Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Големите наклони - снимки и цифри

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Големите наклони - снимки и цифри

    Понеже Форума си е за 4х4 - редно е да знаем къде са хард наклоните в България и да си ги споделяме . Да си ги посещаваме и уважаваме .
    Нали за тях са произведени нашите машини.
    Та идеята ми хрумна сега и мисля ще е интересна за всички.
    Нека всеки да сподели къде са според него най-големите наклони , които е минавал , преодолявал или имал идея да ги пробва.
    Ще бъдат посетени , уважени и измерени .Ще се направят снимки на измерванията и ще се пуснат координатите на най-големите наклони .
    Дори можем да си направим и карта и книжка със стоте най, най и да си ги посещаваме .
    Ще си направим маршрути - 30 градуса , 40 градуса .... а току виж сме намерили и някой истински предизвикателства. Все пак говорим за наклони с възможност за посещение с кола 4х4 , а не някои вертикален алпийски склон .......
    Туристите си имат своите 100 национални обекта ....ние ще си имаме своите 100 хард офф обекта .
    Какво ще кажете - струва ли си усилията тази идея ?

  • #2
    До: Големите наклони - снимки и цифри

    Амбициозна тема. Аз например нямам как да я документирам.
    Имам бегли професионални представи от разни кандилкания, опитвам се да направя прибор, който да ги показва криво - ляво, и да струва стотинки. Даже и да успея, той няма да има обективен контрол при смислена цена.
    А изобщо казано, субективно паниката у неподготвен човек, избухва при около 20 градуса крен. Не започва, а избухва. Според режима на движение и мястото, той е или прав, или от там докато се обърнем има още 10 градуса. Или 30, но това ако стигне динамиката.
    По диферента не е толкова страшно, и нагоре рискуват до примерно 30 градуса. Тогава хоризонта изчезва на всякакъв релеф, и обикновено след 3 - 5 секунди започва безпокойство. След 10 паниката е устойчива, изключенията са само при уверено щурманско управление. На заден ход практически няма изключения на скорост. Само запомнените потенциални траектории, и те в прединфаркти режими. Така че версията, че устройството е било волево управляемо, е спорна. Рефлекторно - възможно. В прости условия - може би. Останалото - както дойде.
    Прибор няма, и скоро няма да има. Не и през следващия милион години.

    Коментар


    • #3
      До: Големите наклони - снимки и цифри

      Наклони навсякъде извън пътищата има. Ако става въпрос за странични наклони, най-екстремното ми заставане на страничен наклон беше при катерене на вр. Амбарица (В. Левски) от към х. Добрила. Тогава по пилотска грешка (моя грешка) застанах на 90 градуса спрямо пътят. Джипката се изправи за 2 колелета и само бързата намеса на навигатора и дясното стъкло, което беше отворено, ме спасиха от търкалене няколко стотин метра... Но каквото и да си говорим, това си беше чиста случайност... може и някой заблуден камък също да е подложил рамо...

      Коментар


      • #4
        До: Големите наклони - снимки и цифри

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Амбициозна тема. Аз например нямам как да я документирам.
        Имам бегли професионални представи от разни кандилкания, опитвам се да направя прибор, който да ги показва криво - ляво, и да струва стотинки. Даже и да успея, той няма да има обективен контрол при смислена цена.
        А изобщо казано, субективно паниката у неподготвен човек, избухва при около 20 градуса крен. Не започва, а избухва. Според режима на движение и мястото, той е или прав, или от там докато се обърнем има още 10 градуса. Или 30, но това ако стигне динамиката.
        По диферента не е толкова страшно, и нагоре рискуват до примерно 30 градуса. Тогава хоризонта изчезва на всякакъв релеф, и обикновено след 3 - 5 секунди започва безпокойство. След 10 паниката е устойчива, изключенията са само при уверено щурманско управление. На заден ход практически няма изключения на скорост. Само запомнените потенциални траектории, и те в прединфаркти режими. Така че версията, че устройството е било волево управляемо, е спорна. Рефлекторно - възможно. В прости условия - може би. Останалото - както дойде.
        Прибор няма, и скоро няма да има. Не и през следващия милион години.
        Каквото поиска човек - може да постигне и направи !
        Уред за измерване на наклони за стотинки - лесно . Примитивно , но ефективно .
        Ето ви описание на два варианта:
        1. Правите си с транспортир скала ( разграфяване )на едното странично стъкло. После на самият наклон - ( колата вече е наклонена - с нивелир се измерва наклона по скалата . Добра точност дава . Снимки по-късно ...... но мисля , че е ясно .
        2. Взимате един диск ( CD диск ) . Разграфявате го - каквито искате градуси . Даже има дискове с разграфени градуси - само трябва да се номерират и отбележат по-подробно. И надписите се лакират - защото иначе се изтриват .
        После се залепва тежест на 90те градуса . Целта е при свободно състояние диска гравитачно да застане вертикално ( под действието на тежестта).
        И тази скала се сравнява с линията на хоризинта ( водоравната) на автомобила . Може да си начертаете , а може просто линията на стъклото да се ползва.
        Диска застава свободно и се върти в собствена кутия - от дискове. Даже си има и капак.
        Все пак това са гравитачни уреди и при подобно изпълнение винаги може да се подобрят.
        И двата уреда работят. Направих си ги . Стотинки и минути струваха.
        Вторият не съм го снимал ..... но днес след лекият ремонт ще го направя.
        Последно редактирано от bgbul; 29-07-09, 09:14.

        Коментар


        • #5
          До: Големите наклони - снимки и цифри

          А табелки ще им слагаме ли?

          А "хард наклоните" в България са навсякъде и предизвикателство може да бъде дори и най-скромното стръмно баирче ...


          Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
          ... После на самият наклон - ( колата вече е наклонена - с нивелир се измерва наклона по скалата ...
          И това измерване кой го прави и кога. Че на най-сериозните наклони обикновено не се спира ...

          Коментар


          • #6
            До: Големите наклони - снимки и цифри

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            А табелки ще им слагаме ли?
            А "хард наклоните" в България са навсякъде и предизвикателство може да бъде дори и най-скромното стръмно баирче ...
            И това измерване кой го прави и кога. Че на най-сериозните наклони обикновено не се спира ...
            Това с табелките - весело ...... но си струва . Всяко откачено нещо в началото е изглеждало .... весело .....
            Това беше пример за измерване на наклона. А когато има цел- да се измери наклона - може и да се спре на смият наклон.
            Всичко е само при желание ..... но звучи интересно .
            Ако идеята се одобри - трябва да се вкарат и някакви параметри на наклоните . Не може едим 5 метров наклон да се смята за голям ..... щото с прежален джип и добра засилка ..... ще се прескочи ( преодолее). Твоят аватар е типичният пример на преодоляване със скорост на голям наклон . Но не това е целта .

            Коментар


            • #7
              До: Големите наклони - снимки и цифри

              Ако говорим за наклон при изкачване, с добра лебедка и макара се преодолява и отвесна стена, стига само да не е прекалено голяма височината, за да не се намотае въжето на 1 място. При отвесна стойка няма начин да пренамотаеш въжето.

              Коментар


              • #8
                До: Големите наклони - снимки и цифри

                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                ... А когато има цел- да се измери наклона - може и да се спре на смият наклон ...
                Лично аз оставям това упражнение на теоретиците на офроуда ...

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от vladoniki Преглед на мнение
                  Наклони навсякъде извън пътищата има. Ако става въпрос за странични наклони, най-екстремното ми заставане на страничен наклон беше при катерене на вр. Амбарица (В. Левски) от към х. Добрила. Тогава по пилотска грешка (моя грешка) застанах на 90 градуса спрямо пътят. Джипката се изправи за 2 колелета и само бързата намеса на навигатора и дясното стъкло, което беше отворено, ме спасиха от търкалене няколко стотин метра... Но каквото и да си говорим, това си беше чиста случайност... може и някой заблуден камък също да е подложил рамо...
                  Всеки е има своите бели коси получени при подобни обстоятелства.
                  Обаче - трябва да направим нещо смислено - по-дълги наклони , при които се изисква подготовка ( първа бавна с блокаж ) и голяма смелост и желание.
                  Терен който после и други да искат да го посетят , а не случайни ситуации ( макар и опасни ).
                  Терен за който да се замислиш -дали втория път ще успееш пак да минеш ......ами ако росне малко дъжд.....или ако пребуксуваш ....или ако си с друг джип .... дали ще минеш .... е все такива мисли да ти се въртят в главата . Такъв наклон си заслужава вниманието според мен .
                  И освен това - като видиш , че други колеги те гледат с ...възхищение и малко завист . А изпитват страх да пробват ......ето това си заслужава ......
                  Въобще - мисля , че темата е по-сериозна за нас (ОФФ- 4х4 ).
                  Ще е глупаво да се превърне в част от темата " Случки и разкази "
                  За това - ще снимам евтиният уред . Всеки може да си направи за стотинки .
                  Има и готови добри уреди ( аз нямам ) но съм виждал . Всяка Тойота мисля , че има....
                  И който смята , че има терен с голям наклон - да се увери и да ни покани на разходка - да се уверим и ние.
                  Успех !

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Лично аз оставям това упражнение на теоретиците на офроуда ...
                  И ако теорията покаже наклон 40 градуса преодолян с ..... Нива - как ще останеш само на теория ...?
                  Ако си практик - сподели накой голям наклон ? Да го посетим .
                  И освен това - макар и да оставяш нещата на теоретиците ( според теб ) - всяка идея е добре дошла .
                  И каква е разликата м/у теоретик и .... другото ?

                  Първоначално публикуван от vladoniki Преглед на мнение
                  Ако говорим за наклон при изкачване, с добра лебедка и макара се преодолява и отвесна стена, стига само да не е прекалено голяма височината, за да не се намотае въжето на 1 място. При отвесна стойка няма начин да пренамотаеш въжето.
                  Не - за лебедки не говорим ! Това вече не е джип - а кран . Няма изкачване , а повдигане на товара ( един джип ).
                  Там знаем - 200% наклон - 90 градуса се преодолява . Зависи само от лебедката .... така, че - оставяме крановата система на спокойствие .

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  А табелки ще им слагаме ли?
                  И това измерване кой го прави и кога. Че на най-сериозните наклони обикновено не се спира ...
                  Защо не се спира ?
                  Нали търсиш тръпката ...... като спреш и после потегляш е още по-голяма !
                  И освен това - показва доверието което имаш на своя 4х4 автомобил и собствените ти възможности .
                  А бе - голяма тръпка си е !
                  Последно редактирано от alex_markov; 29-07-09, 10:30.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Големите наклони - снимки и цифри

                    Еми аз при страничен над 20 градуса започвам да се чувствам некомфортно. При повече - съвсем настръхвам, и гледам изобщо да не минавам от там. В едната джипка имам креномер, който специално си купувах, понеже фабрично бяха забравили да сложат. Ама, установих че си седи само за украса - изобщо и не поглеждам в него.

                    Мисля си че опасния наклон далеч не зависи само от градусите. А пък и е субективно - при първата ми разходка изпадах в дива паника на всичко над 10 градуса, а пък сега ми се струва все едно го няма.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Големите наклони - снимки и цифри

                      Ако си преодолял страхът от изкачване на стръмни наклони (да гледаш небето и да си в легнало положение спрямо земята), от тук нататък няма кой знае каква философия. Трябват ти гуми, мощен двигател, блокажи, съответното разпределение на тежестта между 2те оси и други такива технически харектеристики на возилото.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Големите наклони - снимки и цифри

                        Първоначално публикуван от vladoniki Преглед на мнение
                        Ако си преодолял страхът от изкачване на стръмни наклони (да гледаш небето и да си в легнало положение спрямо земята), от тук нататък няма кой знае каква философия. Трябват ти гуми, мощен двигател, блокажи, съответното разпределение на тежестта между 2те оси и други такива технически харектеристики на возилото.
                        Еми не съм. Мен си ме е шубе винаги. Еле пък първите няколко наклона в конкретната разходка.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Големите наклони - снимки и цифри

                          Същото важи и при спускане...
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Големите наклони - снимки и цифри

                            Първоначално публикуван от bgbul
                            ...



                            Защо не се спира ?...
                            Най малкото ще се разделиш с едни 400-500-стотин лв. и на буксир до сервиз.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Големите наклони - снимки и цифри

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              ... И каква е разликата м/у теоретик и .... другото ?
                              Разликата е, че теоретиците "спират и тръгват" на всякакви наклони (от клавиатурата е много лесно), а другите знаят, че много често на наистина "хард" наклоните спирането е силно нежелателно. По простата причина, че после може и да не тръгнеш, а в много случаи връщането назад може да е сложно и опасно упражнение ...

                              Спарки е абсолютно прав с това

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              ... опасния наклон далеч не зависи само от градусите ...

                              Типичен пример е трасето на газопровода над Бухово. Въпреки сериозния наклон (съпоставим с този на прочутия Lion's back в Щатите) и страшничкия за новобранци изглед от далеч, то е доста безпроблемно. Каменистият терен дава добро сцепление и дори тежка машина със слаб двигател, каквато е Патрулът, няма проблем да спре и след това да тръгне от място. Т.е. никаква опасност.

                              Другаде по-малко стръмни и по-къси наклони могат да са доста по-опасни. Примерно, защото почвата е много по-нестабилна и по трасето има изровени места, които могат да те подхвърлят и да загубиш сцепление.

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              ... Ако си практик - сподели накой голям наклон ? Да го посетим ...
                              Ами, поразгледай разделите с разходките. Ще видиш някой и друг. Едни стават за качване, други само са спускани.
                              А от доста други места просто няма снимки, защото обстоятелствата не са позволявали.

                              Както вече се каза, в България сериозни наклони дал Господ почти навсякъде. Все пак сме страна с доста начупен релеф. Така че всеки може да се огледа и да намери своето предизвикателство "на една ръка разстояние" ...

                              Първоначално публикуван от vladoniki Преглед на мнение
                              Ако си преодолял страхът от изкачване на стръмни наклони (да гледаш небето и да си в легнало положение спрямо земята) ...
                              Доста по-страшно е да виждаш пред муцуната на джипа хоризонта ...

                              Винаги ме е било повече страх от стръмното спускане.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X