Преди известно време закупих мотор от Англия, Triumph Tiger 955i 2006 Г. Машината си дойде с комплект ключове, книжка и т.н. , но поради дългото време , в което не е палена, в акумулатора нямаше никакъв . Опитах се да го съживя няколко пъти, в крайна сметка си взех нов. Мотора работи и върви чудесно, навъртях доста километри, но се появи проблем, който прогресивно се задълбочава.
Мотора е с аларма, datatool system 3, в последните модели се явява почти като фабрична добавка към мотора. Тъй като в началото алармата не даваше признаци на живот, извадих от нета как се игнорира , посредством замостване на буксата, мотора пали и върви. В последствие си сложих буксата, тъй като изтеглих инструкции за работа, и всичко си беше ОК. До тук добре, но в течение на времето, таблото и лампите по него започнаха да светват с известно закъснение, което прогресивно се увеличава. Вчера например висях 5 мин мин. на бензиностанция, безпомощно въртейки ключа и щракайки On/Off бутона, докато таблото благоволи да светне.
Още като видях че мотора е с аларма, ми дойде наум, че това устройство, може да ме прекара единствено мен, а не потенциалните крадци, като по точно визирам имобилайзера. Мотора няма фабрично такъв, и за това си взех специална букса, тя е за аварийни случаи, слага се на мястото на алармата и игнорира действието и . Все едно я маха, без да се налага да се разкарва цялата инсталация по свързаването и.
Изглежда така:
http://www.triumphrat.net/attachment...n-dsc02990.jpg
След ровене по форумите, установих че мнението за въпросната аларама, въпреки че е доста скъпа , са предимно от типа -"Искам да разкарам проклетото нещо от мотора си!", минавайки през фазите "Seek&search and destroy", и то в буквалния смисъл на думата:
http://s155.photobucket.com/user/cam...N5392.jpg.html
Ще опиша симптомите на това което се случва, и ако някой има някаква идея какво да направя, тъй като наоколо няма специалист по алармени системи на мотори, ще съм благодарен за съвет. В движение няма никакви проблеми. Това в случай, че алармата е виновна...
Симптоми:
За по сигурно, сложена е шунтиращата букса, но и без нея , с включена аларма, си е все същото.
След подаване на контакт, светват фарове, стопове,всичко си работи, но контролните уреди по таблото не светват , помпата не сработва - симптоми на имобилайзер... понякога всичко е Ок, със завъртането на ключа, а понякога се налага с помоща на молитви , клетви, и многократно въртене на контактния ключ това да стане. Все още не ме е оставил на пътя, за сега...
Възможности - реални или не:
1.Слаб акомулатор - акомулатора е нов, Унибат, същият по спецификация за мотора. Когато всичко е ОК, върти и пали за секунда...
2.Изключвател на страничната стойка - малко вероятно, мотора веднъж запалил, никога не е имало прекъсване по време на движение, макар че е карано по доста тежки терени.
3.Червеното On/Off бутонче - не съм го гледал.
4.Контактен ключ - капсулован и набутан на трудно достъпно място.
5.Проблем по кабелите, хлабава букса, нарушена връзка. От това което се вижда без да разфасовам мотора, алармата е грамотно поставена, буксите ги проверих и напръсках.
6.Бушон по самата инсталация на алармата, аз не видях никъде, но знам че има.
7.Предпазен изключвател , за предотвратяване на опит за демонтаж на алармата - изолиран.
8.+няколко по невероятни дреболи, които си мисля поради безпомощност.
Материалите от форумите ги изчетох, теоретически, с поставянето на замостващата букса всичко трябва да е ОК... но не е.
http://www.sonicsideshow.com/uploads...488/352664.jpg
I have a Tiger 955i 2005 - It's been parked for a while - I now find I have no lights on the dashboard. The lights, indicators and horn work but nothing on the dash board. I have had the ignition switch apart and checked continuity from the switch to the fuse box - all seems fine. The battery is fully charged but still nothing on the dash-board and nothing on the starter button. I have checked as far as I can, the relays and the fuses - as many as I can find including the 30amp under the seat.
Отговор:
This may be a silly suggestion - but have you checked the kill switch? Alternatively, if you have a datatool this can often cause a similar problem.
I'd suggest asking on tigertriple.com as well if still struggling.
Човека е дърпал кабелите , и се оправило...
, ама аз какво да дърпам ...
Мотора е с аларма, datatool system 3, в последните модели се явява почти като фабрична добавка към мотора. Тъй като в началото алармата не даваше признаци на живот, извадих от нета как се игнорира , посредством замостване на буксата, мотора пали и върви. В последствие си сложих буксата, тъй като изтеглих инструкции за работа, и всичко си беше ОК. До тук добре, но в течение на времето, таблото и лампите по него започнаха да светват с известно закъснение, което прогресивно се увеличава. Вчера например висях 5 мин мин. на бензиностанция, безпомощно въртейки ключа и щракайки On/Off бутона, докато таблото благоволи да светне.
Още като видях че мотора е с аларма, ми дойде наум, че това устройство, може да ме прекара единствено мен, а не потенциалните крадци, като по точно визирам имобилайзера. Мотора няма фабрично такъв, и за това си взех специална букса, тя е за аварийни случаи, слага се на мястото на алармата и игнорира действието и . Все едно я маха, без да се налага да се разкарва цялата инсталация по свързаването и.
Изглежда така:
http://www.triumphrat.net/attachment...n-dsc02990.jpg
След ровене по форумите, установих че мнението за въпросната аларама, въпреки че е доста скъпа , са предимно от типа -"Искам да разкарам проклетото нещо от мотора си!", минавайки през фазите "Seek&search and destroy", и то в буквалния смисъл на думата:
http://s155.photobucket.com/user/cam...N5392.jpg.html
Ще опиша симптомите на това което се случва, и ако някой има някаква идея какво да направя, тъй като наоколо няма специалист по алармени системи на мотори, ще съм благодарен за съвет. В движение няма никакви проблеми. Това в случай, че алармата е виновна...
Симптоми:
За по сигурно, сложена е шунтиращата букса, но и без нея , с включена аларма, си е все същото.
След подаване на контакт, светват фарове, стопове,всичко си работи, но контролните уреди по таблото не светват , помпата не сработва - симптоми на имобилайзер... понякога всичко е Ок, със завъртането на ключа, а понякога се налага с помоща на молитви , клетви, и многократно въртене на контактния ключ това да стане. Все още не ме е оставил на пътя, за сега...
Възможности - реални или не:
1.Слаб акомулатор - акомулатора е нов, Унибат, същият по спецификация за мотора. Когато всичко е ОК, върти и пали за секунда...
2.Изключвател на страничната стойка - малко вероятно, мотора веднъж запалил, никога не е имало прекъсване по време на движение, макар че е карано по доста тежки терени.
3.Червеното On/Off бутонче - не съм го гледал.
4.Контактен ключ - капсулован и набутан на трудно достъпно място.
5.Проблем по кабелите, хлабава букса, нарушена връзка. От това което се вижда без да разфасовам мотора, алармата е грамотно поставена, буксите ги проверих и напръсках.
6.Бушон по самата инсталация на алармата, аз не видях никъде, но знам че има.
7.Предпазен изключвател , за предотвратяване на опит за демонтаж на алармата - изолиран.
8.+няколко по невероятни дреболи, които си мисля поради безпомощност.
Материалите от форумите ги изчетох, теоретически, с поставянето на замостващата букса всичко трябва да е ОК... но не е.
http://www.sonicsideshow.com/uploads...488/352664.jpg
I have a Tiger 955i 2005 - It's been parked for a while - I now find I have no lights on the dashboard. The lights, indicators and horn work but nothing on the dash board. I have had the ignition switch apart and checked continuity from the switch to the fuse box - all seems fine. The battery is fully charged but still nothing on the dash-board and nothing on the starter button. I have checked as far as I can, the relays and the fuses - as many as I can find including the 30amp under the seat.
Отговор:
This may be a silly suggestion - but have you checked the kill switch? Alternatively, if you have a datatool this can often cause a similar problem.
I'd suggest asking on tigertriple.com as well if still struggling.
Човека е дърпал кабелите , и се оправило...

Коментар