,
    той се оказа с много удобна рампа в близост до фериботите –









    където, след като пуснахме любимия „Бисмарк” на вода, се отправихме към намиращия се почти в непосредствена
    близост с фериботното пристанище и свързан с мост с Евия остров, наречен (странно защо) Ниси тон Онирон – Остров на сънищата. Ето го и него...













    Особено място. Попаднахме на изоставени и занемарени почивни бази –














    Ето доказателство, че този остров наистина носи това гръмко наименование.









    Спомени от някошен екстериор ...









    Това е мостът, свързващ двата острова и по който се изсулихме пеша към Еретрия:









    Плажовете на града Еретрия –














    Основната крайбрежна с кафенета, магазинчета, хотели и палми:














    Е, има и „Митос”...









    Ами нямаше какво повече да правим, и се отправихме към съседния остров Агия Триада („Света Троица”),
    който е частен и е собственост на наследниците на гръцкия магнат Софокъл Папаниколау. На него са идвали на частно посещение гръцкия крал,
    състава „Бийтълс” и Уинстън Чърчил. През 1981 година островът влиза официално в регистрите на обитаемите гръцки острови с население от 4 човека.
    По-късно е продаден. Четох някъде, че има въоръжена охрана и е благоразумно да го заобиколим. Така се вижда острова от моста на Ниси тон Онирон –









    И от морето –















    Че и със собствен параклис –









    и плажно барче –









    А що се отнася до нас, ние се насочихме към съседния необитаем остров Аспронизи (Белия остров) -









    да похапнем от запасите и да пийнем биричка. Концепцията беше след това да се насочим на югоизток в дълбокия Южноевийски залив към остров Кавалиани,
    а след това към Колпос Петали (Заливът на подковата), където има три острова, на които исках да стъпим – Мегалониси, Херсониси и Трагониси.
    Уви, остана си само концепция.......




    Пак това проклето временце. Пак изненади. Хапнахме, починахме си малко,









    метнахме се в морския съд и отпрашихме на югоизток. Но не задълго. От никакви, вълните станаха на около 10-ина километра от нас на метър-метър и половина,
    с дълги и противни зайци, вятърът се усили неистово и всички яхти и лодки изчезнаха от залива. Останахме само ние и аз в устрема си да мина стеснението
    в залива до Агия Марина (на материка), над Маратон, дадох газ към континента. Тъпа грешка. Още по-високи вълни. В опита си да акостираме на
    някаква плажна ивица вълните нахлуха в лодката и ние драснахме с мръсна газ целите мокри обратно към Аспроинизи. Дотук с оригиналния план да стигнем Колпоса.
    В интерес на истината, метеосайтът позна за вълните и вятъра в района (до 5 Бофор), ама на мен не ми се щеше да му вярвам. Е, повярвах.
    Подгизнали, стигнахме обратно до острова Аспронизи, където и се установихме-







    Изключително малко островче, в най-широката си част то е под 130 метра ! Но с горички, полянки, и плажчета. Няма как, останахме тук....




    Вътрешността му –














    Материкът се вижда така от него –









    Един от бреговете му...









    Пак се крие някой в цъфналата ръж....









    Евия от Аспронизи...









    Напрегнатият ден тръгна да преваля ...









    Игра на светлината на безлюден остров ...









    Крясъкът на чайките и ласкавите лъчи се вплитат в тишината на островчето, плискано от морските вълнички...









    Хелиос бяга да се скрие зад Агиа Триада....









    пожелавайки ни лека нощ..









    Въпреки пожеланието му обаче нощта не беше лека.... Силен вятър излезе по тъмна доба и вдигна вълни в този на пръв поглед безобиден залив.
    Палатките се огъваха от поривите, а лодката подскачаше като на състезание по народни танци.....




    Така беше и на сутринта. Опаковахме дисагите и седнахме да чакаме








    подходящ момент да духнеме на смешното разстояние от около три километра, когато вълните го позволят. А през това време фериботите – през 15 (!) минути –
    по-често от трамвай № 12 кръстосваха залива – от Евия до материка и обратно. Егаси трафика, такова нещо не бях виждал ! През това време пък аз „обиколих”
    острова по дългия „крайбрежен булевард” –









    и „пристанището” –









    Поривите поутихнаха, скочихме вътре –








    и с това приключихме и това пътешествие, предопределено от лошото време да не стигнем дотам, закъдето бяхме тръгнали.
    Е, поне лятото е в началото. И това е нещо. Започвам да гледам под лупа метеосайтовете за Тинос и Миконос. Посейдоне, бъди с нас !

    Коментар


    • #3
      От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

      Наиграли сте се добре.

      Определено смятам, че вносителите на надуваеми лодки трябва да ти плащат поне бензина

      Коментар


      • #4
        От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

        Благодаря за споделеното!
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #5
          От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

          А аз искам списьк на местата кьдето си заслужаа да се отиде,може да се спре нещо като Бенетито на снимката и ти е харесало на теб,а ако може и с 2 думи ЗАЩО.Спирането на котва,това с пристанищаа друг да го Иде

          МОЛИМ и ако е писано като се засечем врьщам тьпкано.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

            BENZBOSS, нямам сонар и дори примитивен ехолот и не мога да кажа нищо за дълбочините на заливите , щото ти си явно дълбокогазещ /не като моята джапанка/ - иначе дестинации, които си струват или поне
            на мен са се харесали : - ЙОНИЙСКО МОРЕ - остров Паксос и остров Итака; САРОНИЧЕСКИЯ ЗАЛИВ - остров Идра; ЕГЕЙСКО МОРЕ - остров Скирос; бих опитал на твое място и Антикитира (не съм ходил, но там е намерен първия механичен прототип на изчислителна машина - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%...B5%D1%80%D0%B0
            Това са местата, на които можеш да усетиш най-характерните момети от южната ни съседка. По мое скромно мнение, разбира се. Поздрави !!

            Коментар


            • #7
              От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

              http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=168415

              За карти виж тая тема.

              А иначе май ще ни трябват 2.5 метра преди да друсне на камьк / строят я още,като я пуснат на вода ще и дрьпна канапа да я видя колко гази /.То това е домашното при такива плавания,но това е лесно,аз ще намеря как се влиза и колко е дьлбоко,но колко е красиво и кьде е това красивото ти трябва да кажеш.


              БЛАГОДАРЯ ,това си го записвам като центьр точка.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                Голям кеф!
                Когато опознаеш живота - няма закъде да бързаш...

                Коментар


                • #9
                  От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                  Браво и поздравления!
                  Колко ви струваше ферибота от Кими до Скирос?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                    11 евро на човек в едната посока и май беше към 40 евро за лек автомобил - там нещо разликата идва от дължината на колата, щото тази на касата каза, че ще таксува колата след
                    като я види. Но това е порядъка.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                      Значи така - има два вида гръцки острови- Санторини и всички останали. Той е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН. Бях през 2011 година там и не мога да го забравя. Настина си струва усилието и времето и парите. Дано да можеш сам да прецениш. По отношение на останалите - виж това - там са най-характерните места, уловили духа на Гърция. Започни по възможност от Корфу - красива работа, ти казвам. И така нататък.....

                      Последно редактирано от Венци- малкия; 11-07-13, 11:53.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                        УКВ радио носите ли си?
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                          УКВ радио носите ли си?
                          Само ако говорят гръцки

                          Тука брат, навсякъде е хубаво. Няма мехикота с татуирани сълзички да ти събират таксите Яденето и пиенето е на ниво и няма повече от 100 мили празно море

                          Яхтата, зарязана с месеци където си избереш няма кой да я пипне.


                          Коментар


                          • #14
                            От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                            А това е едно на рька,другото е все пак да има някаква врьзка с другите неща дето плават около теб.Грьцкия как да е,все някой ще знае цифрите на английски ако закьсаш нещо и те метне на някое островче.

                            Просто радио с вграден GPS плуващо,6 вата мощ,противоводно,голям екран и отделен бутон за включване е никакви пари пред алтернативата да кибичиш на островче някьде из Грьцко.

                            Сега ще ме караш да пускам тема с неща за плуващата жьлта чанта дето ние си носим.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              От: Залези над гръцките острови (6)- СКИРОС и ЕВИЯ

                              Да Midland Atlantic XT с обхват някъде към петнадесетина км. (осем морски м.) то повече не и ми трябва, имам сигнални червени ракети (нещо като фалшвеери), и боета + димни ръчни сигнали
                              пожарогасител и аптечка. Нямам триъгълник и плаваща котва.....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X