Здравейте, колеги!
От известно време се оглеждах за мотор. Нямах нещо конкретно предвид. Честно казано и аз не знаех какво искам. Бях карал 1-2 мотора, харесаха ми, но сякаш не бяха моите.
Също така ходих на разни огледи на различни мотори. Те също не бяха моите.
Докато един ден, в началото на март месец тази година, не попаднах на една обява, която ме грабна - Yamaha FJR1300 (2001) от Варна. Реших, че искам да отида да го видя.
Звънях на Ясен и Борко и така решихме да го видим.
Продавачът беше готин и разбран човек. Каза ни всичко, което знае за мотора. Понеже го беше обслужвал при Пацо, решихме все пак и него да питаме. Това определено наклони везните в посока към покупка, за което му благодаря!
На следващия ден (събота) го прехвърлихме, гражданска и после в гаража. Понеже към него момент нямах подходяща екипировка, помолих продавача да го докараме до нас, след което го закарах с колата до тях.
После останах няколко минути да го разгледам и да осмисля, какво съм направил и купил.
Вечерта не ме свърташе и реших просто да направя едно кръгче до Дружба. Вече с мой мотор. На 4 градуса не бях подходящо облечен, но пък адреналина и емоциите компенсираха.
Правих разни експерименти с куфарите. С един, с два, с три, махни, свали, сложи и т.н.
После забелязах, че пасажерската дръжка е счупена. Вероятно аз съм я счупил отново, защото преди това беше лепена. Понеже не знаех, че отдолу има фабрична дръжка, която се ползва за вдигане на мотора на централната стойка. Но кой да знае.
След което го закарах в КАТ за регистрация и смяна на номерата. При първоначалното палене видях пушак, който след 15 секунди изчезваше. Отдолу имаше капки антифриз. Записах час при Пацо, за да го обслужи цялостно....
В деня на регистрацията всичко мина нормално, даже отидох да взема дръжката, която преди това оставих на ремонт, после до магазин за боя, за да направят цвета на боята максимално близък до оригиналния. Не съм се заигравал, защото отдолу остава невидима тази забележка.
В КАТ са хванали номера само на един винт, защото от другата страна попадал точно на буквата. След леки корекции с едно приятелче успяхме да оправим и този проблем.
После разни разходки напред-назад и отново в гаража.
Снимки ще кача в края на поста.
Като го оставих при Пацо, нещата, които сменихме (вече по спомен) са:
- смяна на двигателно мастло, масло в кардана;
- смяна на антифриз;
- смяна на предна и задна спирачна течност;
- смяна на масло в коловете, както и ревизия на самите колове;
- смяна на акумулатор с нов на Бош;
- ремонт на течащия антифриз, който се оказа от термостата;
- смяна на гумите с чисто нови на Мишелин, както и изправяне на джантите, защото имаха кривини;
- вероятно и други неща, които за момента не се сещам.
Има разни джаджи, които ми направиха впечатление, които са:
- темпомат;
- температурен датчик на маслото;
- фабрично регулиране на визьора.
Като забележки, които все още не съм отстранил, бих казал, че са следните:
- аварийните светлини не работят правилно, т.е. самото копче не може да остане в пуснато положение и работят само тогава, когато копчето се задържи натиснато;
- една крушка не свети на таблото, което осветява километража.
Има още някои неща, които ще споделя, но тях в отделен пост.
А сега и малко снимки с кратки коментари на места.
Ясен отива да пробва мотора.

Тук зареждаме мотора и го прибираме в гаража.


Тук се чудя, какво съм купил.








Тук малко снимки, след като го наместих на паркомястото.








Тук малко снимки без куфарите.








Тук излязох на разходката до Дружба, след което му свалих и прибрах куфарите.


Тук се вижда счупената дръжка, както и джаджата за маслото.



Тук се вижда теча на антифриз.


Тук съм вече в КАТ за регистрация, взимане на стойката от майстора, както и корекция на номера.









Тук кратка разходка, боя на стойката и монтаж.









След което отново в гаража.


Това е за момента.
Благодаря!
От известно време се оглеждах за мотор. Нямах нещо конкретно предвид. Честно казано и аз не знаех какво искам. Бях карал 1-2 мотора, харесаха ми, но сякаш не бяха моите.
Също така ходих на разни огледи на различни мотори. Те също не бяха моите.
Докато един ден, в началото на март месец тази година, не попаднах на една обява, която ме грабна - Yamaha FJR1300 (2001) от Варна. Реших, че искам да отида да го видя.
Звънях на Ясен и Борко и така решихме да го видим.
Продавачът беше готин и разбран човек. Каза ни всичко, което знае за мотора. Понеже го беше обслужвал при Пацо, решихме все пак и него да питаме. Това определено наклони везните в посока към покупка, за което му благодаря!
На следващия ден (събота) го прехвърлихме, гражданска и после в гаража. Понеже към него момент нямах подходяща екипировка, помолих продавача да го докараме до нас, след което го закарах с колата до тях.
После останах няколко минути да го разгледам и да осмисля, какво съм направил и купил.
Вечерта не ме свърташе и реших просто да направя едно кръгче до Дружба. Вече с мой мотор. На 4 градуса не бях подходящо облечен, но пък адреналина и емоциите компенсираха.
Правих разни експерименти с куфарите. С един, с два, с три, махни, свали, сложи и т.н.
После забелязах, че пасажерската дръжка е счупена. Вероятно аз съм я счупил отново, защото преди това беше лепена. Понеже не знаех, че отдолу има фабрична дръжка, която се ползва за вдигане на мотора на централната стойка. Но кой да знае.
След което го закарах в КАТ за регистрация и смяна на номерата. При първоначалното палене видях пушак, който след 15 секунди изчезваше. Отдолу имаше капки антифриз. Записах час при Пацо, за да го обслужи цялостно....
В деня на регистрацията всичко мина нормално, даже отидох да взема дръжката, която преди това оставих на ремонт, после до магазин за боя, за да направят цвета на боята максимално близък до оригиналния. Не съм се заигравал, защото отдолу остава невидима тази забележка.
В КАТ са хванали номера само на един винт, защото от другата страна попадал точно на буквата. След леки корекции с едно приятелче успяхме да оправим и този проблем.
После разни разходки напред-назад и отново в гаража.
Снимки ще кача в края на поста.
Като го оставих при Пацо, нещата, които сменихме (вече по спомен) са:
- смяна на двигателно мастло, масло в кардана;
- смяна на антифриз;
- смяна на предна и задна спирачна течност;
- смяна на масло в коловете, както и ревизия на самите колове;
- смяна на акумулатор с нов на Бош;
- ремонт на течащия антифриз, който се оказа от термостата;
- смяна на гумите с чисто нови на Мишелин, както и изправяне на джантите, защото имаха кривини;
- вероятно и други неща, които за момента не се сещам.
Има разни джаджи, които ми направиха впечатление, които са:
- темпомат;
- температурен датчик на маслото;
- фабрично регулиране на визьора.
Като забележки, които все още не съм отстранил, бих казал, че са следните:
- аварийните светлини не работят правилно, т.е. самото копче не може да остане в пуснато положение и работят само тогава, когато копчето се задържи натиснато;
- една крушка не свети на таблото, което осветява километража.
Има още някои неща, които ще споделя, но тях в отделен пост.
А сега и малко снимки с кратки коментари на места.
Ясен отива да пробва мотора.
Тук зареждаме мотора и го прибираме в гаража.
Тук се чудя, какво съм купил.
Тук малко снимки, след като го наместих на паркомястото.
Тук малко снимки без куфарите.
Тук излязох на разходката до Дружба, след което му свалих и прибрах куфарите.
Тук се вижда счупената дръжка, както и джаджата за маслото.
Тук се вижда теча на антифриз.
Тук съм вече в КАТ за регистрация, взимане на стойката от майстора, както и корекция на номера.
Тук кратка разходка, боя на стойката и монтаж.
След което отново в гаража.
Това е за момента.
Благодаря!
Коментар