Обява

Свий
Няма добавени обяви.

YZE 750 SUPER TENERE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • YZE 750 SUPER TENERE

    Технически данни

    Двигател 750cc
    2 цилиндъра
    5 клапана на цилиндър
    максимална мощност 75 конски сили
    Максимален въртящ момент 70 Nm
    5 скорости

    Окачване

    Отпред:
    43мм обърната предница KAYABA
    Ход на окачването 300 мм
    2 вида реглаж

    Отзад:
    централен амортисиор SHOWA
    Ход на окачването 270 мм
    4 вида реглаж

    Ходова част и спирачки:

    Предна гума 80/100/21
    268 мм спирачен диск
    2 бутален спирачен апарат BREMBO

    Задна гума 120/90/18 (140/80/18
    240 мм спирачен диск
    Еднобутален спирачен апарат BREMBO

    Решетъчно-тръбна рама,вторична рама - самоподържащ се пластмасов резервоар
    Обем на резервоара 13 литра

    Тегло 165 кг без гориво

    Разстояние от земята до най-ниската точка 280 мм

    Височина на седалката 960 мм

    Междуосие 1570 мм






    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

  • #2
    От: YZE 750 SUPER TENERE

    Еее браво браво. Дълго време чакахме да видим какво ще се получи и най-накрая видяхме. Струваше си чакането. Остана да покажеш и снимките както е сглобен и готов за каране.

    Покара ли го? Как е като управление и забавление? Повече би му подхождал рали стил, но и така не е никак зле. Харесва ми.

    165кг е прилично тегло, на фона на заводските си над 200кг. Ще споделиш ли от къде се смъкнаха най-много килограми? Кривката на ауспуха няма ли да гори крачолите? Резервоара за маслото от тдм ли е? Дясната степенка заварена към рамата ли е или си правил нова планка? Има и още доста въпроси който са в главата ми, но за сега тези.

    Интересно ми е защото нали и аз съм замислил едни промени по мойто ХТЗ 750, но за сега го замразих с идеята да го продам и да се сдобия с друг тип мотор, но ако не се продаде и при мен ще играят заварките.
    Иван Маринов
    Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
    ЕНДУРО ВАРНА

    Коментар


    • #3
      От: YZE 750 SUPER TENERE

      Това е мотора който си направих. От пет години карах едно Супер Тенере , и понеже обичам да ми е трудно , го карах предимно в горите. Този мотор притежава много здрав и издържлив двигател , много по-добър от конкурентите му от тези години , но за съжаление всичко останало е много зле. Много слаба рама , която по време на движение се усуква , а при по-голямо натоварване се къса. Много на зад разположена седалка , много високо разположен резервоар , когато мотора се наклони , горивото от едната част преминава рязко в другата и мотора става труден за удържане. Много слабо окачване , няма никакъв реглаж , с изключение 10мм. натягане пружината на амортисьора. Уникално тъпо измислен лост за задната спирачка , при натиск първо се усуква , и изведнъж задното колело блокира , не подлежи на контрол , освен това тежи почти колкото новата задна вилка. Всичко това важи ако мотора се кара в гората. Моята идея беше да си направя мотор от типа на BMW HP2 и KTM Super Enduro , да може да се кара спокойно в гората , и на мото крос трасе. С тази тема ще се опитам да ви запозная с начина по-който стана всичко. Вчера направих първите тестове на трасето в Бистрица , и три-часово карате в Плана планина. Ванко , и мен много ме притесняваше ауспуха , но нямах никакви проблеми с него , утре ще пусна снимки в завършен вид.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #4
        От: YZE 750 SUPER TENERE

        Само и единствено респект за ничинанието!!!

        Предполагам си виждал тази тема в ADV Rider, а ако не си, прегледай я за мотивация и идеи:

        http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=6877850

        Коментар


        • #5
          От: YZE 750 SUPER TENERE

          В завършен вид , и вече малко накалян.









          А това е резултат от пропусната попивка на по-големия трапец. Първата ми задача беше да го пробвам на трасето , за да видя какво съм направил с окачването , здрава ли е рамката , поведение на мотора във въздуха. Мотора е с изцяло нов ауспух и филтри , бях направил корекция на карбураторите , и сега е много по-добре в ниските и средните обороти , за високите му трябва още малко. Много ме изненада лекотата с която отскача , леко задържане на газта в началото на трапеца , и е от другата страна. Трасето е доста спънато , с малко място за засилване , двата трапеца не са кой знае какво , но мотора все пак е 180кг. зареден. Оказа се , че във въздуха мотора е много добре балансиран като разпределение на тежестта , много лесно мога да правя корекция на начина по който искам да се приземя , на предна , задна , или на двете гуми. В задното окачване съм използвал елементи от три мотора , но смея да твърдя , че работи много добре. Единствения проблем се оказа предницата , въпреки , че е с малко повече и по гъсто масло , се оказа мека. Другия проблем е , че хода и , се оказа 300мм. , а аз знаех , че е 280мм. , и това не съответства с разстоянието от земята до най-ниската точка , което е 280мм. Ще мисля някакво решение с втулки за намаляване на хода , и по-твърди пружини. Следва продължение.
          Последно редактирано от Chinela; 22-11-11, 07:27.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #6
            От: YZE 750 SUPER TENERE

            Ето малко видео



            Коментар


            • #7
              От: YZE 750 SUPER TENERE

              Започвам с донорите. Първото нещо което исках да променя , беше резервоарът,но поради двуцилиндровият двигател , и разположението на карбураторите , намирането на подходящ резервоар , се оказа невъзможно. Трябваше ми резервоар от 12 до 18 литра , задължително пластмасов , но нищо не ставаше. Тогава ми хрумна идеята , че резервоара може да е разположен от зад , под седалката. Моторите с такъв резервоар , отговарящ на нуждите ми , бяха два модела на БМВ , но тогава изникна друг проблем , веригата на тези мотори беше от дясно , а от лявата страна резервоарът падаше много ниско и щеше да пречи на веригата при моят мотор.Тогава ровейки се в иБей , попаднах на странен резервоар, от КТМ 690. Веднага го разучих , и разбрах , че това е моят резервоар. Плюсовете му бяха: 13л. обем , наличието на бензинова помпа , наличието на датчик за горивото , място за акумулатора , и най важното:служеше като вторична рамка , калник , седалка , стоп , ауспух , всичко се захващаше за него. Недостатъците му бяха , че трябваше специфичен амортисьор , а аз исках да е нов и с много настройки , и другия недостатък е , че трябваше да търся място за масления резервоар. Беше единствения резервоар в иБей , това беше преди около две години , модела беше 2009г. , а КТМ-ите още не бяха почнали да се развалят. Имаше проблеми с начина на плащане , освен това беше в Германия , но след време беше при мен.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #8
                От: YZE 750 SUPER TENERE

                Това са снимки на променената рамка , така , че да е по-здрава , да има място за новия маслен резервоар , и съобразена с новия горивен резервоар. Понеже имах регистрация , запазих част от нея , макар , че много решения щяха да са по-лесни , ако си бях направил изцяло нова рамка.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: YZE 750 SUPER TENERE

                  След като монтирах този резервоар , се наложи и смяна на задната вилка, моята се явяваше къса.
                  След дълго проучване достигнах до извода , че най-подходяща ще е от КТМ 690 , имаше само една в иБей , и тя беше нова , но продавача беше дал всичките и размери.








                  За настройка на височината ползвах елементи от два модела на Хускварна , и един модел на Априлия , всички са взаимно заменяеми.
                  Последно редактирано от Chinela; 25-11-11, 08:11.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: YZE 750 SUPER TENERE

                    Другият проблем който ми създаде горивният резервоар, беше, че трябваше да търся място на масления резервоар.
                    Разучих един модел на Yamaha TRX 850, този мотор има почти същият двигател като на Супер Тенере, но масленият резервоар е монтиран върху самия двигател. Намерих такъв, само оставаше всичко да съвпадне. Свалих капака на скоростите от двигателя/снимка 1/, на негово място монтирах долната част на масления резервоар/снимка 2/, след това сложих капака на същия/снимка 3/, на снимка 4 се вижда крайният резултат, с нови тръби за маслото.






                    Последно редактирано от Chinela; 25-11-11, 18:49.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #11
                      От: YZE 750 SUPER TENERE

                      предницата е от yamaha tt600 или бъркам.
                      0 8 76 36 8 542

                      Коментар


                      • #12
                        От: YZE 750 SUPER TENERE

                        Цялата предница комплект, е от ТТ600. Сглобяването започна по обратния ред ,така беше по-лесно. Първо монтирах карбураторите и филтрите , след това рамката върху двигателя . Ауспуха който ползвам е от Хускварна ТЕ610 , но преправен. Амортисьора също е от Хускварна , него го купих нов , защото прецених , че така е най-добре. Имаше много малко място да се събере , но стана точно , единствено се наложи корекция на тръбата която захранва двигателя с масло. За да проверя дали ще опира нещо , при максимално свито окачване , направих дървен макет на амортисьора при свито положение. По този начин проверих , дали гумата няма да опира в резервоара.














                        Последно редактирано от Chinela; 27-11-11, 10:36.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #13
                          От: YZE 750 SUPER TENERE

                          Следя темата с изострено внимание ..... и ти свалям шапка. За всичкото сътворено. Особено приятно ще ми е ако и крайният резултат се окаже удовлетворяващ за теб и по-добър от оригинала.

                          От последните снимки само ми възниква питане - Тази близост на ауспусите с преливника на амортисьора не те ли тревожи или си изолирал някак впоследствие?
                          0888932647

                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                          Коментар


                          • #14
                            От: YZE 750 SUPER TENERE

                            Като цяло резултата е в пъти по-добър от оригинала , остава само да коригирам предницата , защото сега е мека. Амортисьора доста често го пипах , но не се беше нагрял , за всеки случай ще омотая ауспуха с изолационна лента.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              От: YZE 750 SUPER TENERE

                              TRX 850 доколкото знам е с двигателя на ТДМ 850 (ако ще ти е от полза)
                              Sent from my Nokia s fenerche

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X