Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Безопасност при ползване на лебедка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Безопасност при ползване на лебедка

    Рових, рових и все си мисля че имаше такава тема, но не успях да я открия. Ако пък найстина няма мисля че е крайно време да просъществува, защото мисля е доста важна.

    Всички знаем за можеби най-важното правило за безопастност при ползване на лебедката, да се слага нещо тежко на въжете, което да предотврати, или по-точно да намали, камшичния ефект на скъсано въже. Друг е въпроса колко човека спазват това правило за своята лична безопасност, аз лично винаги слагам по нещо на въжето, въпреки че е неприятно постоянно да се спира работата с лебедката и да се мести, но все пак съм тръгнал на разходка, не на състезание, и за никъде не бързам. Въпреки това винаги като дърпам с лебедката, в главата ми "изплува" снимката, която някой преди време беше постнал във форума, как скъсаното въже на лебедката беше пронизала стъклото и седалката на джипа. Колкото и смешно да звучи винаги залягам под нивото на таблото.

    Какво ме накара да пусна темата? Преди няколко дни гледах по телевизията някакво предане за техники за управление на джип в пустинята. Е точно водещия на това предаване, освен че сложи една торба с пясък на въжето, отвори и предния капак на джипа за да предпази стъклото от точно това нещо което по горе писах. Е казвам ви толкова много ми улекна, и ако имаше някакъв начин да благодаря на водещия досега щях да го направя хиляди пъти. Та така толкова малко и незначително нещо, за което, колкото и да ми е странно, не съм се сетил, ме спаси от всичките ми страхове при ползването на лебедката.
    Аз лично от сега нататък винаги при дърпане с лебедката ще отварям И предния капак на джипа.
    Последно редактирано от Николай Малинов; 27-12-07, 13:11.
    99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
    It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

  • #2
    До: Безопасност при ползване на лебедка

    Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
    Аз лично от сега нататък винаги при дърпане с лебедката ще отварям предния капак на джипа.
    Аз лично от сега нататък винаги при дърпане с лебедката ще отварям / И / предния капак на джипа.

    Дали не е така изречението ?????
    Да се поясня. По рецепта на колегата Тарга, при теглене, не с лебедка, използувам дълго капроново въже. То е еластично и акумулита усилието докато се разтяга, след което с насложеното усилие издърпва задния автомобил. Поставям и накаква дреха за демпфер, но винаго съм се чудел какво ще стане, ако въжето се скъса зад демпфера ? Така че това решение е много добро.
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 27-12-07, 12:58.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #3
      До: Безопасност при ползване на лебедка

      Аз лично от сега нататък винаги при дърпане с лебедката ще отварям / И / предния капак на джипа.

      Дали не е така изречението ?????
      Прав си за изречението. Ще го редактирам
      99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
      It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

      Коментар


      • #4
        До: Безопасност при ползване на лебедка

        Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
        Рових, рових и все си мисля че имаше такава тема, но не успях да я открия. Ако пък найстина няма мисля че е крайно време да просъществува, защото мисля е доста важна.

        ...

        Аз лично от сега нататък винаги при дърпане с лебедката ще отварям И предния капак на джипа.
        Прав си, че не е зле да има тема относно безопасното боравене с лебедка и др. офроуд инвентар.
        За съжаление, личните ми наблюдения от практиката показват, че дори и всеизвестни правила за безопасна работа много рядко се спазват.
        Най-чести грешки - наличие на излишни хора в опасната зона при теглене със стоманено въже, използване на недостатъчно здрави места за теглене (примерно тегличи), използване на неподходящи шекели, използване на шекели за снаждане на синтетични колани при необходимост от удължаване на въжето.
        Добре, че стоманените въжета са здрави ...

        Що се отнася до вдигнатия капак ... Вярно е, че има препоръки за вдигане на капака като предпазна мярка. Само че това е трудно приложимо на практика и не винаги има смисъл.

        Примери:
        1. Теглиш се сам, като командваш лебедката отвътре (напоследък това ми е най-честия случай). Няма как да вдигнеш капака, защото трябва да виждаш какво се случва с въжето и накъде се движиш.

        2. Теглиш някой друг. В тази ситуация по върви да вдигнеш капака, но въпросът е къде стоиш ти и откъде командваш лебедката? Ако си отвън до колата, вдигнатият капак няма да ти помогне много. Ако си вътре - как ще виждаш какво става?

        Коментар


        • #5
          До: Безопасност при ползване на лебедка

          Прав си че не можеш да видиш какво става пред тебе, но в колко от случайте имаш нужда да виждаш какво става пред тебе? До лебедка се прибягва, примерно когато имаш нужда да се дръпнеш 2-3 метра, когато колата е "легнала" да речем. Дърпаш се направо, или пък се дърпаш по някой стръмен байр, пак се теглиш направо. Разбирасе има и случай в който трябва да се вижда напред, но предпочитам безопасността да е на първо място, и да поглеждам от време на време през страничния прозорец.

          А пък при вас решението мисля е лесно - нали имате радиостанции

          А що се отнася до местата за теглене, аз никога не бих закачил да дърпам някого на място което не ми изглежда достатъчно здраво.
          99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
          It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

          Коментар


          • #6
            До: Безопасност при ползване на лебедка

            Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
            ... предпочитам безопасността да е на първо място ...
            Слагай синтетика!

            Коментар


            • #7
              До: Безопасност при ползване на лебедка

              Първо да обсъдим какво води до скъсване на въжето на лебедката пък тогава да взимаме крайните мерки като отваряне на капака.
              Стоманеното въже е опасно като се премине броя на скъсаните жици на една стъпка на въжето.


              Ако се превишат тези данни следва въжето да бъде бракувано.
              Трябва да се научим първо как да предотвратим накъсването на въжето поради неправилно нареждане на барабана. Много хора поради припряност много често не си пренареждат въжето а го оставя да се натрупа в единия край.При такова нареждане въжето опира в разпорките или в стойката на лебедката и се повреждат или въжето или корпуса на повечето лебедки.
              Друга причина за скъсване на въжето е притриването.Най-лошия вариант е лебедката да бъде комплектована с чугунен водач при който има постоянно триене (метал в метал) където триенето води до накъсване на жиците.
              Другия лош момент е когато при извличане с лебедка се помага с двигателните колела. Получава се рязко отпускане и рязко опъване на въжето което му съкръщава живота.

              Моя извод до тук е :Следете постоянно въжето при навиване да не се натрупва в единия край, следете са не се протрива в остри предмети, следете да няма резки отпускания и резки опъвания на въжето и поставяйте тежест която да убива кенетичната енергия на скъсаното въже.
              Това за капака не ми се вижда добър вариант ама нищо не пречи някой да го ползва. По-добре е правилната експлоатация при боравене с лебедката.
              Прикачени файлове
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • #8
                До: Безопасност при ползване на лебедка

                Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                Много хора поради припряност много често не си пренареждат въжето а го оставя да се натрупа в единия край.При такова нареждане въжето опира в разпорките или в стойката на лебедката и се повреждат или въжето или корпуса на повечето лебедки.
                Има го това, но, от личен опит, най-големите поражения по стоманеното въже са по друга причина:

                При освобождаване на съединителя за изтегляне на въжето все едно освобождаваш пружина и намотаното на барабана въже се разхлабва.
                При положение, че често не изтегляш пълната дължина, на барабана остават навити напр. поне 2 реда. Когато след това започнеш да се теглиш, опънатото от товара въже се врязва в хлабавите намотки отдолу и мачка въжето. Резултатът се вижда на прикачената снимка ...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PICT9125.JPG
Прегледи:1
Размер:140.7 КБ
ID:5045688

                Спасението от тази ситуация е да не се освобождава въжето, а да се развива с мотор, но това освен, че пие ток, е и мъчително бавно при масово използваните лебедки.

                Същият ефект се получава и при недобре (хлабаво) намотано на барабана въже.

                Майката му е да се размотава максимално въжето и да се подрежда преди започване на теглене, а след теглене - да се пренавива. Най-често обаче това не се прави, било поради мързел, било защото човек бърза да не прави тапи.


                Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                Друга причина за скъсване на въжето е притриването.Най-лошия вариант е лебедката да бъде комплектована с чугунен водач при който има постоянно триене (метал в метал) където триенето води до накъсване на жиците.
                Прав си, че при чугунения водач има по-голямо триене. Ама въпреки това предпочитам такъв, защото ролковият стърчи много напред и след няколко минавания пред подходящи препятствия вероятността да бъде повреден е голяма.
                За съжаление, триенето на въжето в земята или камъни в редица ситуации е неизбежно, колкото и човек да се опитва да пази въжето (особено, когато става въпрос на синтетика).


                Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                Другия лош момент е когато при извличане с лебедка се помага с двигателните колела. Получава се рязко отпускане и рязко опъване на въжето което му съкращава живота.
                По принцип помагането с колелата се допуска и според инструкциите на производителя.

                For additional assistance, the winched vehicle can be slowly driven while being pulled by the winch.
                Но наистина трябва да се внимава да не се допускат резки тласъци, които могат да повредят лебедката или въжето.
                Естествено, не е добра идея и да се доокопаваш с въртене на гуми, докато лебедката те вади.
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 14-05-15, 17:24.

                Коментар


                • #9
                  До: Безопасност при ползване на лебедка

                  Слагай синтетика!
                  Чавдаре а помниш ли как синтетиката на Алекс изгърмя до менЕ в бора като манлихера.(при Гяк).
                  Та според мен безопасноста много зависи от ситуацията.
                  А в гората според менЕ не може да се работи при пълна безопасност.
                  Това може да се получи само на изпит или за снимки.
                  А бе нужно е внимание и а ЕГА не стане....

                  Коментар


                  • #10
                    До: Безопасност при ползване на лебедка

                    Че е изгърмяла да, но някой да я е видял да хвърчи, лети или нещо такова? Синтетиката няма никакво натрупване на енергия във въжето... Пада на място... със или без звук...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      До: Безопасност при ползване на лебедка

                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                      Че е изгърмяла да, но някой да я е видял да хвърчи, лети или нещо такова? Синтетиката няма никакво натрупване на енергия във въжето... Пада на място... със или без звук...
                      А бе пада ама след като събра 30-те метра в бора а не се разтла по стега.(а мен ме е удряла 1м. гумена лента та май ефекта от въжето ще е по-голям).след опън от 2т.+

                      Коментар


                      • #12
                        До: Безопасност при ползване на лебедка

                        Не, няма такова нещо... Гумената лента е еластична това въже не... Енергията която има дори и при скъсване е минимална и не може да навреди по никакъв начин... Проверено е многократно и то от реномирани институти разполагащи с каквото е необходимо... Виж стоманеното въже е друга работа...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          До: Безопасност при ползване на лебедка

                          А дано.....

                          Коментар


                          • #14
                            До: Безопасност при ползване на лебедка

                            Сега да не ме разберете погрешно.Синтетиката ме кефи.По лека ,не я редиш ,за по-здрава не знам....
                            Само споделям един случай.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Безопасност при ползване на лебедка

                              Първоначално публикуван от markan Преглед на мнение
                              Чавдаре а помниш ли как синтетиката на Алекс изгърмя до менЕ в бора като манлихера.(при Гяк).
                              Та според мен безопасноста много зависи от ситуацията.
                              А в гората според менЕ не може да се работи при пълна безопасност.
                              Това може да се получи само на изпит или за снимки.
                              А бе нужно е внимание и а ЕГА не стане....
                              За помнене помня, че имаше такова нещо, но не бях там та да го видя.
                              Явно много неща зависят от конкретната ситуация, защото пък на 2 състезания съм гледал отблизо късане на синтетика без каквито и да било опасни последствия - въжето просто си падаше на земята.


                              Първоначално публикуван от markan Преглед на мнение
                              А в гората според менЕ не може да се работи при пълна безопасност. Това може да се получи само на изпит или за снимки. А бе нужно е внимание и а ЕГА не стане....
                              За това съм абсолютно съгласен. Пълна безопасност не може да има. Особено когато зорлем се навираш между шамарите ...


                              Първоначално публикуван от markan Преглед на мнение
                              Синтетиката ме кефи.По лека ,не я редиш ,за по-здрава не знам....
                              Не е по-лека, а МНОГО по-лека (кило срещу 12-13). За редене е добре да се реди, защото и при нея не е хубаво да се натрупа в единия край на барабана, а, ако отдолу е по-хлабаво намотана, при теглене въжето така се набива между долните намотки, че после ваденето му е зор.
                              Доколко е здрава май в голяма степен зависи от поддръжката - да я пазиш да не се трие в камъни и дървета, периодично да се пере, за да се изкарат, доколкото е възможно, песъчинките, които са се набили вътре.

                              А бе, приятна за работа, ама навигаторката подсказва "Ако ще висим някъде, предпочитам да е на стоманено". Защото досега сме виждали много пъти да се къса синтетика, но не и стоманено въже ...
                              А дано и не виждаме де!
                              Последно редактирано от Чавдар (V93); 27-12-07, 20:40.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X