Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стартово зарядно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стартово зарядно

    Поради мъки с паленето на един автомобил, стоял доста месеци без да е откачен акумулатора се 'срещнах' с няколко модела зарядни, като от тях само едно свърши реална работа
    Малко предистория - акумулатора умрял до 2V и вероятно е стоял така поне 2-3 месеца... Т.е. акумулатора е убит... Ако бе стоял по-малко време можеше и да успея да го събудя...
    Връзвам 'умно зарядно' Бош С3 - не разпознава, че има вързан акумулатор и съответно не прави нищо...
    Връзвам 'домашно зарядно', но с доста слабичък ток... След 2 часа напрежението е 11V (според уред Ц-20, ама от облите - стари ).. Всеки опит за палене събаря акумулатора отново.. Пробвам отново БОШ-а - разбира, че има 12V акумулатор, но според него акумулатора не става, и пак не го зарежда.
    Поради нужда да бързам (трябваше да минавам преглед с автомобила) моля познат да донесе най-якото зарядно, което има...
    И познатия се появява с едно доста компактно (за теглото си) немско зарядно, с корпус изглеждащ на чугун, тежащо сигурно 25кг, и 'оградено' по периметъра с алуминиеви радиатори, накичени с диоди. Стоя 5 минути с това зарядно, ама гледам - пише си на него, че мога и да паля (ток над 250А). Въртя и паля на секундата... Свърших си работата, но акумулаторът явно си е умрял (навярно има умряла клетка)...
    Вечерта го оставих да се зарежда на 'бавната' функция на същото това зарядно (напрежението го държеше около 13.5V), а на сутринта необслужваемият акумулатор кипеше през вентилационното отворче, и бе стоплил целия гараж
    Което моментално ме наведе на мисълта за окъсила клетка. Ясно - акумулаторът е за хвърляне...
    Обаче ме впечатли стартовото компактно зарядно - размерите му грубо бяха 35х30х30см... Явно си бе трансформаторно, с яки изходящи кабели (кабелите му бяха като на як електрожен )..
    Та се замислих - явно че 'умните' зарядни не вършат много работа в такъв случай, а от друга страна няма да е проблем да се направи всичкото това с импулсно захранване, което да спести доста от теглото и обема...
    Някой правил ли си е такова?
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

  • #2
    От: Стартово зарядно

    Всеки инверторен електрожен би трябвало да може да се препрограмира. А за да не си капо в нормални условия ще може да се ползва и за електрожен.
    бат'Марто: ...Тук оставих коментар, който не виждам...Да няма обява за обща снимка?

    Коментар


    • #3
      От: Стартово зарядно

      Какво имаш предвид да се препрограмира - да му се пипне софтуера на управлението? Едва ли има 'свободно' фирмуер за такъв, въпреки, че има подръка инверторно електроженче...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: Стартово зарядно

        Чакай да дотича Спарки и ще ти обясни за фирмуера.

        Но не всички имат - на някои просто е платчица с 2-3 ОУ и там може само с ключенце да се превключва ограничението по напрежение. 15 волта или и 30 ако искаш и за камиони.
        бат'Марто: ...Тук оставих коментар, който не виждам...Да няма обява за обща снимка?

        Коментар


        • #5
          От: Стартово зарядно

          А има ли смисъл да се прави след като акумулатора е покойник

          Коментар


          • #6
            От: Стартово зарядно

            За Моци
            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            ....
            Обаче ме впечатли стартовото компактно зарядно...Някой правил ли си е такова?
            Акумулатора така и така е във вечните Оловни полета ...
            Иде реч за друго .. Абонат!

            Коментар


            • #7
              От: Стартово зарядно

              Въпросът е повече принципен и не се отнася за решаване на конкретния проблем (вече съм го решил), а за бъдещи аналогични проблеми (явно на БОШ-а не може да се разчита )... Поне не и без да нося в допълнение и 5А стабилизирания захранващ блок с регулировка на тока с точност 0.01А и на напрежението до 0.1V
              Затова и си мисля за 'универсално' евтино, леко, компактно и ефективно решение при подобен случай...
              Тези условия изпълнява импулсното захранване... Което ако в пиковият режим работи за секунди, може да стане доста по-компактно от електроженче...
              Убедил съм се, че електронните 'самоделки' излизат в пъти по-евтино от официалните продажби.
              А ако са направени умно - са по-удобни дори и от реномираните изделия...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #8
                От: Стартово зарядно

                Виж в сайта на аиг заваряване май имат готови. Щом електроженчетата са по 3-4-5 кила значи може.
                Sent from my Nokia s fenerche

                Коментар


                • #9
                  От: Стартово зарядно

                  Имат готови, ама тук искаме да уловим рибката в мътна вода Т.е. не ми/ни трябва за професионално ежедневно, непрекъснато ползване (т.е. нямам автопарк с трактори, камиони, автобуси, леки автомобили, който трябва да паля всяка сутрин)...
                  А ми трябва за инцидентно ползване и услуга на приятели... Съответно тези +340лв само за модула за стартиране, добавящ се към електрожен, който струва още толкова, излиза от разумната граница
                  Убеден съм, че има бюджетно решение... И съм убеден, че дори да няма достатъчно евтино такова - лесно може да бъде сглобено...
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стартово зарядно

                    Ами те хорицата ако видят темата могат да дадат цена само за стартерно без електрожен. Части си имат, кутии....
                    И ще прилича на нещо.
                    Sent from my Nokia s fenerche

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стартово зарядно

                      Я пробвай да напишеш джъмп стартер да видиш какво ще излезе.Това купи мой приятел преди доста време и е супер доволен.
                      Няма страшно в умирачката...
                      Страшното е да си жив!...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стартово зарядно

                        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
                        Ами те хорицата ако видят темата могат да дадат цена само за стартерно без електрожен. Части си имат, кутии....
                        И ще прилича на нещо.
                        Да де ама пак ще струва едни пари. На практика колкото електрожена.

                        Задачата се свежда до това да направиш 1-2 киловата импулсно захранване. От това че ще работи кратко можеш да спестиш само от радиатори и вентилатори което не е най-големия разход.

                        Отделно щипки и кабели които ако са читави под 100лв я слязат, я не.
                        бат'Марто: ...Тук оставих коментар, който не виждам...Да няма обява за обща снимка?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стартово зарядно

                          Не искам да е акумулаторно - имах подобно изделие, обаче тъй-като потрябва веднъж на две години, се оказа че точно когато ти трябва батерията е дълбоко и безвъзвратно умряла
                          Така е Ясене... Ще трябва да си припомня една курсова работа отпреди двадесеттина години - бе точно нещо такова
                          Кабелите не ме притесняват - в мазата сигурно има някой друг останал кабел от електрожен Според мен изделието би излязло около 150-200лв...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стартово зарядно

                            Във аналогична ситуация на твоята във събота ,22:00-23:00 часа ,от почти 12 часа вали безспирно дъжд,едната кола е пред нас,другата за ремонт ,за мотора вали прекалено а джипа е затрупан и не пален от три месеца....а аз трябва да се прибера спешно през ноща ....Та джипа запали точно веднъж ,от там нататък самоделен 20 Амперов траф със диод в едната посока вдига 100 ампера банер за по малко от 5 Мин за да запали джипа.На мен ми струва половин ден работа и 3-4 лв.
                            Обаче...този еднополупериоден изправител със малко усложнена схема щото реално е ценер и работи в импулсен режим не можеш да го закачиш на батерията на колата без да откачиш едната клема,без тая процедура,обичайно сменяш релерегулатора.

                            Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 г.
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стартово зарядно

                              Имам 3.8, 5 и 10А зарядно, което няма проблем да го включа за 'събуждане' на акумулатор... И там няма проблем - знаеш, че с лекота можеш да направиш обикновено евтино трансформаторно (че и с пълен двудиоден изправител с намотка със среден извод)...
                              Ама идеята е да е стартерно - т.е. да успява да издържи натоварването на стартера без да изгори, и в същото време да даде достатъчно ток за да подпомогне завъртането на стартера с едни 200-300А, като при това да не излиза извън напреженовите ограничения на съвременните 'електронни' автомобили...
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X