Здравейте,ще ви разкажа за съботната ни разходка.
На 23 02 2008 се разходихме до гр.Септември да се повозим на Ретро влак от там до Велингарад и обратно.
Малко информация:
Железопътната линия Септемврей( дн.Септември)-Лъджене(дн.Велинград),е с дължина 39 км е открита на 1 ви Август 1926-та година.Изграждането и започва през 1921-ва и продължава около 5 години.Сложния релеф и дефилето на река Епидере (дн. Чепинска река) и липсата на каквато и да била механизация,обясняват бавния ход на строителните работи.
По трасето си линията пресича на 3 пъти реката и минава през 10 тунела с обща дължина 380 метра.
Парния локомотив 609.76 е представител на най-мошните и тежки парни локомотиви на БДЖ за междурелсието 760мм.Произведен е през 1949-та в полския завод Chrzanow Poland ,той обслужва изцяло влакове по линията докрая на седемдесетте,когато минава в резерв.Повече от 20 години по-късно през 2003 г.започва реставрирането на машината и от 26 Ноември, 2004 тя отново влиза в експлоатация за атракционни пътувания.Към ретро влака е прикачен и истински ретро вагон В 502 ,който е единствения оцелял от доставените през 1926 та 4 ри броя пътнически вагони.
И така към 9 00 отидохме на гара Септември.

От там през подлез се отива на малката гара на теснолинейката,
когато отидохме там бяха композирани три ретро вагона.ю
След малко се чу шум и видяхме локомотива.

След малко го композираха

И потеглихме.
Чувството е неописуемо,все едно че сля в началото на миналия век.

Много пъти спирахме и снимахме.
Ето тук е цялата група.

Пристигнахме във Велинград.
Там преместиха локомотива от другия край на композицията,нямаше как да обърне и за това на връщане караше на заден ход.

Ето ни и нас.

Ето и една вечерна снимка

Не давам много снимки и подробностти да не стане темата скучна и дълга,ако имате интерес питайте ще пиша и пускам.
Искам специално да благодаря на организатора Фото култ и спонсора Лукойл.
Поздрави.
На 23 02 2008 се разходихме до гр.Септември да се повозим на Ретро влак от там до Велингарад и обратно.
Малко информация:
Железопътната линия Септемврей( дн.Септември)-Лъджене(дн.Велинград),е с дължина 39 км е открита на 1 ви Август 1926-та година.Изграждането и започва през 1921-ва и продължава около 5 години.Сложния релеф и дефилето на река Епидере (дн. Чепинска река) и липсата на каквато и да била механизация,обясняват бавния ход на строителните работи.
По трасето си линията пресича на 3 пъти реката и минава през 10 тунела с обща дължина 380 метра.
Парния локомотив 609.76 е представител на най-мошните и тежки парни локомотиви на БДЖ за междурелсието 760мм.Произведен е през 1949-та в полския завод Chrzanow Poland ,той обслужва изцяло влакове по линията докрая на седемдесетте,когато минава в резерв.Повече от 20 години по-късно през 2003 г.започва реставрирането на машината и от 26 Ноември, 2004 тя отново влиза в експлоатация за атракционни пътувания.Към ретро влака е прикачен и истински ретро вагон В 502 ,който е единствения оцелял от доставените през 1926 та 4 ри броя пътнически вагони.
И така към 9 00 отидохме на гара Септември.

От там през подлез се отива на малката гара на теснолинейката,
когато отидохме там бяха композирани три ретро вагона.ю
След малко се чу шум и видяхме локомотива.

След малко го композираха

И потеглихме.
Чувството е неописуемо,все едно че сля в началото на миналия век.

Много пъти спирахме и снимахме.
Ето тук е цялата група.

Пристигнахме във Велинград.
Там преместиха локомотива от другия край на композицията,нямаше как да обърне и за това на връщане караше на заден ход.

Ето ни и нас.

Ето и една вечерна снимка

Не давам много снимки и подробностти да не стане темата скучна и дълга,ако имате интерес питайте ще пиша и пускам.
Искам специално да благодаря на организатора Фото култ и спонсора Лукойл.
Поздрави.
Коментар