Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за обучение на съвсем начинаещ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ за обучение на съвсем начинаещ

    Здравейте друзя,
    от известно време искам да се обзаведа с кросов мотор, но имам следния проблем:
    Нямам абсолютно никакъв опит с карането на какъвто и да е мотор. На този етап дори все още нямам категория.
    Чудех се дали в или около София има място, където да наема мотор и да получа някакви практически умения при управление.
    Ориентирал съм се към нещо 125 кубиково като едно известно време разходките ми ще са на равна поляна просто за да се науча как да се държа с мотора.
    Все пак ми се иска да съм карал мотор преди да започна курса за категория.

    Знаете ли някой, който може да помогне ?

    Поздрави

    ПС: Моите параметри са 29г; 180см; около 90 кг

  • #2
    От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

    Не ти трябва да си карал мотор за да се запишеш на курс. Пък и не се изискват кой-знае какви умения за 5-те елемента. Ако караш кола и с градското няма да ти е трудно. Аз го изкарах преди 3-4 месеца, а съм бая по-дърт

    Коментар


    • #3
      От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

      Първоначално публикуван от ksabev Преглед на мнение
      Здравейте друзя,
      от известно време искам да се обзаведа с кросов мотор, но имам следния проблем:
      Нямам абсолютно никакъв опит с карането на какъвто и да е мотор. На този етап дори все още нямам категория.
      Чудех се дали в или около София има място, където да наема мотор и да получа някакви практически умения при управление.
      Ориентирал съм се към нещо 125 кубиково като едно известно време разходките ми ще са на равна поляна просто за да се науча как да се държа с мотора.
      Все пак ми се иска да съм карал мотор преди да започна курса за категория.

      Знаете ли някой, който може да помогне ?

      Поздрави

      ПС: Моите параметри са 29г; 180см; около 90 кг
      В която и да е школа трябва можеш да си платиш часове инструктаж с мотор, без да започваш курса.

      Когато изкарах курса, моите параметри бяха 28г; 178см; убедителни 100 кг и целно не бях пипал даже мотор преди курса. (Каквото ми е и отношението към всичко друго, когато става дума за безопасност.)

      Книжката няма общо с кросов мотор, така че не търси това. Понеже имаш годините ще е най-добре да си те изпитат направо за А категория (вероятно 650 кубика мотор). Ясно е, че първо ще навъртиш някакви часове с малък мотор, но ще е драстично по-лесно да си вземеш изпита с голям мотор. С моите кила и шосеен мотор (в школите не са кросови) 125 кубика тръгва едвам, едвам с газта навита до край, както и спира трудно.

      Коментар


      • #4
        От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

        http://www.balkansorangeadventures.com/bg/motoschool/

        Коментар


        • #5
          От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

          Категория за каране из кърищата не ти трябва. Опит обаче е добре да имаш, даже и да си активен шофьор техниката няма нищо общо. На първите качвания освен бавничко возене и борба с органите за управление не очаквай повече ...

          Коментар


          • #6
            От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

            Първоначално публикуван от ezhko Преглед на мнение
            +1 за Жоро. Наблюдавал съм го как обяснява и обучава-това е твоя човек.
            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
            Джон Кенеди

            Коментар


            • #7
              От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
              +1 за Жоро. Наблюдавал съм го как обяснява и обучава-това е твоя човек.
              Активни ли са тези пичове все още? Преди няколко месеца се опитах да се свържа и не успях.

              Коментар


              • #8
                От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                Който желае - намира начини. Отиди в Пасарел на поклонение
                Не, Жоро не е активен, доколкото знам.Но не отказва всеки път на молбите на дребния...
                http://www.msf-usa.org/downloads/DBS...actice_OHM.pdf
                Последно редактирано от ezhko; 01-10-18, 09:00.

                Коментар


                • #9
                  От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                  Първоначално публикуван от ksabev Преглед на мнение
                  Здравейте друзя,
                  от известно време искам да се обзаведа с кросов мотор, но имам следния проблем:
                  Нямам абсолютно никакъв опит с карането на какъвто и да е мотор. На този етап дори все още нямам категория.
                  Щом не си карал мотор, то кросов ти е последното което ти трябва. Предполагам че не правиш разлика между "ендуро" и "крос" - така че с две думи - кросовите са спортни мотори, предназначени за каране по съответните писти. Доста мощни и рязки в сравнение с ендурата и това в твоя случай е недостатък. С по тежка и скъпа поддръжка. Много модели изобщо не подлежат на регистрация т.е. няма как законно да ги караш по обществените пътища.
                  Ендурата са с повишена проходимост но подлежат на регистрация, по тежки са по слаби като мощност и с по "човешка" поддръжка - примерно маслото не се сменя след 8 моточаса.

                  Във форума има доста теми за избор на мотор, за разликите между класовете и между самите модели от един и същи клас. Не се притеснявай да прочетеш някой по стари теми - все още са актуални и доста ще ти помогнат, поне като за основа.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                    Менди, теорията ти е правилна, но на човека му е рано за нея. Както пише - още няма категория. Разлика между крос и ендуро очевидно не прави. На асфалт няма да стъпи поне до това време догодина (доде изкара книжка...), а после ще му малеят 125 кубика за асфалт. Мигачи, фарове и огледала, необходими за регистрацията, ще му пречат доста при първите му стъпки на черно. А и 125 кубиково кросово кавазаки не е по-скъпо за поддръжка от 125 кубиково ендуро кавазаки... И при неговите параметри, бих му препоръчал кросовия вариант.

                    Но преди да се хвърля в дълбокото с покупка на мотор, да се примоли на Жоро да му даде един урок (ще наеме мотор за целта - пак оттам). Трябват му кросова каска, очила, ръкавици, наколенки и ботуши. Може да се включи в едни 200 лв. за втора ръка.

                    Колкото до кросовия мотор дали е подходящ за начинаещ, и двамата сина започнаха с кросови мотори, доста преди да помислят за книжки.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                      Е, той да каже къде ще стъпва. Най малкото от гаража до гората. Иначе си прав че огледалата и мигачите "окапват" първи

                      Коментар


                      • #12
                        От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fov-trail.jpg
Прегледи:2
Размер:24.8 КБ
ID:5799706Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ce5ce9ece4aa1ba70bb67734878b6b7a.jpg
Прегледи:1
Размер:15.6 КБ
ID:5799707

                        Коментар


                        • #13
                          От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                          При нас сме организирали гаража да е до гората (има варианти с приятели, под наем и т.н.). Транспорт до/от там - два пъти годишно. Варианти за такъв транспорт - много.

                          Айме, огледалото не отговаря на стандартите. Трябва да имаш място за номер с подсветка. Заден стоп. И т.н. Практиката ми дотук показва, че мотора за гората и мотора за асфалта са различни машини в случая на начинаещ.
                          Последно редактирано от ezhko; 01-10-18, 12:17.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                            Не споря за стандарти. Надсветката на номера не я броя. Не броя и изискването номера да е монтиран зад края на задната гума (на дълга опашка, която се чупи по-лесно от мигачите). Ако някой се заяде на технически преглед ще се заяде и за ауспуха, и и него ще сменяш. И катализатор ще трябва да слагаш. А задължителните светлоотразители долу ниско на коловете ще паднат и преди мигачите

                            По-скоро идеята ми беше за идеята можеш ли да имаш адекватно екипиран мотор за пътя (колкото да стигнеш от вкъщи до гората) от гледна точка на това да не си хептен опасен. Един вид боря спора - и без това ще ги счупиш (мигачите и огледалата), карай без такива.

                            Яко оспамихме темата на човека, обаче. Той просто питаше за човек да го научи да кара.
                            Последно редактирано от AimeR; 01-10-18, 13:57.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Помощ за обучение на съвсем начинаещ

                              Много благодаря за мненията,
                              ще се свържа с хората от http://www.balkansorangeadventures.com/bg/motoschool/
                              Ще пиша и ненастоятелно на въпросния Жоро (не ми се иска да притеснявам човека, след като не се занимава вече с това)

                              Правя разлика между ендуро и крос и точно заради регистрацията предпочитам да е крос. Гората е относително близичко до вкъщи и ми трябват няколко километра по асфалт за да стигна там. Точно и затова предпочитам да премина обучение преди изобщо да се явявам за категорията. На коментарите по- горе за разликата между автомобил и мотор съм напълно съгласен, и моето виждане е, че когато се подхожда с уважение към машината и има правилна преценка на възможностите както на машината, така и на водача в общия случай проблеми няма. (подхождам много консервативно към откриването на лимитите по възможностите на машината)

                              Ежко най- правилно напипа същността на въпроса. Най- оптималния вариант е да видя дали изобщо ще съм ок да карам или ще е от нещата, които ми се виждат забавни, но в последствие се оказва, че не ме радват чак толкова.

                              Още веднъж благодаря за коментарите
                              Поздрави
                              Последно редактирано от ksabev; 07-11-18, 09:34.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X