Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ще спират от движение заради газове над нормата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Някъде гледах една интересна за мен статистика на тема Брой автомобили в строните от ЕС на 1000 човека. Е - Ние като бедняците на Европа имаме около 300 автомобила на 1000, а чистата и прекрасна Швеция 680/1000. Та ако приемем, че автопарка в Бг цапа 2 пъти повече от автопарка във Швеция, то на човек сме пак по добре от шведите.

    ГТП-то е решението - коректно замерване и ако не отговаряш на нормата на която би трябвало да отговаря МПС-то - то тогава нямаш право да се движиш с него. Да приемем, че за 1 година се направи лист по модел марка и двигател, то за след още 1 година смърдилниците и пушилниците ще изчезнат.

    Утопия и наивност....
    O888 749-O86
    C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
    U421

    Коментар


    • m4r1qn
      m4r1qn коментира
      Редактиране на коментар
      Ако няма база за сравнение как ще определи ГеТеПеджията кой къде е. Масово в документите на автомобилите в Бг не е записано на коя норма отговарят. Или всички да хукнем към представителствата за документ за съответствие? Което предвид бг реалност е най-вероятното решение.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Пробвай да си извадиш документ от Субару България . Те не били представител на марката в България а само дистрибутор на Субару Италия та от там ако нещо въобще ти дадат жабарите . Това лято питах един от диагностиците на Рено дали имат ел. схема за моето производство 1996 година . Зарадва ме че поне преди 10 години са изхвърлили всичко за старите модели и обслужват модели до 10 години от датата на производство . Та който има време и нерви да си го губи да ходи по официалните представители .

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Това какво пише в талона и каква информация има налична са различни неща.

  • #47
    В БГ няма нито много автомобили, нито има български град с кой знае колко тежък трафик. Дори в София, дето уж, нали...най-зле....трафикът е 4 часа в денонощието. През останалото време улиците са празни. Има осезаем проблем обаче с градското планиране и презастрояването.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #48
      m4r1qn коментира
      Днес, 00:10

      към икиров - винаги ще има подобни случаи.

      За да се случи моята логика трябва да се спазват правила. А спазването на тези правила трябва да започне като ги прилагаме за самите себе си и изискваме от другите. Безхаберието и компромиса водят до положението в което сме.

      Не разбирам твоята логика.

      За 2тактовите защо да е по различно от тези с повече тактове.
      Еми хубаво. Мойта кола не ми е изисквала да доливам грам масло. От ауспуха се вижда само водна пара, ако е студено навън, както и двигателя. Лятото не излиза видимо нещо.
      Ето, аз изисквам да си оправят обществените парни локомотиви като от видеото горе. Какво има да не ми разбираш на логиката? Те като си спрат от движение антиките - тогаз да посягат с изцапани кунки към моята!
      Трабантът ми не цапа ли въздуха, че ще го проверяваш по друга скАла? Двутактовата ми бегачка??? Как за нас тъй, за общинари иначе, за полицаи още по иначе?

      Или идеята на тоя рекет не е точно екологията... така излиза.

      Коментар


      • m4r1qn
        m4r1qn коментира
        Редактиране на коментар
        Абсолютно си прав - правилата трябва да са за всички. Все отнякъде трябва да се започне и винаги ще има заобиколили.

        Не искам да се тровя от пушилките на тарикатчовците - това е!

    • #49
      Първоначално публикуван от ikirov Преглед на мнение
      Или идеята на тоя рекет не е точно екологията... така излиза.
      Здрасти.

      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #50

        m4r1qn коментира
        Днес, 07:52
        Ако няма база за сравнение как ще определи ГеТеПеджията кой къде е. Масово в документите на автомобилите в Бг не е записано на коя норма отговарят. Или всички да хукнем към представителствата за документ за съответствие? Което предвид бг реалност е най-вероятното решение.
        m4r1qn коментира
        Днес, 07:55
        Абсолютно си прав - правилата трябва да са за всички. Все отнякъде трябва да се започне и винаги ще има заобиколили.
        Не искам да се тровя от пушилките на тарикатчовците - това е!
        Виж как си противоречиш само в 2 последователни поста. Да не се тровиш хубаво, то няма някой да иска да се трови. Правилата да са за всички, ама да имало диференцирани стойности за всеки отделен двигател. Какво те топли че Трабант е правен в едни други времена, с Евро минус единица? Не те ли трови, ако и да влезе в неговите си норми?

        Ако трябва ще си търся и катализатор, ама не искам да виждам общински локомотиви по обществените пътища. В момента е чисто произволие. Като оня виц - дай да таковаме овчаря, щото имаме двама овчари.

        п.с. Ех, как се размечтах, да спрат душегубките на жандармерията... Че и с едни древни Сетри ги разкарват, и тях да спрат. Да се озовем по мъжки с дупетатите, очи в очи, и да няма кой да ги варди...
        Кметът на селото събрал всички на събрание:
        -Другари и другарки,вчера бай Пешо тракториста да вземе да се напие и взел,че вкарал трактора в блатото.Събрал съм ви за да решим какво наказание да наложим на бай Пешо.
        Баба Гица първа станала:
        -Аз откога ви разправям да го изгоним тоя пияница и развратник,вие не та не.На ви сега.
        -Чакай ма бабо Гицо-казал кмета....
        Като го изгоним от село какво,после кой ще оре?Не става така,давайте други предложения.
        Настъпило мълчание...По едно време се изправил бай Стамат-огромен и космат касапин и казал:
        -Дай да го заведем тоя на мегдана,да му изсуфлим панталона,а че да го минем отзад, че да му е за урок,а?
        -Как така бе,ами нали ще се разсърди и ще замине,после кой ще оре?Дума да не става,давайте други предложения.
        Станала кака Пена магазинерката и казала:
        -Няма какво да го наказваме тоя,ами да го накараме да извади трактора поне,че да не купуваме друг и това е.
        -Ма как сам човек ще вади трактор от блатото ма Пено,нали ако го накараме той ще ни тегли една майна и ще си замине.Не може,той ни е един тракторист в селото,друго мислете.
        Станал пак бай Стамат месаря и казал:
        -Слушай кво кмете,дай да опънем бай Иван овчаря тогава,А?
        -Ае стига и ти бе,що пък да опъваме бай Иван овчаря,той пък какво общо има сега?
        -Е що?Щото овчари имаме двама!

        Коментар


        • #51
          Първоначално публикуван от ikirov Преглед на мнение
          Правилата да са за всички, ама да имало диференцирани стойности за всеки отделен двигател. Какво те топли че Трабант е правен в едни други времена, с Евро минус единица? Не те ли трови, ако и да влезе в неговите си норми?
          Топлата вода е измислена отдавна. Нормите - според годината на производство, приравнени към съответните евро норми за тая година. Във всеки талон има дата на първоначална регистрация, даже и в тия без вписана евро норма.

          По тоя начин дръгелите отпадат по невъзможност да покриват нормите, при които са били произведени. И това работи. Това, което не работи в България, е ГТП, и точно в там е заровено кучето. Тогава и буса на жандармерията нямаше да може да се движи по улиците, както и твоя автомобил с демонтиран катализатор.

          Ако от утре ГТП стане какъвто трябва да е, година по-късно скрапа по улиците, независимо какво пише в талона му, ще намалее драстично.

          Сега ако на ГТП се мери нещо на дизел, то е димност. Едното ми возило е с димност 0.04 при норма 3, без да има DPF фабрично. Сещаш ли се какво означава норма 3, след като дизел без DPF докарва 0.04? За да не мина на преглед зад мен не трябва да може да се вижда на над метър.

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            ЕГР-a физически не беше запушен. Дали е било преди или след ремапа също не помня. Отделно в началото ремапа не запушваше EGR-а изцяло, а на 70 или 80%, ако помня добре.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Аз имам дърт траньит, Виждал съм го да пуши единствено когато му беше затлачен филтъра.
            Не се интересувам какви са стойностите, но щом винги ме пускат на прегледите без да казват даже,ч е има нещо нередно-мисля, че всичко е в норма.

            А знам едно друго МПС което на вид не пуши изобщо. Даже не само на вид, наистина не си пуши.
            Обаче казаха, че уреда "зашкаливает" от нивото на вредните емисии.
            Толкова са вредни, че мога да дишам до ауспуха. Ама като са казали, че са вредни-вредни са ссега, няма да лъжат я...

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Ако е с уникалните американски дюзи (писалките) и са решили, че им е минал живота пуши впечатляващо и на всичкото отгоре не подлежат на ремонт или каквато и да е намеса.Особено в комбинация с уникалното ГНП, иначе не е лош катър, много работа ми свърши, но все още мога да позная такъв от два километра само по миризмата(има нещо специално в нея).После покарах бензинов, разлика като от външен клозет до моноблок, пак си е кенеф, но ти е някак по-приятно.

        • #52
          ikirov - типичен пример за съвременния българин - другите първо да направят нещото, пък после, ако ми изнася, и аз тогава, но по тъничко, щото не съм балък като онези там калъфи дето се редят на светофара.

          Всяка промяна, за да се случи, трябва да я започнем от самите себе си.
          O888 749-O86
          C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
          U421

          Коментар


          • #53
            Първоначално публикуван от m4r1qn Преглед на мнение
            ...Всяка промяна, за да се случи, трябва да я започнем от самите себе си.
            Както живия живот показва, за някои промени трябва и адекватна сопа. Личния пример евентуално само помага. Виж грешния такъв категорично вреди.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • m4r1qn
              m4r1qn коментира
              Редактиране на коментар
              +1
              надявам се да възпитаме децата си в нещо ценно и смислено и най вече да не повтарят нашите грешки

          • #54
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

            Топлата вода е измислена отдавна. Нормите - според годината на производство, приравнени към съответните евро норми за тая година. Във всеки талон има дата на първоначална регистрация, даже и в тия без вписана евро норма.

            По тоя начин дръгелите отпадат по невъзможност да покриват нормите, при които са били произведени. И това работи. Това, което не работи в България, е ГТП, и точно в там е заровено кучето. Тогава и буса на жандармерията нямаше да може да се движи по улиците, както и твоя автомобил с демонтиран катализатор.

            Ако от утре ГТП стане какъвто трябва да е, година по-късно скрапа по улиците, независимо какво пише в талона му, ще намалее драстично.

            Сега ако на ГТП се мери нещо на дизел, то е димност. Едното ми возило е с димност 0.04 при норма 3, без да има DPF фабрично. Сещаш ли се какво означава норма 3, след като дизел без DPF докарва 0.04? За да не мина на преглед зад мен не трябва да може да се вижда на над метър.
            По какъв начин мерят димността? На какъв режим?

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              При ГТП сигурно знаеш как е...дават газ три пъти на празен ход, до над определени обороти. Е, примерно в Германия нормите указват и за какво време трябва да се вдигнат тези обороти, т.е. че трябва да се подава рязко газ.
              Ама на пътя вероятно и това не могат да организират.
              Демек ще могат да санкционират само някой с фрапиращи проблеми по мотора, и/или много калпаво гориво.

          • #55
            Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

            По какъв начин мерят димността? На какъв режим?
            1. Слагат датчик на мотора за температура и обороти (поне на едното място, на другите 2 вече не ми беше интересно. )
            2. Правят се между 3 и 5 "разбега", сравнително рязко (примерно за секунда-секунда и нещо) от празен ход до 3000 оборота, със задържане на 3000 оборота няколко секунди, с паузи по 5-10 секунди между тях.
            3. Доколкото помня ми обясняваха че се взимат стойностите от последните няколко разбега със стабилизирани данни. (обикновено първите 2-3 разбега са с прогресивно намаляващи стойности) - предполагам чисти "складирано" по катализатор, кюнци и прочие от празния ход преди първия разбег.

            Гледах наредбата преди няколко дни, от любопитство. Общо взето съвпада с това, което помня от меренето, макар че я четох "по диагонал".

            И друго - специално за димност ми се струва че няма кой-знае какви консумативи (даже не се сещам за никакви) за стенда. Мери прозрачност на въздуха. На всичкото отгоре и калибрацията е лесна. Виж за "химическите" тестове вероятно трябват и консумативи и прочие.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Пише си го в протокола, както до над колко трябва да се форсира, както и колко точно е достигнато на всеки опит и за какво време е достигнато....Не ми се рови сега за протокола, ама оборотите бяха близо до 5000 в минута, и се вдигат за около половин или една секунда до толкова от празен ход. Това си е индивидуално според колата де, цифрите са за моя 1,9 - 130 коня помпа-дюза, но вероятно са сходни и за други в тоя клас.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Вчера бях свидетел как заради газове върнаха кола от преглед . Едно Рено баничарка . От ауспуха на няма и 3000 оборота пушеше повече от парен локомотив . На третия опит уреда заби на 4.5 и се наложи да се рестартира та така разбрахме че това му е максималната стойност . Човека на пункта ми е приятел и каза че колкото и либерално да е настроен спрямо еко нормите това няма начин да го пусне .

            • Двигателист
              Двигателист коментира
              Редактиране на коментар
              То и на мен ми станаха интересни тези 3000 об/мин, но не съм запознат с актуалните разпоредби. Преди беше както казва Kirilpm - до ограничител / регулатор, като скоростта на повишаване на честотата на въртене не трябва да е под определена стойност за да се зачете опита. Като не става въпрос за ГТП, а просто за процедури към димомерни устройства, без значение дали по Бош, или по Хартридж. Но явно в днешно време са облекчили условията...
              В този ред на мисли се сещам за една проба, вярно на дизел без принудително пълнене, преди повече от 20 години. Ако изпълним теста до 3000 об/мин, положението отзад беше доста прилично, но ако е до регулатор, то малко преди честотата за регулиране отзад изхвърли такива сажди, че докато се дръпнем и заприличахме на коминочистачи.
              Така че специално при димността, малки отклонения от процедурата могат да доведат до големи в крайния резултат, ако липсва филтър за сажди.

          • #56
            Ама тия мобилните уреди, както Ванката Терзиев отбеляза, май въобще не мерят димност. А от другите неща, за дизел при проба на място се превишават трудно...да не кажа почти невъзможно...
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • Двигателист
              Двигателист коментира
              Редактиране на коментар
              Тоест, какво излиза? Че ако мерят нещо, то ще е само въглероден оксид и евентуално въглеводороди на празен ход, на бензинови автомобили? Хм... Имам една Астра, 94 г, която баща ми я кара. Фабрично е без катализатор (двигател 14SE) и без газова уредба. Ще я закача да видя какви стойности показва, че ми стана интересно.

          • #57
            Проблем димност от Е3 нататък за да си докараш, трябва поне 3-4 неща по мотора да са в предсмъртна агония.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • #58
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSCN1821.jpg Прегледи:0 Размер:219.5 КБ ID:6561010 Това ми даваше колата при миналата психоза. Двигател 2.1ТД Рено производство 1996 година . Не харчи масло . Карам го с каквото дава завода производител ЕЛФ 10W40 от смяна до смяна пада от максимума до над средата . Заводски без ФАП ; катализатор и прочие дивотии . Роторна ГНП Бош чиста механика . Тогава я качихме ей така от любопитство да видим какво ще даде . Момчетата не повярваха от първия път че толкова стар дизелов двигател може да дава толкова добри стойности . Така че стар нов поддържаш ли си го в добро техническо състояние проблеми нямаш с изгорелите газове . Това с нафта най евтината на пазара Сигурен съм че ако сипя някаква добавка от типа на Бардал БДС и по добри стойности ще даде . При миналата психоза тъста караше същия еспейс със същия двигател който малко изпушваше черно във високите обороти . Качих му 4 нови дюзи Бош по 25 лева пипнах малко цикловата порция . Повече и накрая на оборотомера не можах да го накарам да пуши . Навремето във "Вилхелм Пик" съм писал дипломна работа дизелови горивни уредби та като слушам сега един куп "експерти" какви глупости говорят яд ме хваща .
              Последно редактирано от sek.1; 16-02-20, 09:43.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #59
                Тези газанализатори на Кейн са само за бензинови двигатели. Отделно че ти трябват поне 10 мин. за да отчетеш нещо. Пък ако е паднал и акумулатора на уреда - забрави. Имам съшия от 14 години , едно време струваше едни луди 4200 лв.
                Фиат Купе
                Опел Фронтера В
                Мицубиши Паджеро Пинин

                Коментар


                • #60
                  Улиците са пълни с реактивни ТДИ и силно смърдящи "пипнати" дизели. Докато стигнат до вас има много време. Алдито на един приятел пушеше и миришеше дори на място и няколко пъти се разминава с боя по светофари, че в колата зад него не може да се диша.

                  Още помня един мерцедес като ме изпревари по едни завои, направо спрях, че не се виждаше нищо 10-15 метра.
                  Suzuki Samurai SJ80 (Заводски на пружини)
                  Nissan Х-Trail 2.5 ГИ автоматик, 2004г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  Тук са 8 потребители онлайн. 4 потребители и 4 гости.

                  Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

                  Зареждам...
                  X