Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2 STROKE ENDURO ADVENTURE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

    ..здравейте..
    от няколко години насам 4 тактовите мотори станаха доста популярни..и особенно у нас в БГ да караш 2 тактов мотор си стана едно приключение от подигравки и простотии спрямо собственниците на такива возила..все пак обаче все още има доста хора и у нас и в чужбина които си се кефят и радват на тези мотори не само заради тяхната здравина евтина и лесна поддръжка ..ниско тегло и център на тежеста..но и просто защото ..ТАКА СИ ИСКАМЕ ..харесваме си звука..специфичния мирис на синтетика и безразборното ползване на съединителя ..и завирането и в най смотаните дерета без да ти изкипи охладителната течност ..
    за това и реших да отвора тази тема в която да си пускаме проявите на специфичния ни 2 строк тиййм който се заформи ..
    ..между другото забелязвам че и постепенно се увеличава..и то и качественно и количественно
    и има защо..в чужбина се забелязва едно възвръщане на интереса към 2 тактовите машини ..в италия например ..за миналата година най продавания хард ендуро модел мотоциклет е именно 2 тактовия ехс125 на ктм същият модел е и на трето място в мега теста за хард ендуро на годината организиран от офф роуд мотоиздания в европа миналата година..ехс 200 пък печели няколко пъти наградата на списание "дирт байк" за офф роуд мотор на годината в щатите..
    .. най трудното известно състезание в света ..ерзберг родео ..също от години насам се печели от 2 тактови машини като и измежду малцината успели да го завършат по принцип над 90% са участници с 2 тактови машини..
    ласт ман стандинг..еквивалента на ерзберг за щатите..същата работа-3 машини стигнаха финала на последното му издание и 3 те 2 тактови ...
    както и да е няма да досаждам темата а започвам да я запълвам и да видим до къде ще стигне
    Последно редактирано от mitkov; 15-02-08, 13:17.


  • #2
    До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

    .ето и първата исторически организирана проява от 2 строк адвенчър тийма и неговите учередители

    за сега в тази тема ще прехвърля репортажите от други теми а новите вече ще са тук

    .ето и кратък фоторазказ на 1 вият -официален-2 строк ендуро адвенчър ..казвам първи ..защото идеята е да има и 2 ри 3 ти и тн.
    -трагвнето..повече от скромно..-в петък вечер 2 мата колеги иво и митака от хасково дойдоха да спят у нас на гости -докарахме и моторите..с идеята -да станем в събота по тъмно още и към 6-7 часа най късно да тръгнем...разбира се ..не стана..тръгнахме..към 8 чак..което..пак не бе чак много зле


    -след няколко часа въртене и сукане из околните села на ню мексико..в търсене на пътя от трака ..който "уж" бяхме качили..след като разбрахме че -трак -всъщтност -няма ..но пък имаше -точка в близост до устрем към която ползвайки гпс а тръгнахме-търсейки сами пътища за на там..не винаги попадахме на подходящи ..но все пак имаше няколко доста добри попадения-като няколко участъка от запазени римски пътища а и един два приятни горски такива..между които -се навързахме с директен-офф роуд през нивята и шубраците



    -ето ни вече в-задължителния за този маршрут-пункт-с Устрем..това е едно доста добро като за безлюдният район село ..има даже и бензиностанция ..и страхотен като за село супермаркет !..за съжаления имаше и няколко местни образа ..които -или не бяха изтрезняли от предишния ден или ..просто от рано я бяха подхванали...но...все пак се търпяха де
    -след това през лабиринт от черни пътища и чат пат директно през полето ..преминахме през няколко много интересни селца



    -това е едно от тях ..на което ..понеже не запомних името - кръстих снимката-oakly център.....поради фанелката -оакли която носеше един страхотен представител на нежният пол който се мотаеше по центъра ..имаше и още няколко..с една идея..по не чак толкова страхотни..които шетаха по центъра..тъй че..едва..убедих колегите че бива да тръгваме все пак ..разбира се ..устроихме и няколко шоу програми из тез села....-като-взимане на завой на едно колело..прескачане на стълби и..тн простотии..но при наличието на такива...фанелки ....наоколо..тва си бяха нормални стандартни процедури ...въобще ..който си търси готина приятелка...го съветвам да посети е това село и село "срем"...просто не можете да си представите за какво става въпрос ...в приморско по плажа няма такива страхотни екземпляри.. ..разбира се ..не съм ги снимал..защото..все пак ..форума е..за мотори ...

    ето още един интересен кадър от същото село





    ...
    -освен мацки..и европейски табели вижте какво срещтнахме още в този уж..ненаселен район :



    ..хамър..чисто нов..явно..където има мацки..не може и без хамъри ....просто хамърите и мацките явно си вървят ръка за ръка и си се подушват от далеч.. ..


    ..явно и ние развълнувани от..невероятните гледки .. малко след като преминахме тези села..я подкарахме..доста по неразумно..решихме -да резнам..по напряко през гората директно -в посока болярово-където бе следващата точка която фиксирахме на гпс а..и вижте какво стана



    ..пътя който хванахме -постепенно се превърна в пътека -пътеката в...пътека..с храсти и накрая вече-си стана само храсти -ниски дървета и е тая рекичка..по която тръгнахме да се измъкваме от големия зор ...митака си запя..."защоо няма радоост" и..тн а нещата полека лека..си отиваха към бой....както се пее в една друга песен..защото загубихме ужасно много време из лабиринтите от храсталаци и рекички а всъщтност се въртяхме в едно и също място..по едно време дори старият кален кдх 220 взе да хвърля водите ..под вещото ръководство на новия си собственник ..бате иво..след като се хакнахме в поредното..дере..където ..нямахме никаква работа

    ..ето вижте за какво става въпрос


    -попадаш на е-такова -уж пътче..което..само след 1 завой и 2 храста..свършва и..се нахакваш в поредния джандем ...голям зор ..че вече бе започнало да става и жега

    ..както и да е..измъкнахме се някак си но все пак в тази част от маршрута човек бива да си държи по -главни черни пътища и да не се нахаква из е такива дерета..щото....

    -накрая намерихме един страхотен и бърз черен път ..като магистрала-пълна газзз + леки завойчета+ полупразни резервоари+ пепел и пясък отгоре = кеффф
    ..скоро обаче тоя кефф..свърши -и пак се понахакахме из некви синори -та накрая ми писна и хванах -по азимут на към болярово -през едни горички ..което ..даде резултат и скоро бяхме на бензиностанцията край болярово :





    -тука се почна..едно пълнене на резервоари и ..тубета..което..после май се оказа ..че е било напразно



    -3л бензин 1 л масло..и 1 чифт ..джапанки ..


    ..на бензиностанцията в болярово освен че заредихме..поотпочинахме..и то качественно ..в приятна компания и напитки...БЕЗАЛКОХОЛНИ..разбира се ../казвам-щото после по пътя къде що ни спреше полицай или граничар все това ни питаше/
    ..направихме и консултация с гълабин..който ни даде някои напътствия относно маршрута ..които ние разбира се...не спазихме

    районът от болярово до към селата ябълково -общо взето е еднообразен ..нещо средно между -степ и пустиня
    за това бяхме много изненадани когато видяхме е това



    -чисто ново и лъскаво ..съоръжение ли поселище ли..не зная но май е нещо свързано с газопровода който преминава от там

    ..в съседното селце пък се натъкнахме на група..от бай тошовите страндженски панелени блокчета..които си бяха населени и поддържани...дори -някакво маце изскочи изведнъж с некъв минижуп от нищото..та.. щеше да предизвика ..верижна катастрофа ..
    -нещо подобно щеше точно там да предизвика и едно -диво ли ....питомно ли прасе което бе с такъв цвят че просто се сливаше с пътя..и като скочи ..в последният момент.... ..

    ето и още няколко кадри от там



    ..кави 2т групата..


    ..ако слушкате...може и днеска да стигнем ..


    малко след това
    ..към селата -горно и долно ябълково..нещата отново ..позагрубяхааа..

    ..хванахме -някакъв готин черен път -който отначало уж вървеше в правилната посока..малко след това обаче взе да завива завива...и накрая го зарязахме и хванахме пак ..директно през ...степите ..които обаче тук са набраздени от заблатени поточета ..на гпс а-границата се виждаше уж да е на няколко километра..но всъщтност..оградите явно започват доста от преди това защото стигнахме до загражденията..и нямаше накъде-та хванахме край самата ограда като я ползвахме за ориентир


    ..ами сега - на места -деренца и храаасталаци пресичаха пътя ни..стигайки до самата ограда...честно казано -мисля че точно в този район ..никой до сега от мнооого години не бе минавал...


    -промушване през поредните шубраци


    -а малко след това:


    -тука ..тази порта бе отворена...и понеже на ляво от кадъра -всичко бе една ДЪЪЪЛБОКО и нарочно изорана местност с буци до кръста които сушата бе направила като камъни ..то за в момент се замислихме ..дали да не минем портата и да караме по синора който бе зад нея ...решихме да не си пробваме ..бронебойността на..екипите обаче..което по късно се оказа че е било много мъдро решение

    -най после-след яко зор стигнахмедо:


    -центъра на едно от-ябълковите села



    -тъкмо решихме да пийнем вода от чисто новата чешма в центъра ..и ..наискочиха ..униформени служители на гранична полиция а и на местната полиция..и се почна............................................. .............
    .................................................. ...............
    .................................................. ...............
    -документи..проби от майчиното мляко и..тн.....
    сега се шегувам ..но тогава..хич не ни бе смешно...
    ...питаха ни и от къде точно идваме ..и като обяснихме ..казаха..че от там ..не можело да се мине ..нямало никакви пътища и прочее нито пътеки
    ..показах им трака на гпс а и точно от къде сме минали и че ..всъщтност не сме нарушили ...ит.н.
    накрая се успокоиха и ни повярваха..че не сме...от лошите ..и слава Богу..щото вече се виждахме....да не казвам как ..
    поупътиха ни и за по нататък пътищата..въобще накрая се разделихме като приятели

    ....от ябълково натам..обаче започнаха -едни ..страхоотни черни пътчета и местности с хубава борова гора ..по които вече..никой не му се спираше да снимаме ..и нещата се обърнаха на към ...даване на газзз ...
    -особенно след село граничар пътя вече става много готин за каране и се стига много бързо до звездец..където бе следващата ни спирка и -дозареждане

    -там гълабин ни каза да гоним местността -петрова нива-което и направихме..само че точно тоя ден се оказа че там има празник ..че и президента щял да присъства..и ..познайте..отново ни спря полиция..и пак се почна .................................................. .....................
    .................................................. ............................
    .................................................. ...............................
    .................................................. .....................
    оказаха се обаче симпатични хора и....

    -някак си ни пуснаха но ни предупредиха да не се мотаме точно този ден много много там..

    -малко след това стана и комичната катастрофа за която иво спомена..та както си карах..видях стопа си пръснат на парчета..да ме изпреварва ..иво се натресе отзад на ктм а ми при едно мое по рязко спиране ..

    -ето типична снимка на пътищата из този район



    ..



    -тука вече -карането е много приятно..но пък е критично хващането на верният път..защото иначе..отстрани гората е ..просто-джунгла-а не хванеш ли точния път..отиваш..на към...никадето..въобще..в тази част е най лесно човек да се заблуди изгуби и остане без бензин ..което точно там някъде ни се бе и случвало 2005 та като ходехме..та вече си ...имах едно наум



    -край река велека-изморени но и ..щастливи

    -след велека..вече започнахме изцяло да се водим по инструкциите на гълабин..и..стигнахме до..някъде в никъдето..но по едно време вече се набихме яко из едни ДЖУНГЛИ..почна се едно мотане -денят взе да си отива..бензина от резервоарите ни и той..а нещата..пак тръгнаха -"на към бой" lol: ...затова преди съвсем да се мръкне по презумцията -сейфти фърст" хванах някакви по главни пътища -които преминаха в нещо като асвалтови такива и..по някое време пристигнахме на бензиностанцията в царево :



    -както виждате..вече бяхме и -позамръкнали -340км бяха зад гърба ни ..
    ..колегите от кави -групата ..понеже се бяха напатили от полицаи тоя ден..останаха там да изчакат -колесара-а аз реших направо на ход да отпраша на към приморско където щяхме да нощуваме

    -както знаете..или не знаете-новите модели 2т на ктм имат даже и евро 3 сертификат така че са си абсолютно легитимни за движение по пътищата -тъй че :



    -ктм а директно премина от хард ендуро -в ролята на -кафе рейсър

    .следва продължение
    __________________
    __________________
    Митко Митков

    Коментар


    • #3
      До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

      а по улиците вече вреше и кипеше









      -а на кея..кротуваше яхтата на здравко..брадъра



      ...денят приключи -с къпане и хапване в ресторанта за морски деликатеси на нашия съфорумец-с ника FUNI !

      -2 рият ден от похода..бе определен за -къпане -кратки ендуро разходки..и ровене..по ..плажа ..планът..бе преизпълнен..във всичките си точки:



      -първо бръмнахме до към плажа на перла-бившата резиденцияна байо тошо

      -после се оказа че гората зад нея..е счудесни условия за -горско каране ..


      ..там попаднахме и на ето това ..параклисче..



      ..хммм-май бай тошо..не е бил чак толкова -атеист за колкото се е представял

      ..след това имаше ..кафе-кола и общи приказки пауза -директно на заведението на плажа..което всъщтност пак се държи от небезизвестният във форума-FUNI ..





      ето го и самият него



      ......

      -малко след това ..започна и същинската част..от забавата-ръчкането по пясъци и дюни



      и рисуване...с пясък ...



      ..тази ..май ми е най любимата снимка от целия уикенд ..

      -около обяд и -димитър се присъедини към компанията..беше там на почивка със семейството







      -след това хванахме една много готина пътечка






      пътеката на места върви..по ръба на урвата
      а е тая пътечка


      ..предлагам на жоро ..да се включи у шампионата

      ..
      -накрая всичко завърши -тук така:






      -стар..ама..


      А..? -Кво става тука бе момчета



      ..е ..понякога...


      -важното е после да можеш да станеш ..



      -THE END !
      __________________

      Коментар


      • #4
        До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

        -снимките на Димитър от първата проява:

        докато се занимавах със сериозни неща на плажа


        ... и гледам един моторист


        ... даже още няколко мотористи


        Както му е реда седнахме на бара


        ... а после и на масата


        ... от глад Иво налетя и на маринования червей в чушката ...


        ... а Митков на яденето на хората


        през това време към истинските мотори се присламчиха и някакви ПВЦ-та защото били зелени


        Баси ... заради едни жени не можах да участвам и аз в похода

        Коментар


        • #5
          До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

          снимки от 2строк родопи адвенчър..с водачи Бучака и Шмида ..и със специалното присъствие на чинела от форума



          -групата ..на излизане от ..езерото



          ..лади нивите са яки автомобили..но все пак ..като закъсат..на помощт идват ендуристите




          ..малко по късно по време на една от почивките..на който не му се почиваше..имаше свободна програма



          -изглед горе на скалите ..



          гледката надолу




          ..дуел с..фотоапарати..опа -с телефони ..кой първи ше щтракне другия



          ..шмида стяга редиците



          ..2 строк ендурото ..този път в още по разширен състав-още един ехс 200 и един ср250 ..тук изчакваме колегите с 4тетата../разбира се /



          -хижата ..и ..хижарите


          ..мястото което набелязахме за...следващото каране



          ..малко по късно..



          -още малко по късно



          ..в малко по разширен състав решихме да пробваме някакви ..секретни шмидовски пътеки..мноо яки..тук се минава по нещо като римски път и е невероятно и като каране и като пейзажи наоколо








          бучака яко се кефи






          краси ...-модератора


          ..един друг ..модератор..









          ..най трудната пътека от карането..тук се вижда само края и..и то не както трябва..иначе си е достойна и за маршрута на ерзберг..макар че е кратка



          ..горе ..всички пуфтяха като...само бучака успя да мине без да се изпоти roll:



          ..чинела-на другия ден край дупката горе в скалите../показва каква е дълбочината/..която е една от топ атракциите там ..



          ..бучака се кефи на поредната пътечка..казаха ни че тия скали излъчвали енергия и даже и гсм и те си зареждали батериите там..застанахме под една от чудодейните скали..с надежда да ни зареди и резервоарите...уви..точно тоя ден ..не беше нещо явно на кеф roll:


          ..чинела разказва поредният виц на иво ..



          ..някой се смее..

          ...следва продължение ..............

          Коментар


          • #6
            До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE



            ..вижте на какъв комплекс се натъкнахме в едно СЕЛО на връщане


            ..местните жители ..много ни се зарадваха../първоначално/


            ..ама ние ..нали сме си срамежливи ..така и не се престрашихме..да кажем и дума...


            ..въпреки сериозните провокации.които накрая вече....все пак ..всички се държаха геройски...въобще..най заспалата и скучна група която там бяха виждали ..просто тотално разочарование ..


            ..чинела ..от зор и въудешвление..изблиза и целофана на шоколада /но устиска геройски и не каза и дума/ ..иво..пуши нервно...само митака..свенливоо поглежда през рамо


            ..след шоколада и гледките..чинела направо режеше баирите ..


            ..все пак имаше и затруднения защото наистина хванахме ..доста весела пътечка ..и ставаха и тапи на моменти


            ..никакви проблеми за чинела обаче..свеж и весел както винаги

            ..малко по натам


            ....след това се оказахме пред този надпис..и подлъгани се вързахме и влязохме..но се оказа..че за мотористи не важи ..
            или поне така смяташе ..управата там .. е ..докато не си ..поговориха..с шмида де


            и накрая ..малко пейзажи





            част от пътя на връщане



            ..нататък вече ..не снимах ..наблегнах на..карането
            __________________

            Коментар


            • #7
              До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

              ..снимки от проява на клуба от по късната есен миналата година :

              ..тръгването..не съм снимал и ала бала -направо към екшъна


              -митака от хасково..на първото по атрактивно препятствие по пътя ни
              ..митака кара от скоро и то със най стария ми кдх..но покрай каранията с шмида и бучака вече доста е напреднал ../е..и аз му споменах за..няколко малки тайни /


              ..тука пък мене снимаха..макар и май май в не най точният момент..

              -иво..не го снимахме..че от последното падане..така се е размазал..че снимките ..все едно не излизат на фокус ..


              ..на друго ..много готино местенце..намерихме..дето стават прословутите скоци със завъртане



              -след доста опити..апарата все ме хващаше обаче вече на приземяването..може би заради малката осветеност ..имаше доста облаци че и дъжд този ден и фотоапарата реагира доста забавено


              .ако изобщо реагира де ..но пък наистина ...мноооого се накефихме
              ..тук имах и снимки на митака от този скок..както и други мои.. но..затрил съм ги нейде по трасето


              ..доста по на там като километри..отново спряхме да поснимаме
              ..тука си е интересно..шмида преди време се бе похвалил че качвал от там..та и ние да не останем на зад


              ..митака ..също го качва успешно макар че точно ..1 секунда след този кадър излетя отгоре и след кратък скок се приземи доста атрактивно..с ченето напреде...




              ..спускане през същото място




              ..митака демонстрира спиране на предна..с кдх 200 90 та година модел ..тука вече ми натри носа ..отдавна не бях правил тоя номер..и отначало ми бе трудно



              ..спрях и аз някак през предната..но не бе от качеството ..което демонстрира митака..нищо другия път като ме поканят на гости..ще гледам да съм по подготвен

              Коментар


              • #8
                До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                ..още горещи новини и репортажи..скоро..

                Коментар


                • #9
                  До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                  Митков хубава тема си заформил.
                  Нека и аз да кажа няколко думи по въпроса.

                  Много сме дискутирали темата 4Т vs. 2Т и то най-вече в други теми, но ще ми е много трудно да събера всички мнения.

                  Напоследък хвърлям едно око на щатските форуми и в много от темите се споменава точно за хора които преди са карали 4Т, най вече WR и CRF-X а вече са се оборудвали с 2Т машини на КТМ техните XC и XC-W модели, като започнеш от 200 минеш през 250 и стигнеш до 300 кубика.
                  Всеобщо е задоволството от преминаването към 2Т моделите на КТМ, лек повратлив и силен мотор доставящ голям фън спрямо 4Т моторите.
                  Разбира се този факт само може да ни радва разбира се има засилен интерес дори и в БГ от твърди привърженици на 4Т но няма да им споменавам имената за сега
                  Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                  Коментар


                  • #10
                    До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                    Темата е много добра защото все пак някои трябва да обясни на хорта за двутактовите мотори.Когато започнах да влизам в българска форум много ме учуди предпочитанието на хората за четиритактовите мотори.Първото ми впечетление беше че това им се втълпява от някои и за това е така, пък и без да се обижда никои ендурото е една дълга верига в която се вижда самата еволюция на този спорт итрябва да имаш поне малко информация за миналото ,зада си извадиш някакво мнение и после да можеш да опинираш за марка модел и други.Двутактовите двигатели са много усъваршенствани и вече не са така рязки ,сприхави и неудобни за каране .С течение на времето се измисли и двутактовия двигател с променлива горивна камера а съшто така и подаването на горивото чрез ламина ,модернизиране на самото запалване което вече има възможност да избираш между по агресивно и нормално каране.Всички тези фактори правят този тип двигател почти перфектен.
                    Последно редактирано от pepimotos; 16-02-08, 15:25.
                    Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                    0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                    Коментар


                    • #11
                      До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                      Та за това е и неговата голяма слава.всички наи добри състезатели го предпочитат за това че е лек пъргав и с добър потенцял от мощност.Модата за четиритактовите машини беше около преди 2 години тук при нас но сега много хора пак се връщат към тях защото ,които е свикнал на 250 2т и премине на 250 4т не му издързжа и един сезон.А и според мен когато имаш един добър и съвременен мотор не е нужно даго сменяш поне 5 години по добре харчи пари за амортисиорите и неговата поддръжка.А в България модата и идва и от това че хората не могат да си позволят да си купят такива и за това се мъчат с старите модели 600 кито за ендуро честно казано не стават.Евтини са и по този начин поне практикуват нешто подобно на ендуро.Та от там идват и четиритактовите машини.Може би ще бъдат добри но първо дрябва да мине доста време докато се развият на ниво на което си заслужава да ги имаш.говоря за четиритактовите.
                      Живейте и вярвайте в това в което не вярвате. Обичам природата и нейните красоти.
                      0887 543 312 ,Land Rover Discovery 300 Tdi, КЛИМАУТО АВТО КЛИМАТИЦИ И ДИАГНОСТИКА.

                      Коментар


                      • #12
                        До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                        е..не ..по скоро у нас от няколко години насам всички нови машини които се купуват са все 4 тактови ..щото нали уж модерно..а тука сме най модерни и от модерните ..и за това 2 тактовите се свързва често с нещо старо евтино и не по реда си..а всъщтност не е така

                        ..ето мотора ми ..двутактов но..си струва над 12 бона ..и си е нов хубав мотор .. това сигурно е първият 2 тактов мотор поръчан нов в страната от години ..сега обаче ..тази година ще има още ..бая
                        ..в момента например знам 3 ма души които още тая година ще си купят ктм 300 ехс чисто нов от магазина ..дори в момента е проблем да го намерят защото търсенето на този модел и на запад е такова че в момента няма налични количества

                        Коментар


                        • #13
                          До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                          Здравейте : )
                          Макар и от скоро да имам ЦРФ450, предишният ми мотор беше ЦР125 (него имам предвид под 2Т) и си оставам голям фен на двутактовите. Затова искам да споделя впечатленията си по темата, макар и още да не съм карал достатъчно 4Т. Знам че са доста различни класове, но пак съм на същите трасета и за сега не съм сигурен с кой бих ги взел по-бързо и по-забавно.

                          Има някои неща, които веднага усетих:
                          - 4Т е по-лесен и съответно по-скучен за каране. При 2Т наистина е трудно да свикнеш с взрива в оборотите, но овладееш ли го заедно с постоянното сменяне на предавките и прецизната газ, кефа само от контрола на инерцията и мощността е много голям. При 4Т това просто го няма- даваш газ, почти по което и да е време и той те издърпва копаейки и вдигайки се.
                          -125 е значително по-лек. Моят тежеше горе-долу колкото мен. Можех да го дръпна от коловоз даже без газ. ЦРФ-а поне за сега го усещам по-тежък и не мога да му влиая така с тялото. Повече с газта трябва.
                          - Самият двигател 2Т е като жив. Дива работа. Уж потегляш със звук на трабантче, а като мине в обороти става като бясна оса без прекасвач- колкото по-го изтискваш -толкова по-пищи и върви. Обича да е в обороти и да звънти на тиган от газ. Чувал съм , че може да вдига оборотите, докато се саморазруши ЦРФ-а е като сърдит чудовищен бик. Тегли като трактор на ниски и средни а във високите отслабва, но пък има мощ в огромен диапазон от обороти и осезаем въртящ момент.

                          Моите изводи са (абсолютно не се смятам за непременно прав), че хубавите страни на 2Т са:
                          простата конструкция на двигателя, по-лесната и по-евтината поддръжка, цената на мотора, звука, мириса, специфичната игра с оборотите, лекото тегло и най-вече тенденцията да го изтискваш до прегракване.
                          Лошите са: Трудното усвояване, капризите на двигателя- запушване от неръчкане, мокрене на свещ, проблемите с надморската височина, по-честата смяна на бутало, многото пушек, маслото с бензина, спускането без двигателна спирачка, мъчителните за машината и човека изкачвания на полусъединител и най-вече увисването без мощност в ниски обороти в трудни ендуро моменти, дори когато си добър и много бърз с предавките.

                          В заключение: сигурен съм, че ще му свикна на 4Т и ще се кефя да използвам грубата му мощ, винаги в запас, но не изключвам възможността и следващият ми мотор да е пак 2Т. Още повече, че май наистина могат да изчезнат скоро. Много са различни и ако можех бих искал и двата да ги имам, но сега пък се радвам на възможността да открия и усвоя нещо ново. По-натам, като го опозная повече ще направя по-обстойно сравнение. В крайна сметка важното е кефа или времето за някои и смятам, че ебавките с 2Т са неуместни и плод на непознаване и недооценяване...

                          Коментар


                          • #14
                            До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                            Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                            Моите изводи са (абсолютно не се смятам за непременно прав), че хубавите страни на 2Т са:
                            простата конструкция на двигателя, по-лесната и по-евтината поддръжка, цената на мотора, звука, мириса, специфичната игра с оборотите, лекото тегло и най-вече тенденцията да го изтискваш до прегракване.
                            Лошите са: Трудното усвояване, капризите на двигателя- запушване от неръчкане, мокрене на свещ, проблемите с надморската височина, по-честата смяна на бутало, многото пушек, маслото с бензина, спускането без двигателна спирачка, мъчителните за машината и човека изкачвания на полусъединител и най-вече увисването без мощност в ниски обороти в трудни ендуро моменти, дори когато си добър и много бърз с предавките....

                            искам да кажа 2 думи по негативните страни на мнението на Ясен
                            това което си го написал важи в пълна сила за кросов 2Т мотор и още в по-пълна сила за 125 и още повече за хонда които са най-резки.
                            Трудно усвояване - да в началото е трудно но като се научиш кефа е по-голям от 4Т
                            Капризи на двигателя - при новите 2Т ендура такива проблеми няма, нито се запушва от неръчкане нито мокри свещ
                            Надморска височина - този проблем се решава с подходящи реглажи на карбъратора и го има и при 4Т моторите както и при всички двигатели, примерно на пайкс пийк пощноста на двигателя горе пада с 30%
                            По честа смяна на буталото - при 2Т ендурата дори по сервизна книга където е презапасено смяната на буталото е по-рядко отколкото на 4Т или поне на същото време.
                            Много пушек и масло в бензина - това незнам дали е недостатък
                            Спускане без двигателна спирачка - това е абсолютно възможно при 2Т
                            Полусъединител и ниски обороти - ако искаш можем да направим тест на някой екстрийм аз със моя 200ЕХС ти с CRF450, гарантирам ти че ти ще си този без съединител и без ниски обороти, представи си как върви тогава 250 или 300 ЕХС!!!

                            като за финал искам да кажа че това е мнение конкретно за моя мотор КТМ 200ЕХС, а по отношение на 125 крос, Ясен е прав.
                            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                            Коментар


                            • #15
                              До: 2 STROKE ENDURO ADVENTURE

                              ..леко измествате центъра на темата..но на практика новите модели ендуро мотори 2тактови както е казал краси ..са почти изчистени от всички тези недостатъци типични за 2т моторите а са им останали само плюсовете
                              и аз имам ехс200 ида ви кажа от ниски тегли като ..мотоциклет за триал ..не цапа свещи ..ако ще и цял ден да работи на обороти без да го "чистиш" ..и особенно от как му сложих фмф ауспух не съм и забелязал да се влияе чак толкоз ни от температурни ни от височинни разлики ..на високи обороти пък върви доста сериозно..горе долу като малко по старите 250 кросови мотори има светлини регистрации и евро 3..ако искам ще се пльосна и в центъра на софия ..или на Брюксел с него и никой нищо няма да каже
                              ..има и двойно запалване и като го включиш на софт..става осезаемо по кротък и не толкова рязък..а ехс250 и 300 например пък освен че има софт и перформанс криви на запалването-има и 4 различни пружини за регулиране отварянето на повер валвето ..и отделно се регулира и с отвертка..тоест може да си го нагласиш от супер рейсър до триал характеристики само за минути

                              ..вчера още един наш човек ми сподели че ще взима ехс 2 тактов чисто нов ..тъй че до сега само тези които ги знам стават- 4 души и то са все от сериозните участници в ендуро шампионата

                              ..между другото новите модели ендура особенно ехс тата си стават и за мотокрос на доста сериозно ниво..в гърция като бяхме ..едно момче от ктм гърция с ехс200 даде най доброто време на ..почти суперкрос трасе .. а имайте предвид че участваха хора на много високо ниво..нашият Бучаков например се класира -някъде 6-ти 7 ми ..а първите 3 ма караха като все едно гледаш американския шампионат ..е ..нямаше и как иначе щото първо място бе...над2000 евро

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                              Зареждам...
                              X