Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM EXC 450

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: KTM EXC 450

    Много точно си го написал, колега. Последното ми прегряване на мотора и кипване на охладителната течност беше точно следствие от изброените от теб причини. Продължително катерене на 1-ва скорост във високи обороти, затягане на един пън последвано от слизане от мотора и газ на прекъсвач, околна температура над 35 градуса С. Ясно е че това което са написали производителите за мощността е рекламен трик, но винаги съм искал да пробвам някакъв по-хубав антифриз и се чудя точно за този или някакъв подобен. Ако наистина тази охладителна течност намаля температурата със цитирам: "приблизително 10 градуса" не става ли по близо до оптималната работна температура при натоварен режим на работа? Никой ли не го е пробвал? На този антифриз който ползвам в момента пише че има по висока точка на кипене 135 гр. С, но това не означава че мотора не работи на по-висока температура а просто флуида не кипва. Което не е кой знае каква файда освен че си остава в радиаторите. Между другото в какви граници е оптималната температура?

    Коментар


    • #17
      От: KTM EXC 450

      Файда от хубава охлаждаща течност има , защото когато не кипи ,тя по-добре отнема топлината от цилиндъра и главата , по-добре я отдава на околната среда чрез радиаторите , и по-добре циркулира в охладителната система. Оптималната температура е 90-95 гр. , с малки разлики при различните двигатели , и не е една и съща във всички части на охладителната система.

      Коментар


      • #18
        От: KTM EXC 450

        Аз Ямаха с вентилатори не съм виждал. Затова пък съм виждал такава с един радиатор която е нямала никакво завиране.... Виждал съм и такава която ври.
        Преди две години 4- кросови ямахи и 9 КТМ като от тях май само два бяха кросови. Тия 9 омерисаха гората на антифриз. Просто като седна на КТМ и все ми е топло на краката.
        EXC TPI 2019

        Коментар


        • #19
          Re: KTM EXC 450

          Ех, тея Ямахи бе . Само едно уточнение да внесеш ако може. Колко от тези 13 мотора дето са били в гората са с разширителен съд и дали тези без не са ''хвърлили водата''? Благодаря на Мотор_мен за полезната информация, но пак си остава въпроса за точно тази охладителна течност за която съм писал по-горе. Питам защото нямам финансова възможност за вентилатори, не съм имал нужда до момента от такива и не съм сигурен, че е най- добрия вариант за мен. Предпочитам да имам стартер когато се наложи често вдигане на мотора. Но ако бих подобрил работата на мотора с охладителна течност която е с +10 лв. разлика от това което ползвам в момента бих тествал. Това обаче ще стане другия сезон защото планирам отваряне на двигателя през зимата и не искам да слагам източен антифриз, замърсява се. Тъкмо може да я видим тази работа с понижаването на температурата, но ще ми трябва и термо стикер. Не знам до колко са точни. То трябва само да отчете коректно разликата.

          Коментар


          • #20
            От: KTM EXC 450

            Ако двигателя работи на високи обороти и мотора се движи бавно , е нужен вентилатор за да се движи въздуха и да отнема топлината от радиаторите. Ако нямаш вентилатор при тези условия , въпросната течност ще ти помогне с това , че ще остане в охладителната система , но двигателя пак ще е прегрял и ще работи при повишена температура. А като достигне тези температури , маслото също се загрява , и вече не смазва и не охлажда както трябва триещите се части в двигателя. Тези течности са предимно за състезателни двигатели , които вследствие на някаква повреда са достигнали висока температура , и по този начин се добират до финала.

            Коментар


            • #21
              Re: KTM EXC 450

              Ти за коя охладиелна течност имаш предвид, тази която издържа на по високи температури или тази която понижава температурата?
              Последно редактирано от druz; 17-09-15, 12:49. Причина: пояснение

              Коментар


              • #22
                От: KTM EXC 450

                Понижава температурата , защото по-добре поема топлината и по-добре я отдава , примерно: Караш на писта при температура на въздуха 35 гр. , двигателя работи при температура 100 гр. , сменяш течността , и работната температура пада до 90 гр. Но ако се завреш в някое дере , няма как да спреш покачването на температурата , само ще забавиш процеса , и ако не си в движение , двигателя пак ще прегрее , защото няма какво да охлажда радиаторите. Без да пробваш , няма как да разбереш дали ще ти помогне или не , те и професионалистите правят тестове докато стигнат до точните настройки за оптимална работа на двигателя. За мен , вентилатора е по-добрия вариант за каране в гората. Моя мотор при каране на равен терен не може да достигне работна температура , но вкарам ли го в гората , вентилатора не спира да работи.

                Коментар


                • #23
                  От: Re: KTM EXC 450

                  Първоначално публикуван от druz Преглед на мнение
                  Ех, тея Ямахи бе [emoji14]. Само едно уточнение да внесеш ако може. Колко от тези 13 мотора дето са били в гората са с разширителен съд и дали тези без не са ''хвърлили водата''
                  Гледай сега, досега съм карал само ямахи и то без разширители..... На последната ми Ямаха за две години не съм долял нито веднъж охладителна течност. Като стане по хладно и имах проблем със загряването, все си беше студен и гърмеше през ауспуха. От както минах на КТМ след всяко излизане се долива охладителна течност. Точно затова се принудих да слагам перки, съдове.....
                  А една перка + датчик не е толкова скъпа. Китайска перка е 20лв и датчик 8лв. Ако искаш може и без датчик....
                  А водата има най добър топлообмен, но няма свойствата да смазва, пази от корозия......
                  Последно редактирано от chavetoo; 18-09-15, 16:12.
                  EXC TPI 2019

                  Коментар


                  • #24
                    Re: KTM EXC 450

                    Аз за сега нямам такива проблеми и се надявам и за напред да е така. А за вентилатори мисля че вече няма място. Нали съм с тюнингови радиатори. Да не звиди някой сега и да се прецака работата. На първо усещане ми се стори че греят повече, сигурно щото топлоотдават повече хаха. Ама може и да е само в главата, то внушението е голяма работа.
                    А бе, я да ви питам една работа. Понеже една от пи+ките дето излиза от радиатора е с по-малък диаметър от маркуча и малко се изциганих, щот много ми се кара вече. Намотах тефлонова лента до достигане на необходимия диаметър и всичко заспа. Но вечерта видях съвестта как ме е зхапала за кракът и гризе. Сега се чудя дали да не сложа едно парче термосвиваем шлаух отгоре, че ако тая лента нещо се мушне в охладителната система ще е пагубно. Или изобщо да не се занимавам с глупости и да търся някой да ми запоява втулка или да търся маркуч. Проблема с маркуча е, че излиза от един тройник и ако го сменям ще трябва и нов тройник, пък идея си нямам от къде да ги намеря. Тоест има едно място в София дето сигурно ще ми помогнат ама не съм сигурен, че искам

                    Коментар


                    • #25
                      От: KTM EXC 450

                      Термо.... не е чак толкова дебел за да не може да уплътни маркуча ако натегнеш скобата. При мен положението е същото, просто скобата е смачкала малко повече маркуча, но не тече.
                      EXC TPI 2019

                      Коментар


                      • #26
                        Re: От: KTM EXC 450

                        Ето така беше със тефлоновата лента:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20150920_122800[1].jpg
Прегледи:1
Размер:45.1 КБ
ID:5681903
                        Обаче исках да го запечатам това нещо и сложих отгоре термошлаух. По-малък е от диаметъра на маркуча, но трябваше още още по-малък диаметър да сложа, защото се отпуска като загрее мотора. Нищо де няма течове. Ето как стана:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20150920_123446[1].jpg
Прегледи:1
Размер:66.0 КБ
ID:5681904

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от neweso Преглед на мнение
                          От: Ktm EXC450

                          Да пие когато има !!!!!

                          Не приятелю не греят повече от другите мотори. Загряват когато не можеш а искаш да го качиш .
                          На доста баири цваиките врат а аз не (аз съм горе а те на средата).
                          Здравей имам същия мотор и се нуждаят от помощ .огасна и непали, купих втора ръка електронно нова бобина замерих динамото, на датчика намерих стружка махнах я но нищо няма искра на свеща.ще съм благодарен ако ми дадете съвет

                          Коментар


                          • #28
                            Здравейте имам нужда от помощ. Ктм-ми изгасна и не пали електронно втора употреба нова бобина и нищо.замерих динамото ок е имаше една стружка на датчика махнах я но нищо. Ще сам благодарен ако ми помогне някой, да кажа че се намирам в англия и тук много голям избор нямам.благодаря предварително.

                            Коментар


                            • #29
                              Здравей, как замери Динамото( звездата) от нея излизат 3 кабела.Има шанс да е укасила и при замерване да не ти показва разлики в отделните намотки. Аз имах този проблем, само че мотора палеше на манивела а на стартер не.

                              Коментар

                              Четат темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                              Зареждам...
                              X