Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mюнхен - различна екскурзия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mюнхен - различна екскурзия

    Здравейте, Hello, Hallo, Servus ...
    За всички които чакат да видят цицорести лелки носещи литровки бира (в Мюнхен ги наричат Mass) ... ще ви разочаровам!
    Тия неща останаха зад кадър
    Тръгване в понеделник в 12:00 от Виена и пристигнахме на Messestadt - Ost в 17:30 (Park & Ride, за който платих 7евро за 2 вечери).
    От там билет за влака за 2.6€ и с U2 до Hauptbahnhof (около 20 минути)

    Първата бира беше в 18:00


    Ааа идеята на пътуването ? Екскурзия от института по ландшафтна архитектура
    Вечерта приключи с няколко от тези


    На другия ден почваме с програмата: Реката Isar
    Както много други реки в Европа през в края на 18 и началото на 19 Век се ползват за "извозване" на отпадните води от заводите в градовете през които минават.
    До началото на 19век реално реката е представлявала границата на град Мюнхен. От Западната страна се вижда високата преграда която е предпазвала града от приливите през късната пролет на води идващи от Алпите. Источната част на днешен Мюнхен била заливана от приливите на Isar редовно. След индустриализирането на Германия там били построени много фабрики и реката била ползвана за транспорт на дърва, изсечени и пуснати по нея от алпийската част на Байерн.
    Самата река почнала да "пречи" със своите приливи и отливи и била регулирана и ползвана за канал които отвеждал водите от фабриките.
    През 70те и 80те години на миналия век градът започнал да разте и източната част започнала да става жилищна зона. Проблема обаче бил , че хората от источната и от западната страна на реката нямали достъп до зелени площи, което по статистически данни от ОНО Време се оказало неблагоприятно за техния работен потенциал. В кварталите от 2те страни на реката работели и работят над 200 000 души което довело до нуждата да се измисли нещо ново за града.


    През 80те години се родила инициативата от общината съгласувано с живущите от 2та квартала , устието на реката да бъде променена така, че да може да се ползва за отдих. Един от главните виновници е нашият ГИД през този полуден.


    Той като ландшафтен архитект, заедно с специалисти от различни инженерни области решили да разширят устието на изток т.е. да има място за прииждащите води , но и да се създаде зелена зона за отдих и спорт.




    В целия процес нищо не е оставено на случайността. Всеки един детайл от това което виждате е добре планиран и обсъден с инженерите отговарящи за въпросният участък.



    Така са създадени много мини хабитати за различни видове растения и животни в близост до хората. Мястото буквално "изригва" от живот. Германците наричат Isar "своята река" , мястото за отдих и за парти през Weekend-ите.


    Реката е разделена на 2 части: Малката Isar и голямата. Малката е спокойната рекичка която върви от източната част на канала , където има много места за къпане и отдих , а голямата е част от канала построен по време Оно


    До ден днешен са запазени някой от каналите които са извеждали мръсните води от заводите на източната страна.


    Там се намира и музея на техниката, някогашна казарма която е направена на музей! Проблема там е , че самата стара сграда на казармата е "затворена" отвън с високи стени което не и придава много дружелюбен вид. В момента върви проект за над 200 милиона евро за реставрирането на сградата и създаването на биотопи около нея (тя е на остров между малката и голяма Isar).



    Както вече казах сградата е затворена отвън с високи стени и скучни фасади (построена е през 3тия Райх) проекта също я обхваща. В близост има много училища и детски градини което я прави доста привлекателна за младежта и идеята е да се направи мост посредата на голямата Isar която свързва западната част с острова. Отделно са планувани няколко рампи и стъпала (всичко трябва да е в нормите за инвалиди и хора с увреждания! ГОЛЯМА ТЕМА В ЦЯЛА ЗАПАДНА ЕВРОПА!!!) По този начин ще се осъществи достъпа до голямата Isar точно на острова!



    Продължавайки на север минаваме през парка до градската баня (построена с дарение от гражданин на стойност от 2 милиона златни марки през 19ти век) и стигаме до мястото на "преливника".

    Паркът в бароков стил , със смесица от прави и заоблени алеи.




    Тук свършва точка първа за деня .. а часът е едва 11:30. Още две ни очакват този ден!
    Чертаем няколко разреза на мястото, описваме материалите, растенията, усещането, движението и се връщаме на метрото.
    Аз решавам да разгледам малко в почивката какво друго предлага Мюнхен и се пускам по улиците като муха без глава.


    Вертикалното озеленяване с дива лоза се връща на мода в цяла западна Европа (дори в момента правя проект за една тераса с такова в центъра на Виена)


    Предимствата са , че почти няма поддръжка, не пука фасадата, пази студено през лятото , създава хубави цветови гами през есента и някой казват, че пазело от студените ветрове през зимата (още не е доказано!). Отделно създава убежище за птички които се хранят с насекомите (Win Win Situation!)


    Така без да искам стигам до Marienplatz.


    Там след 10 минутно цъклене в картата на транспорта намирам начин да стигна до Messestadt - West , където е следващата спирка за деня!
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

  • #2
    От: Mюнхен - различна екскурзия

    Messestadt - панаира? (на български)
    Това е мястото на старото летище на Мюнхен което е преместено извън града през 1991 година. Интересното е , че летището е било затворено само за 1 ден по време на преместването!
    Какво се прави с едно изоставено летище? Квартал! Голям квартал! Квартал построен с мисъл и идея!
    Първо са построени сградите на панаира , а свободните места около него са били ползвани за Bundesgartenschau - Панаир за градинари (нещо от сорта). От парите които са изкарани от вход , спонсори и други такива се строи новия парк който струва скромните 170 милиона евро!
    Да се върнем на жилищния район. В Мюнхен като цяло има 3 вида собственост: 1/3 совободно финансирани (т.е. частна собственост) , 1/3 социални (т.е. собственик е държавата която печели от наеми и предоставя възможност на хората от по-ниски социални среди евтина възможност да живеят), 1/3 мюнхенски модел (за заможни хора които обаче нямат възможност да си купят частна собственост. Това последното си го представям като Виенския модел на жилища където внисаш вноска от 15-20-50к€ , живееш 5-10 години под наем на нисък наем (в чисто нов апартамент) и после имаш правото да купиш жилището на цени смятани по странна таблица (които са по-ниски от реалната пазарна стойност).
    Та в този квартал има от 3те вида.


    Интересното на квартала е, че колите се ползват само да стигнеш до него. В уличките пред блоковете има само няколко на брой места които са синя (безплатна) зона на която е позволено да спираш само 2 часа. Колите се паркират в големи подземни и надземни паркинги. Всичко е спокойно, няма хвърчащи коли , спрели по тротуарите и тнт. Можело значи! Направи ми голямо впечатление големия брой на хора каращи колело. Понеже движението в квартала е толквоа слабо , няма нужда от ленти за колоездачи. Карат си по улиците и всички са доволни.

    Самия квартал е разделен на 3 външни зони!
    1вата зона е за игра на малки деца (от 2 до 9 години) със съответните паркови съуражение: пясъчник , малка пързалка, гумено игрище и тнт.
    2рата зона е за 9 до 15 , там са различни въжени истории, голям пясъчник с нещо като воден канал по който децата могат да определят къде да тече водата и други такива.
    3тата зона е извън жилищния комплекс ... там са големите игрища , местата където можеш да караш скейтбоард и да вдигаш колкото си искаш шум без бай Иван от 5тия етаж да обича майка ти през прозореца!


    Самия парк е 130ha , построен е с идеята да спира и насочва ветровете идващи от исток към града.


    Характерни са правите дължи алеи , идея на френският архитект които е спечелил проекта.
    Правите линий символизират пистата на бившето летище!


    На стена (висока около метър, която е от единия до другия му край по дължина) са сложени тези табели. Това са планове на ландшафтни елементи от същите градуси в други държави.



    Парка завършва с езеро (чиято вода като квалитет се доближава до питейната!)


    През лятото хората от центъра на Мюнхен ходят да се къпят там!



    Интересен е и начинът по който се преминава от "твърдите" към "меките" материали :


    Отделно има много места за игра на деца от различни възрасти в самия парк (и на студенти )


    Както вече казах, всички алеи следват строги геометрични форми дори дърветата са посадени под "конец"


    Много от вас ще се попитат какво е станало с всичкия материал от старото летище и от пистата. Проблема е решен доста лесно. Натрупали са го и са направили огромно хълмче , от което се вижда целия квартал!


    От другата му страна са рампите и стъпалата (и тук е помислено за инвалидите!)
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

    Коментар


    • #3
      От: Mюнхен - различна екскурзия

      Посетихте ли Englischer Garten
      Мартин Димитров
      УАЗ

      Коментар


      • #4
        От: Mюнхен - различна екскурзия

        Красота!
        Чакам продължението!
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #5
          От: Mюнхен - различна екскурзия

          Много интересно и обясненията и снимките.

          Очаквам продължението.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #6
            От: Mюнхен - различна екскурзия

            Хех, аз се изприщвам от вечерта, като знам че следващия ден се налага да се промъквам в Мингя.

            Паулана пия от немай къде на Алианц Арена, просто няма друга бира там, ...... Спонсорство ....

            За туристите може да изглежда привлекателно тих град, но е най отвратителното за живеене място в Бавария, и едно от най отвратителните в цяла Германия.


            Относно собствеността- някой много романтично ти е представил нещата. 85% са частни, социално жилище посмъртно не можеш да вземеш ако по български представи не си клошар. За програмата Мюнхенер бевонер - трябва минимум 3 години да си живял някак в грьосраум Мюнхен, и тогава можеш да кандидатстваш, след което можеш три пъти по толкова да си отвисиш в чакащата листа. Жилището не става твое, а го ползваш докато си жив. Това не е драма, тук и без това е желателно да умреш без собственост.

            Положението със свободнте наеми е следното - за едно жилище кандидатстват средно 200 кандидат наемателя, наема с разходите за 70 кв.м. е една нормална бачкаторска заплата.
            Ако искаш да си купиш жилище, лихвите са перфектни, с повече търсене може да договориш лихва под 1%. Е, има нещо дето вгорчава картината -цената на същите 70 кв. м. прехвърля 400 000€ Пак не е сигурно дали ще си го изплатил тоя живот.
            Последно редактирано от wert; 13-05-16, 19:11.

            Коментар


            • #7
              От: Mюнхен - различна екскурзия

              Faca, разкажи още за дивата лоза.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #8
                От: Mюнхен - различна екскурзия

                Да завършим деня всички под строй на метрото. Следващата спирка Marstallplatz някъде в центъра на града.
                Точно преди да се качим на метрото виждаме разлепена бележка от полицията която съобщава убийството на млада жена , която последно е била видяна на тази спирка и намерена в парка Riem (в последствие се оказа, че била убита от мъжа си).
                Всичко хубаво, но това някак остави една гадна нотка от цялото това преживяване.


                За феновете на марката като мен имаше също нещо скромно:


                Вече сме в центъра на града (или около него) :





                А това е самото място на спирката. Интересното е, че е било ползвано за паркинг оно време (и в момента там паркират разни тирове на операта). Откакто е забранено влизането на "нормални" автомобили се ползва за подиум и репетиции на операта. Самото място обаче хич не е уютно , липсват места за сядане и почивка (освен кафенето в источната му част) , сградите са архитектурно затворени (т.е. не се вижда нищо освен малките прозорчета). Тези стъклените на снимките са на някой си факултет по нещо си , но и те нямат изход към вътрешния двор. Цялото място създава усещането за скорост ... т.е. искаш да минеш по-бързо от там (както правят и голяма част от хората които наблюдаваме.







                Преди да почнем да мрънкаме (много) защо са ни завели на място от което реално няма какво да "откраднем" като идея , ни повеждат към т.н. Kabinettsgarten

                https://goo.gl/maps/u7n6oua8T4n



                Градината е вид вътрешен двор на резиденцията. Едно време там са се гледали животни, плодове и зеленчуци и след това просто е оставена да пустее.
                През 2002г. се взема решението тази градина да бъде преустроена.
                Проектанта е Peter Kluska (проектант на няколко мащабни проекта в Германия).
                Идеята на градината е да се използва за официални срещи, за почивки от Театъра ( Cuvilliés-Theaters ). Както се вижда на снимките пари там не са жалени и са създали място за почивка от което може да се научи доста.
                Мястото е построено в средиземноморски стил (от двете страни Магнолии които цъвтят доста рано) , в дъното са оставени 4 чинара които се подстригват редовно в горната им част, и до самия вход са посадени 8 рози под които виждаме храсти от лавандула. Подът е от естествен камък (от Китай ) и както се вижда на снимката от двете страни има малки "езерца" които съпровождат посетителя до центъра на събитието : малък фонтан с няколко пейки до него!
                И тук е мислено за хората с увреждания, спазени са всички DIN норми за инвалидни колички. В лявата стена (за съжаление не съм го снимал) във фасадата е е вградена врата, чрез която се влиза с асансьор в театъра.
                Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                Зареждам...
                X