Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

    Здравейте,

    Това не е поредната тема, в която поведението, теглото, кривата на мощността между 2т и 4т ще бъдат сравнявани. Също така темата не е ориентирана в това кой от двата е по проходим, при какви условия и тн. В последните 10 години доста подобни теми бяха започнати вьв форума и информацията изобилства.

    В момента се опитвам да избера следващият ми мотор, който ще бъде хард-ендуро и се двоумя между 2т и 4т. Всички, които някога сме карали и подьржали хард-ендуро мотор знаем, че това са спортни машини, при които гаранция за състоянието им има само, когато са чисто нови от магазина.
    Оглеждам се във втора ръка машини, които са на 10+ години и са сменили n+ собственици. Ориентирал съм се кьм Yamaha WR450F; KTM EXC 200/250/300, но конкретните модели не са основни в тази тема. Според вас, когато ще се купува втора ръка машина на 10+ години, 2т или 4т би бил по успешния избор що се отнася до поддръжка?

    4т изисква чест реглаж на клапани. При 2т нямаме реглаж на клапани, но пък имаме по честа смянана бутало. От друга страна, тотална ревизия на двг при 2т следва да е значително по евтина.

    Имам също така няколко други въпроса:

    - При покупка на 2т или 4т, как мога да преценя състоянието на двг? С мерене на компресия? Това ме притеснява особено при 2т, кьдето няма как да знам колко часа(или км) има буталото.

    - Може ли 2т двг да бъде ревизиран многократно или има лимит? Какво точно е „никасил“?

    - Имам много ограничен опит (досега сьм сменял само гуми, верига), но искам да се науча да извьршвам всички дейности по мотора сам. Носи ми удоволствие, а и винаги съм искал да имам умението да го правя. Бих ли могъл да се справя сам с реглаж наклапани, а със смяна на 2т бутало?

    След покупката смятам да обслужа напьлно мотора и сьм приготвил средства за това. 2т или 4т би бил по лесен?

    В мойта представа, 4т винаги е бил по сигурният втора рька избор, но това наистина ли е така? Чувал съм коментари като „2т само чисто нов“, а KTM EXC300 ме блазни.

    Искам да отбележа, че не съм алхимик, който тьрси сьстезателен хард-ендуро мотор не изискващ поддръжка. Просто искам да направя правилен избор, който да мога сам, с пари и мерак, да ревизирам и да му се кефя. Надявам се да получа насоки от хора, които имат опит и с 2т, и с 4т.

    Много благодаря предварително.
    Последно редактирано от kros; 14-07-19, 09:57.

  • #2
    От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

    Имам няколко въпроса за да знам как да ти отговоря:

    От колко време караш мотор ?
    Какъв тип мотор/и си карал до сега ?
    На колко години си ?
    Какви са причините ти сам да си поддържаш мотора, при положение, че не си наясно с материята ?
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #3
      От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

      Здрасти, отговарям веднага:

      - Преди 10г направих един сезон на YZF250, карах ендуро и го подържах при механик. Имам и 10.000км на Honda CBF600 (шосеен туризъм), който продадох преди два месеца.

      - На 25 съм.

      - Факт е, че не съм наясно с материята. Държа да се науча сам да поддържам мотора си, защото това е основна част от хобито. Искам да познавам мотора си и да мога сам да го обслужвам. Винаги съм си мечтал и да реставрирам кола и устремено гоня и тази мечта (вчера огледах едно старо G). Има ли нещо по готино от това човек да може сам да поддържа машините си? Винаги са ме влечели по-старите превозни средства именно поради ремонто-пригодността им (и чувството, което дават). И ремонтирането, поддържането и реставрирането са, за мен, 50% от хобито (независимо дали става въпрос за ендуро, мотокрос или олд-таймъри).
      Никой не се е родил научен. Сега вече имам мястото (гараж) и финансовите възможности да започна. Има ли причина да не стане? Има ли причина да се откажа без дори да съм започнал? Толкова ли е трудно?
      Винаги съм мечтал да си имам хоби работилница.
      Мисля, че много хора във форума си поддържат сами моторите и се надявам да споделят опит.
      Но, признавам, че началото е винаги трудно, знам го от скромния ми опит с двата мотора досега.
      Някак ми се струва странно само да карам, а друг да го поддържа. Седи едно такова "изкуствено".

      Коментар


      • #4
        От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

        Като за начало намери 2Т и 4Т, и покарай в реални условия, като ако трябва си плати за това. Ще ти е безплатно на фона на това да си вземеш нещо което ще обслужиш и след няколко горски разходки ще решиш, че не е било това което си очаквал.
        Предвид това, че си на 25 и имаш време и желание за хобита, значи че нямаш жена до теб която да те угоява ежедневно, и предполагам не си повече от 70-80 кила, и понеже искаш техника в която да инвестираш време и пари, помисли за малко повече сила в аванс.
        ... ся, ако си 60 кила и теглото на машината ти е проблем, май отиваш към възможно по-лекичко 2Т.

        ... и понеже виждам големи мераци с големи очаквания, имай предвид, че те водят и до големи разочарования.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

          На габарити съм малко над това, което описваш. Тежа 90кг и съм 190см. Предполагам има и удобни за мен, както и неудобни 2т и 4т мотори. Колкото до силата, със сигурност при WR450f, както и при KTM EXC 250 / 300 силата ще бъде доста по голяма от мойте възможности. Може би EXC 200 е малко граничен. 125 засега не е тема.

          Твоят съвет да пробвам 2т и 4т е може би най-добрият, който някога бих могъл да получа. Все пак аз ще го карам. При всички ситуации ще пробвам и 2т и 4т преди да взема решение (4т вече съм имал). Моментното предлагане на пазара е също фактор и тн. и тн. Но, това не е в случая идеята на темата. Разглеждам въпроса повече от гледна точка на успешно закупуване и последваща поддръжка. Надявам се, че ако направя информиран избор, шансът за разочарование ще е по-малък.
          Мойта практика показва, че винаги, когато човек навлиза в определено хоби с мерак, то той бързо сменя първоначално купените пособия. Дори това да е така, искам да направя колкото се може по-добър избор.

          Надявам се, че темата ще бъде полезна и на други.

          Коментар


          • #6
            От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

            По-добре забрави за 2Т, освен ако не си екстремал, но ако беше, нямаше да пускаш тази тема, а щеше да си четеш от някое болнично легло.
            Имай предвид, че с тези мерки, особено и ако се изпуснеш с манджата, без да се усетиш ще качиш 20-30 кила, което + екипа ще се усеща от по-вехтичък двигател.
            Другият момент е, че 300-350 2Т, което би било подходящо за теб, ще има разход Х2 спрямо нещо 500-600 4Т, което също е като за теб.

            Важно е и да не ти набутат чист крос, който обикновено е четирискоростен с по-дълги предавки, което лично на мен не ми харесва за в гората.
            Хубавото е, че с тази височина не би трябвало да те притесняват по-високите модели, които са проблем за по-ниските хора.

            Най-добре се качи на колкото можеш повече модели и виж кой ще ти е най-удобен, като е по-добре да имаш сила в аванс, щото винаги можеш да не я ползваш на 100%, докато обратното не става.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • #7
              От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

              Здравей Джоу,

              Благодаря за отговорите по темата.

              Извинявам се за забавения отговор. Бях зает да търся подходяща за мен машина. Накрая избрах Yamaha WR400 1999. Главната причина беше височината на седалката. При WR400 e 991мм. Пробвах и КДХ 250, и ЕХС 200, но и двата ми бяха просто прекалено ниски. Имам пропорционално доста дълги крака при ръст от 190см. Дори вече мисля за вдигане на седалката над 1.000мм. Но, продължавам да си мечтая за 2т. И ще усъществя и тази мечта.

              Междувременно ревизирах предния спирачен апарат, смазах жилото на газта и смених плочите на съединителя. Всичко това направих сам, с помощта на книгата на мотора и youtube. Все трябва да се започне от някъде. Не е лесно, но е кеф.

              Надявам се тази тема да мотивира други като мен. Механиците също са хора и някога са започнали от нулата. Важно е желанието. И мнението ми засега се потвърждава: кеф е сам да си обслужваш, ремонтираш и тунинговаш мотора. За мен е 50% от хобито.

              Коментар


              • #8
                От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                Ще е интересно да се споделя какви части и консумативи (включително бензин) се налага да се сменят през време на експлоатацията на машинката.

                /та тия дето сме се прекарали с #2 т.#, лежейки на болничното легло и събирайки с'тинка по с'тинка за бензин ..., да осъзнаем какви сме бунаци, и как сме се прекарали деева ..../

                Честита придобивка иначе - само с купуване, продаване и проби, проби човек може да разбере какво му харесва (и е изгодно)

                Коментар


                • #9
                  От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                  Еййй, аман от докачливци !
                  Колега, щом имаш 2Т, и не си го взел случайно, щото ти е изпаднал "на далавера", значи си го взел след разумен избор, което е добре да направи и пусналият темата, което пък става с каране, което пък е добре да е достатъчно по различни терени за да добие реална представа.
                  Това обикновено няма как да стане с по едно кръгче за проба пред гаража/двора на продавача.

                  Въпреки че автора вече си е взел мотор, добре е да разкажеш за твоят, и защо си го предпочел, за да може темата да е полезна и за други които търсят отговори на подобни въпроси.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #10
                    От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                    Единствената причина да взема 4т е високата седалка на WR400. И, не само високата седалка, но и общата големина на рамата беше важен фактор.

                    Но, като изключиме големината на WR400, не намирам абсолютно никакъв плюс в 4т. Според това, което съм прочел в американски, британски, канадски, австралийски и немски форуми, 2т е винаги значително по-лесен и по-евтин в поддръжката. Давам пример от днес. Гледайки видео, което илюстрира смяна на съединител на кросов мотор, един от топ dirt bike механиците на Щатите каза, че 4т яде значително повече съединителя. И това се отнася за мотокрос. В ендурото, предполагам, съединителят е под още по голямо натоварване.

                    При първа възможност ще се сдобия с 2т. Просто звукът, лекотата на движение, простата конструкция винаги ми докарват широка усмивка и чист кеф. Предполагам, че с малко тунинг и добри ниски може да се докарат при 2т. Мечтая си за 2т с карбуратор, не ми трябва инжекцион и тем подобни технологии.

                    Но, за мен кефът е важен. Това е причината да споделяме това супер хоби. [emoji3]




                    Gesendet von iPad mit Tapatalk

                    Коментар


                    • #11
                      От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                      Засега съм се спрял на 4т (но пореди размерите на мотора). Когато взема 2т, ще споделям опит в поддръжката и на двете. С желание, и при двете поддръжката е лесна и приятна. Има смисъл да споделяме опит, точно както Джоу предложи. И най-вече да караме колкото се може повече. [emoji3]


                      Gesendet von iPad mit Tapatalk

                      Коментар


                      • #12
                        От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                        Нищо не мо'Ем да напишем след тия два лексотана след като разбрахме, че тия с четиритаците удрят разход 2/100 км деева...
                        Те зат'ва са отпрали яките шкембаци - щото им остават яко пари за кебапи, пиво и тирамисута разни

                        /раход 2/100, щото щом резачките горят *х2*'...
                        (моя КТМ 250 ХС примерно ме съсипва финансово с разход от 4-5 литра смес на 100 км по черен път без ексцесии) /
                        Последно редактирано от BulAf; 25-08-19, 18:16.

                        Коментар


                        • #13
                          От: 2т vs. 4т – поддръжка, въпроси

                          Аз бях съвсем сериозен за споделянето на впечатления от първо лице.
                          Ако за нещо те притесняват разходите, то значи не е за теб.
                          Под разход имах предвид, че когато съм карал с някого с 2Т винаги си е носел бензин в раницата който се е налагало да сипва по някое време.
                          Разбира се, че 2Т-то има и плюсове, но е въпрос къде, как и колко се кара.

                          Колега, ако си комбинирал двата лексотана и с две ракии, разбирам що не ти се пише.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар

                          Четат темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                          Зареждам...
                          X